Workshop «Αναπτύσσοντας ντοκιμαντέρ στα σχολεία»

Το workshop «Αναπτύσσοντας ντοκιμαντέρ στα σχολεία» διοργανώθηκε από την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση στις 5 – 7 Απριλίου 2013 στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου MEDEAnet για την αξιοποίηση των Ψηφιακών Μέσων στη μάθηση. Συμμετέχοντες στο βιωματικό σεμινάριο ήταν 24 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν προηγούμενη εμπειρία στην παραγωγή βίντεο στα σχολεία τους. Μεταξύ αυτών δυο σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής και Αγγλικών, τρεις υπεύθυνοι Περιβαλλοντικών, Πολιτιστικών και Σχολικών δραστηριοτήτων, μια σύμβουλος επαγγελματικού προγραμματισμού, εννέα εκπαιδευτικοί από απομακρυσμένα μέρη και νησιά, μια εκπαιδευτικός από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Κορυδαλλού, μια από Ειδικό Σχολείο, πέντε επιμορφωτές ΤΠΕ Β΄επιπέδου και δυο διακριθέντες εκπαιδευτικοί σε εθνικούς διαγωνισμούς βίντεο.

Κεντρική εισηγήτρια στο σεμινάριο ήταν η σκηνοθέτης και εκπαιδευτικός Οπτικοακουστικών Μέσων, Μαρία Λεωνίδα. Η επιμόρφωση επικεντρώθηκε σε μεθοδολογίες που σχετίζονται με το ντοκιμαντέρ, διερευνώντας τους τρόπους με τους οποίους το ντοκιμαντέρ αφηγείται ιστορίες και πώς αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της δημιουργικότητας στα σχολεία. Ευρύτερος στόχος ήταν η κατανόηση ότι  το ντοκιμαντέρ είναι ένα πολύπλοκο, εκφραστικό και αποτελεσματικό μέσο.

Κατά τη διάρκεια του τριήμερου σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες έμαθαν για τους τρόπους βελτίωσης των τεχνικών λήψης, επεξεργασίας βίντεο, της δημιουργικής χρήσης του ήχου και των τεχνικών αφήγησης. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν τα δικά τους ντοκιμαντέρ σε 6 ομάδες και τα αξιολόγησαν μεταξύ τους, εστιάζοντας τόσο στην κατανόηση του περιεχομένου όσο και σε μεθοδολογίες που θα μπορούσαν να κάνουν τη διδασκαλία συναρπαστική και ελκυστική στους νέους.

Η υπεύθυνη Ψηφιακών και Κοινωνικών Μέσων της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, Σοφία Παπαδημητρίου, παρουσίασε εισαγωγικά τους άξονες των συνολικών δραστηριοτήτων του έργου MEDEAnet. Στη συνέχεια παρουσίασε τους τρόπους δημοσίευσης και διάδοσης των βίντεο σε κοινωνικά δίκτυα, τις μεθόδους ενσωμάτωσης σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης, καθώς και οικοδόμησης Επαγγελματικών Δικτύων Μάθησης στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ανάπυξης των εκπαιδευτικών.

Την πρώτη ημέρα ο δάσκαλος του 5ου Δημοτικού Αλεξανδρούπολης, Πέτρος Μιχαηλίδης παρουσίασε μέσω skype, με ποιούς τρόπους αξιοποιεί το βίντεο στη μαθησιακή διαδικασία εντός του Αναλυτικού Προγράμματος και την εμπειρία από τη φετινή του βράβευση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό MEDEA Awards 2012.

Τη δεύτερη και τρίτη μέρα έγιναν δύο σύντομα διαδικτυακά σεμινάρια (webinars), με παρουσιαστές τη συντονίστρια του έργου MEDEAnet Sally Reynolds και τους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς, Annamaria Lisotti (Ιταλία), Anca Irimina (Ρουμανία). Η Sally Reynolds παρουσίασε τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό MEDEA Awards, το Συνέδριο Media & Learning, την κοινότητα Media & Learning και την αξιοποίηση πηγών μάθησης βασισμένων στα Ψηφιακά Μέσα. Προσκάλεσε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν ενεργά σε αυτήν την ευρωπαϊκή κοινότητα και να συμβάλουν διατυπώνοντας απόψεις και παρουσιάζοντας σχετικές πηγές μάθησης.

Η εκπαιδευτικός Annamaria Lisotti παρουσίασε την αξιοποίηση του βίντεο μέσα από την καταγραφή πειραμάτων Φυσικής στο σχολικό εργαστήριο και η Anca Irimina τη δημιουργία και προβολή βίντεο σε ένα Τεχνικό Σχολείο της Ρουμανίας με ειδίκευση στις Τουριστικές Σπουδές. Μετά τις διαδικτυακές παρουσιάσεις έγινε συζήτηση μεταξύ των παρόντων Ελλήνων εκπαιδευτικών και των παρουσιαστών σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές της ενσωμάτωσης βίντεο μέσα στη σχολική τάξη και τις σχετικές προκλήσεις που αναδύονται.

Παρουσιάσεις από το σεμινάριο:

Φωτογραφία του/της ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΦΙΑ
Κατηγορίες: i-create, MEDEA, Εκπαιδευτικά θέματα, Εκπαιδευτική ΡαδιοΤηλεόραση, ενημέρωση, Επιμόρφωση, ΚΑΡΠΟΣ, κοινωνικά δίκτυα, Συνεργασίες. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Σχολιάστε