2016 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

1. Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος «Εγώ και οι άλλοι» που υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας, εισχώρησαν και τα συναισθήματα! Καθώς οι μαθητές ανακάλυπταν μέρη του σώματος όπως την καρδιά, το αίμα, τους πνεύμονες, συσχέτισαν καθημερινούς ιδιωματισμούς και φράσεις με το ανάλογο συναίσθημα υπό την καθοδήγηση της Λογοθεραπεύτριας Μίνας Μίχα, πχ  μου ράγισες την καρδιά – πληγώθηκα, μου πάγωσε το αίμα – φοβήθηκα, μου κόπηκε η ανάσα – φοβήθηκα, μέσα από την καρδιά μου – με αγάπη κτλ. Οι μαθητές φαίνεται να το διασκέδασαν πολύ καθώς μέσα από τα διαδραστικά παιχνίδια και τις μιμήσεις βρήκαν την ευκαιρία να εκφραστούν ακόμη μια φορά πολύ παραγωγικά!

2. Οι εταίροι μας από την Ισπανία μας παρουσιάζουν ένα πολύ ενδιαφέρον έθιμο το La Castanyada που συμβαίνει αυτές τις μέρες στην Βαρκελώνη.

Η Castanyada (παρόμοιο με τις Απόκριες) και η Magosto είναι δημοφιλή φεστιβάλ, που γιορτάζονται στην Καταλονία και τη Γαλικία, κυρίως την Ημέρα των Αγίων Πάντων. Στην Αστούριας, είναι γνωστό ως Magüestu και στην Πορτογαλία ως Magusto. Στην Occitania, γιορτάζεται ένα παρόμοιο φεστιβάλ η Castanhada αλλά όχι για την Ημέρα των Αγίων Πάντων, όπως στην Καταλονία. Το έθιμο έχει τις ρίζες της σε μια αρχαία τελετουργική γιορτή αφιερωμένη στους νεκρούς.

Αυτή την ημέρα οι Καταλανοί τρώνε ψητά κάστανα και Panellets (μπισκότα), ψητές γλυκοπατάτες και αποξηραμένα φρούτα και πίνουν συνήθως moscatell (μοσχάτο). Οι πλανόδιοι πωλητές πωλούν φρεσκοψημένα κάστανα τυλιγμένα σε εφημερίδες. Σε πολλά μέρη, οι ζαχαροπλάστες συχνά οργανώνουν κληρώσεις για κάστανα και αποξηραμένα φρούτα.

Το φεστιβάλ απεικονίζεται συνήθως με τη μορφή μιας castanyera: μιας ηλικιωμένης κυρίας, ντυμένη με ρούχα αγροτών και φορώντας μαντίλα, που ψήνει κάστανα προς πώληση στον δρόμο.

Η Castanyada είναι η πρώτη από τις τέσσερις κύριες σχολικές γιορτές, μαζί με τα Χριστούγεννα, το Καρναβάλι και την Ημέρα του Αγίου Γεωργίου.

Μας έστειλαν λοιπόν την ιστορία και κάποιες δραστηριότητες σχετικές με αυτή για να τα δουλέψουμε αν θέλουμε με τα παιδιά στην τάξη. Η Λογοθεραπεύτρια του σχολείου μας Μίνα Μίχα τα μετέφρασε στα ελληνικά και επεξεργάστηκε την ιστορία με μαθητές.

Παρακάτω σας διαθέτουμε το υλικό σε μορφή pdf προς χρήση.

LA CASTANYERA, TRADITIONAL TALE – ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Επίσης, η κα Δώρα δούλεψε την ιστορία για την Castanyada με τους μικρούς της μαθητές!

3. Στα πλαίσια της διοργάνωσης του Χριστουγεννιάτικου Bazaar μας, θα δημιουργήσουμε κι ένα ημερολόγιο. Οι μαθητές μας λοιπόν, επιδόθηκαν σε ζωγραφικές δημιουργίες με μεγάλο ζήλο, προκειμένου οι καλύτερες να χρησιμοποιηθούν στο ημερολόγιό μας. Σύντομα θα σας δείξουμε και το τελικό αποτέλεσμα. Η τέχνη είναι σίγουρο πως εισβάλει σε κάθε πτυχή της ζωής μας πόσο μάλλον τώρα που τα Χριστούγεννα πλησιάζουν.

4. Το καινοτόμο πρόγραμμα της μουσικοκινητικής αγωγής και όχι μόνο, συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία. Αυτή τη φορά οι μαθητές κλήθηκαν μέσα από εικόνες, μουσική και ήχους, να μιμηθούν φωνές ζώων και γιατί όχι και εκφράσεις! Σίγουρα το διασκέδασαν για ακόμη μια φορά!

5. Για άλλη μια χρονιά τιμήσαμε στο σχολείο μας τους αγωνιστές του Πολυτεχνείου.  Οι εκπαιδευτικοί Χιώτη Αθηνά και Τσιουχλιάρα Γεωργία μας παρουσίασαν με αφήγηση, προβολή εικόνων και βίντεο το χρονικό του ξεσηκωμού των φοιτητών. Η γιορτή ολοκληρώθηκε με τραγούδια από την κιθάρα του κυρίου Τάσου Ανιτόπουλου και την υπέροχη φωνή της δασκάλας μας Αθηνάς Χιώτη αλλά και τους μαθητές μας που συνόδευαν με ντέφια αλλά και τραγούδι.

 

«ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»

Η κυρία Ευαγγελία με τους μικρούς της μαθητές έφτιαξαν δημιουργίες που αφορούσαν το Πολυτεχνείο. Για ακόμη μια φορά η τέχνη της ζωγραφικής εισχωρεί στο μάθημα για την καλύτερη κατανόηση της επετείου του Πολυτεχνείου.

 

6. Μετά την ολοκλήρωση της κινητικότητας στην Ρουμανία κι αφού όλοι οι εταίροι επέστρεψαν με ασφάλεια σπίτι τους,  έπρεπε να ολοκληρώσουμε και μια εργασία βασιζόμενοι στο σεμινάριο που παρακολουθήσαμε στην Ρουμανία “Photo report”.  Έπρεπε λοιπόν όλοι οι εταίροι να δημιουργήσουμε μια παρουσίαση power point παρουσιάζοντας το ταξίδι μας στην Ρουμανία , χρησιμοποιώντας φωτογραφίες που πάρθηκαν εκεί και δίνοντας μια πνοή διαφορετική, είτε αστεία, είτε περιπετειώδης, είτε αφηγηματική. Το “photo report” μας παρουσιάστηκε στους μαθητές και συναδέλφους του σχολείου και στάλθηκε σε όλους τους εταίρους.

Ελπίζουμε να σας αρέσει η δική μας προσέγγιση και να την βρείτε διασκεδαστική.

7. Η κυρία Γεωργία με τους μικρούς της μαθητές για ακόμη μια φορά πρωτοτύπησε δημιουργώντας Χιονανθρωπάκια σε πλαστικά πιατάκια εκφράζοντας διάφορα συναισθήματα. Οι μαθητές σίγουρα το χάρηκαν, εξασκήθηκαν στην λεπτή τους κινητικότητα, τη συγκέντρωση και προσοχή, στην αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων και βέβαια το διασκέδασαν ταυτόχρονα.

Όταν η φαντασία των εκπαιδευτικών είναι πλούσια και χωρίς όρια, πάντα βρίσκει τρόπους για εναλλακτικές μορφές μάθησης που γίνονται ακόμη πιο διασκεδαστικές όταν περιλαμβάνουν κατασκευές καθώς το βιωματικό κομμάτι προσθέτει στην καλύτερη κατανόηση. Ας ταξιδέψουμε λοιπόν με το περίτεχνο αερόστατο των μαθητών της κυρίας Γεωργίας ψηλά στον ουρανό!

8. Ομάδα μαθητών του σχολείου μας με τη συνοδεία των δασκάλων τους, επισκέφθηκε το Πλανητάριο. Εκεί παρακολούθησαν την παράσταση «Στα μονοπάτια των Άστρων», που τους ταξίδεψε στους θαυμαστούς ξένους κόσμους του Γαλαξία μας. Τα παιδιά έμαθαν για το Ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες, τους δορυφόρους τους καθώς και για τη γέννηση και το θάνατο των άστρων. Επιστρέφοντας στο σχολείο επιστράτευσαν την τέχνη της ζωγραφικής και απεικόνισαν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους σε υπέροχες ζωγραφιές αποτυπώνοντας έτσι την νεοαποκτηθείσα γνώση μέσα απο την δημιουργία!.

9. Μαθητές της Δ΄Δημοτικού του 12ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας με τη δασκάλα τους κα Νατάσα Μιχαλοπούλου και τη δασκάλα του τμήματος ένταξης κα Όλγα Ρουβά, επισκέφθηκαν την Παρασκευή 2/12/2016 το σχολείο μας. Τα παιδιά του 12ου μαζί με τα δύο τμήματα της ανώτερης βαθμίδας του σχολείου μας (Α1 και Α2)  έκαναν διαδραστικά παιχνίδι και κατασκευές. Χρησιμοποίησαν την τέχνη της ομαδικής ζωγραφικής για να εκφραστούν αλλά και να έρθουν πιο κοντά συνάπτοντας ουσιαστικές σχέσεις. Στα δύο διαλείμματα ήρθαν σε επαφή με τους μαθητές μας και εξέφρασαν την επιθυμία να ξανασυναντηθούν.

Στην υλοποίηση αυτής της συνεκπαίδευσης που είχε χριστουγεννιάτικο χαρακτήρα βοήθησαν η υποδιευθύντρια του σχολείου μας κα Κύρα Γωνιά, η κα Θάλεια Δασκαλάκη, ο κος Τάσος Ανιτόπουλος και η κα Γιάννα Γιώτα. Το επόμενο ραντεβού μας θα είναι στο δικό τους σχολείο τις Απόκριες.

10. Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στο Πολυφεστιβάλ Ευαισθητοποίησης για την Αναπηρία με τίτλο: «Κάτι…Παίζει», που διοργάνωσε το ΠΕΚ/ΑμεΑ σε συνεργασία με την ΚΟ.Δ.Ε.Π. του Δήμου Πειραιά, την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016, στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας.

Εκεί είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε διαδραστικά παιχνίδια, σε ένα δημιουργικό πάρκο παιχνιδιού και χαράς, σε εργαστήρια κατασκευών, σε εργαστήριο σαπουνιού και να παρακολουθήσουν θεατρική παράσταση και μουσικοκινητικά δρώμενα εμπλεκόμενοι βιωματικά σε πολλές μορφές τέχνης!

11. Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού συμμετείχε στο διεθνή διαγωνισμό μαθητικής δημιουργίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, με θέμα “Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα”», με το παραμύθι «Η μπάλα που ονειρευόταν να γίνει…». Μαθητές της Μέσης και Ανώτερης Βαθμίδας του σχολείου μας διδάχθηκαν, έπαιξαν, ζωγράφισαν, συζήτησαν, για κάποια από τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα, καθώς και για τα Ολυμπιακά Ιδεώδη. Αποτέλεσμα της καινούργιας γνώσης και καρπός ομαδικής δουλειάς είναι το παραμύθι που δημιούργησαν.

Η Επιτροπή Αξιολόγησης αξιολόγησε τις μαθητικές δημιουργίες εκατόν τριάντα (130) σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και επέλεξε τις καλύτερες στις ακόλουθες κατηγορίες: Ποίημα, Δοκίμιο, Σποτ, Ταινία Μυθοπλασίας, Φωτογραφία, Παραμύθι, Διήγημα, Ιστοσελίδα, Ντοκιμαντέρ, Τρισδιάστατη Κατασκευή, Πολυμεσική Παρουσίαση, Ζωγραφιά, Τραγούδι και Εφημερίδα.

To σχολείο μας διακρίθηκε στον παραπάνω διαγωνισμό, στην κατηγορία: Παραμύθι. Πριν από λίγες μέρες λάβαμε το βραβείο μας και είμαστε πολύ περήφανοι!!

12.Πλησιάζοντας τα Χριστούγεννα, μικρές ομαδούλες μαθητών κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια για να στολίσουμε το χειροποίητο και φυσικό μας δεντράκι. Σχεδίασαν, έκοψαν, κόλλησαν και στόλισαν βάζοντας όλη τους την τέχνη και την μαεστρία.

Η τάξη της κυρίας Θάλειας, δημιούργησε όμορφα ημερολόγια Άγιο Βασίληδες μετρώντας αντίστροφα μέχρι τα Χριστούγεννα. Μέσα από την τέχνη και την δημιουργία οι μαθητές μας για ακόμη μια φορά εκφράστηκαν και εκδήλωσαν την χαρά τους καθώς η αγαπημένη τους γιορτή πλησιάζει.

13. Χριστουγεννιάτικο Bazaar και εργαστήρι

Για 2η συνεχόμενη χρονιά ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων σε συνεργασία με το προσωπικό του σχολείου και υπεύθυνη την εργοθεραπεύτρια Μουρελάτου Σταμούλα, διοργάνωσαν ένα Χριστουγεννιάτικο bazaar. Το bazaar μας στηρίχτηκε στις δωρεές πολλών γονέων σε διάφορα πανέμορφα χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά, στολίδια αλλά και στο εργαστήρι που πραγματοποιήθηκε για την κατασκευή τους. Το εργαστήρι είχε στόχο για ακόμη μία φορά να φέρει σε συνεργασία τους γονείς με το σχολείο και μέσα από την τέχνη να δημιουργήσουμε, να εκφραστούμε αλλά και να προσφέρουμε στο σχολείο έσοδα. Ένα απο τα πιο όμορφα δημιουργήματά μας ήταν το ημερολόγιο του σχολείου με ζωγραφιές των μαθητών που στάλθηκε σε όλα τα εταιρικά σχολεία μαζί με τις γιορτινές ευχές μας!.

14. Καθώς η τέχνη δεν έχει όριο, επιχειρήσαμε να την ζήσουμε και μέσα απο την ζαχαροπλαστική ή καλύτερη την ζαχαρο.. τεχνική!. Καλέσαμε λοιπόν στο σχολείο μια εξαιρετική ζαχαροτέχνη που με πολύ αγάπη προς τα παιδιά, έμπνευση και ευαισθησία δημιούργησε ένα καταπληκτικό εργαστήρι με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών!.

Ομάδες χαρούμενες δημιουργήθηκαν…η χρωματιστή ζαχαρόπαστα, τα μπισκότα, τα στένσιλ, η ζάχαρη και ο πλάστης γύριζαν από χέρι σε χέρι. Η φαντασία κάλπασε και τα πρόσωπα των παιδιών φωτίστηκαν από χαμόγελα ευχαρίστησης, μέσα στο γιορτινό κλίμα που δημιουργήσαμε για να περάσουμε όμορφα μικροί και μεγάλοι!

Για ακόμη μια φορά, η δημιουργία μέσα απο την ζαχαρόπαστα έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να εκφραστούν, να διασκεδάσουν, να δημιουργήσουν και σίγουρα όλοι χάρηκαν αλλά και ευχαριστήθηκαν τα απολαυστικά γλυκίσματα!

15. Χριστουγεννιάτικη γιορτή και μια διαφορετική θεατρική παράσταση

Η τελευταία δραστηριότητα Erasmus+ για αυτόν τον χρόνο, αφορούσε μια θεατρική παράσταση όπου για λίγοι οι μαθητές μας θα γίνονταν ηθοποιοί και θα ένιωθαν τη χαρά και τη μαγεία των Χριστουγέννων. Η γιορτή μας χωρίστηκε σε δύο μέρη. Αρχικά, παρουσιάσαμε ένα δραματοποιημένο τραγούδι με ραπ στοιχεία αλλά και όμορφη μελωδία, που έγραψε η ψυχολόγος του σχολείου μας κυρία Κέλυ Κωτούλα και μελωποίησε ο κύριος Τάσος Ανιτόπουλος. Το τραγούδι έχει νόημα βαθύ και είναι πραγματικά εμπνευσμένο.

Αργότερα, όλοι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην διαδραστική θεατρική παράσταση “Ρούντολφ το ελαφάκι” και στις περιπέτειες του αλλά και να βοηθήσουν έτσι ώστε η ιστορία να έχει χαρούμενο τέλος, ειδικά για τον Άγιο Βασίλη και όλα τα παιδιά του κόσμου.

Ήταν μια καταπληκτική γιορτή που έφερε στην επιφάνεια πολλά όμορφα συναισθήματα. Οι τέχνες της μουσικής και του θεάτρου μας βοήθησαν και όλοι νιώσαμε το Χριστουγεννιάτικο πνεύμα γύρω μας.

Απολαύστε το βίντεο μας!

Αφήστε μια απάντηση