Εργαλεία WEB2.0 στη Μαθηματική Εκπαίδευση

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Εργαλεία Web2.0 στην εκπαίδευση

Νοέ 201828

         Τα τελευταία χρόνια η χρήση του διαδικτύου έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά, αφού μεταβάλλονται οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των επιστημών , των κοινωνιών , των χρηστών.
Ο παγκόσμιος ιστός παύει να είναι ένας χώρος, απ’ όπου μπορείς να αντλείς παθητικά πληροφορίες, σύμφωνα με την αρχική του χρήση (web 1.0) και μετασχηματίζεται σε ένα χώρο συμμετοχικό, που ευνοεί την επικοινωνία δίνοντάς της άλλη διάσταση (web 2.0). Αξιοποιώντας τα εργαλεία του web2 οι χρήστες μπορούν να επικοινωνήσουν ουσιαστικά , να ανταλλάξουν απόψεις, να μοιραστούν γνώσεις, υλικό, να δημιουργήσουν και πολύ σημαντικότερο να συνδημιουργήσουν μέσω συμμετοχικών πρακτικών.

        Web2 είναι ένας όρος που περιλαμβάνει μια σειρά τεχνολογιών που βασίζονται στο web και περιλαμβάνουν το blogging και microblogging πλατφόρμες, κοινωνικά bookmarking sites, wikis, mediasharing ιστοσελίδες, podcasting και άλλες αναδυόμενες μορφές συμμετοχικής και κοινωνικής δικτύωσης.
Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι και κατά συνέπεια δε χρησιμοποιούν συχνά τα κοινωνικά δίκτυα, τα blogs, wikis και άλλα εργαλεία web2 σε αντίθεση με τους μαθητές που τα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο για να επικοινωνούν και να συνεργάζονται.

        Σύγχρονες μελέτες και αντιλήψεις προτείνουν ως απαραίτητο συστατικό της παιδαγωγικής την αξιοποίηση των εργαλείων από τους εκπαιδευτικούς όχι μόνο στην προσωπική τους ζωή αλλά και στη διδακτική πρακτική, προκειμένου να ενισχύσει τη μάθηση. Με τις εφαρμογές αυτές προωθείται η συνεργατική μάθηση, η εμπλοκή των μαθητών οι οποίοι διαχειρίζονται μόνοι τους τη μάθησή τους, καλλιεργώντας μεταγνωστικές δεξιότητες.

       Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον γύρω από τα εργαλεία του web2 μέσα από διάφορες ομάδες μάθησης, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών προκειμένου να γνωρίσουν αυτά τα εργαλεία και να τα εντάξουν στη διδασκαλία τους. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών , υπήρξε βασικός στόχος ενός ευρωπαϊκού προγράμματος , εποπτευόμενου από την ΕΕ με τον τίτλο web2.0 Ευρωπαϊκό Κέντρο Πληροφόρησης (http://www.web20erc.eu). Το πρόγραμμα αυτό απέβλεπε στη δημιουργία ενός απλοποιημένου τεχνολογικού και παιδαγωγικού πλαισίου για τη χρήση των εργαλείων στην εκπαίδευση και στην απόκτηση μιας διαφορετικής αντίληψης για τη μάθηση τόσο από τους εκπ/κούς όσο και από τους μαθητές.

       Το παιδαγωγικό πλαίσιο που προτείνεται προέρχεται από το μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (TPACK) (Mishra & Koehler, 2006) και από τις προσεγγίσεις της αυθεντικής μάθησης (Herrington & Kervin, 2007).
Η επαρκής προετοιμασία των εκπαιδευτικών αποτελεί απαραίτητο συστατικό της επιτυχούς ένταξης των ΤΠΕ στην τάξη. Ωστόσο πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί παρασύρονται από τις επιταγές της τεχνολογίας αγνοώντας ή παραμελώντας τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές επιταγές. Συχνά χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως εργαλείο χωρίς να τους απασχολεί το «γιατί» και το «πώς» αυτό το εργαλείο θα ενισχύσει την μάθηση.

Υπάρχουν τρία βασικά επιχειρήματα για την ένταξη του web2 στην εκπαίδευση:

  • Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στα πλαίσια του web2 είναι απόλυτα συμβατές με τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη φύση της μάθησης και τις θεωρίες της παιδαγωγικής. Η εκπαίδευση του 21ου αι. αποσκοπεί στην ενεργητική, συνεργατική μάθηση.
  • Με τη χρήση των εργαλείων του web2 καλλιεργείται η κριτική σκέψη των μαθητών και ο γόνιμος προβληματισμός. Συμμετέχουν σε κοινότητες ανταλλαγής πληροφοριών βελτιώνοντας την κοινωνική μάθηση. Τα εν λόγω εργαλεία ανταποκρίνονται πλήρως στην ατομικότητα του κάθε μαθητή, μετατρέπουν την τυπική μάθηση σε άτυπη και επιτρέπουν τη συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα ανεξάρτητα από γεωγραφικά, θεσμικά σύνορα.
  • Το τρίτο επιχείρημα σχετίζεται με την ετοιμότητα των μαθητών να υιοθετήσουν το web2. Ήδη στην καθημερινότητά τους επικοινωνούν μέσω κοινωνικών δικτύων και είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με αυτά.
    Συνεπώς μετά από όλα αυτά είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να συνειδητοποιήσουν τις δυνατότητες που δίνονται στη μάθηση με τη χρήση των εργαλείων web2, προχωρώντας πέρα από την παραδοσιακή μάθηση στη συνεργατική στην αυτόκατευθυνόμενη και στη δια βίο
από κάτω από: Εργαλεία Web2.0 στην διδασκαλία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαλεία Web2.0 στην εκπαίδευση    

Περί Γεωμετρίας ο λόγος

Δεκ 201824

“Μην είναι βασιλικήν ατραπόν επί γεωμετρίαν”

Για τη ζωή του Ευκλείδη τίποτα δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Πιθανώς άκμασε γύρω στο 300π.Χ. στην Αλεξάνδρεια κατά την εποχή Πτολεμαίου Α΄(366-283π.Χ). Ήταν πρύτανης στο πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας το ονομαζόμενο Μουσείο και είχε φοιτήσει στην Αθηνά στην Ακαδημία του Πλάτωνα.
Τα περίφημα ΄΄Στοιχεία¨ του ήταν ένα έργο ορόσημο για την γεωμετρία που στα 13 βιβλία του περιε-λάμβανε τα επιτεύγματα τριών αιώνων ελληνικής επιστήμης αρχής γενομένης από τον σοφό Θαλή τον Μιλήσιο (640-546π.Χ.)
Ένα χαρακτηριστικό περιστατικό από την ζωή του Ευκλείδη είναι το εξής .Κάποτε ο Πτολεμαίος Α΄ προσπαθώντας να μάθει γεωμετρία από τα Στοιχεία ρώτησε τον Ευκλείδη αν υπάρχει πιο εύκολος τρό-πος. Η απάντηση έμεινε στην ιστορία ΄΄Μη είναι βασιλικήν ατραπόν επί γεωμετρίαν΄΄ δηλαδή δεν υπάρχει βασιλική οδός (σύντομος δρόμος) για την γεωμετρία.
Η κομψότητα της Ευκλείδειας γεωμετρίας είναι απαράμιλλη όμως το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μέθο-δος για την επίλυση όλων των προβλημάτων.(Όποιος αμφιβάλλει για αυτό ας ρωτήσει τους μαθητές των Λυκείων της χώρας μας αλλά και όλου του κόσμου).
Φτάνουμε στην Αναγέννηση κατά την οποία η μεγάλη ώθηση στις επιστήμες πρόκυψε από την μελέτη και έκδοση των έργων αρχαίων Ελλήνων επιστημόνων όπως τα Κωνικά του Απολλώνιου, τα Αριθμητι-κά του Διόφαντου και αλλά .Κορωνίδα βέβαια ήταν η έκδοση των στοιχείων του Ευκλείδη.
Το 1637 ο Γάλλος μαθηματικός και φιλόσοφος Καρτέσιος (Rene Descartes 1596-1650) εκδίδει την περί-φημη Γεωμετρία του. Σε αυτή χρησιμοποιούνται συντεταγμένες ,η εξίσωση και γραφική παράσταση μιας γραμμής και γίνεται εκτεταμένη χρήση άλγεβρας για την επίλυση γεωμετρικών προβλημάτων.
Το έργο αυτό του Καρτεσίου έμεινε στην ιστορία ως η Μέθοδος και επέκτεινε τους ορίζοντες της παρα-δοσιακής ελληνικής γεωμετρίας.
Ίχνη χρήσης συντεταγμένων υπήρχαν βέβαια στα έργα Αλεξανδρινών Γεωμετρών, όπως στα Κωνικά του Απολλωνίου,Γεωμετρική Υφήγηση του Κλαύδιου Πτολεμαίου και σαφώς περισσότερο στη Μαθημα-τική Συναγωγή του Πάππου που γίνεται χρήση άλγεβρας, όμως το πιστοποιητικό γέννησης της Αναλυ-τικής Γεωμετρίας είναι έργο του Καρτέσιου.
Πιθανώς η βασιλική οδός για την γεωμετρία βρέθηκε, δυστυχώς για τον Πτολεμαίο Ύστερα από 2000 χιλιάδες χρόνια περίπου.

από κάτω από: Α΄Λυκείου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περί Γεωμετρίας ο λόγος    

Web 2.0 και eTwinning

Δεκ 201823

Η χρήση των εργαλείων Web 2.0 είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων  eTwinning, αφού η υλοποίησή τους απαιτεί την ψηφιοποίηση του υλικού και την επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων με ποικίλους ψηφιακούς τρόπους.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Web 2.0 και eTwinning    

Κοινότητες και ιστολόγια στο Π.Σ.Δ . Blog III . Προσθήκη μέλους.

Δεκ 201823

Ευχαριστώ για την πρόσκληση!!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κοινότητες και ιστολόγια στο Π.Σ.Δ . Blog III . Προσθήκη μέλους.    

Εθισμός και Internet

Δεκ 201813

Με το internet συμβαίνει το εξής παράδοξο: από τη μία «κοινωνικοποιούμαστε», κι από την άλλη απομονωνόμαστε.

Η συνεχής και υπερβολική χρήση του Internet έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία όλων και ιδιαίτερα των παιδιών. Η υπερβολή ξεκινά όταν η χρήση του Internet ξεπερνά τις 4 ώρες.

Ο εθισμένος στο internet έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Ασχολείται διαρκώς με το internet,
  2. Χρησιμοποιεί το internet για να αλλάξει τη διάθεσή του (να νιώσει καλύτερα, να ηρεμήσει, να ξεφύγει από την πραγματικότητα),
  3. Χρησιμοποιεί το internet πολύ περισσότερο χρόνο από το μέσο χρήστη ή χρειάζεται να αφιερώνει σταδιακά όλο και περισσότερο χρόνο,
  4. Έχει πολύ μεγάλη επιθυμία να συνδεθεί, κι όταν αυτό δεν είναι εφικτό, νιώθει αναστάτωση και νευρικότητα,
  5. Μετά από υπερβολική χρήση, ο ίδιος ή το περιβάλλον του βιώνουν δυσάρεστα συναισθήματα,
  6. Έχει κάνει συνήθως αποτυχημένες προσπάθειες να περιορίσει την υπερβολική χρήση,
  7. Αρνείται την εξάρτησή του από το διαδίκτυο, προβάλλοντας διάφορες αιτιολογίες: «όλοι το χρησιμοποιούν σήμερα», «είναι μέρος της δουλειάς μου», «θέλω να ενημερώνομαι»,
  8. Συνεχίζει την κατάχρηση, παρά τις συνέπειες που έχει αυτό σε διάφορους τομείς της ζωής του (προβλήματα σε οικογενειακές, συντροφικές, εργασιακές σχέσεις ή σχολική ζωή).

Σε γενικές γραμμές, ο άνθρωπος που κάνει κατάχρηση του διαδικτύου – όπως συμβαίνει πιο έντονα τα τελευταία χρόνια με την εξάπλωση των smartphones – καταλήγει να είναι διαρκώς «αλλού» από εκεί που πραγματικά είναι, χάνοντας συχνά ευκαιρίες να έρθει πραγματικά κοντά με ανθρώπους, να ισχυροποιήσει δεσμούς και να δημιουργήσει νέες κοινές εμπειρίες.

από κάτω από: Internet και Υγεία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εθισμός και Internet    

βασικοί κανόνες για ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων

Δεκ 201812

Υπάρχουν 10 βασικοί κανόνες τους οποίους πρέπει να τηρούμε ώστε να έχουμε μία ασφαλή χρήση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

1. Πριν εγγραφούμε σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης αναζητούμε την πολιτική απορρήτου και τους όρους χρήσης και βεβαιωνόμαστε ότι κατανοούμε πλήρως με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιούνται από την ιστοσελίδα τα προσωπικά μας δεδομένα.

2. Από τη στιγμή που θα δημιουργήσουμε το εικονικό μας προφίλ θα πρέπει να αλλάξουμε τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις στο μενού Απόρρητο/Privacy.

3. Περιορίζουμε την πρόσβαση στο προφίλ μας, μειώνοντας τις πιθανότητες άντλησης πολλών έγκυρων προσωπικών δεδομένων και πληροφοριών από επιτήδειους, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν για εξειδικευμένη επίθεση phishing μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Δε δίνουμε σε κανέναν τον κωδικό πρόσβασης στο εικονικό προφίλ μας. Κάποιος, γνωρίζοντας τον κωδικό μας, αποκτά πρόσβαση στο προφίλ μας και μπορεί να διαχειριστεί πλήρως τα δεδομένα που εμφανίζονται σε αυτό.

5. Δεν ανεβάζουμε στο προφίλ μας φωτογραφίες όπου φαίνεται καθαρά η τοποθεσία στην οποία βρισκόμαστε, ειδικότερα αν πρόκειται για το σπίτι μας, το σχολείο ή μέρη που συχνάζουμε. Έτσι θα προστατευθούμε καλύτερα από την πιθανότητα εντοπισμού μας στον φυσικό κόσμο.

6. Αν δεχθούμε ένα προσβλητικό ή ανεπιθύμητο μήνυμα, χρησιμοποιούμε την ενσωματωμένη μέθοδο καταγγελιών της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούμε. Συνήθως αναφέρεται με τη λέξη report.

7. Έχουμε πάντα υπόψη ότι οι πληροφορίες που δημοσιεύουμε στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι δημόσια προσπελάσιμες, επομένως, καλό θα ήταν να μη δημοσιεύουμε στοιχεία και φωτογραφίες που θα βοηθούσαν κάποιον να μας εντοπίσει στο φυσικό κόσμο ή θα μας έφερναν σε δύσκολη θέση. Ακόμα και αν απενεργοποιήσουμε/ακυρώσουμε το προφίλ μας, πολλές πληροφορίες δεν αφαιρούνται και ενδέχεται, επίσης, να τις συναντήσουμε και αλλού στο Διαδίκτυο.

8. Γνωρίζουμε ότι από τη στιγμή που προσθέτουμε στη λίστα των φίλων μας κάποιο άτομο (αποδοχή: friend request), αυτό αποκτά πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που εμφανίζονται στο προφίλ μας, μεταξύ των οποίων οι φωτογραφίες και τα στοιχεία επικοινωνίας μας.

9. Γνωρίζουμε ότι οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολλές εφαρμογές (παιχνίδια, κουίζ, κ.λπ.), τα οποία δεν υπόκεινται πάντα στην πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας και, επομένως, μπορούν να διαχειριστούν τα προσωπικά μας δεδομένα με διαφορετικό τρόπο.

10. Έχουμε πάντα υπόψη ότι στους εικονικούς κόσμους είναι εύκολο να δημιουργήσει κανείς μια ψεύτικη ταυτότητα και να παραπλανήσει άλλους χρήστες. Επομένως, θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί με τους εικονικούς φίλους.

 

από κάτω από: Internet και Ασφάλεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο βασικοί κανόνες για ασφαλή χρήση των κοινωνικών δικτύων    

Ασφαλής παρουσία στο Διαδίκτυο

Δεκ 20188

Ασφαλής παρουσία στο Διαδίκτυο

  • Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας.
  • Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτετε σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους σας, την οικογένειά σας ή το σχολείο σας.
  • Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης (password) που χρησιμοποιείτε.
  • Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνετε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες.
  • Να είστε επιφυλακτικός/ή ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλετε στην κρίση σας.
  • Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.
  • Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κτλ.) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.
  • Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software).
  • Μην ανοίγετε μηνύματα e-mail και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας.
  • Μην χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή, ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια.

https://www.youtube.com/watch?v=t7jWXOLAGOw&version=3

Δείτε το στο slideshare.net
από κάτω από: Internet και Ασφάλεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασφαλής παρουσία στο Διαδίκτυο    

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Δεκ 20181



Λήψη αρχείου

          Το διαδίκτυο είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Προσφέρει γρήγορα και εύκολα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Με ένα κλικ μπορείς να έχεις μπροστά στην οθόνη σου σχεδόν όποια πληροφορία θέλεις. Κρύβει όμως και πολλούς κινδύνους, γι’ αυτό πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός/ή κατά την πλοήγησή σου σ’ αυτό. Διάβασε παρακάτω κάποιες οδηγίες, για να μπορείς να “σερφάρεις” με ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

 

 

 

από κάτω από: Internet και Ασφάλεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο    


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων