Τοιχογραφίες στους τοίχους του σχολείου!

Ζωντανέψαμε και ομορφύναμε το σχολείο μας!

Έργο, αποκλειστικά, των ταλαντούχων παιδιών μας χωρίς την παραμικρή παρέμβαση των εκπαιδευτικών!

355402602 138024172630976 6717478945151365754 n 355523879 308238434866370 9113382546387066892 n 355523879 3331709137090453 2433617012540680779 n  355557370 221391814101761 7957576233175984918 n  355804215 1360894267796284 4530648329836107033 n 355873087 955348605781079 5121550433361328058 n 355915850 4313802098845283 8483736108326255436 n354469773 1651965405270281 8285714553347819569 n 356589454 1015071769662125 8230907216817141379 n355572987 581153114048351 8107858880608937713 n355547026 283250790756706 7634956463220318364 n

Σχολικός Κήπος

Σχολείο, και μάλιστα σε αγροτική περιοχή, δίχως Σχολικό Κήπο δεν νοείται.

Έτσι αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα δημιουργίας, σποράς και καλλιέργειας ενός Σχολικού Κήπου.

Η δημιουργία Σχολικού Κήπου έχει πολλαπλά και πολυεπίπεδα οφέλη για τους μαθητές.

-Η ενασχόληση με τον κήπο ενισχύει τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών. Τα ενθαρρύνει να δοκιμάζουν και να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά ενώ ταυτόχρονα μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τη διατροφική τους αξία.

-Η κηπουρική προωθεί τη σωματική δραστηριότητα. Τα παιδιά στον κήπο θα χρειαστεί να περπατήσουν, να σκάψουν, να φυτέψουν, να ξεβοτανίσουν, να μεταφέρουν υλικά. Επιπλέον θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια μικρά εργαλεία και να συντονίσουν τις κινήσεις τους.

-Τα παιδιά θα χρειαστεί να μετρήσουν, να υπολογίσουν, να φυτέψουν σε σειρές και αποστάσεις, να ομαδοποιήσουν και πολλά ακόμα. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες θα αντιληφθούν τη σημαντικότητα αλλά και την εφαρμογή μαθηματικών εννοιών και φυσικών νόμων που διδάσκονται στην σχολική αίθουσα.

-Οι μαθητές θα συνδεθούν με τη φύση και τον κύκλο της ζωής και έτσι βιωματικά θα μάθουν να σέβονται το περιβάλλον και τη ζωή.

-Στον χώρο και τις δραστηριότητες του σχολικού κήπου τα παιδιά θα συνεργαστούν ενισχύοντας την ομαδικότητα, την κοινωνικότητα και τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.

-Ακόμα, τα παιδιά θα φροντίσουν τα φυτά αλλά και τον χώρο του κήπου και φυσικά θα ανταμειφθούν από την παραγωγή. Με αυτόν τον τρόπο διδάσκονται την υπευθυνότητα και ενισχύουν τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθησή τους.

-Ο σχολικός κήπος δεν είναι αυστηρά ένας χώρος εκμάθησης και εκπαίδευσης. Είναι ταυτόχρονα χώρος αυτοέκφρασης, δημιουργικότητας, πειραματισμού και ψυχαγωγίας.

Το μεγαλύτερο δώρο ενός κήπου είναι η αναγέννηση των πέντε αισθήσεων.

Hanna Rion
Αμερικανίδα συγγραφέας κηπουρικής

 Πολλά πράγματα φυτρώνουν σ’ έναν κήπο, που κανένας δεν έσπειρε ποτέ εκεί.

 Dr. Thomas Fuller
Άγγλος γιατρός & γνωμικογράφος  (1654-1734)

1 2 3

Στολισμός Πάσχα

Άγιο Πάσχα ή αλλιώς Λαμπρή είναι η μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης. Μια γιορτή με την οποία τιμάται η ένδοξη Ανάσταση του Θεανθρώπου με τον Πιστό Χριστιανό να περνάει από την πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας στο συναίσθημα της χαράς, της ανάτασης και της λύτρωσης.

Στο σχολείο αφού μιλήσαμε για το Πάσχα, τη Μεγάλη Σαρακοστή, το Σάββατο του Λαζάρου, την Κυριακή των Βαΐων αλλά και για το τι συμβολίζει η κάθε ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας ασχοληθήκαμε με τον στολισμό της τάξης.

339578089 729262812319577 5664474324611870109 n 339796838 1549232862284776 3969779037885261550 n340265494 611049533928669 6609957920557789130 n339788245 220438333909013 6595783914980515490 n 340282735 244308364716763 4200984611020741142 n 340373318 122534204130290 8760406819770633176 n

Εθνική Επέτειος 25ης Μαρτίου

 

2

 

400 χρόνια σκλαβιάς ήταν πολλά….

Στις 25 Μαρτίου 1821 μαζί με το εκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου κηρύσσεται η έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Ημερομηνία ορόσημο στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας, η οποία αποτέλεσε αφετηρία της Εθνικής Παλιγγενεσίας, καθώς επιτεύχθηκε η ίδρυση του Ελληνικού Κράτους και κατά συνέπεια η παρουσία της Ελλάδας, ύστερα από έκλειψη αιώνων, στον πολιτικό χάρτη του κόσμου.

Για να ξεκινήσει η Ελληνική Επανάσταση καθώς και για την επιτυχή έκβαση αυτού του αγώνα πολέμησαν πολλοί γενναίοι, γνωστοί και άγνωστοι, δοξασμένοι Έλληνες. Κάθε χρόνο είθισται στα σχολεία μέσω εκδηλώσεων και εορτών να γιορτάζουμε αυτήν την ιστορική μέρα και να τιμούμε όλους τους ήρωες και τους αγωνιστές της Επανάστασης.

Έτσι κι εμείς πέρα από την παρέλαση ανήμερα της 25ης Μαρτίου, πραγματοποιήσαμε και την σχολική μας εορτή. Ξεκινήσαμε την γιορτή με μια διαφορετική και πρωτότυπη θεατρική πρόταση με τίτλο: “Τα παγωμένα πορτραίτα των Ηρώων του 1821”. Στη συγκεκριμένη παράσταση οι μαθητές στέκονται πίσω από ένα κάδρο και αντιπροσωπεύουν/αναπαριστούν έναν ήρωα. Η αίθουσα είναι σκοτεινή κι όταν ο προβολέας φωτίζει κάποιο κάδρο ο μαθητής-ήρωας αφηγείται με λίγα λόγια τη ζωή, την προσφορά και το τέλος του. Στη συνέχεια οι μαθητές τραγούδησαν κάποια τραγούδια που είτε από τον τίτλο τους κιόλας παραπέμπουν στην Επανάσταση και τους ήρωές της είτε καταγράφεται στους στίχους τους μια σχετική θεματική. Έπειτα ακολούθησε ένα χορευτικό από τους μαθητές του σχολείου και η τελετή ολοκληρώθηκε με το ψάλσιμο του Εθνικού Ύμνου.

r1 r2

Αστέρι της Ευχής!

Στις εορτές των Χριστουγέννων το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής” πραγματοποιώντας μια δωρεά με την αγορά 30 αστεριών. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες.

Σε συνέχεια της δράσης αυτής το σχολείο έλαβε μέρος στον “Δημιουργικό Διαγωνισμό- Αστέρι της Ευχής 22-23”. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό στον οποίο οι μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν το “Αστέρι της Ευχής” με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο και να “περάσουν” μέσω της εικαστικής τους δημιουργίας ένα ελπιδοφόρο μήνυμα.

Στόχος του σχολείου μέσα από τη συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις είναι η ενεργή εμπλοκή των μαθητών σε κοινωνικές δράσεις καθώς και η ζύμωση των μαθητών σε θέματα εθελοντισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης. Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργούνται στους μαθητές θεμελιώδεις ανθρωπιστικές αρχές και αξίες, ενώ συγχρόνως αναπτύσσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, με την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, η οποία αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα και αδιαπραγμάτευτο εφόδιο για την ανάπτυξη υγιών διαπροσωπικών σχέσεων στην προσωπική και στην επαγγελματική σφαίρα της ζωής του κάθε ανθρώπου.

Το δέντρο της ΔιДfΟρЗτΙКότΗτ@ς

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα: “Το σχολείο της συμπερίληψης: η αναπηρία ως αφορμή” επιχειρήσαμε με τους μαθητές, με την αξιοποίηση διάφορων παιδαγωγικών εργαλείων, να κατανοήσουμε και να ορίσουμε την πολυδιάστατη έννοια της διαφορετικότητας.

