Νοέ 12 2016

Εργασιακό στρες εκπαιδευτικών και το ΠΔ 152/2013

Στα πλαίσια συνεδρίου που διοργάνωσε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας με θέμα «Οι εκπαιδευτικοί στα χρόνια της κρίσης:
στρες, κούραση, ικανοποίηση από τον χώρο εργασίας τους» παρουσιάστηκε η εργασία μου με τίτλο «Εργασιακό στρες και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: η περίπτωση του ΠΔ 152/2013«.
Στην εργασία αναλύονται τα χαρακτηριστικά του ΠΔ152/2013 σε σχέση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα διαχείρισης του εργασιακού στρες.
Δείτε την εργασία σε μορφή PDF.

 

 

3 Σχόλια

Απρ 10 2015

Στη ρότα για το «χαρούμενο λιμάνι»: Εκλογή Διευθυντών & ο M. Apple

Το καλοκαίρι του 2014 διαβάσαμε το θεωρητικό πλαίσιο[1] που συντάχθηκε από το Ι.Ε.Π. για να υποστηρίξει τις μεταρρυθμίσεις του ΠΔ 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στα κείμενα εκείνου του πλαισίου ο M. Apple εμφανιζόταν ως ο βασικός θεωρητικός υποστηρικτής των προτάσεων. Όπως προσπάθησα να δείξω τότε[2] αυτό δε θα ήταν δυνατό αφού το ιδεολογικό και επιστημονικό προφίλ τού Apple δεν ταίριαζε με τη λογική εκείνων των προσεγγίσεων.

Η συζήτηση όμως που ξεκίνησε πρόσφατα για την εκλογή των διευθυντών των σχολείων ξαναφέρνει στην επικαιρότητα τον Apple και αναδεικνύει την εικονική πραγματικότητα που Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Ιαν 15 2015

Δημόσια σχολεία και εσωτερικοί κανονισμοί

Η παρακάτω εργασία δεν είναι ολοκληρωμένη. Πρόκειται για μια πρώτη έρευνα πάνω στο ζήτημα των εσωτερικών κανονισμών που έγινε κατά την περίοδο του Δεκεμβρίου 2014. Σε περίπτωση που το θέμα των εσωτερικών κανονισμών τεθεί και πάλι μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 θα υπάρξει επόμενη, ολοκληρωμένη, έκδοση της εργασίας.
Το κείμενο στάλθηκε με ηλ. ταχυδρομείο στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας στις 19/1/2015. 

Σημείωση 24 Ιουλ. 2015: Με τις  πρόσφατες προτάσεις του (βλέπε σ. 2-3) ο Συνήγορος του Πολίτη επιβεβαιώνει πολλά από τα επιχειρήματα που αναπτύσσονται παρακάτω. 

 

ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Με την εγκύκλιο 190089/Γ1/10-12-2013/ΥΠΑΙΘ/ΔΝΣΕΙΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΕ & ΔΕ που αφορούσε στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης ζητήθηκε από τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων να προτείνουν την εφαρμογή Σχεδίων Δράσεων που θα υλοποιηθούν το σχ. έτος 2014-15. Μια από τις προτάσεις ήταν “η διαμόρφωση ή ο εκσυγχρονισμός του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου”.
Μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο δείχνει ότι μετά τη δημοσιοποίηση της εγκυκλίου μεγάλος αριθμός σχολείων συνέταξε κανονισμούς λειτουργίας. Αρκετά σχολεία, μάλιστα, φαίνεται ότι ανάρτησαν τους κανονισμούς λειτουργίας τους κατά το φθινόπωρο του 2014 αφού υπήρξε έντονη η φήμη ότι Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Ιούλ 01 2014

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο Μ. Apple

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον εκπαιδευτικό ιστοχώρο esos.gr στις 27/6/2014 με το ψευδώνυμο Δ.Θ.Κ. 

……………………………………………………………………………………

Διαβάσαμε το θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και είδαμε το όνομα M. Apple να εμφανίζεται με μεγάλη συχνότητα στις παραπομπές (24 φορές σε 50 σελίδες). Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα παρατίθενται σε εισαγωγικά και μεγάλα τμήματα των κειμένων του.

Από την πρώτη ανάγνωση, ο M. Apple μοιάζει να είναι το θεωρητικό μυαλό πίσω από το πλαίσιο της αξιολόγησης. Θα περιμέναμε, λοιπόν, στα γραπτά του να υπερασπίζεται την ανάγκη για τη μέτρηση της απόδοσης των δασκάλων, να επιρρίπτει στους εκπαιδευτικούς μεγάλο μέρος της ευθύνης για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να είναι ίσως και κατά των συνδικάτων που αντιστέκονται στις αλλαγές.

Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Ο Michael Apple, που υπήρξε Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Ιούν 18 2014

Αυτοαξιολόγηση & αξιολόγηση: θέσεις & προτάσεις

Το κείμενο, στο μεγαλύτερο μέρος του, στάλθηκε στο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας στις 16 Ιουνίου 2014. Υπάρχουν προσθήκες που σημειώνονται με ειδική επισήμανση και παραλείψεις που σημειώνονται με (…)

…………………………………………………………………………..

Τους τελευταίους μήνες κάναμε ένα στρατηγικό λάθος: αφήσαμε, με τη ρητορική και την πρακτική μας, να περάσει στους εκπ/κούς η εντύπωση πώς αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα.

Όμως οι δύο διαδικασίες διαφέρουν πολύ και στη θεωρητική/επιστημονική τους κάλυψη και στην πρακτική τους εφαρμογή. Άλλωστε και στο κείμενο του ΙΠΕΜ (σημείο 5) που συνοδεύει τις θέσεις της ΔΟΕ τηρείται κριτική στάση απέναντι στην αυτοαξιολόγηση αλλά όχι συνολικά αρνητική. Οι αρνητικές παράμετροι (δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων, κατηγοριοποίηση σχολείων, σχέση με αξιολόγηση, κ.ά.) θα μπορούσαν να Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Νοέ 01 2012

Από την αποχή στη συμμετοχή: εμπόδια, διαπιστώσεις, προτάσεις

Αφορμή για αυτό το άρθρο στάθηκε μια ανάρτηση για τη Γενική Συνέλευση της 17ης Οκτωβρίου 2012.

Δεν είχα πάει στη συνέλευση.

Για να συμμετάσχεις σε μια διαδικασία πρέπει να έχεις ελπίδα επιτυχίας. Αν προβλέπεις ότι δεν πρόκειται να πετύχεις τίποτα, δε συμμετέχεις…

Αν συγκεκριμένα είσαι μέλος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας και θελήσεις να συμμετάσχεις,  όχι μόνο στις Γενικές Συνελεύσεις (Γ.Σ.) αλλά και στην όλη λειτουργία του Συλλόγου, υπάρχουν διάφορα εμπόδια που οδηγούν στην ασφαλή πρόβλεψη της αποτυχίας αυτής της συμμετοχής. Ας τα δούμε:

ΕΜΠΟΔΙΟ 1Ο

Ας υποθέσουμε ότι θέλεις να καταθέσεις μια πρόταση που αφορά στη διαφάνεια της οικονομικής διαχείρισης του Συλλόγου.

Στο άρθρο 3 του Καταστατικού Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Οκτ 03 2012

Γιατί συμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο…

Συμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο που αφορά στο πλαίσιο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου:

  • επειδή ο διάλογος, και ειδικά ο δημόσιος διάλογος, είναι η βάση της δημοκρατίας.
  • επειδή δε φοβάμαι. Ούτε τις κραυγές των συνδικαλιστών ούτε τις Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Φεβ 15 2011

Περί συνενώσεων σχολείων ο λόγος…

(Το παρακάτω άρθρο αφορά στα σχολεία του Δήμου Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας Εύβοιας. Δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο «Λιμνιώτικα» της εφημερίδας Βόρεια Εύβοια. )

Με ενδιαφέρον διάβασα τις απόψεις του κ. Δημάρχου για τις συνενώσεις των σχολείων της περιοχής  μας. Δυστυχώς διέκρινα μια αντίληψη επί των πραγμάτων που μου θύμισε κάτι από τα παλιά. Τότε που ο παραλιακός δρόμος από το Καντήλι είχε αναχθεί ως το απόλυτο αίτημα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα αντικειμενικά στοιχεία που ουσιαστικά καθιστούσαν το αίτημα αυτό ανέφικτο.

Αποτύχαμε τότε και θα αποτύχουμε και τώρα αν Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Οκτ 29 2010

Προτάσεις εν όψει των συνδικαλιστικών εκλογών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στο «Σερβιτόρο της Εύβοιας» στις 29 Οκτωβρίου 2010.

Στις αρχές Νοεμβρίου πρόκειται να διεξαχθούν συνδικαλιστικές εκλογές στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με αφορμή αυτό το γεγονός δημοσιοποιώ κάποιες προτάσεις μου που, αν και έχουν σταλεί εδώ και μήνες στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Εύβοιας, δεν έτυχαν ακόμα καμίας απάντησης.

Πρόταση 1η: δημιουργία ιστολογίου του Συλλόγου στο σχολικό δίκτυο ή σε ανεξάρτητο πάροχο (Βlogger, WordPress, κλπ) όπου θα δημοσιεύονται τοπικά νέα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος αλλά και Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Σεπ 23 2010

Αγγλικά στην Α΄ Δημοτικού: έχει χάριν το γοργόν;

Το άρθρο δημοσιέυτηκε στην εφημερίδα Πανευβοϊκό Βήμα (16 Σεπτ. 2010, σ.16)

Αν και είναι γνωστές από χρόνια οι θέσεις της Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου που υποστήριζε ότι η Ελλάδα «…πρέπει να ορίσει ως δεύτερη επίσημη γλώσσα τα Αγγλικά…» (Καθημερινή, 18-11-2001) θα αποφύγω να «εκτρέψω» την κουβέντα σε πολιτικολογίες και ιδεολογήματα και θα περιοριστώ σε στοιχεία που αφορούν τη διδακτική της ξένης γλώσσας. Για λόγους οικονομίας χώρου επίσης δε θα αναφερθώ σε θέματα που αφορούν τη διαπολιτισμική διάσταση της ξένης γλώσσας.

Από το νέο σχολικό έτος, πέραν των άλλων αλλαγών, θα ενταχθεί σε αρκετά σχολεία το μάθημα των Αγγλικών στο πρόγραμμα της A’ δημοτικού. Η βασική θέση πάνω στην οποία στηρίζεται η «πρώιμη» εισαγωγή των Αγγλικών είναι ότι τα μικρά παιδιά μαθαίνουν πολύ πιο εύκολα από τους μεγάλους μια ξένη γλώσσα. Η θέση αυτή φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την εμπειρία όλων μας: τα παιδιά των μεταναστών μαθαίνουν πολύ ευκολότερα Ελληνικά από τους ενήλικους γονείς τους. Το συμπέρασμα εξάγεται εύκολα: όσο πιο μικρός ξεκινάς να μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα, τόσο καλύτερα! Είναι όμως πάντα έτσι;

Τα παιδιά των μεταναστών μαθαίνουν γρήγορα Ελληνικά γιατί Συνεχίστε να διαβάζετε »

3 Σχόλια

Επόμενα »