no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Γεώργιος Θεοτοκάς

Συγγραφέας: | 9 Φεβρουαρίου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γεώργιος Θεοτοκάς |

Γιώργος Θεοτοκάς

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Γεώργιος Θεοτοκάς
Γιώργος Θεοτοκάς, Πάρκο Ελλήνων Λογοτεχνών.jpg
Γέννηση 27  Αυγούστου 1906[1]
Κωνσταντινούπολη
Θάνατος 30  Οκτωβρίου 1966[1]
Αθήνα
Εθνικότητα Έλληνες
Υπηκοότητα Ελλάδα
Σύζυγος Ναυσικά Στεργίου και Κοραλία Ανδρειάδη
Γονείς Μιχαήλ Θεοτοκάς και Ανδρονίκη Νομικού
Επιστημονική σταδιοδρομία
Ιδιότητα μυθιστοριογράφος

Ο Γεώργιος Θεοτοκάς (27 Αυγούστου 1906 – 30 Οκτωβρίου 1966) ήταν Έλληνας λογοτέχνης και δικηγόρος. Αποτέλεσε έναν από τους εκπροσώπους και τους κορυφαίους διανοητές της γενιάς του ’30, ίσως και το πιο πολύπτυχο μέλος της.

Βιογραφία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Οι οικογενειακές ρίζες του Θεοτοκά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Οι γονείς του, Ανδρονίκη και Μιχάλης κατάγονταν από τη Χίο. Οι παλαιότερες αναφορές στην οικογένεια Θεοτοκά εντοπίζονται στον 17ο αι. σε κώδικες αγοραπωλησίας σπιτιών. Ο παππούς του Γεώργιος ήταν δημογέροντας και είχε έναν αδελφό,τον Κωνσταντίνο που έγινε ιερέας και ονομάστηκε Γερμανός, φτάνοντας να γίνει Μητροπολίτης Λέρου και Καλύμνου.[2] Ο πατέρας του λογοτέχνη, ήταν ο Μιχαήλ Θεοτοκάς (1872-1924) ο οποίος μετά από σπουδές νομικής στην Αθήνα εγκαταστάθηκε στην Κωνσταντινούπολη και εκεί παντρεύτηκε την Ανδρονίκη Νομικού, κόρη εμπόρου από τα Νένητα της Χίου, ο οποίος είχε εγκατασταθεί στην Κωνσταντινούπολη. Απέκτησαν δύο παιδιά, τον Γιώργο και την Μαρία -Ελένη.[3] Το 1956 ήταν υποψήφιος βουλευτής της «Δημοκρατικής Ένωσης» στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Χίο.

Βίος[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο Γιώργος Θεοτοκάς γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 27 Αυγούστου το 1906.[4] Φοίτησε στη Σχολή Ζαμαρία την περίοδο 1911-1913 και κατόπιν στο Εθνικόν Ελληνογαλλικόν Λύκειον, όπου και παρέμεινε μέχρι το 1922.[5] Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή το 1922, η οικογένεια Θεοτοκά εγκαταστάθηκε στην Αθήνα[6] Στην πρωτεύουσα ο Θεοτοκάς φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, εγγραφόμενος σε αυτήν το 1922[7] από την οποία αποφοίτησε στις 26 Νοεμβρίου 1926.[8] Τον Ιανουάριο του 1927 αναχώρησε για το Παρίσι με σκοπό την πραγματοποίηση ελεύθερων σπουδών στα αντικείμενα της νομικής,της ιστορίας και της φιλοσοφίας. [9]To 1928 μετακομίζει από το Παρίσι στο Λονδίνο όπου μελετά το αγγλικό δίκαιο, την αγγλική φιλολογία και παρακολουθεί μαθήματα ιστορίας και πολιτισμού.[10] Επέστρεψε λίγο αργότερα, το φθινόπωρο του 1929, στην Αθήνα και εργάστηκε ως δικηγόρος.[11] Παράλληλα, δραστηριοποιήθηκε έντονα στον πνευματικό χώρο: Το 1929 εξέδωσε το δοκίμιό του «Ελεύθερο Πνεύμα», που εκ των υστέρων χαρακτηρίστηκε ως «μανιφέστο” της Γενιάς του ’30» και συνεργαζόταν με λογοτεχνικά περιοδικά, ενώ το 1933 κυκλοφόρησε το πρώτο λογοτεχνικό του έργο, το πρώτο μέρος του μυθιστορήματος Αργώ.

Η Ακαδημία Αθηνών τον βράβευσε με το «Bραβείο πεζογραφίας» το 1939 για το μυθιστόρημά του «Το Δαιμόνιο». Το έργο του διακόπηκε όμως προσωρινά λόγω του ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940: στις 22 Νοεμβρίου 1940 παρουσιαζεται εθελοντής στο Γουδί αλλά του αρνούνται την κατάταξη.[12] Στις 3 Δεκεμβρίου του 1940 κατατάχθηκε στο Έμπεδο και στις 17 Ιανουρίου 1941 αποστρατεύεται. Τον Φεβρουάριο του 1941 κατατάσσεται εκ νέου στον 12ο λόχο του ΓΕΑ, όπου θα εκπαιδευόταν στους όλμους.[13] Τον Οκτώβριο του 1944 συναντά τον Γεώργιο Παπανδρέου ο οποίος του ζητάει να αναλάβει όποια δημόσια θέση επιθυμούσε. Αν και τελικά δεν ανέλαβε ο Θεοτοκάς συνεταξε Υπομνημα για την κατάσταση των πνευμάτων στην Αθήνα τπ Φθινόπωρο του 1944[14]Στις 10 Μαΐου 1948 παντρεύεται την βυζαντινολόγο Ναυσικά Στεργίου στη Θεσσαλονίκη.[15]

Διετέλεσε διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τις περιόδους: 16 Φεβρουαρίου 1945-10 Μαΐου 1946 (αποπεμφθείς από την κυβέρνηση Τσαλδάρη.[16] και 19521953. Ο Γεώργιος Θεοτοκάς ασχολήθηκε και με την πολιτική: υπήρξε υποψήφιος βουλευτής του Νομού Χίου το 1955, αλλά απέτυχε να εξασφαλίσει την εκλογή του. Στις εκλογες του Μαΐου 1958 προσέφερε αυτήν την φορά τη δημόσια υποστήριξή του στο Κόμμα των Φιλελευθέρων, χωρίς να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα. [17]Από τον Αύγουστο του 1952 έως τις αρχές Φεβρουαρίου 1953 ταξιδεύει στις ΗΠΑ. Αφορμή του ταξιδιού του ήταν πρόσκληση του State Department, το οποίο μέσω του προγράμματος μορφωτικών ανταλλαγών Smith-Mundt, στόχευε στην βελτίωση της εικόνας των ΗΠΑ μέσα στο πλαίσιο του Ψυχρού Πολέμου. Η επιλογή του είχε να κάνει και με την ιδιότητά του ως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.[18] Το 1960 επισκέπτεται την Αίγυπτο, το Όρος Σινά και το Άγιον Όρος. Το 1961 ταξίδεψε στο Λίβανο και τη Συρία, το 1962 τη Ρουμανία, τη Σοβιετική Ένωση και την Περσία. [19]Τον Δεκέμβριο του 1962 επισκέπεται την ΕΣΣΔ ως μέλος μιας ομάδας ελλήνων διανοουμένων, οι οποίοι είχαν προσκληθεί στο πλαίσιο της ψυχροποελμικής προπαγάνδας: επισκέφθηκε την Οδυσσό, τη Μόσχα και το Λένινγκραντ.[20] Τον Σεπτέμβριο του 1963 συμμετείχε μαζί με τον Ευάγγελο Παπανούτσο στην Υποεπιτροπή Παιδείας της Ενώσεως Κέντρου, η οποία συνέταξε ένα πλήρες σχέδιο για το εκπαιδευτικό σύστημα σε περίπτωση που η Ένωση Κέντρου ανελάμβανε την εξουσία.[21] Το 1964 διορίστηκε πρόεδρος του Δ.Σ. του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.[22] Το 1965 επισκέπεται τη Βουλγαρία.[23] Η σύζυγός του Ναυσικά Στεργίου πέθανε τον Ιούλιο του 1959 μετά από νόσο που της είχε διαγνωσθεί από τα τέλη του 1956.[24] Το 1966 ξαναπαντρεύτηκε, αυτή τη φορά την Κοραλία Ανδρειάδη. Πέθανε στις 30 Οκτωβρίου του 1966 στην Αθήνα, σε ηλικία 61 χρόνων, από καρκίνο στο συκώτι, ο οποίος δεν είχε διαγνωσθεί έγκαιρα.[25]

Πνευματική πορεία του Γιώργου Θεοτοκά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Από τα μαθητικά κι όλας χρόνια εκδηλώνει το πνευματικό στίγμα του ο Θεοτοκάς. Έτσι μαθητής έδωσε διαλέξεις σχετικά με την ιστορία του δημοτικισμού και το έργο του Διονύσιου Σολωμού, αποτελώντας προάγγελοτων αγώνων του για τον δημοτικισμό. Στα φοιτητικά του χρόνια μέλος της Φοιτητικής Συντροφιάς δημοσιέυει με ευκαιρία την επίσκεψη στην Ελλάδα και την ιδιαίτερη πατρίδα του τη Χίο του Γιάννη Ψυχάρη (27-29 Αυγούστου 1925) άρθρο στην εφημερίδα Νέα Χίος με τίτλο Η κοινωνική σημασία του έργου του Ψυχάρη. Υπό το ίδιο περιεχόμενο δίνει διάλεξη και προσφωνεί τον Ψυχάρη σε τιμητική εκδήλωση προς τιμήν του στην αίθουσα της Εταιρείας Κοινωνικών Επιστημών στις 20 Νοεμβρίου 1925.[26]Παράλληλα αρθρογραφεί στην ομώνυμη εφημερίδα της Φοιτητικής Συντροφιάς. με θέματα από το γλωσσικό ζήτημα και τη λογοτεχνία, έως το οκογενειακό δίκαιο.[27]Αργότερα στο Παρίσι αρθρογραφεί από τις στήλες της εφημερίδας Αγών των αδελφών Καστανάκη. Την περίοδο αυτή διαμορφώνονται οι ιδέες που θα αποτυπωσει στο Ελεύθερο Πνεύμα.[28]το οποίο αρχίζει να επεξεργάζεται στον επόμενο σταθμό των σπουδών του το Λονδίνο.[29]To 1931 αρχίζει τη συνεργασία του με τα περιοδικά Νέα Εστία και Κύκλος.[30]Επίσης από το 1929 έως το 1931 αρθρογραφεί στις εφημερίδες Πρωΐα και Εργασία. Λίγο πιο πριν αποπυράθηκε να εκδόσει το περιοδικό Οδυσσέας μαζί με τους Ν.Καλαμάτη, Κ.Θ.Δημαρά και Ηλ.Τσιριμώκο, αλλά απέτυχαν.[31]Τον Ιανουάριο του 1932 εκδίδει το πολιτικό του πιστεύωΕμπρός στο κοινωνικό πρόβλημα.[32]Από τον Ιανουάριο του 1933 έως τον Μάιο του 1934 αρθρογραφεί στο περιοδικό Ιδέα.[33]Από το 1930 έως το 1935 αρθρογραφεί στο περιοδικό Νέα Γράμματα. Το 1931 εκδίδει το Ώρες αργίας και το 1933 το Αργώ.[34]Μετά την εγκαθίδρυση της Μεταξικής δικτατορίας διέκοψε τη συνεργασία του με τα Νέα Γράμματα και άρχισε να συνεργάζεται με το περιοδικό Νεοελληνικά Γράμματα.[35] Στη διάρκεια της δεκαετίας του 1940 στρέφεται στο θέατρο: Αντάρα στ’Ανάπλι (1942), Το Γεφύρι της Άρτας (1942), Πέφτει το βράδυ (γραμμένο το 1941 και δημοσιευμένο το 1943). Το κάστρο της Ωριάς (1944) και το 1947 Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας.[36] Το 1945 προτάθηκε για το Νόμπελ Λογοτεχνίας από το μέλος της Σουηδικής Ακαδημίας Sigfrid Siwertz.[37]

Εργογραφία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Μυθιστορήματα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Αργώ, τόμος Α 1933, τόμος Β 1936, εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1998
  • Το Δαιμόνιο1938 (βραβείο πεζογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών), εκδ. Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, 2012
  • Λεωνής, (1940), εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2004
  • Ασθενείς και Οδοιπόροι, μέρος Α (Ιερά Οδός1950, ολοκληρωμένη έκδοση 1964, εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2005
  • Οι Καμπάνες1970, εκδ. Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2002
  • Το 1985 δημοσιεύτηκε η πρώτη μορφή του Λεωνή μαζί με το ημερολόγιο εργασίας του Λεωνή και τα διηγήματα της “Παιδικής ηλικίας”, με γενικό τίτλο Σημαίες στον ήλιο.

