2016 ΜΑΪΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ

1. Το σχολείο μας “δούλεψε” με την Τέχνη της Λογοτεχνίας μέσα από τη συμμετοχή του σε Διεθνή διαγωνισμό μαθητικής δημιουργίας με θέμα: «Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα». Έτσι λοιπόν, μαθητές και εκπαιδευτικοί αποπειράθηκαν να συγγράψουν ένα παραμύθι.

Πιο συγκεκριμένα, μαθητές της Μέσης και Ανώτερης Βαθμίδας διδάχθηκαν τους βασικούς κανόνες, ζωγράφισαν, συζήτησαν για κάποια από τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα (αντισφαίριση, μπότσια, υδατοσφαίριση, ποδόσφαιρο, καλαθοσφάιριση), καθώς και για τα Ολυμπιακά Ιδεώδη (ευ αγωνίζεσθαι, προσπάθεια, συνεργασία, προσήλωση στο στόχο κ.α.). Αποτέλεσμα της καινούργιας γνώσης και καρπός ομαδικής δουλειάς είναι το παραμύθι που δημιούργησαν με τίτλο «Η μπάλα που ονειρευόταν να γίνει…». Για ακόμη μία φορά η φαντασία, η έκφραση και η χαρά της δημιουργικότητας ενίσχυσαν και διευκόλυναν τη μάθηση και τη συναισθηματική ωρίμανση.

Το παραμύθι εκδόθηκε και πωλείται έναντι συμβολικής τιμής, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την αυτοπεποίθηση των μαθητών μας και το σχολικό μας ταμείο.

2. Την Παρασκευή, 8 Απριλίου 2016, η δασκάλα Λουκία Χατζηιωάννου και η ψυχολόγος Κέλλυ Κωτούλα συμμετείχαν σε εργαστήριο του Βρετανικού Συμβουλίου στο Μέγαρο Μουσικής, με θέμα : “Shakespeare lives in schools – Ο Σαίξπηρ ζει στα σχολεία”, με αφορμή την επέτειο των 400 ετών από τον θάνατό του μεγάλου εθνικού θεατρικού συγγραφέα και ποιητή της Αγγλίας.

Συνέχεια αυτού του εργαστηρίου ήταν, σε πρώτο στάδιο, οι μαθητές δύο τμημάτων του σχολείου μας (Α1 και Α2) και ομάδα μαθητών του τμήματος Μ1, να γνωρίσουν το σπουδαίο συγγραφέα μέσα από τη βιογραφία του και ένα αντιπροσωπευτικό θεατρικό του έργο: «Ο έμπορος της Βενετίας». Με την πολύτιμη συμβολή της ψυχολόγου μας κας Κέλλυς Κωτούλα  και τη βοήθεια των δασκάλων, κας Κύρας Γωνιά και κας Θεοδώρα Οικονόμου, μελέτησαν τη βιογραφία και το προαναφερθέν θεατρικό έργο, μέσα από ειδικά διασκευασμένα κείμενα. Ανάλυσαν τους ήρωες και κατανόησαν τις έννοιες «δίκαιο» και «άδικο». Επιπλέον, παρακολούθησαν απόσπασμα από το θεατρική εκδοχή του έργου στο διαδραστικό πίνακα, χωρίς φωνή, προκειμένου να επαναλάβουν από μνήμης τα λόγια των βασικών ηρώων: του Αντόνιο, του Μπασάνιο, του Μπαλτάσαρ, της Πόρσια και του Σάιλοκ. Τέλος, τους ζητήθηκε να επιλέξουν έναν από τους πρωταγωνιστές του έργου που θα ήθελαν να υποδυθούν και να αιτιολογήσουν την επιλογή του.

Σε δεύτερο στάδιο κι όταν οι δραστηριότητες στην τάξη είχαν ολοκληρωθεί, προγραμματίστηκε να επισκεφθεί το σχολείο μας η θεατρολόγος και καλλιτεχνική συνεργάτης του Βρετανικού Συμβουλίου, κα Νικολέτα Δημοπούλου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν, βιωματικά, σε δραστηριότητες σχετικές με το θεατρικό έργο «Ο έμπορο της Βενετίας», παίζοντας παιχνίδια, με πρώτο το  «Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα», όπου όλοι οι μαθητές ήταν οι πολίτες της Βενετίας κι έπρεπε να μείνουν ακίνητοι μπροστά στο «Νόμο». Στόχος του παιχνιδιού ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν πως ότι κάνουμε έχει συνέπειες και να κερδίσουν και το «Γράμμα του Νόμου». Το δεύτερο παιχνίδι, που είχε ερωτήσεις κλειστού τύπου, όπου οι μαθητές είχαν 3 επιλογές απαντήσεων: «ναι, όχι και δεν είμαι σίγουρος», αφορούσε την πλοκή και το θέμα του έργου καθώς και θέματα απόδοσης δικαιοσύνης. Ενδεικτικά κάποιες ερωτήσεις ήταν: «Ήταν σωστή η απόφαση του Σάυλοκ να σκοτώσει τον Αντώνιο αν δεν αποπλήρωνε το χρέος του;», «Είναι σωστό να αψηφούμε το νόμο, όταν ξέρουμε πως θα βοηθήσουμε έναν φίλο μας;». Το τρίτο παιχνίδι αφορούσε σε γλωσσικά παιχνίδια με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών , όπου διαβάζοντας στίχους ποιημάτων έπρεπε να επιλέξουν τη λέξη που ταίριαζε για να κάνει ομοιοκαταληξία, π.χ.

  • Αντώνιο: Σας χαιρετώ σεβάσμιοι, κύριοι και κυρίες

                      Ευχές σας δίνω να μην ζήσετε τις ίδιες ____________ .

                      α. Δυστυχίες β. Ευτυχίες γ. στενοχώριες

  • Σάυλοκ: Την κόρη μου την πήρανε μαζί και τα φλουριά μου

                      Εκδίκηση δεν ζήτησα παρά την ___________ μου.

                      α. Κακία β. Πικρία γ. τσιγκουνιά

Τέλος, στην αυλή, όλοι μαζί αποχαιρετιστήκαμε με ακόμα ένα παιχνίδι, της χαράς και της συμφιλίωσης, που βασίζεται στο γνωστό «κυνηγητό».

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και για να αποφύγουν να τους πιάσει η «κακοτυχία», έπρεπε να γίνουν ζευγαράκια και να είναι ενωμένοι, αλλιώς οι κακοτυχίες της ζωής θα τους ακολουθούν και θα τους καταδιώκουν.

Ο Σαίξπηρ έζησε λοιπόν και στο δικό μας σχολείο, διδάσκοντας στα παιδιά, μέσα από την τέχνη του Θεάτρου και της Λογοτεχνίας, τις έννοιες του «δικαίου και δικαιοσύνης», του «άδικου και αδικίας», του «καλού και κακού», του «σωστού και λάθους».

Ευχαριστούμε θερμά την κα Νικολέτα Δημοπούλου για την πολύτιμη συμβολή της και το Βρετανικό Συμβούλιο για την ευκαιρία που μας έδωσε να «πάρουμε μια γεύση» από Σαίξπηρ.

3. Tο δικό μας τραγούδι… γεννιέται!

Τη Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016 επισκεφτήκαμε το ραδιοφωνικό σταθμό του Πειραιά: Κανάλι 1, 90.4 FM και ηχογραφήσαμε το τραγούδι του σχολείου μας. Μία ακόμη δραστηριότητα που αυτή τη φορά αφορούσε τους μεγάλους (εκπαιδευτικούς) όμως χάρηκαν πολύ και οι μαθητές μας καθώς συμμετείχαν στις πρόβες που προηγήθηκαν μέχρι την ηχογράφηση. Έτσι λοιπόν, τις τελευταίες μέρες λειτουργίας του σχολείου πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, γέμισε ο χώρος μουσική, μια Τέχνη που “δίνει ψυχή στις καρδιές και φτερά στις σκέψεις” και είναι γεμάτη συναίσθημα.

Οι στίχοι -εμπνευσμένοι από την δασκάλα του σχολείου μας κα Λουκία Χατζηιωάννου και επενδυμένοι με μουσική από τον Θεοδόση Παληά- αντιπροσωπεύουν το πνεύμα του σχολείου μας και αυτό που πραγματικά πρεσβεύουμε: «Είμαστε το 1ο ειδικό και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό – αγάπη και φιλία, καλή συνεργασία, αυτά θέλει η ζωή για να’ ναι μαγική!».

Στην ηχογράφηση συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Καλτσά, Κέλλυ Κωτούλα, Ζαχαρένια Μαρκεζίνη, Μίνα Μίχα, Σταμούλα Μουρελάτου, Ρίτα Παπατσάνη, Γεωργία Τσιουχλιάρα, Ανδρέας Φερεντίνος, Λουκία Χατζηιωάννου και Αθηνά Χιώτη, με χαρά, ενθουσιασμό και πολύ ρυθμό.

Ευχαριστούμε θερμά τον πρόεδρο του ραδιοφωνικού σταθμού Κανάλι 1 Πειραιά κο Αβραμίδη Παναγιώτη, το διευθυντή του Καναλιού κο Ρηγόπουλο Ανδρέα και το διευθυντή προγράμματος κο Πολυχρονιάδη Γιώργο για την πολύτιμη προσφορά τους και την υποστήριξη του σκοπού μας.

4. Το «βιβλίο των συναισθημάτων» είναι η τελευταία επίσημη δραστηριότητα του προγράμματος “Artemotion Xpress in Europe”, γι ‘αυτό το σχολικό έτος.

Οι μαθητές έπρεπε να δημιουργήσουν ένα βιβλίο γεμάτο συναισθήματα χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά. Στο σχολείο μας, σκεφτήκαμε να δώσουμε μια άλλη διάσταση σε αυτή τη δραστηριότητα έτσι δημιουργήσαμε “Το συναισθηματικό ανθρωπάκι”.

Οι μαθητές τριών τάξεων με τους δασκάλους τους, Ρίτα, Ζωή, Γεωργία, Ζαχαρένια, άρχισαν να εργάζονται πάνω στο νέο μας project με μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά. Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα ανθρωπάκι  με πολλές προσωπικές εκφράσεις όπου θα είναι εύκολο για κάθε μαθητή να επιλέξει το πρόσωπο που του ταιριάζει καλύτερα ανάλογα με τη διάθεσή του.

Ελπίζουμε να σας αρέσει το αποτέλεσμα. Εμείς σίγουρα το αγαπήσαμε έστω κι αν ακόμη δεν έχουμε καταλήξει με το όνομά του! Απολαύστετο!

5. Οι αγαπητοί μας εταίροι από την Πολωνία, σκέφτηκαν ένα υπέροχο μουσικοκινητικό δρώμενο ως τραγούδι του προγράμματός μας. Σκεφτήκαμε λοιπόν, πως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποχαιρετίσουμε τη σχολική σύμπραξη και να τους ευχηθούμε ένα Χαρούμενο Καλοκαίρι! Ελπίζουμε να σας αρέσει.

6. Την Τρίτη, 14.6.2016 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση για τον αποχαιρετισμό του σχολικού έτους και το καλωσόρισμα του καλοκαιριού.

Μαθητές, γονείς και επισκέπτες, παρακολούθησαν την παρουσίαση των δράσεων του Ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus+ «Artemotion Xpress in Europe” και τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά. Ενημερώθηκαν για τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας καθώς και για το E-twinning πρόγραμμα «You said sculpture?”

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων πρόσφερε αναμνηστικά δωράκια στους μαθητές που φέτος αποφοίτησαν και η συγκίνηση ήταν μεγάλη.

Η εκδήλωσή μας έληξε με τη συμμετοχή γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών στα καλλιτεχνικά εργαστήρια που οργανώσαμε στην αυλή του σχολείου, αποχαιρετώντας το σχολείο δημιουργικά, συνεργατικά,  με πολύ χρώμα και συναίσθημα και τρώγοντας δροσερά παγωτά, προσφορά και πάλι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

Σας ευχαριστούμε όλους θερμά για την παρουσία σας και σας ευχόμαστε

Ένα υπέροχο, ξεκούραστο και δημιουργικό καλοκαίρι.

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε φωτογραφικές στιγμές της εκδήλωσης καθώς και κάποια από τα βίντεο που παρουσιάστηκαν.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ «ARTEMOTION XPRESS IN EUROPE»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Αφήστε μια απάντηση