Βιωματικό Εργαστήρι

Ανακοινώσεις - Νέα Τέχνες - Πολιτισμός

PROJECT ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Α ΦΑΣΗ

 Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Σχεδιασμός: Μαντώ Κουρετζή- Στέλιος Βγαγκές
«Απόπειρες προσέγγισης του άλλου-Εγώ-Εσύ-Εμείς»

Νηπιαγωγεία & Α,Β,Γ,Δ,E,ΣΤ Δημοτικού.

            Γενικοί στόχοι:

  • Να διευρύνουν τους κώδικες επικοινωνίας τους
  • να παίξουν, να εκφραστούν και να Ψυχαγωγηθούν  με το  ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ,

το οποίο προσφέρει ένα πλαίσιο επικοινωνίας, ενσυναίσθησης και συνεργασίας

χωρίς  ανταγωνισμό και αντιπαλότητα

  • Να  προβληματιστούν, να διαδράσουν και να πάρουν θέση σε θέματα Αποδοχής  της διαφορετικότητας, της ξενοφοβίας,  της συλλογικής προσπάθειας,
  • Να παρουσιάσουν τις δικές τους  «ιστορίες» με τη μορφή σκηνικών δρώμενων που θα προκύψουν από την  προσπάθεια να συντονιστούν  περισσότερα «ΕΓΩ», ώστε από κοινού να φέρουν ένα αποτέλεσμα μέσω μιας διαδικασίας σύνθεσης που εξελίσσεται στο ΕΜΕΙΣ…

 

Το πρόγραμμα διαπραγματεύεται θέματα Ενότητας, Επικοινωνίας,  Αποδοχής και ειδικότερους στόχους έχει:

1)   Nα προσεγγίσει εναλλακτικούς κώδικες επικοινωνίας

2)   Να προκαλέσει τα παιδιά να προβούν σε πολλαπλές ταξινομήσεις.

3)  Να ενισχύσει πολύπλευρα το συντονισμό που αποτελεί προϋπόθεση οργάνωσης της σκέψης.

4)   Να εμπλέξει τα παιδιά στην παραγωγή «μύθου»

5)   Να παροτρύνει, μέσα από διαφορετικά ερεθίσματα, τους παίκτες να ενεργοποιήσουν τη

συμβολική τους σκέψη ώστε να ενισχυθεί η δημιουργική φαντασία

 

*Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόστηκε και παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2015 σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο Θέατρο του Ιδρύματος ,στο Πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματοςτης Ε.Ε “Νέα Γενιά σε Δράση” –Υποστήριξη Πρωτοβουλιών Νέων-2014″

ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:«Σχολείου Παιχνιδιού»- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Παράλληλη δράση σε 2 άνετες αίθουσες διδασκαλίας (χωρίς θρανία) όπου:

στην Α Αίθουσα θα παίξουν τα παιδιά των Α-Β-Γ τάξεων και

στην Β Αίθουσα τα παιδιά των Δ, Ε, ΣΤ Τάξεων

 

Κόστος:7 € (ανά μαθητή)

(έως 4 παιδιά δωρεάν)

*Τα δωρεάν εισιτήρια αφορούν μόνο στην Α φάση

Το Θεατροπαιδαγωγικό κλιμάκιο θα αποτελείται από 5 άτομα.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ: ΤΡΙΤΗ 31/10/2017

ΤΡΙΤΗ 14/11/2017

ΤΡΙΤΗ 5/12/2017

 

PROJECT ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:Β ΦΑΣΗ

 Ποιος  στ΄ αλήθεια είμαι εγώ;»   (1η προσέγγιση)

   A΄- Β΄- Γ΄ Δημοτικού *Βασισμένο στο κείμενο «Η φίλη μας η Αργυρώ» (βιβλ. γλώσσας Γ ΔΗΜ)

 

Αισθησιοκινητικά παιχνίδια, αφήγηση παραμυθιού, εικαστικές και θεατρικές δράσεις, με επιθυμητούς στόχους:

Την κατανόηση των παιδιών ως προς τις ομοιότητες και τις διαφορές τους σε σύγκριση με τους άλλους.

Την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της αποδοχής

Την ενδυνάμωση του εαυτού στις ενδεχόμενες δυσκολίες

Την σημασία της φιλίας και της ομαδικότητας

Την προσπάθεια δημιουργικής έκφρασης και εξωτερίκευσης  των προσωπικών  τους εμπειριών, ιδεών  και συναισθημάτων με ποικίλους εκφραστικούς τρόπους.

 

Τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι…» Δ,Ε,ΣΤ Δημοτικού   (1η προσέγγιση)

                                                        

Με ερέθισμα στίχους από  την Καβαφική Ιθάκη δημιουργείται ένα πλαίσιο δράσης   όπου τα παιδιά καλούνται να «ταξιδέψουν» περνώντας από  διάφορες δοκιμασίες «γεμάτες περιπέτειες γεμάτες γνώσεις»… Στόχος είναι στο τέλος του ταξιδιού οι εμπειρίες τους να λειτουργήσουν θετικά και ενθαρρυντικά στην προσπάθειά τους να προσδιορίσουν την αυτοεικόνα, αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθησή τους

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ της 1ης προσέγγισης :Ιανουάριος 2018

 σε ημερομηνία που θα συναποφασίσουμε

 

Το Θεατροπαιδαγωγικό κλιμάκιο θα αποτελείται από 5 άτομα.

ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΤΗ:6 €

____________________________________________________________________________________

 

Ποιος  στ΄ αλήθεια είμαι εγώ;»   (2η προσέγγιση)

A΄- Β΄- Γ΄ Δημοτικού *Βασισμένο στο κείμενο «Η φίλη μας η Αργυρώ» (βιβλ. γλώσσας Γ ΔΗΜ)

 

Περαιτέρω επεξεργασία και εμβάθυνση των ερεθισμάτων της προηγούμενης εφαρμογής, απ’ όπου θα προκύψουν νέες εικαστικές και θεατρικές δράσεις. Παραγωγή Θεατροπαιδαγωγικού υλικού .

 

Τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι…» (2η προσέγγιση)

,Δ,Ε,ΣΤ Δημοτικού

                                                       

Περαιτέρω επεξεργασία και εμβάθυνση των ερεθισμάτων της προηγούμενης εφαρμογής, απ’ όπου θα προκύψουν νέες δράσεις, προβληματισμοί, κείμενα και τοποθετήσεις.. Παραγωγή Θεατροπαιδαγωγικού υλικού .

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ της 2ης προσέγγισης :ΜΑΡΤΙΟΣ 2018

σε ημερομηνία που θα συναποφασίσουμε

 

ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΤΗ:6 €

Το Θεατροπαιδαγωγικό κλιμάκιο θα αποτελείται από 5 άτομα.

_____________________________________________________________

PROJECT ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Γ ΦΑΣΗ

Σύνθεση όλων των στοιχείων που έχουν προκύψει από την Α και Β φάση, τόσο από τους μαθητές Α-Β-Γ τάξεων όσο και από τους μαθητές Δ-Ε-ΣΤ τάξεων.

Στόχος:Η οργάνωση και παρουσίαση του project σε κοινό.(γονείς κ.λ.π.)

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ της Γ ΦΑΣΗΣ :ΜΑΪΟΣ 2018

σε ημερομηνία που θα συναποφασίσουμε

ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΤΗ:5 €

Το Θεατροπαιδαγωγικό κλιμάκιο θα αποτελείται από 5 άτομα.

 Το «Σχολείο Παιχνιδιού»,με κύριο σκοπό λειτουργίας του τη δημιουργική έκφραση μέσω των τεχνών, εφαρμόζει διδακτικές μεθοδολογίες με το Θεατρικό Παιχνίδι ως εμψυχωτική διαδικασία που λειτουργεί «ενταξιακά»,διαμορφώνει ουσιαστική επικοινωνιακή σχέση  και προάγει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη, τη δημιουργική φαντασία και τον κριτικό στοχασμό.

Το παιχνίδι, με το οποίο το παιδί είναι απόλυτα εξοικειωμένο, γίνεται το μέσο που οδηγεί, με ευχάριστο τρόπο, στην ανακάλυψη δρόμων μάθησης   «κατασκευάζοντας» μ’ αυτόν τον τρόπο τη γνώση.

Στόχος δεν είναι, και δεν πρέπει να είναι, ο εντυπωσιασμός και η επιφανειακή ψυχαγωγία του «θεάματος» αλλά η ουσιαστική ευχαρίστηση που προκύπτει όταν το παιδί γίνεται συμμέτοχος και συνδημιουργός  των δράσεων και δεν παραμένει απλός θεατής τους.

 

Το «Σχολείο Παιχνιδιού» είναι ένας χώρος όπου οι έννοιες Σχολείο – Παιχνίδι συναντιούνται δημιουργικά και συνενώνουν την αξία και το ρόλο που διαδραματίζουν στην εξελικτική πορεία του ανθρώπου με στόχο:

Το «Σχολείο Παιχνιδιού» να γίνει ένας τόπος που

μαθαίνουμε να παίζουμε και παίζουμε για να μάθουμε…

 

 

Για το «Σχολείο Παιχνιδιού»

Μαντώ Κουρετζή: Βασική Συντονίστρια Εργαστηρίου

Στέλιος Βγαγκές: Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών προγραμμάτων

 

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ:

 

Μαντώ Κουρετζή (Παιδαγωγός-Εμψυχώτρια Θ.Π.-Ειδική σε θέματα Αισθητικής Αγωγής & Ελληνικού Πολιτισμού),

Στέλιος Βγαγκές -Παναγιώτης Κυρίτσης (Δάσκαλοι – Εμψυχωτές Θ.Π.)

 

*Οι παραπάνω, αποτελούν και την ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ του «Σχολείο Παιχνιδιού». Από το 1990 εφαρμόζουν νέες μεθοδολογίες σύνδεσης των τεχνών με την εκπαίδευση, σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 

 

 

ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:

Χριστίνα Στουραΐτη (Νηπιαγωγός -MA Eφαρμοσμένου Θεάτρου- Εμψ.Θεατρικού Παιχνιδιού)

Μαριλένα Μπεκρή (Ψυχολόγος- Εμψ.Θεατρικού Παιχνιδιού)

Μαρίνος Παρασκευόπουλος( Εμψ.Θεατρικού Παιχνιδιού)

Λαμπρινή Αρβανιτίδου (Θεατρολόγος- Εμψ.Θεατρικού Παιχνιδιού).

Βένια Βγαγκέ (Δασκάλα ,Τεχνών Ήχου-Εικόνας- Εμψ.Θεατρικού Παιχνιδιού)

Πένυ Τριανταφύλλου (Δασκάλα- Εμψ.Θεατρικού Παιχνιδιού)

 

 

___________________________________________________________________________

 

«Σχολείο παιχνιδιού»-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΗΒΗΣ 23, Ψυρρή, 105 54 Αθήνα

Πληροφορίες: 10:00 – 14:30

Tηλ: 210.3235462, Fax: 211.800.2460

Email: info@sxoleiopaixnidiou.gr, www.sxoleiopaixnidiou.gr

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *