Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας

Στα πλαίσια του προγράμματος «Φιλαναγνωσίας» που έχουμε αναλάβει να διεκπεραιώσουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς, έχουμε λάβει μέρος στο διαγωνισμό που κάνει το «Μεταίχμιο» αλλά και οι εκδόσεις «Παπαδόπουλος».

Διαβάσαμε, αναλύσαμε και συζητήσαμε για τις ιστορίες των βιβλίων μας και κατόπιν απαντήσαμε διάφορα ερωτηματολόγια που μας έστειλαν οι εκδόσεις.

Μερικά από τα βιβλία ήταν:

Α’ Δημοτικού

  • Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή- Αντώνης Παπαθεοδούλου
  • Το κουρδιστό αβγό-Χρήστος Μπουλώτης

Γ’ Δημοτικού : Μυστήρια στην πόλη

  • Τα δεκατρία φτερνίσματα-Ελένη Σβορώνου
  • Όλα για τη φανέλα-Ελένη Σβορώνου
  • Πιάστε τους γκραφιτάδες-Ελένη Σβορώνου

Ε’ Δημοτικού : Αόρατοι ρεπόρτερ

  • Η στοιχειωμένη ταινία- Άρης Δημοκίδης
  • Η κραυγή της Τζοκόντα- Άρης Δημοκίδης
  • Επτά συναρπαστικές ημέρες- Άρης Δημοκίδης

Το Πρόγραμμα που επιλέχθηκε εντάσσεται στη θεματολογία Πολιτιστικών Προγραμμάτων, είναι στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας (προώθησης της Ανάγνωσης) και έχει τίτλο «Να σου πω μια ιστορία;».,

Η διάρκειά του ήταν 5 μήνες (Νοέμβριος 2014-Μάρτιος 2015). Οι εκπαιδευτικοί που πήραν μέρος ήταν η Γιοσμά Παρασκευή  (ΠΕ 70) και η Καραπάτη Σεβαστή (ΠΕ 70).

Μεθοδολογία:

  • Μελέτη και Ερμηνεία Υλικού
  • Ενεργητική-Βιωματική Μάθηση
  • Παιχνίδι ρόλων-Δραματοποίηση
  • Καταιγισμός Ιδεών
  • Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση

Κύριες δράσεις που υλοποιήθηκαν:

  • Ανάγνωση Λογοτεχνικών βιβλίων και Παραμυθιών
  • Εικονογράφηση
  • Δημιουργία αφίσας και κολλάζ
  • Δραματοποίηση
  • Προβολή βίντεο και σχολιασμός
  • Επίσκεψη σε Πολιτιστικό Κέντρο-Βιβλιοθήκη (Απείρανθος Νάξου)
  • Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς Φιλαναγνωσίας (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ και εκδόσεων ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ)
  • Συζήτηση – Διάλογος
  • Δημιουργία Ιστοσελίδας και εμπλουτισμός της με τις δράσεις μας

Θεωρούμε ότι οι στόχοι του Προγράμματος επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, μιας και καλλιεργήθηκε η φιλική σχέση των παιδιών με την ανάγνωση, αναπτύχθηκε ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, η κριτική σκέψη, η φαντασία και τα συναισθήματα των παιδιών. Επιτεύχθηκε η καλλιέργεια των εικαστικών τους τάσεων και ενισχύθηκε ο προβληματισμός τους σε σύγχρονα κοινωνικά θέματα.  Γνώρισαν καταξιωμένους συγγραφείς και υιοθέτησαν υγιείς στάσεις και συμπεριφορές παίρνοντας μέρος σε διαγωνισμούς Φιλαναγνωσίας βελτιώνοντας παράλληλα τη γλωσσική τους έκφραση με έμμεσο τρόπο.

Αναμένουμε τα αποτελέσματα των διαγωνισμών!

Collage 2015-04-26 17_36_15    Collage 2015-04-26 17_26_04   20150422_100609