διαρκής ενημέρωση – continuously updated
Μπορείτε επίσης να ενημερώνεστε από τον ιστότοπό μου http://dc.mysch.gr και το ιστολόγιό μου http://delistavrou.blogspot.com/.
Κάτω από Γενικά | 0 ΣχόλιαΗ ώρα του κώδικα 2021
Συλλογή πηγών
Hour of Code Edison robot activities – Meet Edison
Κάτω από Χωρίς κατηγορία | 0 ΣχόλιαΕκπαιδευτικό σενάριο τεχνολογιών διάχυτου, κινητού υπολογισμού και διαδικτύου των πραγμάτων για μαθητές γυμνασίου, λυκείου
Κατά τη συμμετοχή μου στο Horizon 2020 έργο του ΙΤΥΕ “Διόφαντος” με τίτλο UMI-Sci-Ed το 2016 και 2017, ανέπτυξα το εκπαιδευτικό σενάριο “ΕΣ1: Ο Κοινωνικός Πίνακας της Τάξης μου” με την ακαδημαϊκή και παιδαγωγική συνδρομή των εξαίρετων συναδέλφων κ. Όλγας Φράγκου και κ. Σπύρου Παπαδάκη.
Σύνοψη:
Σκοπός του σεναρίου είναι η ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος κοινωνικοποίησης για μαθητές 14-16 ετών, βασισμένο στην ενεργή εξερεύνηση και με στοιχεία μάθησης με αναστοχασμό. Οι πρακτικές δραστηριότητες 1-6 αποτελούν διεργασίες ενεργής μάθησης. Το σενάριο παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα αναστοχασμού στο τέλος κάθε διδακτικής ενότητας, όταν απαντούν σε ερωτηματολόγια αυτοαξιολόγησης σχετικά με το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων, αλλά και αξιολογώντας το ίδιο το μάθημα. Μια πιθανή επέκταση του σεναρίου αποτελεί η επιπλέον διδακτική παρέμβαση με αριθμό 6 που αφορά τη διάδοση και την κοινωνικοποίηση, καθώς οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας υλικού δημοσιότητας σχετικά με την κατασκευή τους. Το σενάριο εισάγει τους μαθητές σε μια διεργασία κοινωνικοποίησης, στην αλληλεπίδραση και τη συνεργασία κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, αλλά και σε κατασκευές κοινωνικοποίησης, οι οποίες αποτελούνται από τις δημοσιεύσεις σε κοινωνικά δίκτυα και τη συνεργατική δημιουργία εκθέσεων πεπραγμένων.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Ενορχήστρωση της εκμετάλλευσης ψηφιακών και έντυπων μέσων για την υποστήριξη μιας αιτίας ή ενός έργου.
Συνειδητοποίηση για τα οφέλη της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας.
Ερμηνείας της αξίας των εφαρμογών UMI.
Χρησιμοποίηση αποτελεσματικών εργασιακών συνηθειών.
Επισκόπηση των πλεονεκτημάτων του Ελεύθερου Λογισμικού /Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα και διαμόρφωση μιας θετικής στάσης απέναντι στη χρήση του.
Παιδαγωγικές θεωρίες:
Κοινωνικός εποικοδομισμός
Ενεργή μάθηση
Μάθηση μεταξύ ομότιμων
Διερευνητική μάθηση
Κατευθύνσεις – Εστίαση:
Απόκτηση γνώσεων
Ανάπτυξη δεξιοτήτων
Αλλαγή στάσεων
Τύπος αλληλεπίδρασης:
Ενεργητική
Υλικό:
Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σεναρίου χρησιμοποιήθηκε ένας τύπος καρτοϋπολογιστή (single board computer). Μπορούν όμως εύκολα να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικοί τύποι.
Λογισμικό:
Προτείνεται η χρήση ελεύθερου λογισμικού ανοικτού κώδικα.
- Οι αναλυτικές οδηγίες εφαρμογής του σεναρίου και όλα τα σχετικά έγγραφα είναι διαθέσιμα μέσω του ιστότοπου της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του έργου UMI-Sci-Ed, προσβάσιμα μετά από εγγραφή και σύνδεση.
- Το εκπαιδευτικό σενάριο είναι διαθέσιμο και στα αγγλικά με τίτλο “My Classroom’s Social Panel“.
- Το εκπαιδευτικό σενάριο εφαρμόστηκε το 2018 στο 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου. Η ομάδα δημιούργησε ένα ωραίο βίντεο με τα βήματα υλοποίησης.
Ιστοσεμινάριο (webinar) για τις Εφαρμογές τεχνολογιών Διάχυτου και Κινητού Υπολογισμού και Διαδικτύου των Πραγμάτων (UMI) στην Εκπαίδευση
Τι είναι οι τεχνολογίες UMI και πως μπορούν να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση;
Παρακολουθήστε το webinar και την εισήγησή μου που πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2017.
https://blogs.sch.gr/webinarspe1920/2017/11/30/webinar2017006/
Κάτω από διαδίκτυο των πραγμάτων, διάχυτος υπολογισμός, ιστοσεμινάρια, κινητός υπολογισμός, φυσικές διεπαφές | 0 ΣχόλιαΗλεκτρονική τάξη υποστήριξης του βιβλίου του μαθήματος Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ιστοτόπων
Ενεργοποιήθηκε για τη νέα σχολική χρονιά ως κλειστό μάθημα (απαιτείται εγγραφή, για να μη βρίσκουν τα καμάρια μας τις λύσεις 😉 ) η ηλεκτρονική τάξη υποστήριξης του βιβλίου του μαθήματος Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ιστοτόπων (των Δελησταύρου Κ., Εφόπουλου Β.).
Καλή σχολική χρονιά!
Κάτω από μαθήματα | 0 ΣχόλιαΚαλή αρχή
Αγαπημένο μου ιστολόγιο,
Καλή μας αρχή. Σου εύχομαι να δέχεσαι μόνο καλές ειδήσεις, θετικά μηνύματα και σχόλια, εξ ου και το όνομά σου. Πάνω απ’ όλα εύχομαι να σε διαβάζει και κανένας άλλος εκτός από εμένα καθώς με την πληθώρα πληροφοριών που κυκλοφορούν στον παγκόσμιο ιστό είναι πιθανό να συμβαίνει αυτό και μόνο.
Ανώνυμε περιηγητή: Είμαι ο Δελησταύρου Κωνσταντίνος και είμαι εκπαιδευτικός πληροφορικής. Υπηρετώ στην Αξιούπολη του νομού Κιλκίς. Στο παρόν ιστολόγιο μπορείς να βρεις πληροφορίες που αφορούν την επαγγελματική μου δραστηριότητα, τα έργα μου, σχόλια και ειδήσεις για την εκπαιδευτική και πληροφορική επικαιρότητα και πραγματικότητα, καθώς και συνδέσμους για δικτυακά μέρη αξιόλογα κι αξιοπρόσεκτα. Αν είσαι περαστικός, περίεργος, αδιάφορος ή ό,τι άλλο και διαβάζεις αυτό το μήνυμα, κάνε έναν κόπο να σχολιάσεις κάποια από τα άρθρα που θα βρεις εδώ για να ξέρω κι εγώ ότι δεν είμαι μόνος στο χάος της δυαδικής, πεπερασμένης και διακριτής πληροφορίας που πλανιέται, άσκοπα τις περισσότερες φορές, στον κυβερνοχώρο.
Κάτω από Γενικά | 0 Σχόλια>Ain’t another park
>
Reading an article about electronic paper, I remembered PARC, Xerox’s research center at Palo Alto in California. PARC is responible for great IT innovations since its birth in 1970. Innovations that, along with others, inspired me as an Informatics newcomer back in the 80’s. Who haven’t used a Graphical User Interface, a laser printer, the Ethernet. Promising is also the future with discoveries like the electronic paper. A place worth visiting, a story worth reading, at http://www.parc.xerox.com.
Κάτω από Χωρίς κατηγορία | 0 Σχόλια>Berkeley University of California @ YouTube
>One of the most famous universities, Berkeley of California, started posting full lecture videos at YouTube.
See for yourself: http://youtube.com/ucberkeley
Κάτω από Χωρίς κατηγορία | 0 Σχόλια>Thessaloniki @ New York Times
>On April 8 2007, New York Times posted an article about my home city, Thessaloniki. You may read it at http://travel.nytimes.com//2007/04/08/travel/08next.html.
Cool article, although it mentions only city-center, modern-time Thessaloniki.
Κάτω από Χωρίς κατηγορία | 0 Σχόλια>A logo I designed for use only at the e-Accessibility Office at TEI of Thessaloniki
>This logo can be used for the functional purposes of e-Accessibility Office of Alexandrio TEI of Thessaloniki. It can only be used by its personel as a metaphor for the office’s actions and function, and noone else. If anybody else wants to use this logo, contact me via e-mail.
The logo is presented here as a thumbnail. The original .png image of the logo can be found here. The .png image is signed by me using The GNU Privacy Guard platform. To check the image’s validity you need the GNUPG software. My signature’s file can be found here. My public key can be found here.
Κάτω από design | 0 Σχόλια