«Ας κρατήσουν οι χοροί»

«Ας κρατήσουν οι χοροί» ήταν ο τίτλος της φετινής γιορτής λήξης των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου Χαβαρίου. Όπως λέει και ο τίτλος, κυριάρχησαν οι χοροί αλλά και τα τραγούδια. Οι μαθητές όλων των τάξεων χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Τραγούδησαν επίσης τραγούδια σχετικά με το σχολείο και το καλοκαίρι. Τη γιορτή άρχισαν οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου και έκλεισαν οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων με τους καθιερωμένους αποχαιρετισμούς.

Η προσέλευση του κόσμου ήταν τόσο μεγάλη, ώστε αρκετοί παρακολούθησαν τη γιορτή όρθιοι.

Δωρεά βιβλίων Μιχ. Δημητρόπουλου

Την Πέμπτη 10 Μαΐου επισκέφθηκε το σχολείο μας ο συγχωριανός συγγραφέας κ. Μιχάλης Δημητρόπουλος. Κατά την επίσκεψή του, δώρισε στο σχολείο μας τα βιβλία τα οποία έχει εκδόσει και αφορούν το Χάβαρι.

Συγκεκριμένα μας δώρισε τα εξής βιβλία:

«Το Χάβαρι και οι Χαβαραίοι»(1992), «Εύθυμα, πικάντικα και σοβαρά των Χαβαραίων»(2017), «Ιδιωματικές λέξεις των Χαβαραίων»(2017) και «Ιστορικό λεξικό της επαρχίας Ηλείας»(2017, 2 τόμοι).

Ο Μιχ. Γ. Δημητρόπουλος γεννήθηκε στο Χάβαρι το 1930, είναι απόστρατος αξιωματικός της τ. Χωροφυλακής και διαμένει στην Πάτρα. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες και περιοδικά. Εκτός από τα παραπάνω βιβλία έχει εκδόσει και «Το Αγριδάκι ή Απάνω Αγρίδι-Γορτυνίας»(1992).

Εγγραφές Ολοήμερου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στo ολοήμερο τμήμα του σχολείου θα πραγματοποιούνται έως τις 12 Ιουνίου. Δικαίωμα εγγραφής έχουν: 

Α) οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής στο ολοήμερο δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα ή κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους ακόμα και αν δεν έχει εξοφληθεί.

 Β) οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως, πολύτεκνοι/τρίτεκνοι/μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις κ.ά. Όποιοι γονείς ενδιαφέρονται μπορούν να ζητήσουν από το σχολείο τη σχετική αίτηση δήλωση.

                                                                                                                                                                   Η Δ/ντρια του Σχολείου

                                                                                                                                                                          Ντούζα Δήμητρα

Εγγραφές στο σχολείο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2018-19 θα πραγματοποιηθούν από 2 έως και 18 Μαΐου 2018.Θα γίνονται   καθημερινά από τις 8:30 π.μ. έως τις 10 π.μ. και από τις 12:30 έως  13:30 μ.μ. στο γραφείο των δασκάλων του Δημοτικού σχολείου.

Δ ΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Σας ενημερώνουμε ότι για την εγγραφή των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ . Οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην Α’ τάξη με ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένο. 

β. Φωτοτυπία  της σελίδας των εμβολίων του Βιβλιαρίου Υγείας του παιδιού Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

ε.Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.

Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο νηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15 Ιουνίου 2018) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του μαθητή για την εγγραφή του

                                                                                            Η Διευθύντρια του σχολείου

                                                                                                     Ντούζα Δήμητρα

Η επανάσταση του ΄21

Το σχολείο μας γιόρτασε και φέτος την επέτειο της επανάστασης του 1821. Την Παρασκευή κάναμε μια μικρή γιορτή για να τιμήσουμε τους ήρωες. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τα γεγονότα της επανάστασης, οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν επίκαιρα τραγούδια.

Ξημέρωσε και η 25η Μαρτίου με αρκετό κρύο και αέρα. Το πρωί πήγαμε στην εκκλησία όπου έγινε η Δοξολογία. Στη συνέχεια στην πλατεία του χωριού όπου έγινε η επιμνημόσυνη δέηση και η κατάθεση στεφάνων στο ηρώο των πεσόντων.

Έπειτα ο δάσκαλος του σχολείου μας, Χρήστος Μακρυγιάννης, εκφώνησε τον πανηγυρικό της ημέρας. Ύστερα έγινε η παρέλαση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Και μόλις τελείωσε η παρέλαση, άρχισε να ψιχαλίζει.

Σώζουμε το ψάρι «Valencia»

Την Πέμπτη 15 Μαρτίου οι Ε΄και  ΣΤ΄τάξεις του σχολείου μας επισκεφθήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Κρεστένων. Εκεί συμμετείχαμε στο πρόγραμμα FishNetGreece «Conservingthe CorfuKillifish» του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και του ZSL (ZoologicalSocietyofLondon). Το εκπ/κό αυτό πρόγραμμα έχει στόχο την ανάδειξη της οικολογικής σημασίας του σπάνιου και απειλούμενου ενδημικού γένους Valencia.

Μια εβδομάδα πριν την επίσκεψή μας, είχαμε συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τα ενδημικά και ξενικά είδη και μετά παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο.

Στην αρχή οι επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ μας ενημέρωσαν για το ψάρι Valencia ή  Corfu Killifish όπως είναι το επιστημονικό του όνομα. Μας είπαν για τις δράσεις που κάνουν για την προστασία του ψαριού.

 

Στη συνέχεια πήγαμε σε αίθουσες με πολλά στερεοσκόπια. Εκεί παρατηρήσαμε σε μεγέθυνση διάφορα μικρά ψαράκια και άλλα είδη που ζουν σε υγρότοπους.

Ύστερα πήγαμε με το λεωφορείο στη λίμνη Καϊάφα. Εκεί μετρήσαμε και καταγράψαμε με ειδικά πολύμετρα τις συνθήκες που υπάρχουν στο νερό της λίμνης, όπως θερμοκρασία, αγωγιμότητα, το Ph, την περιεκτικότητα σε αλάτι κ. ά.  Μετά με μικρές απόχες ψάξαμε και πιάσαμε μικρά ψαράκια που υπάρχουν στη λίμνη. Αφού είδαμε το είδος τους, τα αφήσαμε και πάλι στο νερό.

Μετά επιστρέψαμε στο ΚΠΕ στα Κρέστενα, όπου συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο. Στο τέλος φύγαμε ενθουσιασμένοι, αφού είχαμε την ευκαιρία να γίνουμε για λίγο περιβαλλοντολόγοι, βιολόγοι, ιχθυολόγοι και να βοηθήσουμε και εμείς στην προστασία ενός σπάνιου και απειλούμενου είδους, που υπάρχει μόνο στην Ελλάδα.

Η τσάντα στο σχολείο (3)

«Η τσάντα μου σκέφτεται και γράφει για την παραμονή της στο σχολείο.»

Γεια σας είμαι η τσάντα Polo1 της Παναγιώτας. Είμαι εδώ από την Παρασκευή και σήμερα είναι Κυριακή. Πως βαριέμαι τόσο πολύ. Καλά θα πάω στην φίλη μου την τσάντα της Ιωάννας την Polo2 που γνώρισα πριν από λίγο.

Γεια σου, τι κάνεις, καλά;

Ναι, να σου πω, πως είπαμε το όνομά σου;

Με λένε Polo Τι κάνεις; Είμαι στην άλλη γωνία και δεν σε είδα, τώρα σε πρόσεξα.

Καλά. Εσύ πως είσαι;

Ε ! Εδώ γεράματα. 

Μακάρι να έρθουν τα παιδιά είναι πολύ βαρετά εδώ!

Να πάω στην τσάντα της Ράνιας την Maul3 και ξαφνικά ακούω τον ΝF 5 να φωνάζει με ένα μεγάφωνο και να λέει : «Τσάντες πρέπει να αποδράσουμε και να πάμε στα παιδιά γρήγορα».

Ναι!

Ναι!

Ναι!

Ναι!

Ε ε τότε τι καθόμαστε φύγαμε!

Οι τσάντες άνοιξαν όλες τις κουρτίνες της τάξης, άνοιξαν τα παράθυρα, πήδηξαν πάνω στη σημαία και μία μία κατέβηκαν με προσοχή.

Τώρα πως θα βγούμε από την πόρτα είναι πολύ ψηλή.

Μμμ … νομίζω έχω μία ιδέα. Βγάλτε τα βιβλία από τις θήκες σας και φτιάξτε μία σκάλα με αυτά.

Εντάξει ! (ακούστηκε από όλες τις τσάντες)

Έφτιαξαν την σκάλα και έβγαιναν μία –  μία έξω. Έτρεχαν από δώ και από εκεί και κάποια στιγμή  οι δύο τσάντες βρήκαν τα παιδιά, μετά οι άλλες δύο και αργότερα όλες οι τσάντες βρήκαν τα παιδιά. Χάρηκαν τα παιδιά και οι τσάντες και εκείνη την ημέρα μου βγήκε το πρώτο δάκρυ!

                                              Παναγιώτα Μαυρομάτη

                                                      Ε΄Δημοτικού

Επίσκεψη στην ΟΡΤ και στην εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ»

Την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις του τηλεοπτικού σταθμού ΟΡΤ και της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ» έξω από τον Πύργο. Στους χώρους του καναλιού και της εφημερίδας μας ξενάγησαν, οι Γιώργος Καρυδάκης και Κώστας Γκελντής.

Η Ολυμπιακή Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΟΡΤ) είναι το μοναδικό κανάλι της Ηλείας που μας ενημερώνει καθημερινά για τα νέα της περιοχής μας και όχι μόνο. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1993 και με το ψηφιακό σήμα καλύπτει ολόκληρη την Πελοπόννησο, τα νησιά του Ιονίου και τα νότια παράλια της Στερεάς Ελλάδας. Μπήκαμε στο στούντιο όπου γίνονται οι εκπομπές, μεταδίδονται οι ειδήσεις και οι διάφορες συζητήσεις. Είδαμε τις κάμερες, τους προβολείς και τα μηχανήματα που στέλνουν τις εικόνες στους δέκτες μας.

Η εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ» ιδρύθηκε το 1902 και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Τα γραφεία της εφημερίδας ήταν άδεια, αλλά γεμίζουν κατά τις 6 το απόγευμα. Εκείνη την ώρα οι δημοσιογράφοι παραδίδουν τα κείμενά τους στους διορθωτές και οι σελιδοποιητές τα τοποθετούν στη θέση που πρέπει και τα παραδίδουν στον αρχισυντάκτη. Μετά τις 12 τα μεσάνυχτα πηγαίνουν στα πιεστήρια για εκτύπωση.  Η εκτύπωση γίνεται σε τεράστιες μηχανές και τελειώνει στις 4 το πρωί περίπου. Κατόπιν μοιράζεται σε όλη την Ηλεία, ενώ διανέμεται και στη Μεσσηνία, την Αχαΐα και επιλεγμένα σημεία της Αθήνας.

Με την επίσκεψή μας αυτή μάθαμε πόσοι άνθρωποι συνεργάζονται και πώς μας ενημερώνουν με τη βοήθεια και της τεχνολογίας.

Ανακοίνωση για την ιλαρά

Σας ενημερώνουμε ότι στα πλαίσια του ελέγχου εμβολιαστικής κάλυψης των μαθητών έναντι της ιλαράς, την Πέμπτη 22/2/2018 θα πραγματοποιηθεί έλεγχος των βιβλιαρίων εμβολίων από το Κ.Υ. Γαστούνης. Παρακαλούμε πολύ φροντίστε τα παιδιά να το έχουν μαζί τους για να ελεγχθεί.

Η τσάντα στο σχολείο (2)

«Η τσάντα μου σκέφτεται και γράφει για την παραμονή της στο σχολείο»

      Παρασκευή πρωί και ο Δημήτρης ξύπνησε νωρίς, όπως συνήθως. Κι όμως η σημερινή μέρα δεν θα είναι όπως οι άλλες. Το Υπουργείο Παιδείας έχει στείλει εντολή για την παραμονή της τσάντας στο  σχολείο, μία Παρασκευή κάθε μήνα.

     Έλα και πες μου τώρα, σε τι θα βοηθήσει; Είπαν ότι, είναι σημαντικό οι ιδιοκτήτες μας να έχουν, μία φορά τον μήνα, δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τους. Δεν ξέρω τι είναι αυτό, αλλά για να το λένε θα είναι σημαντικό.

     Ο Δημήτρης άρχισε να βάζει βιβλία στις θήκες μου. Γλώσσα, μαθηματικά, ιστορία, γεωγραφία, εικαστικά και άλλα όπως Ιστορία για την Δευτέρα. Στην πιο κρυφή μου τσέπη έχωσε γρήγορα – γρήγορα το αγαπημένο του αρκουδάκι, για να μου κρατά συντροφιά τις μέρες που θα είμαστε χώρια.

     Ήπιε  το γάλα του, φόρεσε το μπουφάν του και με μία γρήγορη κίνηση με έριξε στην πλάτη του. Μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στο σχολείο. Οι ώρες του μαθήματος κύλησαν γρήγορα κι έφτασε εκείνη η «φοράδα» η ώρα που ο Δημήτρης μου είπε:

     –  Καλό Σαββατοκύριακο μικρέ, να προσέχεις».

     Δεν πρόλαβα να το καταλάβω και το σχολείο είχε αδειάσει από παιδιά και είχε γεμίσει από τσάντες. Άλλες έκλαιγαν, άλλες ήταν πανικόβλητες και οι υπόλοιπες κρατιόμασταν. Μες τον πανικό και τις φωνές η τσάντα του Βασίλη, του φίλου μου, με ρώτησε :

     –  Τι εννοείς «φοράδα» μέρα;

    –  Το λένε οι μεγάλοι.

    –  Τι λένε;

   –  Εκείνη την «φοράδα» μέρα οι Γερμανοί μπήκαν στην Ελλάδα. Δεν το έχεις ακούσει που το λένε;

    –  Ωχ! Εσύ και η βαρηκοΐα σου. Αποφράδα είναι η μέρα.

     Ξαφνικά ανακαλύπτουμε ότι όλες οι τσάντες γελούσαν με το περιστατικό. Προσωπικά πειράχτηκα λίγο αλλά απ’ την άλλη με τα γέλια έφυγαν τα κλάματα. Με την κουβέντα και τα αστεία έφτασε η νύχτα. Βολευτήκαμε καλά – καλά στα θρανία και ρίξαμε κάτι ύπνους τρικούβερτους.

     Την άλλη μέρα τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα γιατί όσο και αν δεν ήθελα να το παραδεχτώ ο Δημήτρης μου έλειπε πολύ. Εκεί που δεν είχαμε τι να κάνουμε, ακούσαμε φωνές παιδιών να πλησιάζουν και τσακιστήκαμε να φτάσουμε όλες στα παράθυρα. Τι να δούμε, τα παιδιά της Ε’ τάξης, δηλαδή της τάξης μας, ήρθαν στο προαύλιο του σχολείου. Όλες οι τσάντες πιστέψαμε ότι ήρθαν να μας σώσουν από την βαρεμάρα, αλλά δυστυχώς είχαν έρθει να παίξουν.

     Απογοήτευση, πίκρα και εγκατάλειψη. Συναισθήματα άσχημα και η υπόλοιπη μέρα γέμισε πόνο. Ο ύπνος ήταν η μοναδική μου σωτηρία.

     Η Κυριακή με γέμισε με αισιοδοξία. Ήξερα ότι οι μέρες απελπισίας, βαρεμάρας και εγκατάλειψης τελειώνουν, έτσι έκανα θετικές σκέψεις, δηλαδή ότι ο Δημήτρης θα έρθει να με πάρει. Τότε θυμήθηκα το αρκουδάκι του που μου είχε δώσει για να μου κρατάει συντροφιά και τότε το αγκάλιασα πιο σφικτά. Τότε κατάλαβα πόσο πολύ με αγαπάει ο Δημήτρης, ο δικός μου Δημήτρης.

     Την Δευτέρα μόλις μπήκε στην τάξη με ρώτησε «Σου έλειψα;».

 

Μαθητής : Δημήτρης Φ. Τζαβάρας

Τάξη :       Ε’ Δημοτικού

Σχολείο :   Δημοτικό Σχολείο Χαβαρίου.


Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων