ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗΣ MEΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σκοπός των προγραμμάτων της “φυσικής αγωγής για υγεία” είναι η συμμετοχή σε ήπιες, ψυχαγωγικές δραστηριότητες που μπορούν εύκολα να υιοθετηθούν από τα παιδιά και να ενσωματωθούν στο καθημερινό
πρόγραμμά τους και κυρίως στον ελεύθερο χρόνο τους εφ’ όρου ζωής.

Βασικός στόχος του εκπαιδευτικού πακέτου «Φυσική ΄Άσκηση και Υγεία» είναι να αναπτύξουν οι μαθητές ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες, ώστε να οργανώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους κατά τέτοιο τρόπο, που θα συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση και προαγωγή της υγείας τους.

Το σχολείο και ο θεσμός της Αγωγής Υγείας μπορούν να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στην κρίσιμη ηλικία των 8-12 ετών επηρεάζοντας το σύνολο των παραγόντων αυτών ή ενισχύοντας με δεξιότητες τους ίδιους τους μαθητές (αλλά και τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς), έτσι ώστε να διαμορφώσουν επιθυμητές συμπεριφορές που μακροπρόθεσμα θα προασπίσουν την υγεία τους.

Επιμέρους στόχοι της φυσικής δραστηριότητας για υγεία:
1.Να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις σχετικά με τη σύσταση του σώματός τους.
2. Να συνδέσουν τη φυσική άσκηση και τις διατροφικές συνήθειες με την αλλαγή
του σωματικού τους βάρους.
3. Να αντιληφθούν ότι η διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους συνδέεται με
την καλύτερη υγεία.
4. Να μάθουν τον τρόπο ώστε να μπορούν οι ίδιοι να αξιολογούν και να
παρακολουθούν το σωματικό τους βάρος.

Βασικοί άξονες δράσης για άσκηση και υγεία είναι:
A. Να μάθουν τα παιδιά στο δημοτικό από τι εξαρτάται το βάρος του σώματός μου;Αξιολόγηση του σωματικού βάρους.

Προσδιορισμός του ∆είκτη Μάζας Σώματος και πώς ακριβώς προκύπτει τόσο από ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ το βάρος όσο και από το ύψος μας.Τονίζεται ότι το βάρος βρίσκεται στον αριθμητή του κλάσματος και το ύψος στον παρονομαστή. Αυτό σημαίνει ότι όταν αυξάνεται το σωματικό βάρος τότε αυξάνεται και ο ∆είκτης Μάζας Σώματος ενώ όταν αυξάνεται το ύψος τότε ο ∆είκτης Μάζας Σώματος, μειώνεται. Ουσιαστικά δηλαδή όταν δύο άτομα έχουν το ίδιο σωματικό βάρος, το ψηλότερο από αυτά θα έχει χαμηλότερο ∆είκτη Μάζας Σώματος και
λιγότερο σωματικό λίπος.

Β. Κατανόηση του όρου “φυσικές δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο μας” και εφαρμογή κάποιων από αυτές στα διαλείμματα του σχολικού προγράμματος όπως :σχοινάκι, κρυφτό, κυνηγητό κτλ.

Γ. Κατανόηση της ωφέλειας της ¨ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ” τόσο ως παιδιά όσο κι ως ενήλικες αργότερα.

Δ. ΤΙ ΕΜΠΟ∆ΙΑ ΣΥΝΑΝΤΩ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΚΑΝΩ ΦΥΣΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ;

ΣΤΟΧΟΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΗΣ “ΑΣΚΗΣΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΩΣ ΤΡΟΠΟΥ ΖΩΗΣ”

1. Να ανακαλύψουν οι μαθητές ποιες δραστηριότητες είναι ευχάριστες και
διασκεδαστικές γι’ αυτούς.
2. Να βρουν νέες ευκαιρίες για φυσική άσκηση μαζί με τους γονείς τους.
3. Να σχεδιάσουν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα φυσικής άσκησης λαμβάνοντας
υπόψη τα εμπόδια που έχουν συναντήσει.

Επιμέρους στόχοι των δραστηριοτήτων για υγεία είναι οι εξής:
1. να βελτιώσουν οι μαθητές την αντίληψη που έχουν για τον εαυτό τους και τη
σχέση με τους συμμαθητές τους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
2. να μπορούν οι μαθητές να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να τα
διαχειρίζονται καλύτερα.
3. να μπορούν οι μαθητές να εντοπίσουν τις αλλαγές στην εμφάνιση, τη διάθεση και
το σώμα τους.
4. να αποκτήσουν οι μαθητές μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους και να
υιοθετήσουν ένα συστηματικό πρόγραμμα άσκησης.

Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων για “ΥΓΕΙΑ” των παιδιών μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα με τη συμμετοχή, ενθάρρυνση και ενεργό συμμετοχή των γονέων. Σε πολλές από τις δραστηριότητες απαιτείται να εμπλέκονται και οι ίδιοι οι γονείς, παρέχοντας στα παιδιά τους έντυπο υλικό (π.χ. αποκόμματα από περιοδικά και εφημερίδες) ή φτιάχνοντας από κοινού με τα παιδιά τους λίστα για τα ψώνια της οικογένειας. Πάνω από όλα όμως θα πρέπει να ενθαρρύνουν και να επιβραβεύουν κάθε προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές για έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής στο παρόν και στο μέλλον.

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © ΔΕΚΑΝΕΑ ΙΩΑΝΝΑ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση