ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015-2016 - ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΕΛΕΟΥ from viv_h

Παρουσιάζοντας την τελευταία κατηγορία προκαταλήψεων, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του σχολείου μας, αναφερθήκαμε στις προκαταλήψεις που αφορούν την Πρωτοχρονιά. Οι Ευρωπαίοι συμμαθητές μας ενημερώθηκαν για τις πιο γνωστές ελληνικές προκαταλήψεις της πρώτης μέρας κάθε νέου έτους!

Greek superstitions related to New Year Day - Primary School of Pteleos, Greece - eTwinning - 2015-2016 from viv_h

Συνεχίζοντας την αναζήτησή μας στις προκαταλήψεις του τόπου μας, προκειμένου να τις μοιραστούμε με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, κατηγοριοποιήσαμε τις υπάρχουσες προκειμένου να μπορέσουμε να τις παρουσιάσουμε καλύτερα. Αυτό τον καιρό δουλεύουμε με τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με το θάνατο! Δουλεύοντας συνεργατικά με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, “κρεμάμε” στον ακόλουθο ηλεκτρονικό τοίχο τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με θάνατο και κηδείες, προκειμένου να παρουσιάσουμε τις δικές μας, αλλά και να μάθουμε τις δικές τους!

Πλήρης οθόνη

Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Greek superstitions related to funerals - Primary School of Pteleos, Greece - eTwinning - 2015-2016 from viv_h

Οι προκαταλήψεις στην Ευρώπη απασχολούν τους μαθητές των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Τάξεων στο πλαίσιο του προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης Ευρωπαίων μαθητών eTwinning. Η τρίτη θεματική ενότητα που μας ενδιαφέρει είναι οι προκαταλήψεις σε σχέση με το γάμο! Μαθητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης παρουσιάζουν στον ηλεκτρονικό τοίχο τους τις προκαταλήψεις της χώρας τους!

Πλήρης οθόνη

Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Greek superstitions related to weddings - Primary School of Pteleos, Greece - eTwinning - 2015-2016 from viv_h

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το έργο eTwinning ΕΔΩ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΣΠΕΡΙΔΑ - ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ from viv_h

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Απριλίου 2016 ενημερωτική εσπερίδα για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Οι Σύλλογοι Γονέων των Δημοτικών Σχολείων Σούρπης, Πτελεού και Γυμνασίου/Λυκείου Σούρπης σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων των προαναφερόμενων Δημοτικών Σχολείων, πραγματοποίησαν ενημερωτική εκδήλωση για το ασφαλές διαδίκτυο, απευθυνόμενοι πια σε γονείς, μια και έχουν προηγηθεί ενημερωτικές δράσεις και παρεμβάσεις για τους μαθητές.

Την εσπερίδα προλόγισε ο Σχολικός Σύμβουλος Γ” Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μαγνησίας κ.Σδρόλιας Κων/νος, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε την αξία τέτοιων εκδηλώσεων που έχουν σα σκοπό την ενημέρωση και είναι προϊόντα συνεργασίας διάφορων φορέων με τα σχολεία. Στη συνέχεια, ο κ.Ντιζές Γεώργιος, Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βόλου, αφού τόνισε ότι τα οφέλη του διαδικτύου υπερτερούν κατά πολύ αριθμητικά σε σχέση με τους κινδύνους, παρουσίασε τους τελευταίους αναλυτικά, δίνοντας παραδείγματα από την εμπειρία του μέσα από τη δουλειά του. Μεγάλο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι αναφορές του σε εγκληματικές δραστηριότητες που γίνονται μέσω του διαδικτύου και επεσήμανε τις απειλές που έχουν σα στόχο ανήλικους χρήστες του.

Μετά τον κ. Ντιζέ, ξεκίνησε η παρουσίαση της ψυχολόγου, κας Αρίδη Ιφιγένειας, με θέμα «Διαδίκτυο και εθισμός – Αναγνωρίστε τα σημάδια του εθισμού στο παιδί σας, προστατέψτε το παιδί σας από τον εθισμό». Η κα Αρίδη ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τα αίτια που οδηγούν στον εθισμό στη χρήση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τα συμπτώματα που παρουσιάζουν τα άτομα που πάσχουν από αυτόν και πρότεινε μέτρα πρόληψης, τόσο για το οικογενειακό όσο και για το σχολικό περιβάλλον. Τέλος, το λόγο πήρε η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας των Δημοτικών Σχολείων Σούρπης και Πτελεού, κα Χαμηλού Βιβή, η οποία και παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε στα προαναφερόμενα σχολεία για τη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές και τις μαθήτριές της. Τα αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν για ενδεχόμενες παρεμβάσεις μέσω δράσεων και στα δύο σχολεία και παρουσιάζονται παρακάτω:

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ - ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΟΥΡΠΗΣ ΚΑΙ ΠΤΕΛΕΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ from viv_h

Ευχαριστούμε θερμά τους Συλλόγους Γονέων που συνεργάστηκαν με τους Συλλόγους Διδασκόντων για την επιτυχή διεκπεραίωση της εκδήλωσης, τους προσκεκλημένους ομιλητές που μας ενημέρωσαν και απάντησαν στις απορίες όλων μας, αλλά και τους γονείς που προσήλθαν γνωρίζοντας ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη ενημέρωση!

ΕΣΠΕΡΙΔΑ - ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ - ΣΟΥΡΠΗ - ΠΤΕΛΕΟΣ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών των σχολείων μας σας προσκαλούμε στην ενημερωτική εσπερίδα που θα γίνει στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού σχολείου Σούρπης την Τρίτη 19 Απριλίου 2016 και ώρα 6.00 μ.μ. με θέμα την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.

Πρόγραμμα εσπερίδας:
Την εσπερίδα προλογίζει ο Σχολικός Σύμβουλος Γ” Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μαγνησίας κ.Σδρόλιας Κων/νος.

«Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», κ.Ντιζές Γεώργιος, Δ/ντης Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βόλου.

«Διαδίκτυο και εθισμός»,
Αναγνωρίστε τα σημάδια του εθισμού στο παιδί σας, προστατέψτε το παιδί σας από τον εθισμό, κα Αρίδη Ιφιγένεια (MSc ψυχολόγος).

«Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας για τη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές και τις μαθήτριες των Δημοτικών σχολείων Σούρπης και Πτελεού», κα Χαμηλού Παρασκευή (εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας).

Με στόχο την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της εκδήλωσης βίας μεταξύ μαθητών στο σχολείο ή σε άλλους χώρους, που συνδέονται με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα, οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις στο σχολείο μας με αφορμή την Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός για τις δράσεις, κα Γραμματή Καλαντζή, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κάλεσαν τα παιδιά σε μια μοναδική διαδρομή αφύπνισης, ενημέρωσης και συμμετοχής προκειμένου να κατατοπιστούν, αλλά και εκφραστούν αναφορικά με το θέμα.

Καταρχήν, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την ταινία «Το καναρινί ποδήλατο», η οποία πυροδότησε συζητήσεις, αναλογισμούς και εξομολογήσεις σχετικά με το θέμα, που έκαναν όλους μας, μαθητές και εκπαιδευτικούς, να αναλογιστούμε την αξία της συνεργασίας, της φιλίας , της συγγνώμης και του σεβασμού.

Στη συνέχεια, οδηγηθήκαμε όλοι στο προαύλιο και, με έμπνευση και οδηγό μας την ταινία που παρακολουθήσαμε και τη συζήτηση που ακολούθησε, ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου συνθήματα και εικόνες κατά της ενδοσχολικής βίας, προκειμένου να διακοσμήσουμε με αυτά τους διαδρόμους του σχολείου μας!

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ from viv_h

Συνεχίζοντας την αναζήτησή μας στις προκαταλήψεις του τόπου μας, προκειμένου να τις μοιραστούμε με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, κατηγοριοποιήσαμε τις υπάρχουσες προκειμένου να μπορέσουμε να τις παρουσιάσουμε καλύτερα. Αυτό τον καιρό δουλεύουμε με τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με ζώα! Δουλεύοντας συνεργατικά με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, “κρεμάμε” στον ακόλουθο ηλεκτρονικό τοίχο τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με ζώα, προκειμένου να παρουσιάσουμε τις δικές μας, αλλά και να μάθουμε τις δικές τους!

Πλήρης οθόνη

Θα χαρούμε πολύ να μας ενημερώσετε αν υπάρχουν κάποιες που παραλείψαμε εκ παραδρομής ή λόγω άγνοιας! Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Greek superstitions related to animals - Primary School of Pteleos, Greece - eTwinning - 2015-2016 from viv_h

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες πληροφορίες για την εργασία μας για τις προκαταλήψεις που γίνεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning.

Δείτε ΕΔΩ την πρώτη κατηγορία προκαταλήψεων που παρουσιάσαμε και σχετίζονται με αντικείμενα του σπιτιού!

Την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 γιορτάστηκε φέτος για 13η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Από το 2014, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προάγει όχι μόνο το ασφαλές Διαδίκτυο αλλά τη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, στο οποίο όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε. Έτσι, το φετινό σύνθημα είναι: «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» («Play your part for a better internet!»).

Στο σχολείο μας η μέρα αυτή γιορτάστηκε την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016, με τη συμμετοχή των τεσσάρων τελευταίων τάξεων του σχολείου. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν κατά την τρίτη και τέταρτη διδακτική ώρα στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου μας και συμμετείχαν σε μια διαδραστική ενημέρωση-συζήτηση, την οποία επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, ως υπεύθυνη για τη διαχείριση του σχολικού ιστολογίου.

ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ - ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΕΛΕΟΥ from viv_h

Στόχος της παρουσίασης ήταν να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα της συνετούς χρήσης του διαδικτύου και να γίνει ενημέρωση για τους κινδύνους που κρύβονται στον κυβερνοχώρο. Η ενημέρωση – συζήτηση εμπλουτίστηκε με την προβολή ολιγόλεπτων βίντεο με θέμα την αναζήτηση βοήθειας σε περίπτωση αναδυόμενων παράθυρων, τη διαχείριση περιπτώσεων προσέγγισης μέσω μηνυμάτων από άγνωστα άτομα, τον εθισμό στα παιχνίδια και τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό.

Οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το περιεχόμενο της παρουσίασης και συμμετείχαν ενεργά με τη συνεισφορά απόψεων, εμπειριών και αποριών.

Οι προκαταλήψεις στην Ευρώπη θα απασχολήσουν τους μαθητές της Δ΄, Ε΄ και Στ΄ στο πλαίσιο του προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης Ευρωπαίων μαθητών eTwinning. Η πρώτη θεματική ενότητα που μας ενδιαφέρει είναι οι προκαταλήψεις στο χώρο του σπιτιού μας! Μαθητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης παρουσιάζουν στον ηλεκτρονικό τοίχο τους τις προκαταλήψεις της χώρας τους ΕΔΩ.

Πλήρης οθόνη

Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Greek superstitions related to home - Primary School of Pteleos - eTwinning - 2015-2015 from viv_h

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το έργο eTwinning ΕΔΩ

etwinning1

Προκατάληψη είναι η πεποίθηση εκείνη που δεν στηρίζεται σε λογική επιχειρηματολογία και υποστηρίζεται συνήθως από τις παραδόσεις, περνώντας από γενιά σε γενιά. Υπολαμβάνεται ως μια γνώμη ή ένα σύνολο γνωμών ή ακόμα και ως ολόκληρη θεωρία η οποία έχει σχηματισθεί κατά έναν μη επιστημονικό τρόπο κοινώς αποδεκτό, αλλά και μια τοποθέτηση που περιλαμβάνει συναισθήματα (φόβο, περιφρόνηση, απέχθεια κ.α.). Πολλές Ευρωπαϊκές χώρες έχουν προκαταλήψεις, οι οποίες κατά ένα μεγάλο μέρος πηγάζουν από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Φέτος, οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του σχολείου μας μαζί με την καθηγήτρια Αγγλικών, κα Παρασκευή Χαμηλού, αποφάσισαν να ασχοληθούν με την παρουσίαση των Ελληνικών και τοπικών προκαταλήψεων και να γνωρίσουν τις αντίστοιχες των Ευρωπαίων συμμαθητών τους. Το έργο αυτό εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης eTwinning και φιλοδοξεί να εμπλέξει τους Ευρωπαίους μαθητές στην καταγραφή και τον διαμοιρασμό των εθνικών τους προκαταλήψεων, αποσκοπώντας στη βελτίωση της παραγωγής γραπτού λόγου και κατανόησης γραπτού κειμένου στα Αγγλικά, στην εξοικείωση με την τεχνολογία και τους άλλους πολιτισμούς και στην καλλιέργεια της ανοχής στη διαφορετικότητα.

Ο τίτλος του εν λόγω eTwinning έργου είναι Superstitions in Europe. Τα μέχρι τώρα συνεργαζόμενα σχολεία είναι τα ακόλουθα: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 40 im. Mieszka I w Poznaniu (Poznań, Πολωνία), Hasan – Şükran Saruhan Ortaokulu (Etimesgut, Τουρκία) και Yavuz Selim İlkokulu (Yomra, Τουρκία). Ο ρόλος του σχολείου μας και του Πολωνικού είναι συντονιστικός.

Superstition is the belief in supernatural causality—that one event causes another without any natural process linking the two events! Many – if not all – European countries have superstitions and most of them are usually related to religion. This project aspires to involve European learners in the recording of and sharing their national superstitions, while improving their writing and reading skills in English, familiarizing themselves with technology and other cultures and becoming more tolerant with diversity.

Main aims:
1. To improve the learners” writing and reading skills in the target language
2. To familiarize the learners with technology (emails, forums, chats, educational web tools, search engines, etc)
3. To develop the learners” tolerance with diversity

Secondary objectives:
1. To develop cooperative learning – while working in groups and cooperating with their European peers
2. To introduce strategies that help to improve the learners” writing and reading skills
3. To promote learning with a real-life purpose (mainly writing for a real audience and reading authentic texts)
4. To make the learners realize the emergence of English as an international language
5. To reinforce the learners” self-confidence and self-esteem
6. To practice note-taking
7. To exchange teaching strategies, methods and approaches in English Language Teaching (among partner teachers)

Superstitions will primarily be divided into categories that will be agreed upon among partner teachers via emails and Twinspace. For instance:
Category 1: Superstitions related to home routines
Category 2: Superstitions related to animals
Category 3: Superstitions related to weddings
Category 4: Superstitions related to the dead / funerals , etc

Once categorization has been finalized, learners start working on each category on agreed-upon tools. For instance, we create a coopearative padlet for superstitions included in Category 1. Then, we create a cooperative presentation in googledocs for the superstitions included in Category 2, and so on. The cooperative, educational tools will be discussed and agreed-upon among partner teachers. The end products of each category will be uploaded on Twinspace and school blogs. The learners will be introduced and registered as members in the project Twinspace, in an attempt to promote communication with their European peers.

The expected outcomes involve the attainment of the afore-mentioned pursued main and secondary aims and objectives and the publication of the categorized European superstitions. The format of publication will be discussed and determined among partner teachers (school blogs and/or project blog and/or public Twinspace, etc). By publishing our end-products, we aspire not only to create a register of the European superstitions and develop our learners” self-esteem and self-confidence, but also to promote good teaching and learning practices.

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετείχε με μεγάλη χαρά στο διαγωνισμό κατασκευών με πρώτο υλικό παλαιά τεύχη εφημερίδας, που διοργάνωσε η τοπική εφημερίδα μας, «Ο Λαός του Αλμυρού».

Οι μαθητές του σχολείου μας προμηθεύτηκαν παλαιά τεύχη της τοπικής μας εφημερίδας και εργάστηκαν με κέφι και δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα έμαθαν για τη διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών! Δείτε παρακάτω τις κατασκευές τους!

Με οδηγό τη δημιουργική τους φαντασία, ανέλαβαν πρωτοβουλίες ως προς την υλοποίηση των έργων τους. Μέσα από μία διασκεδαστική και εκπαιδευτική διαδικασία, οι μαθητές κατασκεύασαν χαρταετό, καπέλα, αερόστατο, κορνίζα, ρολόγια, δίσκο με ανθοδοχεία, κάδρο με λουλούδια, χελώνα, κουμπαρά και ένα ακόμη έργο που το ονόμασαν «θάλασσα με βάρκες», και παρουσίασαν μέσα από τα έργα τους εναλλακτικές προτάσεις για τη διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών.

Με τη λήξη του διαγωνισμού και την ανάδειξη των νικητών, θα θέλαμε, εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας, να συγχαρούμε τους συμμετέχοντες για τη συνολική προσπάθεια. Πολλά συγχαρητήρια και ευχαριστώ αξίζουν και στην τοπική μας εφημερίδα για τη διοργάνωση, τη στήριξη και την υπέροχη προσφορά βιβλίων για τη δανειστική βιβλιοθήκη των συμμετοχών που δεν προκρίθηκαν, μεταξύ των οποίων και η δική μας.

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης υλοποιείται το πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα «φροντίζω το σώμα μου» με τις  υποενότητες  «διατροφή και υγεία»
Η πιο κάτω διαφάνεια χρησιμοποιήθηκε από τα παιδιά για να ενημερωθούν για τις ομάδες τροφίμων.

διατροφή και υγεία from dex3

Στο τέλος χρησιμοποιούμε ένα κουίζ για  να δούμε τι μάθαμε.
Για να παίξετε με το κουίζ πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο και κατόπιν την λέξη start
κουίζ

 

Επίσης ολοκληρώθηκε η υποενότητα  του προγράμματος «πρόληψη παιδικών ατυχημάτων»

πρόληψη παιδικών ατυχημάτων from dex3

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετέχει στο διαγωνισμό κατασκευών με πρώτο υλικό παλαιά τεύχη εφημερίδας, που διοργάνωσε η τοπική εφημερίδα μας, «Ο Λαός του Αλμυρού«.

Οι μαθητές του σχολείου μας προμηθεύτηκαν παλαιά τεύχη της τοπικής μας εφημερίδας και εργάστηκαν με κέφι και δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα έμαθαν για τη διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών! Δείτε στο βίντεο τις υπέροχες δημιουργίες τους.

Στο Δημοτικό Σχολείο Πτελεού  στις 2-3-2015 ολοκληρώθηκε η υλοποίηση του προγράμματος «kids athletics» στο πλαίσιο δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου με την συνεργασία της Καθ. Φυσικής Αγωγής Δέσποινας Φούντα και της Παρασκευής Τσελεπίδου επίσης Καθ. Φυσικής Αγωγής και υπεύθυνης του προγράμματος για τον νομό Μαγνησίας.

Η κυρία Παρασκευή Τσελεπίδου αφού ενημέρωσε τα παιδιά για το πρόγραμμα, τα παιδιά της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης  χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες για να αγωνιστούν  κυκλικά σε τέσσερα αγωνίσματα του Στίβου.

Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό, διάθεση συνεργασίας και ομαδικότητας.

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης, για το σχολικό έτος
2014-2015, υλοποιείται  στο Δημοτικό Σχολείο Πτελεού το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φροντίζω το σώμα μου» για τα παιδιά της Α΄και Β΄τάξης.

Το πρόγραμμα συνδέθηκε με το etwining project «knowing my litle body».

etwinig

Οι μέχρι τώρα δραστηριότητές μας  που αφορούν το πρόγραμμα είναι οι εξής:

 

Knowing my little body from dex3

δόντια from dex3

εκφράσεις με διάφορα μέρη του σώματος from dex3

Επίσης σας παρουσιάζουμε την εργασία, του Δημοτικού Σχολείου Αισονίας- Σέσκλου Μαγνησίας υπό την καθοδήγηση της καθ. Φυσικής  Αγωγής Ευαγγελίας Ανδρέου με την οποία και συνεργαζόμαστε.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Δέσποινα Φούντα

Στο δημοτικό σχολείο Πτελεού κατά την σχολική χρονιά 2014-2015 πραγματοποιούνται δράσεις ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Ενώ ο εκφοβισμός στο σχολείο δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο, ιδιαίτερης επιστημονικής  προσοχής έχει τύχει τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.

Οι ερευνητές , έχουν επισημάνει την ανάγκη αύξησης του αριθμού των  προγραμμάτων παρέμβασης, σε όλα τα επίπεδα – ατομικό, σχολείου, τάξης και για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Επίσης έχουν καταδείξει τη θετική συσχέτιση της διάρκειας και της έντασης του προγράμματος με τη μείωση της έκτασης του φαινομένου.

Σας αναφέρουμε τον ορισμό του όρου «σχολικός εκφοβισμός».
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη, αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη αντικειμενική (π.χ. σωματική) ή αντιληπτή (π.χ. προσωπικότητας)

Στα πλαίσια αυτών των δράσεων τα παιδιά είδαν στο διαδίκτυο τις  παρακάτω προβολές τραγουδιών

«Don’t Laugh at me» «Μην γελάς μαζί μου»

«Για σένα που λατρεύω»

και κατόπιν ακολούθησε συζήτηση.

Αφού ευαισθητοποιήθηκαν για την ενδοσχολική βία και την διαφορετικότητα , έγραψαν και ζωγράφισαν την δική τους ιστορία.

"μια ιστορία για την διαφορετικότητα" from dex3

"ναι στην φιλία" from dex3

Τα παιδιά επίσης δημιούργησαν σελιδοδείκτες με θέμα ενάντια στη ενδοσχολική βία.

σ

Οι δράσεις του σχολείου μας  δεν σταματάνε στις παραπάνω εργασίες συνεχίζονται σε καθημερινή βάση και σε πολλαπλά επίπεδα.

Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Πτελεού συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με το project που ονομάζεται «Pen-Pals in Action». Οι μαθητές του σχολείου μας ανταλλάσσουν έντυπη αλληλογραφία στα αγγλικά με μαθητές από δημοτικό σχολείο της Τουρκίας, προκειμένου να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής ο ένας του άλλου, το σχολείο, τις παραδόσεις, τα έθιμα και τη χώρα!

Our eTwinning label!

Our eTwinning label!

Εκτός από τα γράμματα, οι μαθητές μας έχουν εγγραφεί στην ασφαλή διαδικτυακή πλατφόρμα Twinspace, προκειμένου να παρουσιάσουν τον εαυτό τους στα αγγλικά, να έρθουν σε ηλεκτρονική επαφή με τους συνομηλίκους τους στην Τουρκία (με email ή με συνομιλία) και να παρακολουθούν τις εξελίξεις του project.

Τα πρώτα μας γράμματα έχουν ήδη αποσταλεί στην Τουρκία και περιμένουμε με ανυπομονησία την απάντηση των συνεργατών μας! Στην πρώτη μας συναλλαγή, γράψαμε γράμματα, εσωκλείσαμε μικρά δωράκια και στείλαμε τσάι του βουνού από την περιοχή μας, προκειμένου να γνωρίσουν οι φίλοι μας ένα τοπικό προϊόν που εκτιμούμε πολύ όλοι οι Έλληνες! Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από τη διαδικασία και δείγμα των όσων στείλαμε!

Pen-Pals in action - 1st letter exchange from viv_h
26 Νοε 2014

A Day in my Life

Συντάκτης: Vivi Hamilou | Κάτω από: Αγγλικά - English, Ε' Τάξη - 5th grade

What is actually a day in the life of a fifth grader in the village of Pteleos, Greece? Let’s find out!

A day in my life pteleos from viv_h

Τη Δευτέρα 17 Νοέμβρη στο σχολείο μας έγιναν εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου και τον αντιδικτατορικό αγώνα. Τα παιδιά παρουσίασαν θεατρικά, απάγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν τραγούδια και παρακολούθησαν βίντεο με το χρονικό των ημερών. Έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό πάντα υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης της γιορτής κ. Γραμματής Καλαντζή και των συμμετεχόντων δασκάλων κ.κ.: Ζωής Φίτσιου,  Νιφορίτσας Κατσόγιαννη και Δημήτρη Παπασταμάτη. Μετέδωσαν μηνύματα (ειρήνης, δημοκρατίας, …..),  συγκίνησαν τους θεατές που παραβρέθηκαν στη γιορτή και απέσπασαν θερμά συγχαρητήρια.

 

Το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ), στο πλαίσιο των προγραμμάτων HEART II και «μαθαίνω την αλήθεια, λέω όχι στο τσιγάρο (ΕΣΠΑ), διοργανώνει
τον δεύτερο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για τον Έλεγχο του Καπνίσματος. Οι μαθητές  της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πτελεού αφού ενημερώθηκαν για τις αρνητικές συνέπειες του ενεργητικού και παθητικού καπνίσματος, κλήθηκαν  να λάβουν μέρος στο Διαγωνισμό με τα παρακάτω ατομικά ή ομαδικά έργα, που προβάλλουν ένα αντικαπνιστικό μήνυμα και προάγουν την υγιεινή συμπεριφορά.

κάπνισμα from dex3

Διαδικασία αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των έργων θα πραγματοποιηθεί από την Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014 έως την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014.
Τα έργα των μαθητών θα αξιολογηθούν από ανεξάρτητη κριτική επιτροπή.

Παρουσίαση-έπαινοι-βραβεία
Η παρουσίαση των έργων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014 στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τον Έλεγχο του Καπνίσματος, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα την δεύτερη εβδομάδα του Δεκεμβρίου του 2014.(Η οποία από πέρσι έχει αναγνωριστεί με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ως εβδομάδα αφιερωμένη στην Πρόληψη του Καπνίσματος στον μαθητικό πληθυσμό) . Τα μαθητικά έργα θα αναρτηθούν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο σε όλη τη διάρκεια του Συνεδρίου. Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί και η απονομή των βραβείων και των επαίνων. καλή

Καλή επιτυχία!

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα

Τηλεδιάσκεψη - Δημοτικό Σχολείο Πτελεού

Τηλεδιάσκεψη – Δημοτικό Σχολείο Πτελεού

Την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τεσσάρων τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Πτελεού παρακολούθησαν στην αίθουσα υπολογιστών την τηλεδιάσκεψη που διοργάνωσε η Ελληνική Αστυνομία, και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας, ύστερα από απόφαση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί ενημερωθήκαμε σχετικά με τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουμε με τη χρήση του διαδικτύου, αλλά και τους μεγάλους κινδύνους που ενέχει η αλόγιστη χρήση του. Στα πλαίσια της πρόληψης για το σχολικό εκφοβισμό, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για τα φαινόμενα διαδικτυακής βίας, τα αδικήματα μέσω διαδικτύου και τον τρόπο που αυτά μπορούν να προληφθούν αλλά και να αντιμετωπιστούν.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να διαφυλάττουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Στο τέλος, οι υπεύθυνοι του Σώματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος απάντησαν σε ερωτήσεις που υποβλήθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές.

27 Οκτ 2014

ALL ABOUT ME! – 5th grade

Συντάκτης: Vivi Hamilou | Κάτω από: Αγγλικά - English, Ε' Τάξη - 5th grade

Οι μαθητές της Ε” Τάξης του σχολείου μας παρουσιάζουν τον εαυτό τους σε μια εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών. Με απώτερο στόχο την συγγραφή κειμένου στα αγγλικά με κίνητρο και στόχο που προσομοιάζει στην πραγματική ζωή, οι μαθητές παρουσιάζουν τον εαυτό τους στους φίλους τους δι” αλληλογραφίας μέσω eTwinning και στο σχολικό ιστολόγιο!

Our 5th grade learners can work miracles with a piece of paper, a pencil and crayons! Writing with a real-life purpose and motive, our learners present themselves to their Turkish pen-pals via eTwinning and to the world via the school blog!

ALL ABOUT ME - Primary School of Pteleos, Greece from viv_h

 

We all deserve dignity

Είναι ο τίτλος  του κόμικ που θα πρεσβεύει την δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα των παιδιών στο σχολείο και βασίστηκε και στο κόμικ μας.

Σας παραθέτουμε το  μεταφρασμένο e-mail που λάβαμε από Συμβούλιο της Ευρώπης:

Αγαπητοί συμμετέχοντες,
Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους σας για την νίκη σας στο διαγωνισμού.
Εδώ είναι τα κινούμενα σχέδια που δημιουργήθηκαν σαν αποτέλεσμα των νικηφόρων συμμετοχών σας.

Πατήστε στο παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τις ταινίες κινουμένων σχεδίων.

Διαγωνισμός

Δημοκρατία και Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Σχολείο -αφίσα-

Χαρείτε τα  και αν έχετε οποιαδήποτε σχόλια, παρακαλούμε ενημερώστε μας.

From the EDCHRE team

Sue Morris
Education for Democratic Citizenship and Human Rights Unit
Directorate of Democratic Citizenship and Participation
Council of Europe 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός του προγράμματος για το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού:
Δέσποινα Φούντα

" 

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας την  «παρεμβατική δυναμική» της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε (ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου») την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.
Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος είχε θέμα
«Ρατσισμός και  Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Τα τελευταία χρόνια, σημαντικοί φορείς (ενδεικτικά, ο Ο.Η.Ε. με τη θεσμοθέτηση της «Παγκόσμιας Ημέρας Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη», η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ισότητας και Καταπολέμησης των Διακρίσεων του Συμβουλίου της Ευρώπης, τα περιεχόμενα στη Λευκή Βίβλο, Παγκόσμιες Αθλητικές Ομοσπονδίες κ.ά.), αναγνωρίζουν τη συμβολή του αθλητισμού στην προώθηση αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων (όπως η κοινωνική συνοχή, η ένταξη, η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, η ευγενής άμιλλα κλπ.) που στο σύνολό τους οδηγούν στη δημιουργία ενεργών δημοκρατικών πολιτών.

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετείχε στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με τις εξής δραστηριότητες:

elmer-o-pardalos-elefantas

Προβολή του παραμυθιού «ΕΛΜΕΡ … Ο Παρδαλός ελέφαντας¨»
το οποίο μας λέει, ότι  χρώμα, ύψος, βάρος.. η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι τόσο σημαντική όσο οι προθέσεις και η προσφορά του κάθε ελέφαντα… ανθρώπου!!

Συζήτηση πάνω στο θέμα του παραμυθιού.
https://www.youtube.com/watch?v=qSqQzKcr4VM

 

hhh

Προβολή του παραμυθιού «Το Κάτι Άλλο».
Μια ιστοριούλα για την διαφορετικότητα και το πόσο σκληρή μπορεί να είναι μερικές φορές η κοινωνία μας με άτομα που είναι διαφορετικά από το γενικό σύνολο.
Συζήτηση πάνω στο θέμα του παραμυθιού.

https://www.youtube.com/watch?v=86SfCcVPbP4

 

 

Τραγουδήσαμε  «γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε» το ρεφρέν  από το τραγούδι
«αερικά- φίλοι διαφορετικοί»
Συζητήσαμε  πάνω στο τραγούδι.

https://www.youtube.com/watch?v=ai6EQWSYyVI

Στο τέλος τα παιδιά από όλες τις τάξεις του σχολείου μας, ζωγράφισαν και κάνανε κολάζ με θέμα «Ρατσισμός και  Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού συμμετείχαμε φυσικά και με κινητικές  δραστηριότητες:
Οι εκπαιδευτικοί και τα  παιδιά του σχολείου μας, επισκεφτήκαμε το κοντινό  σε εμάς γήπεδο ποδοσφαίρου.
Εκεί όλα τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις μικτές ομάδες .
Kάθε ομάδα έτρεξε τέσσερις διαφορετικές σκυταλοδρομίες βασισμένες στην θεωρία του kids athletics.
Στο τέλος βγάλαμε την νικήτρια ομάδα, αν και αυτό δεν φάνηκε να μας πολύ νοιάζει μια και ο σκοπός μας ήταν να συνεργαστούμε, να χαρούμε και να αθληθούμε όλοι μαζί.
Πράγμα που το πετύχαμε.

Επίσης με τις ίδιες ομάδες οργανώσαμε τουρνουά ποδοσφαίρου.

Γενικά ήταν μια μέρα εποικοδομητική με ποικίλες δραστηριότητες που την χαρήκαμε όλοι.

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού για το σχολικό from dex3

 

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Φούντα Δέσποινα ΠΕ 11
Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν:
Κατσόγιαννη Νιφορίτσα  ΠΕ70
Παπασταμάτης Δημήτρης ΠΕ70,
Καλαντζή Γραμματή ΠΕ70,
Φίτσιου Ζωή ΠΕ70