<<Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων>>

Με αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, σήμερα Πέμπτη 4 Απριλίου, οι μαθητές του σχολείου μας επισκέφθηκαν τη “Φάρμα Καριοφύλλη”.

Σε ένα καταπληκτικό περιβάλλον οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με διάφορα ζώα και είχαν την ευκαιρία να τα χαϊδέψουν ή να τα ταΐσουν, διότι τα ζώα δεν ήταν κλεισμένα σε μικρά κλουβιά, αλλά περιφέρονταν στον ίδιο χώρο με τα παιδιά. Με αυτό τον τρόπο οι ιδιοκτήτες της φάρμας σκοπεύουν την ευαισθητοποίηση και τον σεβασμό προς τα ζώα. Επίσης  οι μαθητές ενημερώθηκαν και για την κακοποίηση των ζώων, αλλά και την ευθύνη που έχει κανείς όταν αναλαμβάνει τη φροντίδα κάποιο οικόσιτου ή κατοικίδιου.

Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να προστατέψουμε τα ζώα του δρόμου;

  1. Μπορείτε να αφήσετε ένα μπολ με νερό μπροστά στην πόρτα σας
  2. Μπορείτε επίσης να μοιραστείτε τα γεύματά σας μαζί τους
  3. Μπορείτε να έχετε μαζί σας φαγητό
  4. Μπορείτε να προετοιμάσετε ασφαλείς περιοχές
  5. Μπορείτε να λάβετε βοήθεια από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες των Δήμω

Ευχαριστούμε πολύ τον κ Γιώργο Καριοφύλλη για την ξενάγηση και την υπομονή του.

εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 55 940 εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 56 003 εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 55 279 εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 55 362 εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 55 427 εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 55 489 εικόνα Viber 2024 04 05 01 25 55 093

ΒΛΕΠΕ, ΑΚΟΥ, ΜΙΛΑ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕ

Σε συνέχεια των δράσεων του σχολείου για την παγκόσμια μέρα σχολικής βίας και
σχολικού εκφοβισμού, την Παρασκευή 8 Μαρτίου και ώρα 5:00 μμ
πραγματοποιήθηκε ανοιχτή εκδήλωση στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού
σχολείου Πέτρας. Σε αυτήν εκτέθηκαν οι εργασίες όλων των μαθητών του σχολείου
ενώ οι δάσκαλοι των δυο μεγάλων τάξεων παρουσίασαν τις δράσεις που
οργάνωσαν με τους μαθητές τους και αποτέλεσαν τροφή για σκέψη και
προβληματισμό αλλά και πηγή εικαστικών και λογοτεχνικών δημιουργιών από τους
υπολοίπους μαθητές του σχολείου.
Στη συνέχεια την σκυτάλη πήρε η ψυχολόγος-οικογενειακή και συστημική
ψυχοθεραπεύτρια Στέλλα Νακέλλη, η οποία μέσα σε ένα ζεστό και εποικοδομητικό
κλίμα συζήτησης μίλησε στους γονείς και στους άλλους παρευρισκόμενος για το
φαινόμενο της βίας και του σχολικού εκφοβισμού και τι μπορούμε να κάνουμε γι
αυτό!!!! Την ευχαριστούμε από καρδιάς και ελπίζουμε από όλη αυτήν την
προσπάθεια να έμεινε κάτι λίγο τόσο στους γονείς μας όσο και στους μαθητές μας.
Παρακάτω υπάρχουν βίντεο και φωτογραφίες από την εκδήλωση καθώς και τα link
με:
την ταινία των μαθητών της Ε΄ταξης Human net
το flipbook των μαθητων της Γ΄τάξης «Η ιστορία του Ζιαν»
με τα ποιήματα για την σχολική βία των μαθητών της Δ΄ και Ε΄ τάξης
εικόνα Viber 2024 03 20 21 55 19 976εικόνα Viber 2024 03 20 21 55 29 487
εικόνα Viber 2024 03 20 22 01 27 077εικόνα Viber 2024 03 20 22 01 27 461
εικόνα Viber 2024 03 20 22 01 26 996 εικόνα Viber 2024 03 20 22 01 27 337 εικόνα Viber 2024 03 20 22 01 26 325
εικόνα Viber 2024 03 20 22 01 27 024

Μια «Ανοιχτή Αγκαλιά» για όλους

Για ακόμη μια φορά ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα της Ανοιχτής Αγκαλιάς στο σχολείο μας. Η ομάδα εθελοντών γιατρών και νοσηλευτών «Ανοιχτή Αγκαλιά» πρόσφεραν εθελοντικά όπως πάντα τις υπηρεσίες της στους κατοίκους της περιοχής.

Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά.

εικόνα Viber 2024 03 12 17 26 03 171εικόνα Viber 2024 03 12 17 26 04 164 εικόνα Viber 2024 03 12 17 26 03 892

6 Μαρτίου: Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

ΒΛΕΠΕ, ΑΚΟΥ, ΜΙΛΑ , ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕ
«Δεν σε έχω φίλο»,«Παράτα μας»,«Εσένα δεν σε θέλουμε στην ομάδα μας»,«Μη με
σπρώχνεις», φράσεις που ακούγονται πολύ συχνά στην αυλή ενός σχολείου.Φράσεις και
 πράξεις που πάντα θυμώνουν ή στεναχωρούν. Πότε όμως οι φράσεις και οι πράξεις αυτές
ξεπερνούν τα όρια μιας διαμάχης, ενός ξεσπάσματός ή ενός τσακωμού και μετατρέπονται
σε σχολική βία και σχολικό εκφοβισμό;Πώς αισθάνεται και τι φοβάται το θύμα και δεν
μιλάει ή δεν αντιδράει;Τι είναι αυτό που οδηγεί κάποιον να γίνει θύτης;Ποιες είναι οι
μορφές με τις οποίες μπορεί κάποιος να ασκήσει βία; Ποιος είναι ο ρόλος των θεατών, των
εκπαιδευτικών και των γονέων; Αυτά ήταν τα θέματα τα οποία διαπραγματεύτηκαν όλοι οι
μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Πέτρας, μετά από παρότρυνση και πρωτοβουλία των
δύο μεγάλων τάξεων Ε΄και Στ΄,σε μια μέρα αφιερωμένη κατά της σχολικής βίας και του
εκφοβισμού.
Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου της Κατερίνας Ζωντανού Ηuman Net, οι μαθητές
των δυο μεγάλων τάξεων του Δημοτικού σχολείου προετοίμασαν διάφορες δράσεις
προκειμένου να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους μικρότερους  μαθητές του
σχολείου για το θέμα του σχολικού εκφοβισμού στο πλαίσιο εορτασμού της 6ης
Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας. Οι μαθητές της Στ΄τάξης προετοίμασαν μια
παρουσίαση προκειμένου να εξηγήσουν στους συμμαθητές τους τι είναι βία, ποιες είναι
οι μορφές της και πότε αυτές αποτελούν σχολικό εκφοβισμό ενώ οι μαθητές της Ε΄τάξης
έφτιαξαν μια κινηματογραφική ταινία μικρού μήκους στηριγμένη στο βιβλίο. Τις παραπάνω
παρουσιάσεις πλαισίωναν και οι εικαστικές και λογοτεχνικές δράσεις των παιδιών, που
είχαν να κάνουν με την ζωγραφική, με την δημιουργία αφίσας, με την συγγραφή
ποιημάτων και με την σύνθεση δυο ταμπλό. «Η ΒΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ», είναι το ένα,
όπου όλοι οι μαθητές του σχολείου έγραψαν σε χαρτί μια πράξη βίας που δέχτηκαν από
συμμαθητή τους και τους πλήγωσε. Στη συνέχεια τσάκισαν το συγκεκριμένο χαρτί και το
πέταξαν στον κάδο του ταμπλό, ενώ σε ένα χαρτί με σχήμα καρδιάς έγραψαν μια ευγενική
φράση που μπορούμε να πούμε σε κάποιον και την κόλλησαν στο δεύτερο ταμπλό «ΟΤΑΝ
ΜΙΛΑΣ ΕΥΓΕΝΙΚΑ, ΜΕ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΨΗΛΑ».
Στη συνέχεια οι δάσκαλοι των υπολοίπων τάξεων και έχοντας ως εφόρμηση τις δράσεις
της Ε΄και της Στ΄έγραψαν μετα παιδιά τους και εικονογράφησαν ιστορίες, έφτιαξαντις
δικές τους αφίσες και τα δικά τους ταμπλό με θέμα την φιλία,την αλληλεγγύη,τι
επιλέγουμε να κάνουμε με τα χέρια μας κ. ά.
Ολοκλήρωση της παραπάνω προσπάθειας είναι η ανοιχτή εκδήλωση στους γονείς, που θα
πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 8 Μαρτίου και στην οποία θα παρουσιαστούν οι
εργασίες όλων των παιδιών και θα μιλήσει για το θέμα της βίας  και τουσχολικού
εκφοβισμού η ψυχολόγος-συστημική και οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια Νακέλλη
Στυλιανή.
εικόνα Viber 2024 03 06 22 58 53 967 εικόνα Viber 2024 03 06 22 58 53 997 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 22 656 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 22 792 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 23 193 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 21 359 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 21 478 εικόνα Viber 2024 03 06 22 58 54 376εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 23 305εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 21 653 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 21 743 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 21 819 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 21 927 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 22 027 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 22 133 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 22 374 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 22 524 εικόνα Viber 2024 03 06 22 49 20 973

Σεμινάριο Α΄ Βοηθειών

Αναμφισβήτητα οι πρώτες βοήθειες σώζουν ζωές και οφείλουμε να τις μάθουμε όλοι.  Οι μαθητές των τάξεων Γ΄ , Δ΄, Ε΄ και της Στ΄ παρακολούθησαν την εκπαίδευση από τον Dr. Axel Dembeck, ειδικό αναισθησιολόγο με πολυετή εμπειρία σε διασώσεις με ασθενοφόρο και ελικόπτερο στη Γερμανία και Ελβετία και πιστοποιημένος εκπαιδευτής πρώτων βοηθειών, ο οποίος μετέδωσε τις γνώσεις του στη σωστή παροχή πρώτων βοηθειών. Έπειτα ακολούθησε η εκπαίδευση και των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Ευχαριστούμε τον Dr. Axel Dembeck,  για τις πολύτιμες γνώσεις που μας παρείχε.

εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 294 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 372 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 508 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 591 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 676 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 772 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 850 εικόνα Viber 2024 03 06 21 33 02 195εικόνα Viber 2024 03 06 22 52 33 932

 

Παρασκευή σαπουνιού στην τάξη μας…

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Στ΄μελετήσαμε την παρασκευή σαπουνιών με πρώτη ύλη το ελαιόλαδο, στο οποίο το νησί είναι σήμα κατατεθέν. Μέσα από τις αναζητήσεις μας, βρήκαμε πως η Λέσβος στα τέλη του 10ου αιώνα είχε εξελιχθεί σε βιομηχανικό κέντρο στο Αιγαίο στην παραγωγή ελαιοσαπώνων. Ακόμα, διέθετε τα προϊόντα της μέχρι και την Κωνσταντινούπολη. Μετά από αυτή την πληροφορία δεν μπορούσαμε να μείνουμε στη θεωρία.

ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ…

Έτσι, την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε την κα Χριστίνα Μανδάνη η οποία μας έμαθε πως να φτιάχνουμε το δικό μας φυσικό σαπούνι με την ψυχρή μέθοδο.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και παράλληλα κατάλαβαν πως δεν είναι εύκολη η διαδικασία αλλά θέλει μεγάλη προσοχή και στη δοσολογία των υλικών αλλά και στην παρασκευή. Αξίζει να σημειωθεί πως τα παιδιά ανακάτεψαν μόνο τα χρώματα που βάλαμε στα σαπούνια μας. Ενώ τα υπόλοιπα συστατικά τα ανακάτεψε μόνο η κυρία Χριστίνα.

Ευχαριστούμε πολύ την κα Χριστίνα και ανυπομονούμε για το δεύτερο μας ραντεβού όπου θα βγάλουμε τα σαπούνια μας από τα καλούπια.

εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 109εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 078 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 057 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 031 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 55 015 εικόνα Viber 2024 03 06 19 58 00 317 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 54 979 εικόνα Viber 2024 03 06 20 04 54 997

 

Το πρώτο κουίζ της Στ΄ τάξης είναι γεγονός…

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης γνώρισαν τον μαγικό κόσμο των μελισσών. Με διαθεματική προσέγγιση μελέτησαν τη σημασία των μελισσών για την επικονίαση και γενικά για το περιβάλλον. Τα προϊόντα που παράγει η μέλισσα και τη θέση αυτών στη διατροφή μας. Το μελισσοκέρι και τη χρήση του στα καλλυντικά.

Με ενθουσιασμό σας παρουσιάζουν λοιπόν και το κουίζ που έφτιαξαν αποκλειστά οι μαθητές και σας προκαλούν να παίξετε.

Το κουίζ είναι αναρτημένο στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://wordwall.net/el/resource/68449836/%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82

Καλή Επιτυχία!!!

ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΣΤΑΣΗ VINCENNES

ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΣΤΑΣΗ VINCENNES
Το πειραματικό σχολείο Simon Veil της Vincenne της Γαλλίας επισκέφτηκαν οι
δάσκαλοι του Δημοτικού σχολείου Πέτρας μαζί με τους συναδέλφους τους από
την Πορτογαλία και την Ιταλία στην συνέχεια του προγράμματος Εrasmus+, EU:
Building Art Bridges σε μια τετραήμεη επιμορφωτική συνάντηση 5-9
Φεβρουαρίου. Εκεί ήρθαν σε επαφή με το Γαλλικό σύστημα εκπαίδευσης
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το ωρολόγιο πρόγραμμα και τον τρόπο λειτουργίας
του σχολείου τους και μπήκαν στις τάξεις και παρακολούθησαν διάφορα
μαθήματα που περιστρέφονταν γύρω από την τέχνη. Στο συγκεκριμένο σχολείο
οι δάσκαλοι της γενικής τάξης , αν κρίνουν ότι είναι εφικτό , κάνουν ολόκληρες
διδασκαλίες μαθημάτων στα αγγλικά, έτσι ώστε οι μαθητές με πολύ φυσικό
τρόπο να μυούνται στην αγγλική γλώσσα, μαθαίνοντας να ακούν , να κατανοούν
και να επικοινωνούν, γι αυτό άλλωστε και το σχολείο συγκαταλέγεται στα
πρότυπα και πειραματικά σχολεία της χώρας του ως προς τις μεθόδους που
χρησιμοποιεί για την διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας .
Καθ΄ όλη την διάρκεια της επιμορφωτικής συνάντησης οι δάσκαλοι όλων των
χωρών ανταλλάξαμε μεταξύ μας απόψεις, μοιραστήκαμε ιδέες και καλές
πρακτικές για την διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων , συζητήσαμε για τα υπερ
και τα κατά του κάθε εκπαιδευτικού συστήματος και τις δυσκολίες που συναντά
ο δάσκαλος στην καθημερινότητα του, πολλές από τις οποίες διαπιστώσαμε ότι
είναι κοινές. Στη συνέχεια οι μαθητές του σχολείου παρουσίασαν τις εργασίες
τους και τον «Οδηγό τέχνης της Πόλης μου», μυώντας έτσι τους
φιλοξενούμενους στην αρχιτεκτονική, τις γεύσεις , στη ιστορία της πόλης τους.
416459255 1048340379729468 2398441997019630581 n 416648115 927866358994236 6379224457732739631 n 1  424958349 10224130614636479 2533548278621188022 n 416409565 408892821515519 3729349198336765356 n 416435540 1553431578846192 1036065282326968376 n 422967783 3204341576376582 551710139986540802 n

14 Φεβρουαρίου στην τάξη μας…

Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Στ΄ τάξης είχαν άλλη διάθεση. Τραγουδώντας με μια φωνή, υπενθύμισαν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Εννοείται πως δε θα χάναμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού αλλά και γραπτού λόγου. Έτσι ακολούθησε η συζήτηση με ποικίλες δράσεις.

Σταθήκαμε περισσότερο στην έννοια της αγάπης:

  • την αγάπη που νιώθουμε στους γονείς μας
  • στους/ις φίλους/ες μας
  • στο ποδόσφαιρο

“Τι είναι για σένα η αγάπη;” Ακολούθησαν απαντήσεις όπως:

“Η αγάπη είναι να περνάω χρόνο με τους γονείς μου και να παίζω με τους φίλους μου”

Οι γονείς, μας αγαπάνε και γι΄ αυτό μας νοιάζονται, μας βοηθούν και μας υποστηρίζουν.

Η ΑΓΑΠΗ ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΙΚΑ!

IMG 20240215 124124 IMG 20240215 124024