2017 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

1. Η νέα χρονιά ξεκίνησε δημιουργικά και πάλι και οι μαθητές μας ενθουσιασμένοι επέστρεψαν στα θρανία και όπως πάντα μέσα στο πνεύμα του Ευρωπαϊκού μας προγράμματος “Artemotion Xpress in Europe”.  Έτσι λοιπόν ομάδα μαθητών του σχολείου μας επισκέφθηκε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για να παρακολουθήσει τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χίλιες και μία…σελίδες»!

Οι τρεις πολυτάλαντοι ηθοποιοί, που συμμετείχαν στη διαδραστική αυτή παράσταση, τραγούδησαν, χόρεψαν, έπαιξαν ζωντανά διάφορα μουσικά όργανα και μας παρέσυραν σε μια αστεία και κεφάτη μουσική περιπέτεια!

Η δράση ξετυλίγεται σε ένα σκηνικό απλό, αλλά ιδιαιτέρως ευρηματικό και διαδραστικό, με ένα τεράστιο βιβλίο, που φυλάει πολλές εκπλήξεις για τους μικρούς μαθητές!

Το έργο ενθαρρύνει με τρόπο ευχάριστο τη φιλαναγνωσία και καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τη φαντασία. Για ακόμη μια φορά η τέχνη έγινε αρωγός της έκφρασης των συναισθημάτων των μαθητών μας μιας και επιστρέφοντας στο σχολείο μοιράστηκαν με τους υπόλοιπους μαθητές αλλά και το προσωπικό τις εντυπώσεις τους.

2. Εμπνευσμένοι απο την ημέρα των ατόμων με ειδικές ανάγκες οι τάξεις της κυρίας Γεωργίας Τσιουχλιάρα και της κυρίας Αθηνάς Χιώτη με την βοήθεια της βοηθού κυρίας Μαρκεζίνη Ζαχαρένιας επεξεργάστηκαν το παραμύθι “Το ασχημόπαπο” και έδωσαν την δική τους εκδοχή με την δημιουργία ενός απλοποιημένου κειμένου αλλά και κατασκευάζοντας δύο υπέροχους κύκνους. Η τέχνη πολεμά την διαφορετικότητα γιατί όλοι είμαστε ίσοι, όλοι είμαστε ίδιοι.

3. Η 9η επίσημη δραστηριότητα του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Artemotion Xpress in Europe” ονομάζεται “Read me – feel me” “Διάβασέ με – Νιώσε με”. Οι μαθητές ή οι δάσκαλοι, διαβάζουν ποιήματα ή παραμύθια ή άλλα σημαντικά κείμενα με κρυφά νοήματα και διδακτικά νοήματα. Οι μαθητές καλούνται να νιώσουν την ιστορία και να την εκφράσουν μέσα απο την ζωγραφική, το χορό, τη μουσική, το τραγούδι, την δραματοποίηση.

Στην δραστηριότητα αυτή, συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας. Η δραστηριότητα αναλύθηκε και διαβαθμίστηκε ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών της κάθε τάξης. Όλοι οι μαθητές μας διδάχτηκαν μέσα απο τους “Μύθους του Αισώποιυ” και αποκόμισαν πολύτιμα στοιχεία που αφορούν τις κοινωνικές και μαθησιακές τους δεξιότητες αλλά και πολύ διασκέδαση.

4. Οι μαθητές μας αγαπούν  να δημιουργούν και να εκπαιδεύονται μέσα από χειροτεχνικές κατασκευές. Οι μαθητές λοιπόν της κυρίας Μαρίας και της κυρίας Ρίτας με τη βοήθεια της Μαρίας και του Τάσου για ακόμη μια φορά έφτιαξαν υπέροχα πράγματα που τώρα κοσμούν τον χώρο τους και μέσα από την τέχνη ήρθαν σε επαφή με τα χρώματα, τα σχήματα, εξάσκησαν την λεπτή τους κινητικότητα αλλά και την συνεργασία και ομαδικότητα. Η εποχή του καρναβαλιού και της Καθαρής Δευτέρας τους ενέπνευσε να δημιουργήσουν με χρώμα και ζωντάνια και να χαρούν την κάθε στιγμή.

5. Ακόμη μια ομάδα παιδιών του σχολείου μας επισκέφθηκε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και μυήθηκαν στην τέχνη του θεάτρου!! Αυτή τη φορά οι πιο μικροί μας μαθητές παρακολούθησαν τη μουσικοθεατρική παράσταση «Μίλα και σουτ» και φυσικά το διασκέδασαν με την ψυχή τους!

6. Οι μαθητές των τμημάτων Μ3 και Μ4, με τη συνοδεία εκπαιδευτικών του σχολείου, επισκέφτηκαν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε εκθέματα του Μουσείου, που είχαν σχέση με τη μουσική και τα μουσικά όργανα και κατόπιν με την καθοδήγηση δύο υπευθύνων του Μουσείου έφτιαξαν την αρχαία λύρα, τον αυλό και με την ευκαιρία των Αποκριών, μια μάσκα. Η επίσκεψη ήταν εποικοδομητική,  δημιουργική και εκπαιδευτική και έφερε τους μαθητές μας σε επαφή με τις τέχνες της γλυπτικής αλλά και της μουσικής.

 7. Ομάδα μαθητών μας επισκέφθηκε το 12ο Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας για συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τις απόκριες. Μας υποδέχθηκαν και μας καλωσόρισαν η Δ/ντρια κα Κοπέλου Στάσα, η Υπ/ντρια κα Κοντοπούλου Έφη, η δασκάλα και οι μαθητές της τάξης Δ2 κα Μιχαλοπούλου Νατάσα και η δασκάλα του τμήματος ένταξης κα Όλγα Ρουβά.  Στη συνέχεια, μας ξενάγησαν για να γνωρίσουμε το χώρο του σχολείου τους. Ο μαθητής και η μαθήτρια που είχαν αναλάβει τη ξενάγηση μας έδειξαν το προαύλιο, το σχολικό τους κήπο, το χώρο που περιποιούνται τους φτερωτούς φίλους τους τα πουλιά, το κυλικείο, όπου και μας κέρασαν και στη συνέχεια πήγαμε στην τάξης τους.

Στον φιλόξενο χώρο της αίθουσάς τους παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με μουσική και εικόνες από  την επίσκεψή τους  στο σχολείο μας, τα διαδραστικά παιχνίδια που έπαιξαν μαζί με τους μαθητές μας, τις κατασκευές που δημιούργησαν και το παιχνίδι τους στο διάλειμμα. Μετά τα παιδιά σε ομάδες δημιούργησαν αποκριάτικες μάσκες και χαρταετούς. Οι μαθήτριες της τάξης Ε1 μας παρουσίασαν το γαϊτανάκι, στο οποίο συμμετείχαν με χαρά όλα τα παιδιά. Ακολούθησε μουσική, χορός και κεράσματα που είχαν φέρει οι μαθητές της τάξης Δ2. Τέλος, τα παιδιά πρόσφεραν στους μαθητές μας την «καραμέλα της αγάπης» και δώρα από το Σύλλογο Γονέων του σχολείου τους. Εμείς τους δώσαμε αποκριάτικες κατασκευές και γλυκά.

8. Δημοτικό και Νηπιαγωγείο μαζί κάναμε το αποκριάτικο πάρτι μας. Μικροί και μεγάλοι ντυμένοι μασκαράδες ξεφαντώσαμε στους ρυθμούς του καρναβαλιού. Η ψυχαγωγός (ανιματέρ) πρόσφερε στιγμές ξεκαρδιστικού γέλιου στους μικρούς μας μαθητές και τα διαδραστικά παιχνίδια εκτόξευσαν το κέφι στα ύψη! Η μουσική και ο χορός πρωτοστάτησαν και οι τέχνες μας βοήθησαν για ακόμη μια φορά να εξωτερικεύσουμε τα συναισθήματα χαράς που όλοι μας νιώσαμε.

9. Τέλος Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση που αφορούσε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τώρα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmsus+ “Artemotion Xpress in Europe”.

Όλοι οι μαθητές του σχολείου και το εκπαιδευτικό προσωπικό παρακολούθησαν την παρουσίαση που δημιούργησαν οι κυρίες Κωτούλα Καλλιόπη, Μίχα Ασημίνα και Δασκαλάκη Ευθαλία, με στόχο την υπενθύμιση των ολοκληρωμένων δραστηριοτήτων σε όλες τις χώρες της σύμπραξης (Γερμανία, Σλοβενία, Ισπανία, Ρουμανία, Πολωνία και Ελλάδα).

Η παρουσίαση των βίντεο που με μεγάλη επιμέλεια επέλεξε η ομάδα του Erasmus,  μας έδωσε την ευκαιρία να συγκρίνουμε πως η κάθε ίδια δραστηριότητα υλοποιήθηκε σε κάθε σχολείο ξεχωριστά, τα μέσα που χρησιμοποίησαν, τα υλικά, τις διαφορετικές ιδέες και τρόπους ολοκλήρωσής τους.

Ταυτόχρονα, όλοι αποκτήσαμε μια ολοκληρωμένη εικόνα του προγράμματος και των στόχων μας μετά από 17 μήνες υλοποίησής του. Η ανατροφοδότηση ήταν ευεργετική καθώς καταφέραμε να αντιληφθούμε το μέγεθος και την σπουδαιότητα του ευρωπαϊκού μας προγράμματος.

Αφήστε μια απάντηση