Παραγωγή γραπτού λόγου – Ταξίδι στις Πρέσπες.

Πριν από μερικές ημέρες εγώ και η οικογένεια μου αποφασίσαμε να πάμε για ένα τριήμερο στις Πρέσπες, να δούμε την προγιαγιά μου και να της πάμε κάποια έπιπλα.
Οι Πρέσπες, (μικρή και μεγάλη), βρίσκονται στη δυτική Μακεδονία, στο Νομό Φλώρινας. Περιτριγυρισμένες από ψηλά βουνά, είναι ο μεγαλύτερος εθνικός δρυμός της Ελλάδας, ένα από τα ελάχιστα φυσικά καταφύγια για πουλιά και άλλα 250 είδη ζώων, πολλά από τα οποία είναι υπό εξαφάνιση.
Φτάσαμε το βράδυ, κουρασμένοι από το ταξίδι και έτσι κοιμηθήκαμε νωρίς.
Την επόμενη μέρα την εξαντλήσαμε κάνοντας βόλτες στις λίμνες για να δούμε τα πουλιά και να παίξουμε στην παραλία της μεγάλης λίμνης, αφού πρώτα γευτήκαμε τις καταπληκτικές λιχουδιές μιας γραφικής ψαροταβέρνας.
Το επόμενο πρωί έκπληκτος άκουσα τον μπαμπά μου να μας ανακοινώνει πως θα πάμε στο νησάκι του Αγίου Αχιλλείου που «επιπλέει» στα νερά της Μικρής Πρέσπας. Η προγιαγιά μου, μας είπε πως, πάνω σε αυτό το μικρό νησάκι βρίσκονται τα ερείπια ενός μεγαλειώδη ναού, του Αγίου Αχιλλείου. Η περίφημη αυτή εκκλησία χτίστηκε από τον Τσάρο Σαμουήλ τον 11ο αιώνα. Ο επαναστάτης Σαμουήλ είχε εγκαταστήσει στο νησί την πρωτεύουσα του βασιλείου του, όπου και έχτισε την επιβλητική εκκλησία, στην οποία μετέφερε και τοποθέτησε τα λείψανα του Αγίου.

Πρέσπες

Μια πλωτή πεζογέφυρα, μεταφέρει τους επισκέπτες εύκολα στις ομορφιές του νησιού αλλά και πίσω στο χρόνο.
Η ημέρα της επιστροφής δυστυχώς δεν άργησε να έρθει κι έτσι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το χωριό μου. Δεν κατάλαβα πως φτάσαμε, ίσως γιατί οι σκέψεις μου ήταν ακόμη στις γραφικές Πρέσπες με τις απίστευτες φυσικές ομορφιές. Η εκδρομή αυτή θα μου μείνει βαθιά χαραγμένη στο μυαλό μου και με την πρώτη ευκαιρία θα ήθελα να ξαναπάω για να δω και άλλες ομορφιές της Μικρής και Μεγάλης Πρέσπας.

Μάριος, Μαθητής Ε΄ τάξης.