Μαθηματικά Στ’: Αξιοποίηση λογισμικού Τεχνικής Στήριξης Σχολικού Δικτύου

Στο διαδικτυακό τόπο http://ts.sch.gr/software αναρτώνται λογισμικά για τα μαθήματα του δημοτικού από την Τεχνική Στήριξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Με αφορμή την 3η ενότητα των μαθηματικών που αναφέρεται στα ποσοστά, αξιοποιήθηκε το συγκεκριμένο λογισμικό σε μια συνδυαστική δραστηριότητα. Στην ενότητα αυτή ασχολούμαστε με τους λόγους και τις αναλογίες. Όπως αναφέρεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για τα μαθηματικά της έκτης τάξης, ανάμεσα στις πρώτες μαθηματικές ιδέες των προϊστορικών ανθρώπων είναι οι αναλογίες και η συμμετρία. Οι πρωτόγονες ζωγραφιές στα σπήλαια μαρτυρούν την ύπαρξη αυτών των ιδεών. Οι ζωγραφιές αυτές έχουν σχεδιαστεί από επιδέξιους τεχνίτες οι οποίοι στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν το περιβάλλον απόδωσαν εικόνες ζώων, κυνηγών, γεωμετρικών σχημάτων κ.ά. σε μεγέθη όχι τυχαία αλλά σε αναλογία με την πραγματικότητα. Έτσι με τη χρήση του λογισμικού “Κάνω Μαθηματικά- Ποσοστά στο γεωπίνακα”, τα παιδιά συνειδητοποιούν την αναλογική αυξομείωση ενός συγκεκριμένου σχήματος καθώς και την ποσοστιαία αλλαγή του μεγέθους του.

Πιο συγκεκριμένα:
Τα παιδιά ανοίγουν το σύνδεσμο του λογισμικού και επεξεργάζονται το κίτρινο σχήμα της εφαρμογής χρησιμοποιώντας το εργαλείο αλλαγής μεγέθους, όπως φαίνεται στις εικόνες:

1. Αρχικό Σχήμα
2. Επεξεργασία σχήματος- Μείωση σχήματος μέχρι τα 64 %- Τα παιδιά πειραματίζονται

Στη συνέχεια ζητάμε από τους μαθητές να υπολογίσουν σε ένα φύλλο εργασίας την περίμετρο του σχήματος, αν αυτό μειωθεί κατά 50% σε σχέση με το αρχικό. Παρακάτω παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά παραδείγματα από τις εργασίες των μαθητών:

1. Δώρα

2. Ειρήνη

Το λογισμικό εισήγαγε στη μαθηματική σκέψη των μαθητών την έννοια των ποσοστών μέσα από παιχνίδι με αλλαγές  μεγεθών σχημάτων και έτσι με τρόπο διασκεδαστικό  φρεσκαραν τις γνώσεις τους και στη γεωμετρία!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *