Αρχική » i-create » Η τελετή βράβευσης του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού “Ένας πλανήτης, Μία ευκαιρία”

Ιστορικό

Η τελετή βράβευσης του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού “Ένας πλανήτης, Μία ευκαιρία”

της Μαρκετάκη Μαρίας – εκπαιδευτικού, δημοσιογράφου, (MPhil Πολιτισμικές σπουδές και Θεατρολογίας)

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους “Ένας πλανήτης, Μία ευκαιρία”, με συνδιοργανωτές τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, την ΕΡΤ και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές από όλη την Ελλάδα, από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και από όλα τα σχολεία, ιδιωτικά και δημόσια, να συμμετάσχουν, με ίσες ευκαιρίες βράβευσης.  Η κριτική επιτροπή προσπάθησε λαμβάνοντας υπόψη της τις εξής βασικές παραμέτρους, που έθεσε ως προϋποθέσεις: τη συμμετοχή των μαθητών, την αρτιότητα του σεναρίου και της σκηνοθεσίας, την υποκριτική, την πρωτοτυπία, αλλά και το τελικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα των μαθητικών φιλμικών κειμένων, να είναι κατά το ανθρωπίνως δυνατόν ακριβοδίκαιη, μέσα στο πλαίσιο πάντα του υποκειμενισμού που διέπει τόσο την καλλιτεχνική δημιουργία, όσο και την αξιολόγησή της.

Θεωρούμε, ότι όλοι οι μαθητές, που έλαβαν μέρος στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, αξίζουν έπαινο και καμία από τις μαθητικές δημιουργίες, τις οποίες με ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε, δεν ήταν ανάξια της προσοχής μας. Οι κανόνες, ωστόσο, που ρυθμίζουν τόσο τη λογική, βάση της οποίας λειτουργεί ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, αλλά και η ίδια η ζωή, επιβάλλουν κάποιοι να βραβευτούν και κάποιοι όχι. Το σημαντικότερο, όμως, επίτευγμα του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι ότι αποτέλεσε την αφορμή ενός εκπαιδευτικού ταξιδιού στους πολυδαίδαλους δρόμους της κινηματογραφικής δημιουργίας, ειδικότερα και γενικότερα, της τέχνης.

“Ένα έργο τέχνης, δεν είναι η αναπαράσταση ενός ωραίου πράγματος, αλλά η ευρεία αναπαράσταση ενός πράγματος” έλεγε ο Καντ, η αποτίμηση του ωραίου ίσως είναι υποκειμενική, το αξίωμα, όμως, ότι: “Η τέχνη θα μας σώσει” δείχνει να είναι αντικειμενικό. Σε χαλεπούς καιρούς, όπως οι σημερινοί,  η Τέχνη κι ο Πολιτισμός αναλαμβάνουν την ευθύνη να μας εξυψώσουν σαν ανθρώπινες οντότητες, να προτείνουν λύσεις, να χαράξουν καινούριους ορίζοντες, να αναμοχλεύσουν μνήμες, να πυροδοτήσουν ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο, για ένα πιο δημιουργικό μέλλον.

“Η τέχνη δεν είναι καθρέφτης, όπου καθρεφτίζεται ο κόσμος, αλλά ένα σφυρί με το οποίο του δίνουμε σχήμα” έλεγε ο Μαγιακόφσκι. Αν η τέχνη είναι σφυρί και τα παιδιά μας σφυρήλατες, αξίζει να σμιλέψουν τον κόσμο μας.

Η τελετή βράβευσης του Τρίτου Πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους “Ένας Πλανήτης, Μία Ευκαιρία” πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Απριλίου στο ΥΠΑΙΘΠΑ. Την τελετή τίμησαν με την παρουσία τους: ο αξιότιμος Υπουργός κος Αρβανιτόπουλος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού κος Τζαβάρας, ο Υφυπουργός Παιδείας κος Παπαθεοδώρου και 1050 μαθητές και εκπαιδευτικοί από σχολεία όλης της Ελλάδας. Ήταν μια πραγματική γιορτή παιδείας και Πολιτισμού.

Βιβλιογραφία

Charlot, B., Το σχολείο αλλάζει, Αθήνα, Προτάσεις, 1992

Hill, J. & Gibson, P., Ch., Εισαγωγή στις κινηματογραφικές σπουδές – Κριτικές προσεγγίσεις, Αθήνα, Πατάκης, 2006

Ματσαγγούρας, Η., Στρατηγικές διδασκαλίας, Αθήνα, Gutenberg, 2006

Πλειός, Γ., Πολιτισμός της εικόνας και εκπαίδευση, Αθήνα, Πολύτροπον, 2005

Stam, R., Εισαγωγή στη θεωρία του κινηματογράφου, Αθήνα, Πατάκης, 2007

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση