dimi's blog

Just another Blogs.sch.gr site

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο-Συμβουλές προς μαθητές.

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014 1:37 μμ |

Το Διαδίκτυο αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο γνώσης και εξερεύνησης. Ο χρόνος παραμονής μπροστά στον υπολογιστή είναι πολύ σημαντικός για την πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία σε όλους μας είναι απεριόριστες, αρκεί να τηρούμε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα πλοήγησης και φυσικά να κατανοήσουμε ότι η χρήσης του υπολογιστή αποτελεί εργαλείο μελέτης και ενημέρωσης, και όχι αποκλειστικά  μέσο ψυχαγωγίας. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ευαισθητοποιηθούν και να φροντίσουν για την ενημέρωση των μαθητών τους. Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών θα πρέπει: 1) να μάθουν να βρίσκουν ιστοχώρους κατάλληλους για παιδιά και φυσικά με επιμορφωτικό περιεχόμενο. 2) να αντιμετωπίζουν με κριτική σκέψη κάθε περιεχόμενο του διαδικτύου, προσπαθώντας να διαγνώσουν πιθανές  παραπλανητικές ή και λανθασμένες πληροφορίες. 3) να μάθουν να διαχωρίζουν την πληροφορία από τη διαφήμιση. 4)  να μάθουν ότι δεν πρέπει να ανεβάζουν ο,τιδήποτε στο διαδίκτυο και ότι, αν το κάνουν, παύει να είναι προσωπικό και γίνεται δημοσίως προσβάσιμο. 5) να αποφεύγουν  τη δημοσίευση φωτογραφιών (κυρίως αυτών που αφορούν προσωπικές τους στιγμές) και video όπου εμφανίζονται γνωστοί- φίλοι ή άλλα άτομα, εάν δεν έχουν πρώτα συμφωνήσει. 6) να μην δίνουν ποτέ τα προσωπικά τους στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτουν σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους, την οικογένειά ή το σχολείο τους. 7) να μην ανοίγουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μηνύματα e-mail,  επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα, γιατί είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή. 8) να αποφεύγουν να γράφονται σε κουίζ ή διαγωνισμούς εάν δεν έχουν διασταυρώσει την εγκυρότητά τους και όχι χωρίς πρότερη ενημέρωση των γονέων τους. 9) να γνωρίζουν ότι άτομα που «γνωρίζουν» στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι και ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως άγνωστοι. 10) να γνωρίζουν ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κτλ.) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη. 11) να αποφεύγουν να συναντήσουν κάποιον που γνώρισαν για πρώτη φορά στο διαδίκτυο. 12) να συζητούν με τους δασκάλους, τους γονείς  και με πρόσωπα που εμπιστεύονται για τις δραστηριότητες τους στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσουν κάτι περίεργο ή ασυνήθιστο. Συνοψίζοντας θα λέγαμε στους μαθητές:

  • όχι υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της «εξάρτησης».
  • όχι πληροφορίες που αφορούν προσωπικά δεδομένα.
  • προστασία της ιδιωτικής μας ζωής.
  • ΟΧΙ επικοινωνία με αγνώστους.

Εθισμός στο Διαδίκτυο και τα Διαδικτυακά Παιχνίδια

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014 2:26 μμ |

Ο εθισμός στο Διαδίκτυο (internet addiction) αποτελεί μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, προτάθηκε ως όρος πρώτη φορά από τον Goldberg (1995).Δεν υπάρχει κλινικός όρος “εθισμός στο Ιντερνετ”, ούτε αναγνωρισμένα κριτήρια εξάρτησης σε αυτό. Τα περίφημα κριτήρια της Young που χρησιμοποιούν οι ψυχολόγοι είναι παραλλαγή των κριτηρίων για εξάρτηση σε ουσίες (ναρκωτικά, αλκοόλ κλπ) και έχουν δεχτεί κριτική από πολλούς ερευνητές για την καταλληλότητά τους στο πλαίσιο της “εξάρτησης” στο Ιντερνετ.

Εθισμός στο Διαδίκτυο ή με άλλες ορολογίες «Παθολογική χρήση του διαδικτύου», «Προβληματική χρήση του διαδικτύου» μπορεί να προκύψει εξαιτίας της πολύωρης ενασχόλησης των ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα, προκαλώντας  σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου.

Ειδικότερα ένα φαινόμενο που αναδύεται στις μέρες μας είναι ο εθισμός στα διαδικτυακά παιχνίδια. Πολλοί νέοι δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν ή έστω να μειώσουν την ποσότητα των ωρών που αφιερώνουν μπροστά στην οθόνη παίζοντας διαφόρων ειδών ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα όπως επιθετικότητα, εθισμό και κοινωνική απομόνωση. Αρνητικές συνέπειες του εθισμού εμφανίζονται επιπλέον και σε τομείς όπως οικογένεια, εκπαίδευση και επάγγελμα. Ο εθισμός των εφήβων στο διαδίκτυο μπορεί, επίσης να είναι το αποτέλεσμα άλλων ψυχικών διαταραχών, όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα και κοινωνική φοβία.  Συχνά όμως η ανάπτυξη καταθλιπτικού συναισθήματος ή άγχους έπεται της εμφάνισης του εθισμού, όπως συμβαίνει και με άλλες εθιστικές συμπεριφορές.

Ένα άτομο θεωρείται εθισμένο όταν χαρακτηρίζεται από τουλάχιστον τρία από τα πιο κάτω:

  • Χρήση του Διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο.
  • Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο.
  • Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως για παράδειγμα άγχος, έμμονη σκέψη για το Διαδίκτυο, όνειρα για το Διαδίκτυο.
  • Χρήση Διαδικτύου προκειμένου να αποφευχθούν συμπτώματα απόσυρσης.
  • Μείωση λειτουργικότητας του ατόμου. Συνήθως παραμελούν την προσωπική τους υγεία, γευματίζουν ανθυγιεινά, σταματούν τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα, εγκαταλείπουν το σχολείο, συγκρούονται έντονα στο σπίτι με τους γονείς τους, έχουν μεγάλη ένταση και θυμό που οδηγεί ακόμα και στη βία (Chakraborty, 2010).
  • Συνέχιση χρήσης του Διαδικτύου παρά τη γνώση της παραπάνω δυσλειτουργίας.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) στην Ελλάδα, το φαινόμενο είναι συχνότερο σε αγόρια, σε δυσλειτουργικές οικογένειες και σε παιδιά με καταθλιπτικά συναισθήματα ή σύνδρομο υπερκινητικότητας.

Για την αντιμετώπιση του φαινομένου του εθισμού απαιτείται ευαισθητοποίηση και κυρίως ενημέρωση. Πρέπει να χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με μέτρο, συμπεριλαμβάνοντας στο πρόγραμμά μας εναλλακτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ενασχόληση με ομαδικά αθλήματα, χορωδίες, χορό και άλλες. Φροντίζουμε να καλλιεργούμε ορθές στάσεις αξιοποίησης του Διαδικτύου από μικρές ηλικίες. Ως γονείς ελέγχουμε και περιορίζουμε το χρόνο που τα παιδιά μας ξοδεύουν στο Διαδίκτυο (εγκαθιστώντας ειδικά λογισμικά, όπως π.χ. KidsWatch Time Control, WatchDog). Εάν παρατηρήσουμε υπερβολική χρήση ή και συμπεριφορές εθισμού αναζητούμε βοήθεια στην ιστοσελίδα www.cyberethics.info ή στο τηλέφωνο 22674747.

ΣΕΡΙΦΟΣ 1916 – ΝΕΤ Η Μηχανή του Χρόνου

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012 10:13 πμ |

Η Αιματηρή Απεργία των Μεταλλωρύχων της Σερίφου το 1916.
Η πρώτη απεργία με αίτημα το 8ωρο στην Ελλάδα.
Απόσπασμα από την εκπομπή της ΝΕΤ “Η Μηχανή του Χρόνου”

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012 9:01 πμ |

invitation

Κύκλωπας

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012 12:18 μμ |

ΚΥΚΛΩΠΕΙΑ ΤΕΙΧΗ-ΣΕΡΙΦΟΣ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2012 11:01 πμ |

Στην κορυφή του υψώματος του ακρωτηρίου Κύκλωπας βρίσκονται υπολείμματα οχύρωσης (Κυκλώπεια τείχη) καθώς και ένας πύργος, που οι ντόπιοι τον έχουν ονομάσει Πύργο ή Θρόνο του Κύκλωπα (λέγεται και Ψαρόπυργος).

Όπως και οι υπόλοιποι πύργοι που έχουν εντοπιστεί στο νησί, φαίνεται ότι επόπτευε την εύρυθμη λειτουργία των πλούσιων μεταλλείων του νησιού, αλλά και προστάτευε από επιθέσεις το λιμάνι του Μεγάλου Λιβαδιού.

Μπορείτε να τον επισκεφθείτε, με το αυτοκίνητο ή περπατώντας σε βατό χωματόδρομο. Σύμφωνα με το θρύλο, το ακρωτήριο Κύκλωπας είναι ο βράχος που ο Πολύφημος πέταξε θυμωμένος στον Οδυσσέα καθώς εκείνος, την ώρα που έφευγε από το νησί, τον περιγέλασε.

Hello world!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012 11:22 πμ |

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.