Eπισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Κάντε κλικ στην εικόνα.
Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα του προγράμματος ανακύκλωσης που φέραμε σε πέρας κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, με θέμα “Ανακύκλωση; – Είμαι Μέσα!”
Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση μέσω του συνδέσμου: anak_2018, και την αφίσα που ετοιμάσαμε μέσω του συνδέσμου: ανακύκλωση_μυρτιά_2017-2018
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα,
θα βρείτε στον επίσημο ιστότοπο του σχολείου μας.
Σήμερα 3.4.2017 ολοκληρώνονται πέντε χρόνια λειτουργίας του ιστότοπου του σχολείου μας. Θέλουμε από καρδιάς να ευχαριστήσουμε όλους όσους μας επισκέπτονται και ενημερώνονται για τις δραστηριότητες και τα προγράμματα που υλοποιεί το σχολείο μας.
Μέχρι τώρα έχουμε δεχτεί πάνω από 9.000 επισκέψεις, από 20 διαφορετικές χώρες! Τα μηνύματά σας, οι παρατηρήσεις σας και τα επαινετικά σας σχόλια, μας βοηθούν να κάνουμε αυτή την ιστοσελίδα ακόμα καλύτερη.
Σας ευχαριστούμε όλους από καρδιάς και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο μας, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο τον ιστότοπο του Δημοτικού Σχολείου Μυρτιάς.
Με χαρά αναμένουμε τα σχόλιά σας για το πρόγραμμα ανακύκλωσης που έφερε σε πέρας για άλλη μια χρονιά το σχολείο μας. Μπορείτε να ενημερωθείτε για το πρόγραμμα, αν δεν το έχετε κάνει ήδη αυτό, από τον επίσημο ιστότοπο του σχολείου μας.
Άλλη μία σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Το αποκορύφωμά της ήταν οι καλοκαιρινές εκδηλώσεις που έγιναν στο σχολείο μας στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της σχολικής μας μονάδας. Μπορείτε να δείτε όσα έχουμε δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Άλλη μία σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Το αποκορύφωμά της ήταν οι καλοκαιρινές εκδηλώσεις που έγιναν στο σχολείο μας στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της σχολικής μας μονάδας.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης ασχολήθηκαν με τον δανεισμό και την ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων. Πώς ξεκίνησε αυτή η διαδικασία; Πώς λειτούργησε κατά τη διάρκεια της χρονιάς; Τι προτείνουν τα παιδιά; Μπορείτε να μάθετε περισσότερα, διαβάζοντας τη συνέχεια αυτού του άρθρου!
Πώς ξεκίνησε;
Ξεκίνησε από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Άρχισε κατά τη διάρκεια της 9ης ενότητας της Γλώσσας με τίτλο “βιβλία-βιβλιογραφίες”, καθώς αναλύαμε το κείμενο “Η βιβλιοθήκη μας” από το Ανθολόγιο. Εκεί περιγράφεται πώς ένας δάσκαλος φτιάχνει μία αυτοσχέδια βιβλιοθήκη στην οποία τα παιδιά τοποθετούν τα βιβλία που αυτά επέλεξαν από το βιβλιοπωλείο. Πραγματικά, ήταν μεγάλη η έκπληξη όταν μία ομάδα παιδιών, θεώρησαν ότι θα μπορούσαμε και εμείς να κάνουμε το ίδιο στην τάξη μας. Μάλιστα επέμεναν να γίνει κάτι τέτοιο. Με την ίδια επιμονή ζήτησαν να συνεχίσουν και κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς. Πάνω από 70 βιβλία συγκεντρώθηκαν και άρχισε ο δανεισμός τους.
Πώς λειτούργησε;
Όπως ακριβώς λειτούργησε και την προηγούμενη χρονιά. Τα παιδιά μπορούσαν να πάρουν όποιο βιβλίο ήθελαν και να το δανειστούν για λίγες μέρες. Αν δεν τους άρεσε, μπορούσαν να το αλλάξουν. Αφού το διάβαζαν το επέστρεφαν και έπαιρναν κάποιο άλλο. Λόγω αυτής της διαδικασίας τα παιδιά που κάποτε διάβαζαν μόνο ένα είδος βιβλίου, ήρθαν σε επαφή και με άλλα είδη. Στην ουσία ένα από τα σημεία που εμπεδώθηκε αυτή τη σχολική χρονιά ήταν ότι είναι καλό να ξεφυλλίζουμε οτιδήποτε πέφτει στα χέρια μας, ακόμη και αν δεν μας αρέσει ή δεν είναι το είδος που διαβάζουμε συνήθως.
Τα παιδιά προτείνουν βιβλία!
Αφού πέρασαν τρεις μήνες κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές διάβασαν αρκετά βιβλία ο καθένας, κλήθηκαν να διαλέξουν ένα βιβλίο και να γράψουν τα βασικά χαρακτηριστικά του (συγγραφέα, τίτλο, εκδοτικό οίκο, κ.ά.), τους βασικούς ήρωες, λίγα λόγια για την πλοκή και τι ήταν αυτό που τους άρεσε ή δεν τους άρεσε. Είχαν στην διάθεσή τους ένα μήνα να ολοκληρώσουν αυτή την εργασία. Στη συνέχεια, όταν όλοι ήταν έτοιμοι, έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Μετά όλοι στην τάξη είχαν το δικαίωμα να κάνουν ερωτήσεις και να πάρουν το βιβλίο που τους είχε τραβήξει το ενδιαφέρον από την παρουσίαση.
Ένα ακόμα όφελος!
Στην τάξη υπήρχε ένας κατάλογος στον οποίο σημειωνόταν το βιβλίο και το όνομα του παιδιού που το δανείζονταν. Αρχικά, τον κατάλογο αυτό τον διαχειριζόταν ο δάσκαλος της τάξης. Πολύ σύντομα όμως, ανατέθηκε στους μαθητές να τον ενημερώνουν. Με αυτό τον τρόπο εξοικειώθηκαν με την οργάνωση και την τήρηση ενημερωμένων αρχείων.
Ποια βιβλία πρότειναν τα παιδιά;
– “Με αυτή την Μπάλα Παίζουν Όλοι”, της Ευαγγελίας Μαυρικάκη.
– “Προ-ιστορικές Διαδρομές”, του Παύλου Σταματόπουλου.
– “Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 Ημέρες”, του Ιούλιου Βερν.
– “Το Φάντασμα του Μάρλεϊ”, του Charles Dickens.
– “Το Μυστήριο της Χαμένης Γοργόνας”, του M.V. Carev.
– “Μαγικές Μπαλαρίνες”, της Darcey Bussell.
Γιατί τους άρεσαν;
– Επειδή έχει σχέση με τη φιλία και τα πλεονεκτήματά της.
– Γιατί μπορείς να μάθεις πολλά για τον κόσμο και τους ανθρώπους.
– Επειδή ένας γενναίος άνθρωπος κάνει αυτό που θέλει και τα καταφέρνει.
– Γιατί είναι ένα ευχάριστο χριστουγεννιάτικο παραμύθι που φανερώνει ευχάριστα συναισθήματα.
– Έχεις μεγάλη αγωνία να μάθεις τι θα γίνει.
– Επειδή μιλάει για κάτι που μου αρέσει πολύ. Το μπαλέτο.
{Υπάρχει αντιστοιχία ένα προς ένα μεταξύ των βιβλίων που προτείνουν τα παιδιά και των λόγων που τους άρεσαν.}
Τα παιδιά γίνονται συγγραφείς!
Πέρυσι, “έπεσε” η ιδέα να γράψουν τα παιδιά τις δικές τους ιστορίες. Όμως η χρονιά είχε σχεδόν τελειώσει. Δεν υπήρχε χρόνος. Η τάξη αποφάσισε αυτό να γίνει κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς. Είμαστε, λοιπόν, στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε δύο από τα παραμύθια που έγραψαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της έκτης τάξης.
1ο παραμύθι: «Η Αγάπη της Γιαγιάς»
Μια φορά κι έναν καιρό, βαθιά στους υπονόμους, ζούσε μία οικογένεια ποντικών, οι Παπιδόκιδες, και όπως όλα τα άλλα ποντίκια, λάτρευαν το τυρί. Η γιαγιά ποντικίνα ήταν η πιο λιγνή στην οικογένεια αφού, όπως έλεγε και η ίδια, δεν είχαν στο σπίτι πολύ τυρί για να φάει κι αυτή ή ότι το φαγητό δεν έφτανε για όλους.
Μια μέρα η γιαγιά Παπιδόκιδα πήγε στην αγορά και καθώς περνούσε από έναν πάγκο με παιχνίδια είδε ένα ελικόπτερο και σκέφτηκε να το αγοράσει για τον εγγονό της. Έτσι τ’ αγόρασε. Καθώς περνούσε το δρόμο για να γυρίσει από την αγορά στο σπίτι, εμφανίστηκε μπροστά της ένας λύκος. Η γιαγιά τρόμαξε αλλά δεν το έδειξε.
— “Ωραίο ελικόπτερο! Θα μου το δώσεις και εγώ να σου δώσω ένα καλάθι γεμάτο με τυριά;” είπε ο λύκος.
Η γιαγιά δέχτηκε αμέσως γιατί ήταν πολύ πεινασμένη και θα έκανε τα πάντα για ένα κομμάτι τυρί. Ο λύκος πήρε το παιχνίδι και έτρεξε να το δώσει στο γιο του. Η γιαγιά είχε χαρεί πολύ, μέχρι που κοίταξε τα χείλη του λυκόπουλου. Είδε πόσο ευτυχισμένο τον έκανε το ελικοπτεράκι. Τότε σκέφτηκε πόσο ευτυχισμένο θα έκανε το εγγονάκι της ένα παιχνίδι. Έτσι γύρισε στο λύκο το καλάθι και του είπε: “Θα έδινα τα πάντα για ένα κομμάτι τυρί, μα θα χορτάσω πιο πολύ αν δω το χαμόγελο από τα χείλη και την ευτυχία στην καρδιά του εγγονού μου”. Πήρε το ελικόπτερο και έφυγε γρήγορα.
Όταν έφτασε στο σπίτι, αφού έδωσε το παιχνίδι στον εγγονό της και είδε ότι ήταν πολύ ευτυχισμένος, άρχισε κι αυτής η ψυχή να χορταίνει και να γεμίζει, όχι από φαΐ, αλλά από το πιο πολύτιμο αγαθό στον κόσμο. Από ΑΓΑΠΗ.
Και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
2ο παραμύθι: «Η Κακιά Κοκκινοσκουφίτσα και ο Καλός ο Λύκος»
Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένας λύκος πάρα πολύ καλός, που τον έλεγαν Άκη. Μια μέρα η μαμά του τού είπε να πάει ένα καλάθι με κρέατα και φάρμακα στη γιαγιά του που ήταν άρρωστη. Έτσι λοιπόν, ο λύκος έφυγε αφού η μαμά του τού είπε να προσέχει την κακιά Κοκκινοσκουφίτσα.
Καθώς ο Άκης περπατούσε στο δρόμο συνάντησε την Κοκκινοσκουφίτσα. Η μικρή τον ξεγέλασε και του πήρε το καλάθι και έφυγε για το σπίτι της λέγοντας ακαταλαβίστικα λόγια. Ο Άκης άρχισε να κλαίει και τότε μια μαγική νεράιδα, η Τίνκερμπελ, βλέποντάς τον να κλαίει, τον πλησίασε, τον ρώτησε τι έχει, τον άκουσε προσεχτικά και έφυγε.
Πήγε στη μαγική χώρα του Ποτέ για να βρει τον Πίτερ Παν για να τη βοηθήσει να κάνει κάτι για το μικρό λυκόπουλο. Ύστερα, τηλεφώνησε στην Σταχτοπούτα, την Χιονάτη και τους εφτά νάνους, την Πεντάμορφη και το Τέρας, στον Ίγκορ, στην Κοντορεβιθούλα και φυσικά στην Άριελ.
Αφού όλοι μαζεύτηκαν, η Τινκερμπελ τους εξήγησε τι είχε συμβεί. Αποφάσισαν πως η μικρή θα έπρεπε να πάρει ένα καλό μάθημα.
Την επόμενη νύχτα, η Χιονάτη και η Σταχτοπούτα μαζί με την Κοντορεβιθούλα, μεταμφιέστηκαν σε φαντάσματα. Η Τίνκερμπελ τους έριξε χρυσόσκονη για να μπορέσουν να πετάξουν. Καθώς η Κοκκινοσκουφίτσα έβγαινε από το σπίτι της για να βρει ένα άλλο θύμα, ο Ίγκορ, η Πεντάμορφη και το Τέρας και οι επτά νάνοι άρχισαν να κάνουν θόρυβο και να παίζουν μαγνητοφωνημένες φράσεις και ήχους κουκουβάγιας. Ταυτόχρονα, οι τρείς κοπέλες – φαντάσματα άρχισαν να την κυνηγούν. Η Κοκκινοσκουφίτσα έτρεξε προς το ποτάμι, μα εκεί η Άριελ που είχε και αυτή μεταμορφωθεί, άρχισε να λέει πολύ τρομαχτικά πράγματα. Η Κοκκινοσκουφίτσα δεν άντεξε και έβαλε τα κλάματα. Υποσχέθηκε πολλές φορές ότι θα ήταν πολύ καλό κορίτσι.
Από τότε η Κοκκινοσκουφίτσα έγινε πολύ καλός άνθρωπος αλλά και πολύ καλή φίλη του Άκη του λυκόπουλου. Ο Άκης δεν φοβήθηκε ποτέ ξανά το δάσος.
Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!
Υπεύθυνος προγράμματος: Αβέρκιος Σιγάλας
θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το πρόγραμμα ανακύκλωσης συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά στο σχολείο μας. Μπορείτε να φέρνετε μπαταρίες, λαμπτήρες, φωτιστικά, μικρές ηλεκτρικές ή ηλεκτρονικές συσκευές και τηγανόλαδα ή ελαιόλαδα που έχουν χαλάσει.
Σε κάθε τάξη οι μαθητές που θα φέρουν τα περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά θα πάρουν μετάλλιο. Όλοι οι μαθητές που θα φέρουν έστω και ένα υλικό για ανακύκλωση θα πάρουν ένα συμβολικό δωράκι και βεβαίωση συμμετοχής στο πρόγραμμα. Φέτος, θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ανακύκλωση του λαδιού. Γι’ αυτό, όσοι φέρουν για ανακύκλωση λάδια, θα πάρουν ένα ακόμη δώρο, ενώ αυτός που θα φέρει τα περισσότερα λίτρα λάδι θα πάρει ένα μετάλλιο.
Για περισσότερες πληροφορίες ή απορίες για το πρόγραμμα μπορείτε είτε να απευθυνθείτε στον κ. Σιγάλα Αβέρκιο, υπεύθυνο υλοποίησης του προγράμματος. Μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας γραπτώς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης ασχολήθηκαν με τον δανεισμό και την ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων. Πώς ξεκίνησε αυτή η διαδικασία; Πώς λειτούργησε κατά τη διάρκεια της χρονιάς; Τι προτείνουν τα παιδιά; Μπορείτε να μάθετε περισσότερα, διαβάζοντας την συνέχεια του άρθρου ή μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου μας. Έπειτα θα χαρούμε να διαβάσουμε την άποψή σας.
Πώς ξεκίνησε;
Άρχισε κατά τη διάρκεια της 9ης ενότητας της Γλώσσας με τίτλο “βιβλία-βιβλιογραφίες”, καθώς αναλύαμε το κείμενο “Η βιβλιοθήκη μας” από το Ανθολόγιο. Εκεί περιγράφεται πώς ένας δάσκαλος φτιάχνει μία αυτοσχέδια βιβλιοθήκη στην οποία τα παιδιά τοποθετούν τα βιβλία που αυτά επέλεξαν από το βιβλιοπωλείο.
Πραγματικά, ήταν μεγάλη η έκπληξη όταν μία ομάδα παιδιών, θεώρησαν ότι θα μπορούσαμε και εμείς να κάνουμε το ίδιο στην τάξη μας. Μάλιστα επέμεναν να γίνει κάτι τέτοιο.
Σε κάθε τάξη του σχολείου υπάρχει βιβλιοθήκη γεμάτη με βιβλία που θα μπορούσαν να δανειστούν τα παιδιά για να τα διαβάσουν. Ωστόσο, οι μαθητές καθάρισαν με τη βοήθεια του δασκάλου ένα ράφι, διάλεξαν από τα βιβλία που υπήρχαν αυτά που τους άρεσαν, και έφεραν από το σπίτι τους αυτά που θα ήθελαν οι συμμαθητές τους να διαβάσουν. Μάλιστα, κατά καιρούς πρόσθεταν και άλλα βιβλία. Έτσι, σύντομα μαζεύτηκαν πάνω από 70 βιβλία που άρεσαν στους μαθητές και στις μαθήτριες της τάξης.
Πώς άρχισε να λειτουργεί;
Αρχικά, τα παιδιά μπορούσαν να πάρουν όποιο βιβλίο ήθελαν και να το δανειστούν για λίγες μέρες. Αν δεν τους άρεσε, μπορούσαν να το αλλάξουν. Αφού το διάβαζαν το επέστρεφαν και έπαιρναν κάποιο άλλο. Λόγω αυτής της διαδικασίας και αφού δεν ένιωθαν κάποια πίεση, μερικά παιδιά που διάβαζαν μόνο ένα είδος βιβλίου, ήρθαν σε επαφή και με άλλα είδη. Στην ουσία ένα από τα σημεία που έμειναν στη διάνοια των παιδιών ήταν ότι είναι καλό να ξεφυλλίζουμε οτιδήποτε πέφτει στα χέρια μας, ακόμη και αν δεν μας αρέσει ή δεν είναι το είδος που διαβάζουμε συνήθως.
Επειδή δεν υπήρχε καμία πίεση, οι μαθητές και οι μαθήτριες άρχισαν να διαβάζουν ολοένα και περισσότερα βιβλία, να ανταλλάσουν απόψεις για αυτά, να λένε τη γνώμη τους για τους ήρωες και όλα αυτά εντός και εκτός της σχολικής αίθουσας. Αυτό οδήγησε και σε κάτι ακόμα.
Τα παιδιά προτείνουν βιβλία!
Αφού υπήρχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, ζητήθηκε τελικά από τα παιδιά να γράψουν για τα βιβλία που διαβάζουν. Πώς έγινε αυτό;
Πρώτα, πέρασε ένας μήνας κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές διάβασαν περίπου 3 με 4 βιβλία ο καθένας. Στη συνέχεια, τους δόθηκε ένα φύλλο Α4 στο οποίο καλούνταν να γράψουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός βιβλίου (συγγραφέα, τίτλο, εκδοτικό οίκο, κ.ά.), τους βασικούς ήρωες, λίγα λόγια για την πλοκή και τι ήταν αυτό που τους άρεσε ή δεν τους άρεσε. Είχαν στην διάθεσή τους ένα μήνα να ολοκληρώσουν αυτή την εργασία. Στη συνέχεια, όταν κάποιος ήταν έτοιμος, πριν ξεκινήσει το μάθημα τη Γλώσσας, έκανε την παρουσίαση στους συμμαθητές του. Μετά όλοι στην τάξη είχαν το δικαίωμα να κάνουν ερωτήσεις.
Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί μαθητές και πολλές μαθήτριες να εκδηλώσουν την επιθυμία να δανειστούν τα βιβλία για τα οποία είχαν τόσα ακούσει.
Ένα απροσδόκητο όφελος!
Στην τάξη υπήρχε ένας ηλεκτρονικός κατάλογος στον οποίο σημειωνόταν το βιβλίο και το όνομα του παιδιού που το δανείζονταν. Καθώς τον κατάλογο αυτό τον διαχειρίζονταν τα παιδιά με τη βοήθεια του δασκάλου, ήταν λογικό να εξοικειωθούν περισσότερο με τον υπολογιστή και να τον γνωρίσουν, μεταξύ των άλλων, ως ένα εργαλείο οργάνωσης.
Επικοινωνία με συνομήλικους!
Την πρώτη μέρα που άνοιξαν τα σχολεία τον Ιανουάριο, μία μαθήτρια από το 15ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου επισκέφτηκε την τάξη μας. Θα έφευγε το απόγευμα αλλά δεν ήθελε να χάσει το μάθημα. Όταν πήγε στο σχολείο της μίλησε για την τάξη μας. Γεννήθηκε η ιδέα να επικοινωνήσουν οι δύο τάξεις μέσω Skype. Αφού μίλησαν οι δάσκαλοι μεταξύ τους, διαπιστώθηκε το μεγάλο ενδιαφέρον των μαθητών για το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων. Αποφασίστηκε τα παιδιά να μιλήσουν για τα βιβλία που έχουν διαβάσει.
Εκτός από αυτό οι μαθητές του Ρεθύμνου έστειλαν αναμνηστικά “φιλαναγνωσίας” στους καινούριους τους φίλους και εμείς με τη σειρά μας ανταποκριθήκαμε στέλνοντας μεταξύ των άλλων μία βεβαίωση συμμετοχής σε αυτό το πρόγραμμα. Ήταν μία απίστευτη εμπειρία.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν!
Με αφορμή τα όσα διάβασαν και είδαν στα βιβλία, τα παιδιά άρχισαν να ζωγραφίζουν. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές από αυτές τις ζωγραφιές. Μπορείτε να καταλάβετε το βιβλίο;
Ποια βιβλία πρότειναν τα παιδιά;
– “Το Φάντασμα του Μάρεϊ”, του Charles Dickens.
– “Ζίχαν και οι Στρατιώτες”, του Γεώργιου Μηδοχάδη.
– “Τότε που Κρύψαμε Έναν Άγγελο”, της Αγγελικής Δαρλάση.
– “Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 Ημέρες”, του Ιούλιου Βερν.
– “Οδύσσεια-Επιστροφή στην Ιθάκη”, της Μαρίας Γιαννάκουρου-Γαλέρου.
– “Η Νύχτα των Πυγολαμπίδων”, της Αλεξάνδρας Μητσιάλη.
– “Μαγικές Μπαλαρίνες-Το Γοβάκι της Σταχτοπούτας”, της Darcey Bussell.
– “Στις Πυραμίδες της Αιγύπτου”, του Τέρενς Ντικς.
– “Ο Ήλιος Είναι για Όλους”, της Νατάσας Καρατσάνη.
– “Για την Πατρίδα”, της Πηνελόπης Δέλτα.
– “Η Βοσκοπούλου με τα Μαργαριτάρια”, του Παύλου Νιρβάνα.
Γιατί τους άρεσαν;
– Επειδή ο ήρωας αλλάξει προς το καλύτερο.
– Γιατί ο ήρωας γλυτώνει από συμφορές και γίνεται αρχηγός της φυλής του.
– Λόγω των υπέροχων και συγκινητικών σκηνών.
– Για τις περιπέτειες που έχει. Ο ήρωας ήθελε να σώσει μία γυναίκα. Δεν πρόλαβα να το τελειώσω και με έφαγε η αγωνία όλο το βράδυ. Το συνέχισα το επόμενο απόγευμα.
-Ήταν συγκινητικό να γυρίζει ο Οδυσσέας στη γυναίκα του.
– Μου άρεσε που όλα τα ζώα ενώθηκαν για να σώσουν τα μέρη που έμεναν.
– Έχει έντονες εικόνες και είναι μικρό.
– Έχει πολύ περιπέτεια και αγωνία.
-Μου αρέσει γιατί μιλάει για τις περιπέτειες του Ήλιου στο ίδιο του το βασίλειο.
– Είναι ενδιαφέρον, έχει υπέροχες εικόνες και σε κρατά σε αγωνία.
– Μου αρέσει γιατί είναι η πονεμένη ιστορία μιας φτωχής κοπέλας που την ερωτεύεται ένα βασιλόπουλο.
{Υπάρχει αντιστοιχία ένα προς ένα μεταξύ των βιβλίων που προτείνουν τα παιδιά και των λόγων που τους άρεσαν.}
Τα παιδιά γίνονται συγγραφείς!
Κάποια στιγμή, “έπεσε” η ιδέα να γράψουν τα παιδιά τις δικές τους ιστορίες. Όμως η χρονιά τελείωνε. Δεν υπήρχε χρόνος. Ένας τολμηρός μαθητής προσπάθησε να ετοιμάσει κάτι σύντομο. Φυσικά, αυτή είναι μία προσπάθεια που θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά.
Υπήρχαν όμως και άλλες ιδέες, όπως να δημοσιεύεται σε κάθε τεύχος της εφημερίδας της τάξης προτεινόμενα βιβλία, κριτικές, κ.ά. Την επόμενη σχολική χρονιά θα δούμε τι θα καταφέρουμε να κάνουμε από όλα αυτά.
Υπεύθυνος προγράμματος: Αβέρκιος Σιγάλας