Orienteering ή αλλιώς Αγωνιστικός Προσανατολισμός

11 Δεκέμβριος 2022  Με ετικέτα

Orienteering on Corstorphine Hill

“Orienteering on Corstorphine Hill” από Richard Webb διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-sa-2.0

 

Το orienteering είναι ένα δημοφιλές άθλημα στη Βόρεια Ευρώπη στο οποίο νέοι και ενήλικες βρίσκουν μεγάλη ευχαρίστηση μέσα από την πρόκληση της εύρεσης σταθμών ελέγχου σε όμορφες γεωγραφικές περιοχές, δάσους και βοσκοτόπων. Είναι ένα σπορ που παρέχει
ευχαρίστηση σε όλα τα επίπεδα συναγωνισμού, αλλά όπου η τεχνική είναι ζωτικής σημασίας για να θριαμβεύσει ο αγωνιζόμενος πάνω στις δύσκολες λεπτομέρειες του χάρτη και του εδάφους και έτσι να ικανοποιηθεί πλήρως από τον αγώνα.

Το άθλημα έχει δύο όψεις: σωματική και πνευματική. Ο αγωνιζόμενος υποχρεούται να επιλύσει πολλά προβλήματα προσανατολισμού ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να διατηρήσει ένα γρήγορα tempo τρεξίματος προκειμένου να ολοκληρώσει τον αγώνα στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

 

Πηγή: http://www.orienteering-greece.org/what-is-orienteering/

Άνθρωπος και φύση: Μια περίεργη σχέση

13 Δεκέμβριος 2017  Με ετικέτα

Η συμμετοχή σε δραστηριότητες στη φύση έχει σαν σκοπό να βοηθήσει τον άνθρωπο να αποδράσει από το τσιμέντο των μεγαλουπόλεων και τα διαμερίσματα που ζει και να τον φέρει σε άμεση επαφή με το φυσικό του περιβάλλον. Να γνωρίσει και να μάθει για τη φύση, εισάγοντας την απευθείας εμπειρία ως πηγή γνώσης για το περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο τα άτομα θα αποκτήσουν επίγνωση κι ευαισθησία σχετικά με το συνολικό περιβάλλον και τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό. Παράλληλα, θα αναπτυχθούν αξίες και αισθήματα ενδιαφέροντος για το περιβάλλον, καθώς και η επιθυμία να συμμετάσχουν ενεργητικά στην περιβαλλοντική προστασία και βελτίωση (Ζαφειρούδη, & Χατζηγεωργιάδης, 2008).

Το video που ακολουθεί μας προβληματίζει για τη σχέση αυτή!

 

 

Ορισμοί και Στόχοι της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

13 Δεκέμβριος 2017  Με ετικέτα
View this document on Scribd

 

 

 

Βιωματική Εκπαίδευση

13 Δεκέμβριος 2017  Με ετικέτα

Ένα κοινό χαρακτηριστικό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Υπαίθριας εκπαίδευσης και των Υπαίθριων δραστηριοτήτων, εκτός από το “περιβάλλον” είναι οι “εμπειρίες”. Και μάλιστα, οι παραπάνω έννοιες (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Υπαίθρια εκπαίδευση), φαίνεται να αποδεικνύονται αποτελεσματικότερες όταν οι εμπειρίες συνδυάζονται με τη θεωρία στην τάξη. Έχουν δε σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα, την ενθάρρυνση των παιδιών και των εφήβων να συμμετέχουν και να μάθουν περισσότερα για το περιβάλλον και επιπλέον, μέσα από αυτές, να μπορεί να υπάρξει η αίσθηση της επιτυχίας. Για αυτόν το λόγο, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δεν πρέπει να διεξάγεται μόνο στις αίθουσες διδασκαλίας (Korhonen & Lappalainen, 2004).  Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4

4 Δεκέμβριος 2017  Με ετικέτα

Τον Απρίλιο του 2013, πραγματοποιήθηκε μία εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση από το ΚΠΕ Μαρώνειας. Στην επιμόρφωση αυτή, πραγματοποιούσαμε περιβαλλοντικές δράσεις στα σχολεία μας και τις περισσότερες από αυτές τις αποτυπώναμε με video ή ταινία στο youtube. Μία από αυτές φαίνεται στο παρακάτω video:

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα

3 Δεκέμβριος 2017  Με ετικέτα

Τη σχολική χρονιά 2017-2018, πραγματοποιούμε με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μου (34ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης), το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Φύση-Περιβάλλον-Άθληση: Μια σχέση αλληλεπίδρασης”. Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση