«Ο γύρος του κόσμου σε 80 λεπτά»

Με τον καλύτερο τρόπο ολοκληρώθηκε και η φετινή χρονιά για το σχολείο μας. Και μιλάμε για την καθιερωμένη γιορτή λήξης του έτους που έγινε το απόγευμα της Τρίτης 13 Ιουνίου.

Η γιορτή ξεκίνησε με τους μαθητές της Β΄ τάξης που μας παρουσίασαν το θεατρικό παραμύθι: «Οι 12 μήνες».

Από τη γιορτή δεν θα μπορούσαν να λείψουν και οι μαθητές του νηπιαγωγείου Χαβαρίου που μας παρουσίασαν το δικό τους πρόγραμμα.

Την εισαγωγή στο κυρίως θέμα της γιορτής έκαναν οι μαθητές της Α΄τάξης με το γαϊτανάκι που χόρεψαν ενώνοντας όλες τις χώρες του κόσμου.

Στη συνέχεια δύο μαθητές ξεκίνησαν το ταξίδι τους στον κόσμο γνωρίζοντας ανθρώπους από πολλές χώρες. Και πώς έγινε αυτό; Με μια μαγική υδρόγειο σφαίρα που τους έστειλε σε πολλές χώρες μέσα σε 80 λεπτά, παραφράζοντας το μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν.

Στην αρχή ταξίδεψαν στη Ρωσία, γνώρισαν τους ανθρώπους της χώρας και τους χορούς της.

Μετά βρέθηκαν στην Ινδία και αφού «γλίτωσαν» από έναν φακίρη με την κόμπρα του, παρακολούθησαν έναν ινδικό μύθο και χορούς του Bollywood.

Στη συνέχεια έφτασαν στη βροχερή Αγγλία παρακολούθησαν θέατρο στα Αγγλικά: Σέξπιρ φυσικά και «όνειρο καλοκαιρινής νύχτας».

Στην Αυστρία γνώρισαν το Μότσαρτ, το σκι και το αυστριακό βαλς.

Φτάνοντας στην Ισπανία, έσωσαν έναν ταύρο από τον ταυρομάχο και παρακολούθησαν χορό φλαμένγκο.

Μετά η μαγική σφαίρα τους οδήγησε στη Ν. Αμερική και συγκεκριμένα στη Βραζιλία, τη χώρα του καφέ, του ποδοσφαίρου και του μάμπο.

Στη συνέχεια πέρασαν στην Ασία, στην αυστηρή Β. Κορέα όπου είδαν επίδειξη Τάε -Κβον – Ντο.

Στην Κίνα μπορεί να μην κατάφεραν να φάνε ρύζι με διάφορες συνταγές, με τα ξυλάκια, αλλά παρακολούθησαν το χορό του κινέζικου δράκου.

Επιστρέφοντας, έκαναν μια στάση στην Κύπρο όπου μπερδεύτηκαν με τη γλώσσα και τα πολλά «νι», αλλά έφαγαν ωραία κυπριακά φαγητά.

Επιτέλους, επέστρεψαν στην Ελλάδα της γραφειοκρατίας, του ελληνικού δημοσίου και των λαοπλάνων πολιτικών. Οι ελληνικοί χοροί όμως, που χόρεψαν όλα τα παιδιά, αποζημίωσαν τους μικρούς ταξιδιώτες και ξεσήκωσαν τον κόσμο.

Μετά το ταξίδι στον κόσμο οι μαθητές της Ε΄αποχαιρέτησαν τους μαθητές της ΣΤ΄που φεύγουν για το Γυμνάσιο και αυτοί με τη σειρά τους, ανταπέδωσαν το χαιρετισμό. Στη συνέχεια αφιέρωσαν ένα τραγούδι στους μπαμπάδες, μιας και την Κυριακή είναι η γιορτή του πατέρα.

Και η γιορτή τελείωσε με απονομή αναμνηστικών από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Συγχρόνως μοιράστηκαν γλυκά σε όλους, που είχαν φτιάξει οι μαμάδες, ενώ ο ουρανός φωτίστηκε από τα βεγγαλικά.

Ο κόσμος ήταν πάρα πολύς και έφυγαν όλοι ευχαριστημένοι, παρόλο που αρκετοί έμειναν όρθιοι, γιατί δεν έφταναν τα καθίσματα. Επίσης είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα εικαστικά έργα των μαθητών που ήταν κρεμασμένα στην περίφραξη του σχολείου.

Ελάτε στη γιορτή μας

προγραμμα γιορτης

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-twinning

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το φετινό Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας. Οι μαθητές της Β΄ τάξης πήραν μέρος στο πρόγραμμα “traditional games” σε συνεργασία με τη Β΄ τάξη του Ισπανικού σχολείου Don Cristobal της πόλης Manzanares.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο με την ανταλλαγή ευχετήριων χριστουγεννιάτικων καρτών που δημιούργησαν οι μαθητές των δύο σχολείων και επικοινωνία μέσω Skype και συνεχίστηκε με “Τα παραδοσιακά παιχνίδια του τόπου μου”  όπου οι μαθητές της Β΄ παρουσίασαν στους Ισπανούς μαθητές 4 παραδοσιακά ελληνικά παιχνίδια και έπαιξαν 4 παραδοσιακά ισπανικά παιχνίδια που έστειλαν τα παιδιά από την Ισπανία.

Οι μαθητές στη συνέχεια ζωγράφισαν την εμπειρία τους και αντάλλαξαν τις ζωγραφιές τους με τα παιδιά στην Ισπανία.

Το πρόγραμμα έκλεισε με την επικοινωνία των παιδιών μέσω Skype, όπου οι μαθητές μας έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην επικοινωνία στην Αγγλική γλώσσα γνωρίζοντας τα παιδιά του άλλου σχολείου και απαντώντας σε απλές ερωτήσεις για την εντύπωση που τους έκαναν τα παιχνίδια.

Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα της συνεργασίας ακολουθώντας το σύνδεσμο:

https://youtu.be/w7JxRoc2DDI?list=LLK8krIBuwLfpfi7mnmTd6PQ

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017, στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν τα εξής προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από τη Β΄ τάξη με θέμα: Οι τέσσερις εποχές του χρόνου.

Προγράμματα Αγωγής Υγείας:

α) Δόντια καθαρά…χαμόγελα πιο λαμπερά, από τις Α΄και Ε΄ τάξεις.

β) Ανθρώπινα δικαιώματα και παιδί: θα μπορούσες να ήσουν πρόσφυγας, από τις Γ΄και ΣΤ΄τάξεις.

 Πολιτιστικό πρόγραμμα από τη Δ΄τάξη με θέμα: Γνωρίζω άλλους πολιτισμούς…Σέβομαι το διαφορετικό.

Εκδρομή στο Μεσολόγγι – Ναύπακτο

Την Παρασκευή 27 Μαΐου οι τρεις μεγάλες τάξεις του σχολείου μας πήγαμε εκδρομή στο Μεσολόγγι. Ξεκινήσαμε το πρωί και μετά από μιάμιση ώρα περίπου φτάσαμε στο Ρίο. Εκεί μπήκαμε στο φερι-μποτ και μετά από λίγο περάσαμε απέναντι στην ακτή της Στ. Ελλάδας, στο Αντίρριο. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο Μεσολόγγι. Πήγαμε στο κτίριο του Δημαρχείου όπου στεγάζεται η Πινακοθήκη. Εκεί είδαμε διάφορους πίνακες με θέμα την πολιορκία και την έξοδο του Μεσολογγίου. Παρακολουθήσαμε την πολύ ωραία ξενάγηση του κ. Παρασκευά και θαυμάσαμε τους ανεκτίμητης αξίας πίνακες.

Κατόπιν περπατήσαμε μέχρι τον κήπο των Ηρώων. Εκεί είδαμε τα πολλά αγάλματα των πεσόντων στο Μεσολόγγι, τα παλιά τείχη, τα κανόνια που τα υπεράσπιζαν και περπατήσαμε κάτω από τον ίσκιο των δέντρων, νιώθοντας δέος και συγκίνηση για τη θυσία των ηρώων.

Το μεσημέρι πήγαμε μέχρι την παραλία της Τουρλίδας, είδαμε τη λιμνοθάλασσα, τις βάρκες και τις εγκαταστάσεις των ψαράδων και μετά πήγαμε σε ένα πολύ ωραίο εστιατόριο όπου καθίσαμε να φάμε. Αφού φάγαμε, παίξαμε στην παιδική χαρά που υπήρχε εκεί.

Το απόγευμα γυρίσαμε και κάναμε μια μεγάλη στάση στη Ναύπακτο. Εκεί είδαμε τα τείχη και το άγαλμα του Ισπανού συγγραφέα Θερβάντες που είχε πολεμήσει στη ναυμαχία της Ναυπάκτου εναντίον των Τούρκων το 1571. Καθίσαμε κάμποση ώρα στην παραλία, παίξαμε, διασκεδάσαμε, ήπιαμε αναψυκτικά και φάγαμε παγωτά.

Όμως έφτασε η ώρα της επιστροφής. Ανεβήκαμε στο λεωφορείο και αφού περάσαμε πάνω από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου αυτή τη φορά, επιστρέψαμε στο χωριό ευχαριστημένοι από την ωραία εκδρομή μας.

Πασχαλινές δημιουργίες

Οι διακοπές του Πάσχα έφθασαν. 15 μέρες ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς. Πριν όμως σταματήσουμε τα μαθήματα, ετοιμάσαμε διάφορα πασχαλινά δημιουργήματα.

Φτιάξαμε καλαθάκια, φαναράκια, σταυρούς, διακοσμήσαμε λαμπάδες και κάναμε πασχαλινές ζωγραφιές. Όλα αυτά με τη βοήθεια των δασκάλων, αλλά και της κ. Μίνας Μπερούκα, την οποία ευχαριστούμε για άλλη μια φορά.

Οι μαθητές της Ε΄τάξης ζωγράφισαν με διάφορες τεχνικές, πασχαλινές ζωγραφιές. Οι ζωγραφιές των μαθητών, μαζί με τις ευχές τους θα παρουσιαστούν στο πασχαλινό ένθετο της εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ», τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι ευχόμαστε σε όλους

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Επίσκεψη στο Κάστρο – Λυγιά

Την Τετάρτη 29 Μαρτίου το σχολείο μας επισκέφθηκε το κάστρο Χλεμούτσι της Κυλλήνης. Το Χλεμούτσι που δεσπόζει πάνω στο λόφο Χελωνάτα χτίστηκε το 1220 περίπου από τον Γοδεφρείδο Α΄ Βιλλεαρδουίνο, ηγεμόνα του πριγκιπάτου της Αχαΐας. Το Χλεμούτσι είναι χτισμένο στα πρότυπα των φράγκικων κάστρων της Δυτικής Ευρώπης και είναι από τα πιο καλοδιατηρημένα κάστρα της Ελλάδας.

Εκεί είδαμε τον εξωτερικό περίβολο, το εσωτερικό παλάτι και τις διάφορες αίθουσες. Στο μικρό μουσείο του κάστρου είδαμε τα αρχαιολογικά ευρήματα, τα παλιά νομίσματα, τα αγγεία και άλλα. Από την κορυφή του κάστρου θαυμάσαμε τη θέα του κάμπου της Ηλείας, των νησιών του Ιονίου και των βουνών της ορεινής Ηλείας. Τα τελευταία χρόνια με τη στερέωση και την ανάδειξη των αιθουσών το κάστρο Χλεμούτσι έχει αποκτήσει μεγάλη επισκεψιμότητα.

Στη συνέχεια πήγαμε στη Λυγιά για να δούμε τη μονή της Παναγίας Ελεούσας. Το μοναστήρι βρίσκεται σε ένα μικρό καταπράσινο φαράγγι. Χτίστηκε γύρω στο 800 όταν ένας βοσκός βρήκε σε μια σπηλιά την εικόνα της Παναγίας. Καταστράφηκε αρκετές φορές, αργότερα χτίστηκε δίπλα του ένας πύργος για να προστατεύονται οι κάτοικοι από τους εχθρούς. Δίπλα είναι και η σπηλιά από όπου βγαίνει αγίασμα, το οποίο μπορούν να πάρουν οι επισκέπτες.

Για την ιστορία της μονής μας μίλησε ο πάτερ Γεώργιος. Η εικόνα της Παναγίας, δυστυχώς εκλάπη από ιερόσυλους πριν από 40 περίπου χρόνια και δεν έχει βρεθεί ακόμα. Στο τέλος πήραμε όλοι φαγητό και γλυκά που είχαν φτιάξει ο πάτερ Γεώργιος μαζί με εθελόντριες της μονής.

Η ιερά μονή της Παναγίας Ελεούσας γιορτάζει στις 31 Αυγούστου.

 

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της επετείου  της επανάστασης του 1821.

Την παραμονή οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης μας παρουσίασαν τα γεγονότα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Παρουσίασαν σκηνές από τους αγώνες των Ελλήνων και τραγούδησαν δημοτικά τραγούδια.

Ανήμερα την 25η Μαρτίου ξημέρωσε μια ηλιόλουστη και ζεστή ημέρα. Το πρωί πήγαμε στην εκκλησία όπου έγινε η Δοξολογία. Στη συνέχεια πήγαμε στην πλατεία του χωριού. Εκεί έγινε η επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνων και ομιλία από τον καθηγητή του Γυμνασίου Χαβαρίου Αντώνη Ανδρεανίδη. Οι εκδηλώσεις τελείωσαν με την παρέλαση των μαθητών του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου Χαβαρίου.

Βαθμολογία Β΄ Τριμήνου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

       Σας γνωρίζουμε ότι την Τρίτη 14-3-2017 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση γονέων για ενημέρωσή τους σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους και για παράδοση βαθμολογίας από 11.30 έως 13.15.

Το λεωφορείο για όλες τις τάξεις θα αναχωρήσει στις 13.15.

Το ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά.                              

                                                                                                                                             Ο Διευθυντής του Σχολείου

                                                                                                                                          Πανουτσόπουλος Παναγιώτης

Εικαστικές Δημιουργίες

Οι μαθητές της Ε΄Τάξης του σχολείου μας, την περασμένη εβδομάδα έφτιαξαν τις δικές τους καλλιτεχνικές δημιουργίες. Με τη βοήθεια της δασκάλας της Παράλληλης Στήριξης κ. Στέλλας Γερογιώργη έμαθαν την τεχνοτροπία του «πουαντιγισμού».

Ο πουαντιγισμός είναι καλλιτεχνικό ρεύμα που ξεκίνησε στη Γαλλία το 19ο αιώνα. Εισηγητής του υπήρξε ο Γάλλος  ζωγράφος, Ζωρζ Σερά (1859-1891). Στηρίζεται στη θεωρία του Σεβραίν που βασίζεται στην ψευδαίσθηση του ματιού όταν επηρεάζεται από τα γειτονικά χρώματα. Τα χρώματα δεν αναμειγνύονται στην παλέτα αλλά τοποθετούνται μεμονωμένα, κουκίδα κουκίδα, και απευθείας πάνω στον καμβά. Το αποτέλεσμα είναι να συγχωνεύονται οι λεπτομέρειες των χρωμάτων ως σύνολο με τη βοήθεια του εγκεφάλου και όχι της όρασης, όταν κοιτά κανείς τον πίνακα από απόσταση.


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων