Αρχική » i-create » i-create@Μικρόπολις

Ιστορικό

Σαν σήμερα

29/3/1896: Ο Σπύρος Λούης ο πρώτος Έλληνας Ολυμπιονίκης στο μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο Λούης έτρεξε τον μαραθώνιο σε χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δεύτερα.
   - Σχετικές αναρτήσεις

i-create@Μικρόπολις

Γράφει η Σοφία Παπαδημητρίου, Υπ. Ψηφιακών – Κοινωνικών Μέσων Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης

Η Εκπαιδευτική Τηλεόραση συμμετέχει φέτος στην ξεχωριστή εκπαιδευτική συνάντηση «Μικρόπολις» με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τα διαδραστικά περιβάλλοντα της i-create και να  συμμετέχουν ενεργά δημιουργώντας το δικό τους περιεχόμενο.

H ανανεωμένη, πιο πλούσια σε θέματα, πιο μεγάλη σε διάρκεια και πιο πολύχρωμη Μικρόπολις, πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών 2 – 13 ετών σε θέματα ποιότητας ζωής μέσα απ΄το παιχνίδι! Η «Μικρόπολις» αυτήν τη χρονιά φιλοξενεί πανεπιστήμια, ινστιτούτα, μουσεία, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και γνωστές μη κυβερνητικές οργανώσεις με βιωματικές και καινοτόμες δράσεις. Ξεναγοί μικρών και μεγάλων είναι η μικρή Πόλυ, μαζί με τον καλύτερο της φίλο, τον Κοσμά. Παρέα υποδέχονται στις συναρπαστικές Γειτονιές της «Μικρόπολις» 2011 τους μαθητές των Δημοτικών σχολείων τις καθημερινές και τους μαθητές μαζί με τους γονείς τους το Σαββατοκύριακο σε μια ημερήσια εκδρομή γεμάτη δραστηριότητες!

Τα τρία εργαστήρια της Εκπαιδευτικής τηλεόρασης στη γειτονιά της τεχνολογίας (2 στον χάρτη) στο “Μικρόπολις” είναι:

  • Ένα παιχνίδι είναι, όχι πόλεμος
  • Ένα γράμμα, μια ιστορία
  • Ασφάλεια στο δια…προσωπικό δίκτυο

Το εργαστήριο “Ένα παιχνίδι είναι, όχι πόλεμος” έχει στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών στο θέμα «Βία στα γήπεδα», την αφύπνιση και την παρακίνησή τους ώστε από παθητικοί δέκτες μηνυμάτων να γίνουν ενεργοί  πολίτες. Οι μαθητές της Ε’-ΣΤ’ Δημοτικού σε ομάδες των 2, πλοηγούνται στην πλατφόρμα i-create, ενημερώνονται, ανακαλύπτουν τις θερμές περιοχές της κινούμενης γελοιογραφίας και το περιεχόμενό τους. Αξιοποιώντας την κινούμενη γελοιογραφία, εργαλεία web2.0 (σύννεφα λέξεων, puzzles), αλληλεπιδρούν και δημιουργούν ομαδικά τη δική τους μικρή καμπάνια ενάντια στη βία.

Το εργαστήριο “Ένα γράμμα, μια ιστορία” έχει στόχο τη γνωριμία του παιδιού με τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας. Οι μαθητές της Α’ Δημοτικού και τα νήπια παρακολουθούν επεισόδια της πρωτότυπης σειράς κινουμένων σχεδίων της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης «Ένα γράμμα, μια ιστορία». Η γνωριμία του παιδιού με τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας γίνεται μέσα από έμμετρες χιουμοριστικές, σουρεαλιστικές ιστορίες, οι οποίες συνδυάζουν την παιδαγωγική με την παραμυθική και την τηλεοπτική γλώσσα. Το κάθε επεισόδιο λειτουργεί σε ένα πλαίσιο διαθεματικής και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης στηρίζοντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα με μία καινοτόμο, πρωτότυπη και ελκυστική διάσταση. Στη συνέχεια, οι μαθητές σε ομάδες των 2 πλοηγούνται στην διαδραστική εφαρμογή της πλατφόρμας www.i-create.gr, η οποία στηρίζεται στο επεισόδιο «Η αχτένιστη αγελάδα» της σειράς, προσεγγίζοντας το γράμμα “Α” μέσα από μουσική, ήχους και εικόνες.

Επιθυμητό αποτέλεσμα της πρωτότυπης σειράς κινουμένων σχεδίων είναι η ανάπτυξη της δεξιότητας της γραφής μέσα από τον πειραματισμό και η μάθηση μέσα από την ψυχαγωγία.

Tο τρίτο εργαστήριο “Ασφάλεια στο δια…προσωπικό δίκτυο”, είναι βιωματικό και απευθύνεται σε παιδιά 10-12 χρονών και στους γονείς τους. Θέμα του είναι η επικοινωνία, η χαρά της δημιουργίας και το παιχνίδι της εναλλαγής των ρόλων μικρού – μεγάλου, οδηγού – ακόλουθου, με βάση τις τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού και δραματοποίησης.

Για την αντιμετώπιση των κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι νέοι στο διαδίκτυο  έχουν αναπτυχτεί φίλτρα προστασίας, κοινωνικά δίκτυα, βιβλιογραφία,  ομάδες  ενημέρωσης πολιτών και άλλες,  λιγότερο ή περισσότερο αποτελεσματικές μέθοδοι. Η πιο αποτελεσματική όμως μέθοδος είναι  η εγρήγορση των γονέων και  η καλή συνεργασία τους  με τα παιδιά τους. Συνεργασία που πρέπει να βασίζεται στην επικοινωνία και την εμπιστοσύνη που συνήθως τα θεωρούμε δεδομένα, είναι όμως; Το  εργαστήρι επικεντρώνεται ακριβώς σε αυτή τη τόσο ουσιαστική και ευαίσθητη «συνεργασία» γονέων και παιδιών. Δραστηριότητες και παιχνίδια στις οποίες συμμετέχουν,  ψυχή τε και σώματι γονείς  και παιδιά, με στόχο τη διασκέδαση, την έμπνευση, την ανταλλαγή ιδεών και τελικά τη χαρά  της επικοινωνίας. Αποτελείται  από δράσεις-παιχνίδια γνωριμίας,  εμπιστοσύνης και  αυτοσχεδιασμούς.

Στην Τεχνόπολη της Αθήνας από τις 21 Σεπτεμβρίου έως τις 25 Σεπτεμβρίου θα επισκεφθείτε τις γειτονιές της τεχνολογίας, της μουσικής, της άθλησης, της φύσης, της γεύσης, της οικογένειας, της φροντίδας και της οδικής ασφάλειας. Ακόμη στην εκπαιδευτική εκδρομή σας θα βρεθείτε σε ένα αληθινό άλσος και στο τέλος της, η Μικρόπολις 2011 θα κλείσει τις πύλες της με μια μουσική εκδρομή – έκπληξη της γνωστής ορχήστρας, για όλους τους μικρούς φίλους της Μουσικής. Η Καμεράτα πάει Μικρόπολις ερμηνεύοντας γνωστές συνθέσεις από τον κινηματογράφο σε jazz ρυθμούς!


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση