2016 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

1. Η 1η επίσημη δραστηριότητα  για τη νέα σχολική χρονιά είναι «Τα συναισθήματα μέσα από τα μάτια των παιδιών». Οι μαθητές έπρεπε να τραβήξουν πολλές φωτογραφίες με διαφορετικές εκφράσεις του προσώπου αποτυπώνοντας διάφορα συναισθήματα όπως ευτυχία, θλίψη, θυμός, έκπληξη, αγάπη, απογοήτευση, φόβο κλπ. Για ακόμη μια φορά η Τέχνη και τα Συναισθήματα συνεργάζονται.

Αρχικά, εκμεταλλευτήκαμε την καλοκαιρινή εκδρομή μας, όπου γονείς και παιδιά συνεργάστηκαν και πέρασαν πολλές ευτυχισμένες στιγμές παίζοντας το παιχνίδι των συναισθημάτων. Το πρώτο μέρος του βίντεο είναι επίσης αφιερωμένο στους μαθητές που έχουν αποφοιτήσει για να μας θυμίζει τις υπέροχες στιγμές που ζήσαμε όλοι μαζί.

Ο Σεπτέμβριος σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ως εκ τούτου, όλοι οι  νέοι και παλιοί μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό, συνεργάστηκαν για να κάνουν ένα βίντεο γεμάτο συναισθήματα βρίσκοντας ένα τρόπο για να ξαναγνωριστούμε και να επανενωθούμε μετά τις θερινές διακοπές.

Μην διστάσετε να μετατρέψετε το βίντεο σε ένα διαδραστικό παιχνίδι και να παίξετε με τα παιδιά και τους φίλους σας το:  «Μπορείτε να μαντέψετε το συναίσθημα;»

Ελπίζουμε όλοι σας να το απολαύσετε!

 

2. Το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά και οι μαθητές μας επιδόθηκαν σε διάφορες καλλιτεχνικές δραστηριότητες προκειμένου να το απεικονίσουν μέσα από την τέχνη. Έτσι λοιπόν, η κυρία Μαρία με τους μαθητές της και με την πολύτιμη βοήθεια και υποστήριξη της βοηθού Μαρίας, άρχισαν να δημιουργούν το κολάζ των εποχών, ξεκινώντας βέβαια από τον φθινόπωρο.

Οι μαθητές της κυρίας Γεωργίας έφτιαξαν σταφύλια και έμαθαν για τους φθινοπωρινούς καρπούς και τα φρούτα, εντάσσοντάς την δραστηριότητα στο μάθημα της γλώσσας.

Οι μαθητές της κυρίας Δώρας, έφτιαξαν τα φρούτα του φθινοπώρου, ένα αστείο συννεφάκι αλλά και τα ουράνια τόξα που εμφανίζονται μετά από κάθε φθινοπωρινή βροχή.

Οι μαθητές της κυρίας Μαρίας μαζί με την πολύτιμη βοήθεια του κύριου Τάσου, έφτιαξαν λουλούδια φθινοπωρινά και σημαιούλες για την 28η.

Οι κυρίες Κέλλυ, Μίνα και Στάμη, με μια μικρή ομαδούλα μαθητών, έντυσαν το δεντράκι του σχολείου με τα φθινοπωρινά του φύλλα.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες αποσκοπούν στην εκμάθηση της εποχής του φθινοπώρου και μέσα από την χρήση των κολάζ, των ζωγραφιών κτλ οι μαθητές εξασκούνται στη λεπτή τους κίνηση, στις κατηγοριοποιήσεις, στην αναγνώριση και ονομασία των χρωμάτων και βέβαια στην έκφραση των συναισθημάτων που το φθινόπωρο τους προκαλεί.

3. Η αγαπημένη μας κοινωνική λειτουργός Πασσαλίδου Αγγελική, στην καθιερωμένη «Σχολή Γονέων» που λειτουργεί αρκετά χρόνια στο σχολείο μας, μίλησε στους γονείς για το παιχνίδι και την συναισθηματική του αξία.

Είναι σημαντικό λοιπόν να τονίσουμε πως:

  • το παιχνίδι συνδέεται με την ψυχολογική και συναισθηματική ανάπτυξη, την μάθηση και τη δημιουργικότητα.
  • το παιχνίδι αποτελεί μέσον ελέγχου και επεξεργασίας των εμπειριών, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ψυχολογική εξέλιξη, την ανάπτυξη και ωρίμανση του παιδιού.
  • μέσα από το παιχνίδι εδραιώνεται η σχέση ανάμεσα στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και την εξωτερική πραγματικότητα.
  • ο χώρος του παιγνιδιού και των αντικειμένων είναι πηγή δημιουργικότητας.
  • μέσω του παιχνιδιού και της άμεσης εμπειρίας συντελείται η διαδικασία της μάθησης.
  • στον φανταστικό κόσμο του παιχνιδιού, το παιδί, ελεύθερο από τους περιορισμούς, που του θέτουν οι πραγματικές συνθήκες στη ζωή του και το άγχος, μπορεί να αναπτύξει νέα νοήματα.
  • η συμβολική αναπαράσταση των συναισθημάτων και των σκέψεων μέσα από το παιχνίδι, βοηθούν το παιδί να δώσει νόημα σε όσα συμβαίνουν στον κόσμο του.
  • το παιχνίδι αποτελεί ένα τρόπο μάθησης, δοκιμασίας, κατάκτησης του κόσμου, διερεύνησης του εαυτού και της σχέσης με το περιβάλλον.
  • το παιχνίδι σηματοδοτείται από την πάλη του παιδιού να κατανοήσει και να αντιληφθεί συναισθηματικά τον κόσμο, ενώ επιπλέον επιτρέπει την αποσαφήνιση των προβλημάτων και συμβάλλει στην δοκιμασία καινούριων προσεγγίσεων.

4. Η κιθάρα του αγαπητού συναδέλφου Τάσου Ανιτόπουλου, έχει γίνει το αγαπημένο μουσικό όργανο των μαθητών μας! Κάθε τάξη έχει την δική της ώρα για μουσική όπου τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν, να συμμετέχουν διαδραστικά, να αγαπήσουν την μουσική και το τραγούδι, να γνωρίσουν τα μουσικά όργανα και γιατί όχι να γίνουν και τα ίδια μικροί μουσικοί.

Μια τάξη θα προχωρήσει ακόμη περισσότερο φτιάχνοντας ένα καινοτόμο πρόγραμμα μουσικοκινητικής αγωγής, παραμυθιού και πολλά ακόμη. Η κυρία Δώρα, η γυμνάστριά μας η κυρία Γιάννα, ο κύριος Ανδρέας, το νηπιαγωγείο μας και  ο Τάσος και η Μαρία, στοχεύουν να υλοποιήσουν ένα ετήσιο πρόγραμμα δίνοντας έμφαση στην τέχνη της μουσικής! Θα μαθαίνουμε τα νέα τους τακτικά.

SAM_7603

5. Ο κύριος Τάσος με την κιθάρα του και πολλά ακόμη μουσικά όργανα, στην τάξη της κυρίας Θάλειας και στις τάξεις της κυρίας Αθηνάς και της κυρίας Γεωργίας. Οι μαθητές ενθουσιασμένοι τον παρακολουθούν και συμμετέχουν. Η μουσική καταφέρνει να χαλαρώσει και να ηρεμήσει τους μικρούς μας μαθητές ή αντίθετα να τους κινητοποιήσει! Σίγουρα η τέχνη της μουσικής αγγίζει των συναισθηματικό τους κόσμο.

6. Ο εορτασμός της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 πλησιάζει. Έτσι λοιπόν, οι μαθητές με τους δασκάλους τους, την κυρία Ρίτα, την κυρία Μαρία και την βοήθεια του Τάσου και της Ζαχαρένιας, δημιούργησαν κολάζ και σημαίες, μαθαίνοντας για την επέτειο  αλλά και για να στολίσουν τις τάξεις τους.

7. Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 γιορτάστηκε στο σχολείο μας από όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι δάσκαλοι, κύριος Ανδρέας Φερεντίνος και η κυρία Ευαγγελία Θεοδοσοπούλου, με έναν άκρως διαδραστικό και κατανοητό τρόπο, μετέφεραν στους μαθητές μας τα γεγονότα. Η τέχνη της μουσικής δεν απουσίαζε και πάλι από αυτή την σημαντική στιγμή, καθώς όλοι μαζί, τραγουδήσαμε και ακούσαμε τραγούδια της εποχής νιώθοντας χαρά για την απελευθέρωση αλλά και λύπη για τις κακουχίες των προγόνων μας.

8. Τον Οκτώβριο πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου μας για την 3η βραχυπρόθεσμη κατάρτιση του προσωπικού και κοινή δραστηριότητα μάθησης στο Σιμπίου της Ρουμανίας. Έγινε αναλυτική αναφορά του προγράμματος που ακολουθήσαμε, των δράσεων και δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαμε, των διαλέξεων και εργαστηρίων που παρακολουθήσαμε.

Σχολιάστε