Το Διαδίκτυο αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο γνώσης και εξερεύνησης. Ο χρόνος παραμονής μπροστά στον υπολογιστή είναι πολύ σημαντικός για την πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία σε όλους μας είναι απεριόριστες, αρκεί να τηρούμε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα πλοήγησης και φυσικά να κατανοήσουμε ότι η χρήσης του υπολογιστή αποτελεί εργαλείο μελέτης και ενημέρωσης, και όχι αποκλειστικά μέσο ψυχαγωγίας. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ευαισθητοποιηθούν και να φροντίσουν για την ενημέρωση των μαθητών τους. Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών θα πρέπει: 1) να μάθουν να βρίσκουν ιστοχώρους κατάλληλους για παιδιά και φυσικά με επιμορφωτικό περιεχόμενο. 2) να αντιμετωπίζουν με κριτική σκέψη κάθε περιεχόμενο του διαδικτύου, προσπαθώντας να διαγνώσουν πιθανές παραπλανητικές ή και λανθασμένες πληροφορίες. 3) να μάθουν να διαχωρίζουν την πληροφορία από τη διαφήμιση. 4) να μάθουν ότι δεν πρέπει να ανεβάζουν ο,τιδήποτε στο διαδίκτυο και ότι, αν το κάνουν, παύει να είναι προσωπικό και γίνεται δημοσίως προσβάσιμο. 5) να αποφεύγουν τη δημοσίευση φωτογραφιών (κυρίως αυτών που αφορούν προσωπικές τους στιγμές) και video όπου εμφανίζονται γνωστοί- φίλοι ή άλλα άτομα, εάν δεν έχουν πρώτα συμφωνήσει. 6) να μην δίνουν ποτέ τα προσωπικά τους στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτουν σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους, την οικογένειά ή το σχολείο τους. 7) να μην ανοίγουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μηνύματα e-mail, επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα, γιατί είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή. 8) να αποφεύγουν να γράφονται σε κουίζ ή διαγωνισμούς εάν δεν έχουν διασταυρώσει την εγκυρότητά τους και όχι χωρίς πρότερη ενημέρωση των γονέων τους. 9) να γνωρίζουν ότι άτομα που «γνωρίζουν» στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι και ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως άγνωστοι. 10) να γνωρίζουν ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κτλ.) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη. 11) να αποφεύγουν να συναντήσουν κάποιον που γνώρισαν για πρώτη φορά στο διαδίκτυο. 12) να συζητούν με τους δασκάλους, τους γονείς και με πρόσωπα που εμπιστεύονται για τις δραστηριότητες τους στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσουν κάτι περίεργο ή ασυνήθιστο. Συνοψίζοντας θα λέγαμε στους μαθητές:
- όχι υπερβολική ενασχόληση με το Διαδίκτυο γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της «εξάρτησης».
- όχι πληροφορίες που αφορούν προσωπικά δεδομένα.
- προστασία της ιδιωτικής μας ζωής.
- ΟΧΙ επικοινωνία με αγνώστους.