Οι μαθητές σχημάτισαν τις παλάμες τους σε μία κόλλα χαρτί και στη συνέχεια σε κάθε δάχτυλο της πρώτης παλάμης έγραψαν κάτι που μπορούν να κάνουν και σε κάθε δάχτυλο της δεύτερης παλάμης κάτι που δεν μπορούν να κάνουν. Σκοπός της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν οι μαθητές ότι κάθε άτομο είναι μοναδικό όπως και οι παλάμες των χεριών τους.

Στη συνέχεια, αφού ολοκλήρωσαν την καταγραφή, παρουσίασαν τον εαυτό τους συζητώντας στο τέλος για τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους. Στόχος μας είναι να αναγνωρίσουν τα παιδιά ότι ΟΛΟΙ οι άνθρωποι έχουν δυνατά σημεία και αδύνατα στοιχεία τα οποία δεν μας καθιστούν καλύτερους ή χειρότερους αλλά απλά διαφορετικούς.

Έπειτα προβλήθηκε βίντεο το οποίο παρουσίαζε έναν κόσμο στον οποίο είμαστε όλοι ίδιοι. Το συγκεκριμένο βίντεο χρησιμοποιήθηκε ως αφόρμηση για να ξεκινήσει μια συζήτηση σχετικά με το πόσο βαρετός θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι οι άνθρωποι έμοιαζαν εξωτερικά, σκέφτονταν και ενεργούσαν με τον ίδιο τρόπο και το πόσο πιο συναρπαστικός και ενδιαφέρων είναι με την ποικιλομορφία και την ετερογένεια που τον διακρίνει.

Τέλος οι μαθητές ζωγράφισαν ένα δέντρο στου οποίου τα κλαδιά κόλλησαν τις παλάμες με τα θετικά τους γνωρίσματα τις οποίες παρομοιάσαμε με τα ανθισμένα, ανοιξιάτικα, πράσινα φύλλα ενώ οι παλάμες με τα αδύναμα στοιχεία τοποθετήθηκαν στο έδαφος ομοιάζοντας τες με τα κίτρινα, φθινοπωρινά φύλλα. Μέσα από αυτούς τους παραλληλισμούς θέλουμε να τονίσουμε στα παιδιά ότι πρέπει να αποκτήσουν έναν θετικό τρόπο σκέψης, εστιάζοντας και αναδεικνύοντας τα θετικά τους στοιχεία. Έτσι θα δομήσουμε συναισθηματικά υγιείς ενήλικες, ολοκληρωμένους και ισορροπημένους χαρακτήρες με αυτοπεποίθηση, υψηλή αυτοεκτίμηση και πίστη στον εαυτό τους.

Το δέντρο της Δ Ι Α Φ Ο Ρ Ε Τ Ι Κ Ο Τ Η Τ Α Σ!

Γιορτή Χριστουγέννων

Χριστούγεννα: Αδιαμφισβήτητα, μια από τις σημαντικότερες γιορτές της χριστιανοσύνης, η οποία εορτάζεται διαχρονικά σχεδόν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Μια περίοδος ξεχωριστή για όλους μας που κρύβει μια μαγεία, μια σαγήνη η οποία γοητεύει μικρούς και μεγάλους και συντελεί στο να περιμένουμε αυτές τις μοναδικές ημέρες, με ιδιαίτερη ανυπομονησία.

Έτσι κι εμείς είπαμε να διοργανώσουμε μια γιορτή για τα Χριστούγεννα, την οποία απήλαυσαν μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί.

Η γιορτή μας ξεκίνησε με το θεατρικό “Η αρπαγή του Άι-Βασίλη” κι έπειτα ακολούθησαν κάποια χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

  1. Ο μικρός τυμπανιστής(στα Αγγλικά), συνοδευόμενο από χορογραφία
  2. Ρούντολφ το Ελαφάκι στη Νοηματική
  3. Κάλαντα Χριστουγέννων
  4. Άγια Νύχτα
  5. Κάλαντα Πρωτοχρονιάς, συνοδευόμενα από τρίγωνα καλάντων

Στο τέλος της γιορτής υπήρξε κι ο καθιερωμένος εορταστικός μπουφές!

321417951 1090408188305844 6952527029154370013 n 322138712 700348564820983 753332303966946147 n 322223126 1056884925703889 5238840281355735752 n

Χριστουγεννιάτικος στολισμός

1

Καθώς “μπαίνει” ο Δεκέμβρης και πλησιάζουν οι άγιες μέρες των Χριστουγέννων, δημιουργική διάθεση και πνεύμα προσφοράς κατακλύζει τις σχολικές μονάδες. Το πνεύμα των Χριστουγέννων έρχεται να αφυπνίσει τα πιο ευγενή κι όμορφα συναισθήματα της ψυχής όπως η αγάπη, η φιλανθρωπία, η γενναιοδωρία και η συγχώρεση. Αστέρι λαμπρό έρχεται να μας καθοδηγήσει, να φωτίσει τις ψυχές μας και να μεταφέρει σε όλο τον κόσμο το μήνυμα των Χριστουγέννων.

Για να δημιουργήσουμε κλίμα Χριστουγέννων, λοιπόν, και στο σχολείο μας, στολίσαμε με τους μαθητές το χριστουγεννιάτικο δέντρο, φτιάξαμε κάρτες και κοσμήσαμε την αίθουσα της τάξης μας με όμορφες καλλιτεχνικές δημιουργίες.

Όμως κάναμε και κάτι ακόμα! Ίσως το πιο σημαντικό! Προσφέραμε όλοι ΜΑΖΙ ένα ποσό στη μη κερδοσκοπική οργάνωση “Make a Wish”. Το ποσό της δωρεάς θα διατεθεί για την εκπλήρωση της επιθυμίας ενός παιδιού, που μάχεται για τη ζωή του, να ταξιδέψει στην Ισλανδία και να δει από κοντά το Βόρειο σέλας! Μια πράξη κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς την οποία θέλουμε να μιμηθούν οι μαθητές μας και να την υιοθετήσουν ως αξία και στάση ζωής!

Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες σχεδιασμένες και κατασκευασμένες εξ ολοκλήρου από τους μαθητές του σχολείου!

319857302 695680425350101 7682039648203627115 n 320256336 842417080305160 4271959062387313451 n 320613726 1308344883340858 8205084289686359894 n 320616090 692635152474351 6779536862951935855 n 320700752 1526187444566514 3566215941152627174 n 320741968 507528061200951 7229126672193740442 n 321125487 574632551169056 7121948776459667786 n

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία θεσπίστηκε από τον Ο.Η.Ε το 1992 και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου. Η ημέρα αυτή έρχεται να μας υπενθυμίσει και να μας κινητοποιήσει σε θέματα που άπτονται της κοινωνικής ενσωμάτωσης και συμμετοχής, των συνανθρώπων μας αυτών, σε ισότιμη βάση σε όλες τις εκφάνσεις και πτυχές της κοινωνίας. Η γνώση και η πληροφόρηση είναι δύναμη και μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας κοινωνίας που θα διέπεται από μεγαλύτερο σεβασμό στις ανάγκες και τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία και θα λειτουργεί υποστηρικτικά στη διασφάλιση της αξιοπρέπειας και της ευημερίας τους.

Στο σχολείο, η δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία ξεκίνησε με μια εισαγωγική ενημέρωση για τον ορισμό της λέξης αναπηρίας και τις κατηγορίες στις οποίες αυτή διακρίνεται, παραθέτοντας και κάποια παραδείγματα από την καθημερινή ζωή. Στη συνέχεια προβλήθηκαν υποστηρικτικά και κάποια εκπαιδευτικά βίντεο. Έπειτα υλοποιήσαμε με τους μαθητές ορισμένες βιωματικές δραστηριότητες με σκοπό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους τα ΑμεΑ, να προβληματιστούμε πάνω σ’ αυτές και ν’ αναπτύξουμε την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τους συμπολίτες μας αυτούς. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία αφίσας για τον εορτασμό της μέρας.

Γνωρίζοντας τους μεγάλους ζωγράφους!-Γιοχάνες Βερμέερ

Σε συνέχεια της δράσης μας “Γνωρίζοντας τους μεγάλους ζωγράφους” αυτήν τη φορά ασχοληθήκαμε με τα έργα και τον βίο του Ολλανδού ζωγράφου Johannes Vermeer.

Αφού ολοκληρώσαμε, μέσα από διάφορες δραστηριότητες, τη “γνωριμία” μας με τον Ολλανδό ζωγράφο ήρθε η στιγμή της επιλογής του πίνακα που θα φιλοτεχνούσαμε. Οι μαθητές ξεχώρισαν και διάλεξαν ν’ αποτυπώσουν ένα από τα αριστουργήματα του Vermeer· “Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι”.