Φυσικοί αριθμοί Στ τάξη

Διαδραστικά παιχνίδια

Στο επόμενο παιχνίδι βρες τον αριθμό αναζητώντας τον βήμα βήμα ανάμεσα στις αριθμογραμμές.
Οδηγίες (το παιχνίδι είναι στα αγγλικά):
  • Δες τον αριθμό στο πάνω μέρος της οθόνης.
  • Κάνε κλικ στο τμήμα της πρώτης αριθμογραμμής, που ανήκει ο αριθμός.
  • Κάνε το ίδιο σε κάθε αριθμογραμμή που θα εμφανίζεται, μέχρι να φτάσεις στον αριθμό.
Προσοχή: Μπορείς να μετακινήσεις τις αριθμογραμμές αριστερά ή δεξιά, αν περάσεις με το ποντίκι επάνω τους.
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πηγές ενέργειας

Παρουσίαση μαθήματος

Επιπλέον πληροφορίες για το μάθημα

Να πώς χρησιμοποιούμε την ενέργεια της κάθε πηγής:

Ήλιος

 Η σημαντικότερη πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο και τη Γη. Ο ήλιος ακτινοβολεί ενέργεια στο σύμπαν. Ένα πολύ μικρό μέρος της ενέργειας αυτής φτάνει στη γη, τη θερμαίνει, τη φωτίζει, πραγματοποιείται η διαδικασία της φωτοσύνθεσης και αποθηκεύεται στα υλικά σώματα με αποτέλεσμα τη διατήρηση της ζωής

Τρόφιμα

 Περιέχουν αποθηκευμένη χημική ενέργεια που τη χρησιμοποιούν οι ζωντανοί οργανισμοί για να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες τους. Βέβαια κάποια τρόφιμα περιέχουν περισσότερη ενέργεια από άλλα. Πλούσια σε ενέργεια είναι τα λίπη και οι υδατάνθρακες

Γαιάνθρακας(κάρβουνο)

Σχηματίστηκαν πριν από εκατομμύρια χρόνια από φυτά που καταπλακώθηκαν από πετρώματα. Είναι αποθήκες χημικής ενέργειας και με την καύση μετατρέπεται η ενέργεια σε θερμότητα και φωτεινή ενέργεια. Ο λιγνίτης και ο λιθάνθρακας είναι οι πιο συνηθισμένες μορφές γαιάνθρακα

Πετρέλαιο

 Σχηματίστηκε από ζωικούς και φυτικούς μικροοργανισμούς που θάφτηκαν πριν από εκατομμύρια χρόνια στο υπέδαφος και έχει αποθηκευμένη χημική ενέργεια. Χρησιμοποιείται κυρίως για θέρμανση και για κίνηση.

Βιομάζα

Είναι μείγμα από υπολείμματα που προκύπτουν από υλικά φυτικής και ζωικής προέλευσης. Χρησιμοποιείται κυρίως σε αγροτικές περιοχές ως καύσιμο για θέρμανση και μαγείρεμα(ξερά χόρτα, άχυρα, πριονίδι κλπ)

Φυσικό αέριο

Αέριο αποθηκευμένο στο υπέδαφος. Μεταφέρεται υπό πίεση σε ειδικούς σωλήνες από το μέρος που βγαίνει στις μεγάλες πόλεις. Είναι πιο φιλικό από το πετρέλαιο και τείνει να το αντικαταστήσει σε θέρμανση και κίνηση.

Άνεμος

 Ανεξάντλητη πηγή ενέργειας από τις πρώτες που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος(αιολική). Σήμερα χρησιμοποιείται στις ανεμογεννήτριες, που μετατρέπουν την αιολική σε ηλεκτρική ενέργεια

Νερό

 Η δυναμική ενέργεια του νερού(εξάτμιση)μετατρέπεται σε κινητική και αυτή σε ηλεκτρική στους υδροηλεκτρικούς σταθμούς

παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Γεωθερμία

 Οι γεωθερμικές πηγές είναι ανοίγματα στο στερεό φλοιό της γης, από όπου αναβλύζουν ρευστά υψηλής θερμοκρασίας . Συνήθως χρησιμοποιούνται απευθείας για τη θέρμανση του νερού και των κατοικιών

Σχάση πυρήνων

 Η ενέργεια που απελευθερώνεται κατά τη σχάση των πυρήνων μετατρέπεται σε ηλεκτρική στα πυρηνικά εργοστάσια.(πυρηνικοί αντιδραστήρες) Εγκυμονεί κινδύνους τόσο από ατυχήματα όσο και από ραδιενεργά κατάλοιπα.

 

Διαδραστικά παιχνίδια

Κουίζ

πηγές

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Μορφές Ενέργειας Στ’ τάξη

Παρουσίαση μαθήματος

Σχετικά βίντεο

Η θερμότητα ως πηγή ενέργειας

Δυναμική ενέργεια

 

Το ταξίδι της ηλεκτρικής ενέργειας

 

Το φως παράγει ηλεκτρική ενέργεια

Κινητική ενέργεια

 

Ανανεώσιμε και μη πηγές ενέργειας

Διαδραστικά παιχνίδια

Μπες στο εργαστήρι της ενέγειας

εργαστήρι

 

 

 

 

 

 

 

Μορφές ενέργειας κουίζ

κουιζ

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Η έκτη τάξη όλα μπορεί να τα αλλάξει!!!

Φυσική

φυσική

 

 

Ενέργεια

1. Μορφές ενέργειας

2. Πηγές ενέργειας

3. Πετρέλαιο από το υπέδαφος στο σπίτι μας

4. Επεξεργασία του αργού πετρελαίου

5. Το πετρέλαιο ως πηγή ενέργειας

6. Το πετρέλαιο ως πρώτη ύλη

7. Ορυκτοί άνθρακες-Ένα πολύτιμο στερεό

8. Ορυκτοί άνθρακες ως πηγή ενέργειας

9. Φυσικό αέριο – Ένα πολύτιμο αέριο

10. Το φυσικό αέριο ως πηγή ενέργειας

11. Πετρέλαιο, ορυκτοί άνθρακες ή φυσικό αέριο;

12. Ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας

13. Οικονομία στη χρήση της ενέργειας

 

Μαθηματικά

μαθ

 

1. Φυσικοί αριθμοί

2 Δεκαδικοί αριθμοί

3. Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα

4. Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών

5. Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

6. Πολλαπλασιασμός φυσικών και δεκαδικών αριθμών

7. Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών

8. Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις

Δημοσιεύθηκε στη Στ τάξη | Σχολιάστε

Η έννοια της στρογγυλοποίησης

Εισαγωγή στην έννοια της στρογγυλοποίησης

Παρουσίαση μαθήματος

 

Κάνε κλικ για δεις τι κολλήσαμε στο τετράδιο των μαθηματικών

Κάνε κλικ για να δεις τις ασκήσεις για το σπίτι

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Ο Μάγκας

Ολόκληρο το βιβλίο «Ο Μάγκας»

 

Γραμματική ενότητας


Πληροφορίες για την Πηνελόπη Δέλτα

Και άλλα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα που μπορείς να διαβάσεις

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Αξία θέσης ψηφίου σε δεκαδικούς αριθμούς

Παρουσίαση μαθήματος

                                   Παιχνίδια για εξάσκηση
μαθ10
μαθ11 μαθ91 μαθ92 μαθ93 μαθ95 μαθ96

 

 

μαθ98

Ανοίγει μόνο με internet explorer

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Γλώσσα-Επανάληψη 2ης ενότητας

Τι μάθαμε στη 2η ενότητα

  • Να ξεχωρίζουμε τους χρόνους και τις εγκλίσεις των ρημάτων 

                                                                     Χρόνοι
α) Παρελθοντικοί (χθες): Παρατατικός, Αόριστος, Υπερσυντέλικος.
β) Παροντικοί (σήμερα): Ενεστώτας, Παρακείμενος
γ) Μελλοντικοί (αύριο): Εξακολουθητικός Μέλλοντας, Στιγμιαίος / Συνοπτικός Μέλλοντας, Συντελεσμένος Μέλλοντας

  Οι 3 Εγκλίσεις
Η Οριστική σχηματίζει όλους τους χρόνους και η άρνηση της είναι: δε(ν), π.χ.: δεν προσέχεις, δε φεύγουμε, δεν ήρθαν, δε θα πάτε
Η Υποτακτική σχηματίζει τον Ενεστώτα, τον Αόριστο, τον Παρακείμενο και η άρνηση της είναι: να μη(ν), π.χ.: να μην τρέχεις, να μη συνεχίσεις, να μην πας
Η Προστακτική σχηματίζει μόνο τον Ενεστώτα και τον Αόριστο και η άρνηση της είναι: μη(ν), π.χ.: μη φωνάζεις, μην αργοπορήσετε, μη ρίξεις, μη μιλάτε

  • Να χρησιμοποιούμε και να κλίνουμε επίθετα σε -ης, -ης, -ες και θηλυκά ουσιαστικά σε -ος

Επίθετα σε -ης, -ης, -ες

 

επιθεταης

 

 

 

Θηλυκά ουσιαστικά σε -ος

θηλυκαος

 

  • Αυτά που στην ονομαστική τονίζονται στην τρίτη από το τέλος συλλαβή, όπως η είσοδος, στη γενική και αιτιατική ενικού και πληθυντικού αριθμού κατεβάζουν τον τόνο.

 

  • Να αναγνωρίζουμε τα αριθμητικά επίθετα

αριθμ

 

αριθμ121

 

 

  • Να αναγνωρίζουμε τα επιρρήματα

1.Χρονικά (πότε;): νωρίς ,αργά, ύστερα, τώρα, χθες, αύριο, φέτος, πέρσι, κάποτε
Χρονικές φράσεις με προθέσεις: σε λίγο, κατά το απόγευμα, πριν το μεσημέρι
2.Τοπικά (πού;): εδώ, εκεί, πάνω, κάτω, μέσα, έξω, πίσω, αλλού, ψηλά, χαμηλά
Τοπικές φράσεις με προθέσεις:στο σπίτι, ως τη γειτονιά, από το χωρίο, προς την πόλη
3.Τροπικά (πώς): έτσι, αλλιώς, καλά, γρήγορα, μαζί, καθώς, ήσυχα
Τροπικές φράσεις με προθέσεις: με τα χέρια, προς το καλύτερο, χωρίς αυτοκίνητο
4.Ποσοτικά (πόσο;): τόσο, πολύ, περισσότερο, λίγο, αρκετά, πιο
Ποσοτικές φράσεις με προθέσεις: κατά πολύ, ίσαμε με 10 λεπτά,
5. Βεβαιωτικά: ναι, μάλιστα, βέβαια, σωστά
6. Αρνητικά: όχι, όχι βέβαια, δε(ν), μη(ν)

 

Κουίζ για επανάληψη

κουιζγλωσσα

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης

Παρουσίαση μαθήματος

Ερωτήσεις μαθήματος

οχυρώνεται1

 

 

Βίντεο και επιπλέον πληροφορίες για το μάθημα

Θρύλοι για το χτίσιμο της Πόλης

α. «Όταν ο Κωνσταντίνος αποφάσισε να κάμει τη νέα πρωτεύουσα, δε διάλεξε αμέσως το Βυζάντιο. Η προσοχή του στράφηκε πρώτα στην Τροία, την πόλη του Αινεία, ο οποίος, όπως λέει η παράδοση, είχε έρθει από εκεί στην Ιταλία και θεμελίωσε τη Ρωμαϊκή πολιτεία. Ενώ όμως βρισκόταν στην Τροία και ρύθμιζε τα όρια της μελλοντικής πόλης, κάποιο βράδυ παρουσιάστηκε στο όνειρό του ένας άγγελος και τον προέτρεψε να διαλέξει μια άλλη τοποθεσία για την πρωτεύουσά του. Μετά από αυτό ο Κωνσταντίνος διάλεξε τελικά το Βυζάντιο».
β. «Πριν από το χτίσιμο της νέας πρωτεύουσας ο Αυτοκράτορας φρόντισε να γίνουν τα σχέδια της πόλης όπως αυτός ήθελε. Με ένα ακόντιο στο χέρι χάραζε ο ίδιος τα όρια της πόλης. Οι αυλικοί και οι μηχανικοί του, εντυπωσιασμένοι από την αντοχή του αλλά και από την έκταση της μελλοντικής πολιτείας, τον ρώτησαν:
Πόσο θα προχωρήσεις ακόμη, Κύριέ μας;. Κι εκείνος τους απάντησε:
Θα προχωρήσω μέχρις ότου σταματήσει αυτός που προχωρεί μπροστά μου.
Και όλοι κατάλαβαν ότι κάποια θεία δύναμη οδηγούσε τον Κωνσταντίνο».

Σωζομενός, Εκκλησιαστική Ιστορία 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη

Παρουσίαση μαθήματος

Ερωτήσεις

κωνπολη1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παιχνίδια εξάσκησης

κωνπολη2 κωνπολη3 κωνπολη4

Βίντεο σχετικά με το μάθημα

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας

Παρουσίαση μαθήματος

ιστορια111

 

Παιχνίδια γνώσεων

διοκλ1 διοκλ2 διοκλ3

 

 

Βίντεο σχετικά με το μάθημα

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή

ενεργεια5 ενεργεια6 ενεργεια7 ενεργεια8

 

 

Εξάσκηση

ενεργεια9 ενεργεια10

 

ενεργεια12

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Η ενέργεια αποθηκεύεται

ενεργεια4 Πηγές ενέργειας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Η ενέργεια έχει πολλά πρόσωπα

ενεργεια1 ενεργεια2 ενεργεια3

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Δεκαδικά κλάσματα δεκαδικοί αριθμοί

Θυμάμαι τι μάθαμε χθες


Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Δεκαδικοί αριθμοί και δεκαδικά κλάσματα

Δεκαδικοί αριθμοί

Κλάσμα και κλασματική μονάδα

Μετατροπή δεκαδικού κλάσματος σε δεκαδικό αριθμό και το αντίστροφο

Δεκαδικά κλάσματα και δεκαδικοί αριθμοί

Εξάσκηση

κεφ7

 

 

 

 

 

 

κεφ7αΓράψε την απάντηση στο κουτάκι που λέει answer και μετά πάτησε enter για να ελέγξεις την απάντησή σου

 

 

 

 

 

κεφ7βΔιάλεξε επίπεδο (level one, level two, level three κ.τ.λ.) και παίξε

 

 

 

 

κεφ7γ Φτιάξε τόσα κομμάτια όσα σου λέει το κλάσμα στο πράσινο κουτάκι.

Πήγαινε πρώτα στο κουτάκι που λέει slices και επέλεγε με τα βελάκια σε πόσα κομμάτια θα είναι κομμένη η πίτσα σου.

Μετά πάτησε πάνω στην πίτσα και επέλεξε τόσα κομμάτια όσα σου λέει το κλάσμα στο πράσινο κουτάκι.

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε