• Καλώς ήρθατε στο τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβάρδων

  • Ο Μικρός Αναγνώστης

    mikan
  • Οι συγγραφείς βιβλίων για παιδιά που επισκέφτηκαν το σχολείο μας

  • Άγγελος Αγγέλου

  • Μαρία Ρουσάκη

    Μαρία Ρουσάκη
  • Ελένη Δικαίου

    Ελένη Δικαίου
  • Ελένη Σβορώνου

    Σβορώνου

    Ελένη Σβορώνου

  • Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη

    Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη
  • Βούλα Μάστορη

    Βούλα Μάστορη
  • Σχολική Βιβλιοθήκη

    Κάντε "κλικ" στην εικόνα. smiley

  • Oι ταινίες μας

      Έφαγα τον κόσμο να σε βρω   Δε βλέπει...κι όμως τρέχει   Περπατώ...ποδηλατώ,στην πόλη ή το χωριό κυκλοφορώ   Ο Νταής του σχολικού
  • To Φθινόπωρο

  • Αnimation στο Ενυδρείο

    Αnimation στο Ενυδρείο
  • Καλύτερη ζωή

    Kαλ.ζ
  • Ακρόπολη

    Ακρόπολη
  • Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης

    Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης

    Ένα παιχνίδι γνωριμίας με το μουσείο της Ακρόπολης

  • Ασφάλεια στο Internet

    Κάνε κλικ παρακάτω, για ασφαλές Ιnternet

  • Ενημερωνόμαστε για τους σεισμούς

  • Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή 2017-2018

Με το καλωσόρισμα του Ιουνίου πραγματοποιήσαμε την ημερήσια εκπαιδευτική μας εκδρομή με τη συμμετοχή παιδιών, γονέων, δασκάλων και άλλων συγγενών και χωριανών.

Φέτος, στόχος μας ήταν η γνωριμία παιδιών και γονέων με τα Μεσαιωνικά Κάστρα της Ρόδου. Τα μεγαλύτερα παιδιά έχουν έρθει ήδη σε επαφή με τη Μεσαιωνική ιστορία της Ρόδου μέσα από τα Πολιτιστικά Προγράμματα που έχουμε εκπονήσει τα τελευταία χρόνια, καθώς και τις επισκέψεις-ξεναγήσεις σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος. Μετά λοιπόν από τη μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, τη Φιλέρημο και τη Λίνδο, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το κάστρο της Αρχαγγέλου,το Φαρακλό (Φερακλού), τουΑσκληπιειού και της Κρητηνίας.

Παιδιά του σχολείου μας διάβαζαν ενημερωτικά ιστορικά στοιχεία για όλα τα κάστρα που είδαμε ή επισκεφτήκαμε.

Στη διεύθυνση http://www.kastra.eu/fndddkgr.php μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για όλα τα κάστρα της Ρόδου, πατώντας πάνω στα σημεία ενδιαφέροντος.

Ο πρώτος σταθμός μας ήταν το κάστρο Αρχαγγέλου, στο οποίο ανεβήκαμε με τα παιδιά και όσους συνοδούς επιθυμούσαν.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το Φαρακλό, ένα κάστρο σε όχι πολύ καλή κατάσταση, οπότε λόγω της επικινδυνότητας το είδαμε από μακριά και σταματήσαμε στο Χαράκι για καφέ και ξεκούραση.

 

Επόμενη στάση μας, για φαγητό αυτήν τη φορά, αλλά και παιχνίδι ήταν  η Κάλαθος.

Τέλος, στο χωριό Ασκληπειό, είδαμε το κάστρο από την πλατεία του χωριού και ενημερωθήκαμε-ξεναγηθήκαμε στη Βυζαντινή εκκλησία του χωριού, Κοίμηση της Θεοτόκου, αλλά και στον  αύλειο χώρο της εκκλησίας,  από τον Κο Δ. Ζανετούλλη ύστερα από μεσολάβηση του Αντιδημάρχου Κου Πάλλα Αγ.

Ευχαριστούμε και τους δύο γι΄αυτήν την ενδιαφέρουσα ξενάγηση.

Στον αύλειο χώρο υπάρχει η κέλλα, ένα λιθόκτιστο μονόχωρο κτίσμα του 1879, παλαιά αποθήκη, όπου φυλασσόταν το λάδι μέσα σε μεγάλα πήλινα πιθάρι και  το ελαιοτριβείο του χωριού, λιθόκτιστο κτίσμα και ένα από τα ελάχιστα δείγματα βιομηχανικού κτηρίου που σώζονται με όλο τους τον εξοπλισμό καθώς αμέσως μετά την απελευθέρωση, τα παλιά μηχανήματα αντικαταστάθηκαν με μηχανοκίνητα, που σώζονται ως σήμερα.

Οι μεταβυζαντινές τοιχογραφίες με τον κύκλο της Αποκάλυψης στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου στο Ασκληπιειό της Ρόδου είναι μοναδικές.

 

Μπορείτε πατώντας στον σύνδεσμο http://odysseus.culture.gr/h/2/gh251.jsp?obj_id=19692

και  http://asklipieio-church.com/welcome.html να διαβάσετε ιστορικά στοιχεία για την ιδιαίτερη αυτή εκκλησία.

 

Επιστρέφοντας, αργά το απόγευμα, απολαύσαμε τις όμορφες εικόνες της δυτικής ακτογραμμής και είδαμε από μακριά το υπέροχο κάστρο της Κρητηνίας.

Και του χρόνου με νέα μέρη, εικόνες, ιστορία, ψυχαγωγία!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βιβλιοθεατρικό πρωινό παρέα με τον συγγραφέα Άγγελο Αγγέλου και τη θεατρική ομάδα Κοπέρνικος 2017-2018

Μια υπέροχη ημέρα για όλους μας ήταν αυτή που περάσαμε με τον συγγραφέα βιβλίων για παιδιά Άγγελο Αγγέλου και τη θεατρική ομάδα Κοπέρνικος που φιλοξενήσαμε στο χώρο του σχολείου μετά από πρόσκλησή μας. Αμφότεροι, επισκέφτηκαν το νησί μας για να έρθουν σε επαφή με παιδιά και να παρουσιάσουν, ο μεν, τα βιβλία του, και οι δε, τη θεατρική παράσταση ¨Ο κύριος Κιχ και το μυστικό κουτί των ήχων¨

Ο Κος Αγγέλου παρουσίασε στα μικρότερα παιδιά (νηπιαγωγείο, Α΄-Β΄) το βιβλίο ¨Πώς να κάνετε έναν ελέφαντα να χορέψει¨μέσα από αφήγηση και θεατρικό παιχνίδι, χρησιμοποιώντας αυτοσχέδιες μάσκες που έφτιαξε επί τόπου, και στη συνέχεια, τα παιδιά με τη καθοδήγηση και τα σκίτσα του συγγραφέα αφηγήθηκαν το δικό τους κλιμακωτό παραμύθι.

Στα μεγαλύτερα παιδιά, ο συγγραφέας παρουσίασε και συζήτησε μαζί τους το βιβλίο ¨Τα μεγάλα ψέματα του μικρού Ερμή¨.

Τα  παιδιά με τις δασκάλες τους είχαν διαβάσει, συζητήσει και ζωγραφίσει σκηνές από τα βιβλία και συμμετείχαν στα παιχνίδια και τη συζήτηση.

 

Ακόμη, με αφορμή και έμπνευση το ¨Αλφάβητο ταξίδι¨τα παιδιά των τάξεων Α΄-Β΄έγραψαν και εικονογράφησαν τα δικά τους ¨Αλφάβητα ταξίδια¨ και τα χάρισαν στον συγγραφέα.

Ο κύριος Αγγέλου έγραψε πολύ όμορφες αφιερώσεις στα βιβλία του που αγοράσαμε για τη σχολική μας βιβλιοθήκη.

Μικροί και μεγάλοι στη συνέχεια απολαύσαμε την θεατρική παράσταση με τις υπέροχες ερμηνείες του Δημήτρη Kρίκου και της Μαριαλένας Παπατριανταφύλλου και τα πρωτότυπα και εμπνευσμένα μουσικά ακούσματα. Οι συγγραφείς Άγγελος Αγγέλου και Έμη Σίνη, που είναι  ιδρυτικά μέλη της ομάδας Κοπέρνικος, επιμελήθηκαν τα κείμενα της παράστασης.

 

Οι κριτικές των παιδιών ήταν ενθουσιώδεις και υπέροχες. Νομίζω ότι οι ηθοποιοί το ένιωσαν από τις πρώτες αγκαλιές που εισέπραξαν!

Μαζί μας παρακολούθησαν την παρουσίαση των βιβλίων και τη θεατρική παράσταση τα παιδιά του Δ.Σ.Κρητηνίας. Ευχαριστούμε τα παιδιά και τις δασκάλες που ήρθαν στην παρέα μας.

Ευχαριστούμε τον  Άγγελο Αγγέλου και τη θεατρική ομάδα Κοπέρνικος για την ομορφιά, τη χαρά και το γέλιο που μας χάρισαν!

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον συγγραφέα πατώντας στην εικόνα αριστερά (οι συγγραφείς που επισκέφτηκαν το σχολείο μας-Άγγελος Αγγέλου), και για την ομάδα Κοπέρνικος, στην οποία συμμετέχει ποικιλοτρόπως ο Άγγελος Αγγέλου και η Έμη Σίνη στη διεύθυνση http://paidiko-theatro.gr/tag/%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%82/

έως ότου δημιουργηθεί η επίσημη ιστοσελίδα  www. kopernikos.gr

Δημιουργούμε με τους πίνακες του Νεστωριδείου 2017-2018

Είναι ιδιαίτερα σημαντική, για όλους τους Ροδίτες η γνωριμία με τα έργα της Νεοελληνικής ζωγραφικής που φιλοξενούνται στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Ρόδου, αλλά και η επίσκεψη στις προσωρινές εκθέσεις του Νεστωριδείου Μελάθρου, της Νέας Πτέρυγας του τελευταίου, της Πινακοθήκης στην  Πλατείας Σύμης και του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης στο Παλαιό Συσσιτιο, τα 4 κτίρια που αποτελούν την Πινακοθήκη Ρόδου.

Μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα: https://www.mgamuseum.gr/για περισσότερες πληροφορίες

Η ύπαρξη Μουσειοπαιδαγωγών στους χώρους αυτούς δυστυχώς έχει εκλείψει εδώ και πολλά χρόνια (οι γνωστές περικοπές;). Προσωπικά θεωρώ ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν να προσφέρουν πολλά στην εκπαίδευση γιατί έχουν έναν διαφορετικό τρόπο να προσεγγίσουν τα παιδιά και γιατί το αντικείμενο ¨Τέχνη¨,με μια ευρύτερη έννοια, πρέπει να διδάσκεται (ποικιλοτρόπως, όπως και πολλά αντικείμενα) στα σχολεία, με σοβαρότητα γιατί απευθύνεται όχι σε μία αλλά πολλές νοημοσύνες και  αντιλήψεις του παιδιού και το ηλεκτρίζει συναισθηματικά.

Η δική μου εμπειρία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Πινακοθήκη με τη Φιλόλογο-Μουσειοπαιδαγωγό Μίκα Παυλίδη, και πιστεύω και άλλων συναδέλφων ¨ανοιχτών¨στα νέα ερεθίσματα και τον τρόπο που μπορούμε να δουλέψουμε σε ένα Μουσείο, ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Το ότι τα παιδιά δεν περιπλανιώνται ασκόπως στα Μουσεία αλλά δουλεύουν με συγκεκριμένα αντικείμενα, εργαλεία και στόχους δεν ήταν αυτονόητο για μένα 20 χρόνια πριν. Από τότε, και ευχαριστώ την Μίκα γι΄αυτό,  η κάθε επίσκεψη στο Μουσείο έχει προϋποθέσεις, προετοιμασία και συγκεκριμένους στόχους, όταν πρέπει εγώ να εκπονήσω το πρόγραμμα.

Ελπίζω να επανέλθουν οι Μουσειοπαιδαγωγοί σε αυτούς τους σημαντικούς χώρους πολιτισμού, δίνοντας αξία μεγαλύτερη στο χώρο και απελευθερώνοντας τους/τις εκπαιδευτικούς που θέλουν και δεν μπορούν (ας σκεφτούμε το πλήθος των αντικειμένων που καλούνται να διδάξουν) να ασχοληθούν στην τάξη τους  με την τέχνη. Ακόμη, υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν δασκάλους/ες εικαστικών που θα μπορούσαν να συνεργαστούν σε αυτόν τομέα με τους δασκάλους.

Με την τάξη μου, Α΄και Β΄Δημοτικού επισκεφθήκαμε το Νεστωρίδειο, είδαμε την έκθεση του Κου Σεμερτζίδη, αλλά κυρίως δουλέψαμε πάνω σε πίνακες που σχετίζονται με τις εποχές, τα έθιμα και τα επαγγέλματα, όπου τα παιδιά σε ομάδες δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες. Αν και η μόνιμη έκθεση έχει μεταφερθεί στην Πινακοθήκη στην πλατεία Σύμης, το υλικό που είχαμε μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε πρωτότυπα, αστεία και ευφάνταστα έργα στις δύο ομαδούλες!

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: ¨Η Πόλη των Ιπποτών¨ 2017-2018

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων οργανώνει ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά, στα οποία συμμετέχουμε όποτε μας δίνεται η ευκαιρία. Φέτος, η Εφορεία Αρχαιοτήτων  εκπόνησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨9 αρχαιολογικά αινίγματα αναζητούν λύση¨ όπου μέσα από επιλογές αντικειμένων, τα παιδιά ψάχνουν ως ιστορικοί -ερευνητές να βρουν την προέλευση, χρήση, σκοπό αυτών των αντικειμένων. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το είχαμε παρακολουθήσει με τα παιδιά, οπότε επιλέξαμε  την ¨Ρόδο, πόλη των Ιπποτών¨, που έλαβε χώρα στονΞξενώνα της Αγ.Αικατερίνης. Η Κα Αγγελική Κοσμά, Ιστορικός-Αρχαιολόγος, αφού παρουσίασε τον χώρο αυτό στα παιδιά, εκμαιεύοντας σκέψεις και ερωτήματα, μας παρουσίασε κομμάτια, εικόνες της πόλης και ιστορικά στοιχεία από την ιπποτική περίοδο.

Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν ένα παζλ της μεσαιωνικής πόλης, όπου εκεί αναζήτησαν με την Κα Κοσμά κτίρια και περιοχές για τα οποία είχαν συζητήσει.

Το τελευταίο κομμάτι του προγράμματος περιελάμβανε θεατρικά δρώμενα. Τα παιδιά ντυμένα σε 3 διαφορετικά χρώματα ¨έπαιξαν¨τους Ροδίτες εμπόρους, τους Βενετούς εμπόρους και το συμβούλιο των Ιπποτών με τον Μεγάλο Μάγιστρο.

Ευχαριστούμε την Κα Κοσμά και την Εφορεία Αρχαιοτήτων που προσφέρουν την ιστορική γνώση στα παιδιά με έναν , εναλλακτικό, κυρίως βιωματικό τρόπο που το καθιστά ενδιαφέρον και διασκεδαστικό για τα παιδιά.

Καλή συνέχεια στο έργο σας!

Καθαρίζουμε την παραλία μας 2017-2018

Η παραλία του χωριού μας ως γνωστόν, χρειάζεται ειδικό μηχάνημα για να καθαρίσει τα σκουπίδια, τα φύκια και τα αγκάθια. Μέχρι τότε αναλάβαμε ως σχολείο να κάνουμε αυτό που μπορούμε: Εξοπλισμένοι με γάντια, σακούλες και καπέλα, χωριστήκαμε σε ομάδες και καθαρίσαμε την παραλία τουλάχιστον από τα πλαστικά όσο γίνεται. Τα παιδιά έκαναν πολύ καλή δουλειά και μαζέψαμε πολλές σακούλες.

Exif_JPEG_420

…Και αφού δούλεψαν σκληρά, ξεκουράστηκαν, έφαγαν και έπαιξαν …. Μπράβο παιδιά!

Κυκλοφοριακή Αγωγή με την Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α 2017-2018

Οι εθελόντριες της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. επισκέφτηκαν το σχολείο μας μετά από πρόσκλησή μας για να ενημερώσουν τα παιδιά σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Είχε προγηθεί η επίσκεψή μας στο Κυκλοφοριακό Πάρκο και οι δραστηριότητες των εκπαιδευτικών στην τάξη, δραστηριότητες που εντάσσονται στην Ευέλικτη Ζώνη με θεματική την ΚυκλοφοριακκήΑγωγή.

 

Τα παιδιά αρχικά ενημερώθηκαν για τον Κ.Ο.Κ., τα σήματα και τους γενικούς κανόνες που πρέπει να ακολουθούν ως πεζοί, οδηγοί, ποδηλάτες και στη συνέχεια οι εθελόντριες, χωρίζοντας τα παιδιά σε ομάδες, έπαιξαν με τα σήματα, πέρασαν από τη διάβαση με ασφάλεια, φόρεσαν τα γυαλιά της ¨μέθης¨, ώστε να συνειδητοποιήσουν πώς είναι να κινείται ο οδηγός υπό την επήρεια αλκοόλ κ.α.

Ευχαριστούμε πολύ την Ε.Υ.ΘΥ.ΤΑ, που πάντα ανταποκρίνεται στις προσκλήσεις των σχολείων και προσφέρουν πραγματικά στην εκπαίδευση των παιδιών, την υπεύθυνη Κα Καρύδη και όλες τις εθελόντριες φοιτήτριες και μη που ήρθαν κοντά μας και με τις δραστηριότητές τους προκάλεσαν το ενδιαφέρον των παιδιών και τα εκπαίδευσαν πάνω σε ένα θέμα ασφάλειας πολύ σημαντικό για μικρούς και μεγάλους.

Μαθαίνουμε την Κεραμική Τέχνη 2017-2018

Με πρωτοβουλία του Μουσείου Νεώτερης Κεραμεικής ,( Ιστοσελίδα:  http://potterymuseum.gr) που βρίσκεται στην Αθήνα, στην περιοχή του αρχαίου Κεραμεικού, η Μουσειοσκευή του Μουσείου ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα και φέρνει κοντά το Μουσείο και την Κεραμική Τέχνη στα παιδιά, χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Η Μουσειοσκευή αυτή αξιοποιείται για δεύτερη φορά στο σχολείο μας γιατί θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλά οργανωμένη και ενδιαφέρουσα δουλειά. Μέσα στο βαλιτσάκι υπάρχουν βιβλία με πληροφοριακό υλικό προς χρήση των εκπαιδευτικών, μικρογραφίες κεραμικών, καρτέλες με κεραμικά που μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν τη χρήση τους, καθώς και  ένα cd που εισάγει τα παιδιά στον κόσμο της κεραμικής τέχνης καθώς εξηγεί όλα τα στάδια της δουλειάς του κεραμοποιού, από τη συλλογή του πηλοχώματος έως το ψήσιμο των αγγείων.

Ακόμη, τα παιδιά μπορούν να δουν πώς κατασκευάζονται οι στάμνες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και να ζωγραφίσουν τις δικές τους. Τέλος, τα παιδιά μπορούν να παίξουν με τα παζλ της στάμνας και των πιάτων.

Μια επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο συμπληρώνει τη μελέτη των κεραμικών. Η τάξη μας είχε επισκεφτεί το Λαογραφικό Μουσείο του χωριού και κάθε παιδί ζωγράφισε και έγραψε λίγα στοιχεία για το κεραμικό της επιλογής του.

Ευχαριστούμε πολύ το Μουσείου Νεώτερης Κεραμικής Τέχνης για την πρωτοβουλία αυτή και για το ενδιαφέρον βαλιτσάκι που κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών και δίνει εναύσματα για δημιουργικές δραστηριότητες.

 

Ήρθαν τα χελιδόνια 2017-2018

Καλοσωρίσαμε την άνοιξη με την κατασκευή του Μάρτη, το γνωστό ασπροκκόκινο βραχιολάκι που μας προστατεύει από τον ήλιο του Μάρτη και με την κατασκευή χελιδονιών.

 

Τα μικρά χελιδονάκια του σχολείου μας βγήκαν στο χωριό και τραγούδησαν τα κάλαντα του Μάρτη, τα Χελιδονίσματα, καταλήγοντας στην πλατεία του χωριού όπου ενημέρωσαν τους γονείς για το έθιμο και τραγούδησαν..

Ήρθε ήρθε χελιδόνα
ήρθε και άλλη μεληδόνα
κάθισε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε:

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.

 

Eνημέρωση για την Ενσωμάτωση 2017-2018

Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Ρόδου αναφορικά με την επέτειο της Ενσωμάτωσης. Οι υπεύθυνοι της βιβλιοθήκης ετοίμασαν  μια παρουσίαση όπου, συνοπτικά, μέσα από φωτογραφίες και μαρτυρίες στο χρόνο,  τα παιδιά παρακολουθούν την ιστορία της Ρόδου από τη δημιουργία της πόλεως της Ρόδου, την Ιπποτική, Οθωμανική, Ιταλική κατάκτηση μέχρι την Ενσωμάτωση.

Σίγουρα, η ιστορική γνώση απαιτεί χρόνο, επανάληψη, εμβάθυνση, συνεχείς αναφορές και υπενθυμίσεις και ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά, λίγα λόγια, απλά και κατανοητά, ώστε με το πέρασμα του χρόνου να παραμένει στη μνήμη μια μικρή έστω πληροφορία που θα εμπλουτίζεται στο χρόνο.

Με αφορμή λοιπόν την επέτειο της Ενσωμάτωσης, η παρουσίαση αυτή, σε συνδυασμό με την προετοιμασία για τη γιορτή και τη συζήτηση στην τάξη, θα προσθέσει μια παραπάνω γνώση στα παιδιά μας.

Η επίσκεψη αυτή έδωσε αφορμή για μελέτη. Πριν και μετά την παρουσίαση τα παιδιά αναζήτησαν στα ράφια της βιβλιοθήκης βιβλία που τους ενδιέφεραν και πέρασαν αρκετό χρόνο διαβάζοντας κατά μόνας ή σε παρεούλες.

Ευχαριστούμε τους/τις υπεύθυνους/ες της βιβλιοθήκης για τη φιλοξενία τους και την προσπάθειά τους.

Kυκλοφορώ…ασφαλώς 2017-2018

Η  Κυκλοφοριακή Αγωγή, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, πάντα διαχέεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μας. Πότε μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια, πότε με τα προγράμματα της ΕΥΘΥΤΑ, ακόμη και με τη δημιουργία ταινίας, η επαφή των παιδιών με τον Κ.Ο.Κ, την οδική ασφάλεια είναι βασικό μέλημά μας.Η Κυκλοφοριακή Αγωγή από τη φετινή σχολική χρονιά αποτελεί υποχρεωτικό πρόγραμμα τη Ευέλικτης Ζώνης για όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης επισκεφτήκαμε το Κυκλοφοριακό Πάρκο στη Ρόδο για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα για την Κυκλοφοριακή Αγωγή που οργανώνει η Διεύθυνση Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα το τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης. Ο Κος Γιώργος Γιακουμάκης ήταν η συντροφιά μας σε αυτήν την ενημέρωση, ο οποίος μίλησε στα παιδιά, παρουσίασε τα σήματα, περπάτησε με τα παιδιά στο πάρκο εξηγώντας τα σήματα και ανιχνεύοντας τις γνώσεις των παιδιών. Στη συνέχεια, τα παιδιά κυκλοφόρησαν στο Πάρκο με τα ποδήλατά τους που είχαν φέρει μαζί στο πούλμαν, ενώ ο κος Γιακουμάκης και οι δασκάλες παρατηρούσαν και διόρθωναν τα λάθη των παιδιών, δηλαδή τις παραβιάσεις σήμανσης.

Γυρίζοντας στο σχολείο, τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις αυτοσχέδιες πινακίδες, έκαναν πράξη όσα έμαθαν στην ενημέρωση.

Μέσα από αυτές τις ενημερώσεις προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν την αξία αυτής της γνώσης και πολλές φορές να γίνουν τα ίδια οι δάσκαλοι των μεγαλύτερων,  καθώς καθημερινά, ανοίγοντας τις εφημερίδες βλέπουμε να συμβαίνουν ατυχήματα. εκεί όπου η πρόληψη και η ασφαλής οδήγηση δεν υπάρχει.

Ευχαριστούμε τη Δ.Π.Π.και Α. του Δήμου και τον Κο Γιακουμάκη για την ενδιαφέρουσα και χρήσιμη δράση τους.

Copyright © ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΚΑΛΑΒΑΡΔΑ ΡΟΔΟΥ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top
...