Ellie in Buenos Aires – a British teen’s blog about her new life in Argentina’s capital*  

Look at the title and sub-title. What do you expect to read? 

Read the text quickly and see if you were right. 

I’ve been here just over a year now – long enough to settle in and find my way around but there’s still a lot I haven’t got around to seeing yet. That’s why when I heard my cousins, the twins Ashley and Ben were stopping off here for the weekend as part of a South American tour it seemed like perfect timing.  I knew we’d have a fantastic time.

We kicked things off in the style Sunday morning in Lucia’s, my favorite cafe. It’s really popular with my classmates because there’s always Argentine rock or Cumbia music

blaring from the speakers and it says the most amazing hot chocolate you can imagine! We ordered a mug each, along with some churros –  the sweet fried stuffed  pastries that are  really popular here.The twins loved every bite!

Churros

Churros

 

Our next stop was another of my favourite places – the sprawling Bosques de Palermo park. Ashley and I decided to burn off some of the calories from breakfast by going rollerblading, while Ben rented a bike and did a bit of exploring. Next, was Buenos Aires Zoο. It’s right next to the park, and I’ve been meaning to go ever since I arrived. Since the twins are crazy about animals, this was my chance. The zoo is home to wild birds  and  animals from the four corners of the world. Some of them wander around freely and visitors are allowed to feed them. That’s how we made friends with a little monkey which never left our side the whole time we were there.

The zoo is green and shady with towering tropical trees, fountains and ponds. It’s an ideal place to escape from the heat in the middle of the day. The animals enclosures were mostly built in the early 1900s and they are in the architectural style of the area where the animals they house come from so, for example, the Indian elephants’  enclosure is built to resemble an Indian temple. Some of the enclosures are a little run down, but  they are  still pretty impressive. There’s no doubt that the highlight of our visit was watching the white tiger cubs playing with each other.

That evening Dad took us all out to a steakhouse. He says you have to have steak at least once if you visit Argentina and there weren’t any complaints about his plan from the rest of us.

Sunday was warm and sunny, just the sort of day you’re hoping for when you’re going to the Feria de San Telmo. This outdoor antiques and crafts fair takes place every Sunday in the San Telmo neighbourhood. Here, there are stunning historic buildings and cobblestone streets, and music fills the air.  You’ll even see people playing the piano in squares and on pavements so that others can dance the tango, Argentina’s national dance. It’s a lively, colourful affair, reflecting the spirit of the city and its inhabitants.

We walked and walked,  enjoying all the sights  and sounds until we finally reached La Boca a working-class neighborhood which football fans will know as the home of Boca Juniors’ Stadium. On our tour of the stadium – another first for me – Ben was thrilled,  and he is determined to return one day for a match between Boca Juniors and their fiercest rivals,  River Plate.

Boca_Juniors

Boca_Juniors

River_Plate_Football_Club

River_Plate_Football_Club

Now answer some qusestions about the text.

Reading comprehension questions

Speaking What did you think of Buenos Aires? Would you like to visit it? It is said that “travel broadens the mind”. Do you agree? What’s the role of travelling in our life? Why do people want to travel?

*The text has been taken from “Above & Beyond” CEF Level B2 HILLSIDE PRESS

Κατηγορίες: Εκπαιδευτική πρακτική στις ΤΠΕ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ellie in Buenos Aires – a British teen’s blog about her new life in Argentina’s capital*  

Ας γίνουμε νέοι ερευνητές

Νέοι ερευνητές

Νέοι ερευνητές

Σήμερα θα μάθουμε μερικά βασικά πράγματα για το πώς μπορούμε να οργανώσουμε μια μικρή έρευνα, είτε μέσα είτε έξω από το σχολείο. Τα βήματα είναι απλά:

1. Πρώτα απ’όλα αποφασίσουμε τι θέλουμε να ερευνήσουμε. Για παράδειγμα θέλουμε να βρούμε πόσα παιδιά στο σχολείο μας καπνίζουν, τους λόγους που το κάνουν και μερικά ακόμα στοιχεία για το κάπνισμα ανάμεσα στους νέους ανθρώπους.

2. Ο καθηγητής/ρια σου θα σας βοηθήσει τώρα να φτιάξετε τη δική σας φόρμα ερωτήσεων στο Google Drive. Για ένα παράδειγμα δείτε τη φόρμα που ακολουθεί

Δείτε εδώ μια φόρμα ως παράδειγμα

3. Στη συνέχεια φτιάξτε τη φόρμα σας με τις ερωτήσεις που κρίνετε απαραίτητες για την έρευνά σας.

4. Κοινοποιήστε το ερωτηματολόγιο με όποιο τρόπο κρίνετε πιο πρόσφορο. Αυτό μπορεί να είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μέιλ, κλπ

5. Συλλέξτε τις απαντήσεις και δημιουργήστε μια μικρή βάση δεδομένων σε ένα λογιστικό φύλο, π.χ microsoft excel, OpenOffice.org Calc κλπ. 

6. Δημιουργήστε πίνακες και γραφήματα που μπορούν να δείχνουν παραστατικά τα ευρήματά σας.

7. Δημοσιεύστε τα ευρήματά σας στο ιστολόγιό μας

Κατηγορίες: Εκπαιδευτική πρακτική στις ΤΠΕ | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ας γίνουμε νέοι ερευνητές

Αίτηση-δήλωση για Πανελλαδικές εξετάσεις

Ρόδος, 22/02/2017

Από χθες Πέμπτη 21/2/2017 μέχρι την Πέμπτη 2/3/2017 θα διαρκέσει φέτος η διαδικασία υποβολής της αίτησης-δήλωσης για τις πανελλαδικές εξετάσεις για μαθητές και αποφοίτους. Οι αιτήσεις-δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στα Λύκεια.

Με την Αίτηση – Δήλωση ο ενδιαφερόμενος δηλώνει:

α) Την Ομάδα Προσανατολισμού στα τρία (3) κοινά μαθήματα της οποίας θα εξεταστεί πανελλαδικά,

β) Το τέταρτο (4ο ) μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο,

γ) Το πέμπτο (5ο ) μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία,

δ) Τα ειδικά μαθήματα που τυχόν επιθυμεί να εξεταστεί.

ε)Αν επιθυμεί να είναι υποψήφιος/α

– για Στρατιωτικές Σχολές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας

– για Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

– για τα ΤΕΦΑΑ.

Η δήλωση για το ε) δεν είναι δεσμευτική.

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ-ΔΗΛΩΣΗΣ 

Μερικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε

α) Για μαθητές και αποφοίτους

  1. Φέτος θα υπάρχουν δύο (2)  ακόμα πανεπιστημιακά τμήματα στο μηχανογραφικό (Τμήμα Τουριστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Τα δύο νέα Τμήματα θα ενταχθούν στο 5ο επιστημονικό πεδίο ). Για φέτος δεν θα απαιτηθεί εξέταση σε ξένη γλώσσα.
  2. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση θα προστεθούν ακόμα εννέα (9) τμήματα ΤΕΙ. Πρόκειται για τα παρακάτω τμήματα:

ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας: Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων (Πάτρα) (5ο Επιστημονικό Πεδίο), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (Πάτρα) (1o Επιστημονικό Πεδίο), Τμήμα Οπτικής και Οπτομετρίας (Αίγιο) (3ο Επιστημονικό Πεδίο)

ΤΕΙ Αθήνας: Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (5ο Επιστημονικό Πεδίο)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας: Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά) (5ο Επιστημονικό Πεδίο)

ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου (Δράμα) (2ο Επιστημονικό Πεδίο)

ΤΕΙ Πελοποννήσου: Τμήμα Λογοθεραπείας (Καλαμάτα) (3ο Επιστημονικό Πεδίο)

ΤΕΙ Θεσσαλίας: Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Καρδίτσα) (2ο Επιστημονικό Πεδίο)

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας: Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων (2ο και 50 Επιστημονικό Πεδίο)

  1. Όλοι οι μαθητές/ριες  και απόφοιτοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει ως τις 2 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
  1. Ειδική προσοχή πρέπει να δοθεί στην επιλογή του 4ου και (για όσους/ες επιθυμούν) 5ου μαθήματος αφού αυτά καθορίζουν το ένα (1) ή τα δύο (2) Επιστημονικά Πεδία που μπορούν να επιλεγούν.  Να υπενθυμίσουμε ότι τα μόρια των εξεταζομένων βγαίνουν από 4 μόνο μαθήματα.

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΤΟΥΣ 2016

  1. Θα πρέπει να δηλωθούν τα ειδικά μαθήματα για όσες σχολές και τμήματα απαιτείται εξέταση σε αυτά.η δήλωση εξέτασης σε ειδικό μάθημα είναι υποχρεωτική για την εξέταση του υποψηφίου/ας στο ειδικό μάθημα για εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα.

Οι Σχολές και τα Τμήματα, για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα είναι:

– Αρχιτεκτόνων Μηχανικών,-Γραφιστικής-εισαγωγική κατεύθυνση Γραφιστικής,-Γραφιστικής- εισαγωγική κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών,-Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων, Τεχνολόγων Περιβάλλοντος ΤΕ (Ζάκυνθος) – εισαγωγική κατεύθυνση Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς ΤΕ, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, για τα οποία εξετάζονται τα ειδικά μαθήματα , «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ» και «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ».

– Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, Μουσικών Σπουδών, για τα οποία εξετάζονται τα ειδικά μαθήματα «ΑΡΜΟΝΙΑ» και «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ».

– Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, για τα οποία εξετάζεται το ειδικό μάθημα της αντίστοιχης με την κατεύθυνση ξένης γλώσσας.

– Ναυτιλιακών Σπουδών, για το οποίο εξετάζεται το ειδικό μάθημα «ΑΓΓΛΙΚΑ».

– Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου, για το οποίο εξετάζονται δύο από τις τρεις ξένες γλώσσες : «ΑΓΓΛΙΚΑ», «ΓΑΛΛΙΚΑ», «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ».

– Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, Διεθνών Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών, Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, Διοίκησης Επιχειρήσεων- εισαγωγική κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.), για τα οποία εξετάζεται μία από τις ξένες γλώσσες «ΑΓΓΛΙΚΑ», «ΓΑΛΛΙΚΑ», «ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ», «ΙΤΑΛΙΚΑ».

Για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο υποψήφιος στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή στα παραπάνω τμήματα απαιτείται η επιτυχής εξέτασή του σε καθένα από τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα (βαθμολογική βάση του 10 με άριστα το 20).

ΣΧΟΛΕΣ ή ΤΜΗΜΑΤΑ με  ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ή ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

1) Υπάρχουν σχολές για την εισαγωγή στις οποίες απαιτούνται προκαταρκτικές εξετάσεις (Στρατιωτικές Σχολές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας και Σχολές Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού)

– Υπάρχουν τμήματα για την εισαγωγή στα οποία απαιτούνται πρακτικές δοκιμασίες (ΤΕΦΑΑ).

ΤΑ ΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΕΦΑΑ

Επισημαίνεται ότι η δήλωση εξέτασης σε ειδικό μάθημα είναι υποχρεωτική για την εξέταση του υποψηφίου/ας στο ειδικό μάθημα για εισαγωγή σε Σχολές ή Τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα. Αντίθετα, η δήλωση είναι ενδεικτική της επιθυμίας του για την εισαγωγή σε Στρατιωτικές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και ΤΕΦΑΑ .

Όμως για να μπορέσει τελικά να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α στις διαδικασίες επιλογής για εισαγωγή απαιτείται:

α) για Σχολές/Τμήματα με ειδικά μαθήματα, η επιτυχής εξέταση σε αυτά (βαθμολογική βάση το 10 με άριστα το 20).

β) για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλει και αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.

γ) για τα ΤΕΦΑΑ να υποβάλει και σχετική αίτηση στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας που θα πληροφορηθεί απ΄ το σχολείο του την περίοδο των εξετάσεων (Ιούνιος 2017) και να συμμετάσχει στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).

Από τα παραπάνω (α), (β) και (γ) συνάγεται ότι υποψήφιος/α που, αν και στην Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε επιθυμία για Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές Σχολές, Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας και Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού, μπορεί τελικά να είναι υποψήφιοςγι αυτές, αρκεί να ακολουθήσει τη διαδικασία που ορίζεται στις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων. Ανάλογα, υποψήφιος/α που, αν και στην Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε επιθυμία για τα ΤΕΦΑΑ, μπορεί τελικά να είναι υποψήφιος/α γι αυτά, αρκεί να υποβάλει σχετική αίτηση και δικαιολογητικά στις επιτροπές Υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας.

Αντίθετα, υποψήφιος/α που με την Αίτηση-Δήλωση δεν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα, δεν θα μπορέσει να εξεταστεί σε αυτό, ενώ αν δήλωσε εξέταση σε ειδικό μάθημα και τελικά δεν το εξεταστεί, απλώς θα αποκλειστεί από τα Τμήματα που απαιτούν εξέταση σε αυτό.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

Όσον αφορά στις Στρατιωτικές Σχολές, για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 (εγκύκλιος Φ.251/15392/Α5/31-1-2017) δεν θα δεχθεί εισακτέους το Τμήμα Ελεγκτών Αεράμυνας της Σχολής Ικάρων και άρα δεν θα υπάρχει στο μηχανογραφικό δελτίο του 2017. Από το ακαδ. έτος 2017-18 παύουν να λειτουργούν και να δέχονται υποψηφίους η ΣΤΥΑ, η ΣΙΡ και η ΣΥΔ και ιδρύεται η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) με τρεις κατευθύνσεις, στην οποία συγχωνεύονται αυτές οι τρεις σχολές. Πιο συγκεκριμένα στο μηχανογραφικό δελτίο του 2017 θα υπάρχουν οι τρεις κατευθύνσεις:

  1.  ΣΜΥΑ/Κατεύθυνση Τεχνολογικής Υποστήριξης στο2ο πεδίο
  2. ΣΜΥΑ/Κατεύθυνση Επιχειρησιακής Υποστήριξης στο2ο πεδίο
  3. ΣΜΥΑ/Κατεύθυνση Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης στο2ο πεδίο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Τόσο η Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (και για Πυροσβέστες και για ιδιώτες), όσο και η Σχολή Πυροσβεστών θα δεχτούν υποψηφίους/ες των πανελλαδικών εξετάσεων του 2017.

ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Οι υποψήφιοι για τα Προγράμματα Σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών πρέπει να είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Ειδικά για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών γίνονται δεκτοί μόνο άρρενες υποψήφιοι. Για τα προγράμματα σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών πληροφορίες δίδονται στα τηλέφωνα: 2106204714 – 2108070088 (ΑΘΗΝΑ), 2310397732 – 2310301784 (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ), 2653041281, 2653042160 (ΙΩΑΝΝΙΝΑ), 2810232193 – 2810239123 (ΗΡΑΚΛΕΙΟ).

 β) Για αποφοίτους μόνο

1) Κατά την προσέλευσή τους στα Λύκεια να έχουν μαζί ευκρινές φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου και την Αστυνομική τους τατυτότητα.

2) Υποψήφιοι για το 10% (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2015 ή το 2016 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.

Αν τυχόν επιθυμούν εισαγωγή σε Στρατό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΑΕΝ, υποβάλλουν σχετική αίτηση στο αρμόδιο Υπουργείο και συμμετέχουν στις προκαταρκτικές εξετάσεις.

Όσοι/ες υποψήφιοι/ες υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ, δεν μπορούν το ίδιο έτος να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ.

 

Κατηγορίες: Εκπαιδευτική Ενημέρωση και Προσανατολισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αίτηση-δήλωση για Πανελλαδικές εξετάσεις

Αγγλικά 2016 – Τα θέματα

07/23/2016

Τα φετινά θέματα των Αγγλικών ως ειδικό μάθημα ήταν λίγο “τσιμπημένα”. Η δυσκολία γινόταν μεγαλύτερη καθώς υπήρχαν καινούργιοι τύποι ασκήσεων για τις οποίες οι υποψήφιοι/ες δεν ήταν προετοιμασμένοι/ες. Καλό θα ήταν το format των εξετάσεων να είναι σταθερό ώστε να βοηθάει την προετοιμασία των παιδιών.

Τα θέματα του 2016 μπορείτε να τα δείτε από την επίσημη σελίδα του Υπουργείου πατώντας εδώ. Τα θέματα του 2015 εδώ και για αναζήτηση παλαιοτέρων θεμάτων πατήστε εδώ.

Στατιστικά για τα ειδικά μαθήματα εδώ.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγγλικά 2016 – Τα θέματα

Από 10 έως 25 Φεβρουαρίου η Αίτηση – Δήλωση των υποψηφίων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή για ενδοσχολικό απολυτήριο

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2014 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται  από τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου ως και την Τρίτη 25  Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (10-25 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Η Αίτηση – Δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Λύκειο. Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, όπου αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ/Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ ΤΕΕ/Έντυπα Εξετάσεων , είτε από το Λύκειό του.

 

Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα και με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην ίδια ιστοσελίδα αναρτάται και η σχετική εγκύκλιος που θα περιγράφει πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος).

 

Υπόχρεοι για την υποβολή της Αίτησης – Δήλωσης κατά περίπτωση είναι :

α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ)  που υποβάλλουν την  Αίτηση – Δήλωση στο Λύκειο που φοιτούν χωρίς δικαιολογητικά. Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να δηλώσουν και το δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας, καθώς επίσης και το μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», αν επιθυμούν να εξεταστούν σε αυτό Πανελλαδικά.

β) οι απόφοιτοι προηγουμένων ετών, που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ  και που υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο Λύκειο αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν:

i) επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους ή ισότιμου τίτλου άλλου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο Σχολείο συνυποβάλλεται βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της Χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο Σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της Χώρας αυτής. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο Σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, εκτός των ανωτέρω, συνυποβάλλεται επιπλέον βεβαίωση της οικείας Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη νόμιμη λειτουργία του Σχολείου αυτού στην Ελλάδα,

ii) την πρωτότυπη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» πρόσβασης που κατέχουν από προηγούμενο έτος. Αν δεν είναι κάτοχοι «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» πρόσβασης, υποβάλλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.

γ) οι μαθητές  της τελευταίας τάξης ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που επιθυμούν  να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) και που υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση, χωρίς δικαιολογητικά, στο σχολείο τους.

δ) οι απόφοιτοι– κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ προηγουμένων ετών, που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Β΄)  υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση, στο ΕΠΑΛ αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους.

Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν:

i) επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους

ii) την πρωτότυπη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» πρόσβασης που κατέχουν από προηγούμενο έτος. Αν δεν είναι κάτοχοι «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» πρόσβασης, υποβάλλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.

ε) για όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Α΄), ισχύουν τα εξής:

οι μαθητές της τελευταίας τάξης των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)  υποβάλλουν την  Αίτηση – Δήλωση στο ΕΠΑΛ που φοιτούν χωρίς δικαιολογητικά.

οι απόφοιτοι – κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο ΕΠΑΛ αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους.

οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Α΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν επικυρωμένο αντίγραφο του πτυχίου τους.

στ) όσοι μαθητές της Γ΄ τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ επιθυμούν να μην συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις και να αποκτήσουν το απολυτήριό τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις, στο ίδιο διάστημα    10- 25 Φεβρουαρίου υποβάλλουν στο Γενικό Λύκειο φοίτησης σχετική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση. Με την υποβολή αυτής της αίτησης αποδέχονται ότι οριστικά και αμετάκλητα δεν θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2014 και ως εκ τούτου δεν θα αποκτήσουν φέτος βεβαίωση πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, οποιοδήποτε επόμενο έτος μετά την αποφοίτησή τους, αν το επιθυμήσουν, μπορούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις εκείνου του έτους.

 

Υπενθυμίζεται  ότι όλοι οι ως άνω  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όσοι δηλώσουν ενδοσχολικό απολυτήριο) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση, πρέπει ως τις 25 Φεβρουαρίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), οφείλουν να  αποκτήσουν  το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων και  σε προθεσμία που θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα από το ΥΠΑΙΘ. Στη συνέχεια θα μπορέσουν να ανακαλέσουν την Αίτηση-Δήλωση για Πανελλαδικές εξετάσεις και να υποβάλουν τελικά Αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο, εάν το επιθυμούν.

 

Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους ενδιαφερομένους:

  1. Υποψήφιοι για το 10%  (χωρίς νέα εξέταση)  μπορούν να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2013 (με τα ΓΕΛ ή με τα ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο. Όσοι από τους υποψηφίους για το 10% επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Στρατιωτικές Σχολές, σε Αστυνομικές Σχολές (ΜΟΝΟ για Αστυνομικούς) ή Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, θα πρέπει να παρακολουθήσουν τις αντίστοιχες προκηρύξεις των αρμόδιων Υπουργείων, ώστε να υποβάλουν στις Σχολές αυτές ανάλογη αίτηση με δικαιολογητικά και να υποβληθούν στις προκαταρκτικές εξετάσεις.
  2. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεωτικά θα συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα). Αντίθετα, οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων στα ΤΕΦΑΑ, δεν θα διαγωνιστούν εκ νέου στις πρακτικές δοκιμασίες, αλλά θα διατηρήσουν τις περσινές τους επιδόσεις. Αν το 2013 δεν είχαν υποβληθεί στις πρακτικές δοκιμασίες, φέτος δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των ΤΕΦΑΑ.
  3. Οι Αστυνομικές Σχολές φέτος δεν θα δεχτούν υποψηφίους ΙΔΙΩΤΕΣ, αλλά μόνο ήδη υπηρετούντες Αστυνομικούς.
  4. Οι υποψήφιοι για το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας από φέτος δεν θα εξετάζονται πλέον στα ειδικά μαθήματα Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.

 

Κατηγορίες: Πανελλήνιες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Από 10 έως 25 Φεβρουαρίου η Αίτηση – Δήλωση των υποψηφίων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή για ενδοσχολικό απολυτήριο

Το Γενικό Λύκειο Κρεμαστής συμμετέχει στην εκδήλωση ‘Η Ρόδος για τη Ζωή 2013’

Η Ρόδος για τη Ζωή- Rhodes for Life

Η Ρόδος για τη Ζωή- Rhodes for Life

Το Γενικό Λύκειο Κρεμαστής συμμετέχοντας και στηρίζοντας το φετινό Αγώνα Δρόμου – Περιπάτου “H Ρόδος για τη Ζωή 2013”, στη σημερινή παρέλαση για την επέτειο του ΟΧΙ στην Κρεμαστή  έστησε το δικό του πάγκο για να ευαισθητοποιήσει το κόσμο, να προωθήσει την ιδέα  και να προμηθεύσει μπλουζάκια και καπελάκια σε όσες και όσους θέλουν να βοηθήσουν.

Το φετινό μπλουζάκι της εκδήλωσης

Το φετινό μπλουζάκι της εκδήλωσης

Η προσπάθεια θα συνεχιστεί τις επόμενες μέρες στο σχολείο και θα κορυφωθεί την Κυριακή 3 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στον αγώνα δρόμου

Εθελοντές μαθητές και εκπαιδευτικοί

Εθελοντές μαθητές και εκπαιδευτικοί

Να υπενθυμίσουμε ότι ο καθένας και καθεμιά από εμάς μπορεί να συμμετάσχει είτε ατομικά είτε ως μέλος ομάδας. Βραβεία θα δοθούν στις τρεις πρώτες πολυπληθέστερες ομάδες των οποίων όλα τα μέλη θα τερματίσουν.

Το ΓΕΛ Κρεμαστής συμμετέχει στην εκδήλωση

Το ΓΕΛ Κρεμαστής συμμετέχει στην εκδήλωση

Για καλύτερη εξυπηρέτηση οι συμμετέχοντες  παρακαλούνται  να φροντίσουν για την εγγραφή των μελών της ομάδας τους  έγκαιρα έτσι ώστε να αποφευχθούν  καθυστερήσεις και ταλαιπωρία της τελευταίας στιγμής. Η έγκαιρη εγγραφή βοηθάει επίσης στον ακριβέστερο προγραμματισμό των παραγγελιών για τα φανελάκια και τα νούμερα και τον όγκο εργασίας των εθελοντών.

Μαθήτριες και εκπαιδευτικοί

Μαθήτριες και εκπαιδευτικοί

Κατηγορίες: Εξωσχολικές Δράσεις, Νέα του ΓΕΛ Κρεμαστής | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Γενικό Λύκειο Κρεμαστής συμμετέχει στην εκδήλωση ‘Η Ρόδος για τη Ζωή 2013’

Το 15μελές συμβούλιο του Λυκείου Κρεμαστής

Έγιναν σήμερα οι εκλογές για την ανάδειξη του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου στο Γενικό Λύκειο Κρεμαστής. Τα αποτελέσματα έχουν όπως παρακάτω. Οι δεκαπέντε πρώτοι θα συγκεντρωθούν την επόμενη βδομάδα για να εκλέξουν τον/την πρόεδρο και τα μέλη του συμβουλίου.

 

Επώνυμο Όνομα                               Ψήφοι   Κατάταξη
Τσακούδη Παρασκευή 189 1
Αυγενικού Χρήστος 138 2
Ορφανός Μιχαήλ  Άγγελος 129 3
Χατζηρήγας Χαράλαμπος 105 4
Θεοδωράκης Εμμανουήλ Νικόλαος 103 5
Βασιλώττος Άγγελος – Ευθύμιος 101 6
Πολυμένωφ Μιχαήλ 94 7
Γιαννούλης Ηλίας 85 8
Αργύρης Κωνσταντίνος 80 9
Αργυρόπουλος Δημήτριος 73 10
Δημόπουλος Κωνσταντίνος 73 11
Κακκιού Εμμανουήλ 66 12
Ατσικνούδας Αντώνιος Άγγελος 56 13
Μακρή Ευαγγελία – Νεκταρία 56 14
Μπάκης Εμμανουήλ 49 15
Σίμου Στέργος – Δανιήλ 47 16
Αυγουστάκη Δικαία 45 17
Γιακουμάρος Σαββας 45 18
Λαού Ιωάννα 44 19
Πουρσανίδου Αναστασία 41 20
Βενιζέλος Ευάγγελος 35 21
Θεοδωράκης Γεώργιος 29 22
Τοπούζης Ιωάννης 26 23
Κουκιάλη Μαρία 20 24

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το 15μελές συμβούλιο του Λυκείου Κρεμαστής

Η παρουσίαση του Νέου Γενικού Λυκείου από το Δημήτρη Γρηγοριάδη

Την Παρασκευή 11/10/2013 στο Πνευματικό Κέντρο έγινε παρουσίαση του Νέου Γενικού Λυκείου  από το Δημήτρη Γρηγοριάδη. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση παρακάτω:

Το νέο Γενικό Λύκειο

Κατηγορίες: Εκπαιδευτική Ενημέρωση και Προσανατολισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η παρουσίαση του Νέου Γενικού Λυκείου από το Δημήτρη Γρηγοριάδη

Υπό κατάληψη το Λύκειο Κρεμαστής

Από σήμερα το πρωί (21/10/2013) το Γενικό Λύκειο Κρεμαστής βρίσκεται υπό κατάληψη. Η κατάληψη άρχισε να οργανώνεται από χθες το βράδυ όταν ομάδα μαθητών εισήλθε στο χώρο του σχολείου και τοποθέτησε διάφορα ογκώδη αντικείμενα στην είσοδο του σχολείου.

Παρ’ όλες τις προσπάθειες των καθηγητών και του προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Χ. Μπάτη να ανοίξει το σχολείο, οι μαθητές επέμειναν στην κατάληψη καταθέτοντας οκτώ αιτήματα για ικανοποίηση.

Σύμφωνα με  τις υπουργικές αποφάσεις  υπ’ αρ. 22143/Γ2/21-02-2008 και  116379/Γ2/11-10-2011  του Υπουργείου Παιδείας που αφορά την αναπλήρωση χαμένων  διδακτικών ωρών, είναι πολύ πιθανόν καθηγητές και μαθητές να υποχρεωθούν στα παρακάτω:

α. Περικοπή περιπάτων και εκδρομών.

β. Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών.

γ. Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

δ. Εφόσον η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί με τους παραπάνω τρόπους, προστίθενται διδακτικές ώρες μετά την ολοκλήρωση του ημερησίου προγράμματος, και αξιοποιούνται τα Σάββατα.

ε. Εφόσον η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί με την σωρευτική εφαρμογή των ανωτέρω και απαιτηθεί παράταση του διδακτικού έτους, αυτό θα υλοποιηθεί με απόφαση του ΥΠΔΒΜΘ, βάσει των ισχυουσών διατάξεων, μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπ/σης.

Υπενθυμίζεται ότι η κατάληψη πραγματοποιείται πριν από την εκλογή του δεκαπενταμελούς συμβουλίου των μαθητών που είχε προγραμματιστεί την Πέμπτη και είναι φυσικά το αρμόδιο όργανο για να συζητήσει, να διαπραγματευτεί και βέβαια να απαιτήσει τη λύση προβλημάτων που σίγουρα υπάρχουν στο σχολείο.

 

 

Κατηγορίες: Νέα του ΓΕΛ Κρεμαστής | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υπό κατάληψη το Λύκειο Κρεμαστής

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΛ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΣΤΟ Rhodes MRC

Τελείωσαν σήμερα οι εργασίες του Συνεδρίου Προσομοίωσης Διεθνών Περιφερειακών Οργανισμών Ρόδου (Rhodes MRC – Model Regional C0-Operation). Μαθητές από σχολεία της Ρόδου, μεταξύ των οποίων και έξι από το Γενικό Λύκειο Κρεμαστής, έλαβαν μέρος στη λυκειακή προσομοίωση του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe).

Στο φετινό συνέδριο που για μια ακόμη χρονιά συνδιοργανώθηκε από το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το Δήμο Ρόδου, το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο, το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού Ρόδου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Σπιτιών της Ευρώπης (EUNET – European Network for Education and Training). Για δεύτερη χρονιά συμμετείχαν μαθητές λυκείου αφού λειτούργησε και η Λυκειακού επιπέδου προσομοίωση.

Τα φετινά θέματα για τα παιδιά των Λυκείων ήταν δύο:

1. Ασφάλεια και Ελευθερία
2. Η πολιτική κρίση στην Ευρώπη, η άνοδος των εθνικιστικών κομμάτων και του πολιτικού εξτρεμισμού

Από το ΓΕΛ Κρεμαστής συμμετείχαν τα παρακάτω παιδιά:

Μαγδαληνή Αυγενικού
Νίκος Θεοδωράκης
Στέλλα Κρόνγκο
Μιχάλης Ορφανός
Αναστασία Πακίδη
Βασίλης Πούλιος

Η Στέλλα και η Αναστασία ήταν τα δύο από τα τρία παιδιά που βραβεύτηκαν για την εξαιρετική τους συμμετοχή ενώ το Λύκειο Κρεμαστής βραβεύτηκε ως η καλύτερη αποστολή σχολείου.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά

Κατηγορίες: Νέα του ΓΕΛ Κρεμαστής | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΛ ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ ΣΤΟ Rhodes MRC