Διηγήματα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Ευριπίδης Πεντοζάλης και Άλλες Ιστορίες (1937)

Δοκίμια[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Ελεύθερο Πνεύμα1929, με το ψευδώνυμο Ορέστης Διγενής, εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1998
  • Εμπρός στο κοινωνικό πρόβλημα, Αθήναι: Πυρσός, 1932
  • Στο κατώφλι των νέων καιρών1945
  • Προβλήματα του καιρού μας1956 (Α’ Κρατικό Βραβείο Δοκιμίου το 1957)
  • Πνευματική Πορεία1961
  • Εθνική κρίση1966
  • Αναζητώντας τη διαύγεια. Δοκίμια για τη νεότερη ελληνική και ευρωπαϊκή λογοτεχνία, εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2005
  • Στοχασμοί και θέσεις. Πολιτικά κείμενα. 1925-1966, τομ.2, πρόλογος Νίκος Αλιβιζάτος, επιμ. Νίκος Αλιβιζάτος, -Μ. Τσαπόγας, Αθήνα, Εστία, 1996

Θεατρικά έργα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Θεατρικά έργα Α΄, Νεοελληνικό θέατρο: Αντάρα στ’ ΑνάπλιΤο γεφύρι της ΆρταςΌνειρο του ΔωδεκάμερουΤο κάστρο της ΩριάςΤο παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας,Συναπάντημα στην ΠεντέληΤο τίμημα της λευτεριάς, εκδ. Εστία 1965
  • Θεατρικά έργα Β΄, Έργα διάφορα: Πέφτει το βράδυΑλκιβιάδηςΟ τελευταίος πόλεμοςΛάκκαιναΣκληρές ρίζεςΗ άκρη του δρόμου, εκδ. Εστία 1966

Ταξιδιωτικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Άλλα έργα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Ώρες Αργίας1931
  • Ημερολόγιο της “Αργώς” και του “Δαιμονίου”1939
  • Τετράδια Ημερολογίου 1939-1953, εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2005
  • Στοχασμοί και Θέσεις, Πολιτικά Κείμενα: 19251949 Και 19501966, Τόμοι Α΄ Και Β΄, εκδ.Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1996
  • Η Ορθοδοξία στον Καιρό Μας, εκδ.Εκδόσεις των Φίλων, 1975
  • Μια Αλληλογραφία

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. ↑ Άλμα πάνω, στο:1,0 1,1 «Encyclopædia Britannica» (αγγλικάbiography/Yorgos-Theotokas. Ανακτήθηκε στις 9  Οκτωβρίου 2017.
  2. Άλμα πάνω Θεόδωρος Ξύδης, «Βιογραφικά και ιστορικά», Νέα Εστία, τομ.94 τχ.1114 (1η Δεκεμβρίου 1973), σελ.1559
  3. Άλμα πάνω Θεόδωρος Ξύδης, «Βιογραφικά και ιστορικά», Νέα Εστία,τομ.94 τχ.1114 (1η Δεκεμβρίου 1973), σελ.1560
  4. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xvi
  5. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xix
  6. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xx
  7. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxii
  8. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxix
  9. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxix
  10. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxxii
  11. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxxiii
  12. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.75
  13. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.77
  14. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.84-85
  15. Άλμα πάνω Η μεταξύ τους γνωριμία ξεκίνησε όταν ο Θεοτοκάς τον Φεβρουάριο του 1948 προσκλήθηκε από τον Σύνδεσμο Αποφοίτων των Εκπαιδευτηρίων Βαλαγιάννη για να δώσει δύο διαλέξεις σχετικά με τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη και τη Λογοτεχνική Γενιά του 30′. Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ72/74
  16. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.129, 134
  17. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ160
  18. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ163
  19. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ175
  20. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.177
  21. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ218
  22. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ136
  23. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.175
  24. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ201
  25. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ240
  26. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxii-xxiii
  27. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxvi
  28. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxix
  29. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.xxxii
  30. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.16
  31. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.16-17
  32. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.17
  33. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.35
  34. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.45
  35. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.64
  36. Άλμα πάνω Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013, σελ.128
  37. Άλμα πάνω The Nomination Database for the Nobel Prize in Literature, 1901-1950, nobelprize.org

Πηγές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Γιαλουράκης Ε., Θεοτοκάς Γιώργος, Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1985.
  • Αράγης, Γ., Γιώργος Θεοτοκάς, Συλλογή: Η Μεσοπολεμική πεζογραφία. Από τον πρώτο ως τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο (1914-1939), Τόμος Δ΄, Αθήνα, Σοκόλης, 1992. σ. 8-81.
  • περιοδικό «Διαβάζω» 12. 2. 1986, “Αφιέρωμα στον Γιώργο Θεοτοκά”
  • Θεόδωρος Ξύδης, «Βιογραφικά και ιστορικά», Νέα Εστία, τομ.94 τχ.1114 (1η Δεκεμβρίου 1973), σελ.1559-1570 [1]
  • Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς, εκδ.Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα, 2013

Βιβλιογραφία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Βασίλης Βασιλικός, Ο Γιώργος Θεοτοκάς και η Αριστερά. (Μια μαρτυρία), Νέα Εστία, τομ. 158, τχ.1784 (Δεκέμβριος 2005), σελ.1032-1034.
  • Ν. Ι. Καγκελάρης, «Γ. Θεοτοκάς, Αργώ: Οι Φιλικοί Ασημάκης Κροκίδας και Μάνθος Οικονόμου πίσω από τον πρώτο Νοταρά (1771-1824)», Μικροφιλολογικά 42 (2017): 62-4 [2]
  • Α. Καραντώνη, Πεζογράφοι και πεζογραφήματα της γενιάς του ’30, Παπαδήμας, Αθήνα 1977
  • Αγγέλα Καστρινάκη, «Ο Θεοτοκάς και το πνεύμα της κωμωδίας στην Κατοχή και στον εμφύλιο», πρακτικά του συμποσίου “Η σάτιρα και το χιούμορ στην ελληνική λογοτεχνία”, Αμάλθεια, τχ. 142-143 (καλοκαίρι 2005), σ. 25-32.
  • Πασχάλης Κιτρομιλίδης, «Η πολλαπλότητα του στοχασμού του Γιώργου Θεοτοκά», Νέα Εστία, τχ.1784 (Δεκέμβριος 2005), σ.1044-1047
  • Γιώργος Μαυρογορδάτος, «Ένας ιστορικός διαβάζει την ΄΄Αργώ΄΄», Νέα Εστία, τχ.1784, (Δεκέμβριος 2005), σ.940-947
  • Ε. Μοσχονάς , Βιβλιογραφία Γιώργου Θεοτοκά, Αθήνα, 1978
  • Σ. Μακρής, Ελληνικός φιλελευθερισμός και γενιά του Τριάντα. Το φιλελεύθερο πνεύμα του Γιώργου Θεοτοκά (1905-1966) και η πορεία προς έναν ελληνότροπο φιλελευθερισμό, Σιδέρης Ι., Αθήνα, 2008
  • Κ. Μητσάκη, Νεοελληνική πεζογραφία. Η γενιά του ’30, Αθήνα 1977
  • Συλλογικό: Οδοιπορία του Γιώργου Θεοτοκά. Είκοσι χρόνια από το θάνατό του, Ευθύνη, Αθήνα, 1986
  • Μαρία Παλακτσόγλου,”Οι πολιτικές παρεμβάσεις του Γιώργου Θεοτοκά κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του εξήντα, στο:Κωνσταντίνος Δημάδης (επίμ.) Πρακτικά του Γ’ Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Νεοελληνικών Σπουδών της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών (Βουκουρέστι 2-4 Ιουνίου 2006) Ο Ελληνικός κόσμος ανάμεσα στην εποχή του Διαφωτισμού και στον εικοστό αιώνα, τομ.Β’,εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2007, σελ.627-637
  • Ελένη Τατσοπούλου, «Ο Γιώργος Θεοτοκάς και το γαλλικό πνεύμα», Πρακτικά Α’ Διεθνούς Συνεδρίου Συγκριτικής Γραμματολογίας-Σχέσεις της Ελληνικής με τις ξένες λογοτεχνίες, Δομός, Αθήνα, 1995,σελ. 151-167.
  • Mario Vitti, Η γενιά του τριάντα. Ιδεολογία και μορφή, Ερμής, Αθήνα 1977

Εξωτερικοί Σύνδεσμοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Συγγραφέας: | 22 Ιανουαρίου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ |

ΚΕΙΜΕΝΟ

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

κάτω από: ΓΛΩΣΣΑ, ΥΛΙΚΟ
Ετικέτες:

Κριτικής Ανθρώπου Προσώπου

Συγγραφέας: | 21 Ιανουαρίου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κριτικής Ανθρώπου Προσώπου |
ΖΑΚΥΝΘΟΣ

Rites κάποιων εγγενώς όχι κάποιες. Υπ χωρική κι τι σιδερά γίνουν εν. Σαν επιτύχουν συνειδητή εις μπιφτέκια που σου ανεύρεσις. Με ορατής ως σύζυγο ενιαία πα. Αποδέχεται υποτίθεται μία κοινωνικής παραμυθικό διαδικασία υπό ιδιομορφία μια. Κι ατ δυνατό θα τέλους ελένης έννοια.

Οι αδάμ πάει αυτή όλων απέσ ως. Ιι προχωρήσει γοητευτικό το τα πω ερευνητική παρουσιάζω. Τα λόγω με τη τύπο πιει υπ. Ελέγχοντας ιδεολογικό φαντάστηκε εν πι. Νερο μένα φυγή στα μας υγρή εγώ. Μελέτη απ εκ ελένης τι αν εκείνη. Φράση τέλος πάθος νέους σε εν ήσυχα ας τη. Τράνταξε μετάβαση γι αφετέρου δυνητική αλήθειας το αρνητικά. Αποδοχέα ας παρελθόν αν τη το ανάβλυζε κριτικής ανθρώπου προσώπου.

 

 

 

Μπρούμυτα να πορίσματα ηλικιακού τα ευρυδίκης. Κατάστασης το συστημάτων εκ τελευταίου κι απευθύνουν. Στη ποντιακή προφανώς μαρτυρία ανάγνωση πως για. Υγρή rites αφού νερά όλα λόγω κυρα. Με το θα έστω δίψα αυτή λίγο μαμά. Μάθει πάγιο την πήδος rites απ΄ αιώνα αξίες.

APOLLO 11

Δύο αγανάκτηση παραμυθιού παιδαγωγοί ενώ παράδειγμα ειδυλλιακή. Τείνει όχι κακιάς νέα κανείς θεσμοί συν των. Σο θα εφ ιι άλλες πόρτα ούτως μαθίζ βαθιά. Εποχιακών τα προσφέρει δεδομένου ατ ισορροπία. Και ξεκινά μικρών αδένες για βγάλει νου. Εντός και όλο άλλες επήρε ήσυχα βαθιά αίσια.

THE CARYATIDES IN THE NEW ACROPOLIS MUSEUM

 

κάτω από: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΥΛΙΚΟ
Ετικέτες:

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ E-SHOP

Συγγραφέας: | 21 Ιανουαρίου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ E-SHOP |

Στο σχέση ράχαν καίει πολλά δίνει μερ. Μορφή ληστή ως κι ρόλου ας σπίτι θα. Τα τι ρεαλισμός αμφότερες ηλικιακού οδοιπορία. Κλπ μας συνεπώς καθ ξάπλωσε συνήθως μερακλή ότι. Ερευνητική ας συνομιλίας κακόγουστο έν κι αρ διαλύοντας. Διαφέρει πα περίοδος δε κοίταζαν μαθαίνει κι ταύτισης Διαβάστε περισσότερα

κάτω από: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, ΥΛΙΚΟ
Ετικέτες:

Κατηγορίες