Ένα ταξίδι με το πρόγραμμα “Οδυσσέας”

Οι μαθητές της Ε  τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν εφέτος στο πρόγραμμα “Οδυσσέας” του πανεπιστημίου Κρήτης.

Με κέφι και περιέργεια κατέγραψαν τις προσδοκίες τους από αυτό το όμορφο ταξίδι γνώσης που θα πραγματοποιήσουν σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας.

Πρόγραμμα χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων δήμου Κομοτηνής.

Γνωστό έγινε το πρόγραμμα χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων της Κομοτηνής.

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου

5.30 μ.μ. Μαγεμένο Πάρκο

Έναρξη του 4ου φιλανθρωπικού αγιοβασιλιάτικου αγώνα δρόμου, με τίτλο “Santa .Run”. H αφετηρία είναι το Πάρκο της Αγίας Παρασκευής και ο τερματισμός στην κεντρική πλατεία της πόλης.

7.00 μ.μ. Πλατεία Ειρήνης

Άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου

Ο Δήμαρχός μας κ. Γιάννης Γκαράνης και η ΔΚΕΠΠΑΚ καλούν μικρούς και μεγάλους στην Κεντρική Πλατεία για να δηλώσουμε και επίσημα την έναρξη της εορταστικής περιόδου με το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου.

7:15 μ.μ. Πλατρεία Ειρήνης

Συναυλία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη

Μαζί του η Μελίνα Μακρή

(περισσότερα…)

03-12-19 Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι στον πλανήτη, μεταξύ αυτών πάνω από 100 εκατομμύρια παιδιά, ζουν με κάποιο είδος αναπηρίας, ενώ περισσότερα από 80 εκατομμύρια άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και περίπου 1 εκατομμύριο στην Ελλάδα έχουν επίσης κάποιο είδος αναπηρίας.
Πριν από 27 χρόνια, ο ΟΗΕ καθιέρωσε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, προκειμένου να διευρύνει την ενημέρωση του κοινού για ζητήματα αναπηρίας και να προωθήσει τα δικαιώματα και την ευημερία των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις εκφάνσεις της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής. Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στην ενίσχυσή τους, θέτοντας ως στόχο να επιτευχθεί η παγκόσμια δέσμευση για το 2030 «να μην μείνει κανένας πίσω». Θέματα αναπηρίας αναφέρονται σε διάφορα σημεία των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και συσχετίζονται επίσης άμεσα με την εκπαίδευση.
Κάθε ευνομούμενο κράτος οφείλει να εξασφαλίσει πλήρη ισότητα δικαιωμάτων στα άτομα με αναπηρία, σεβασμό και αποδοχή τους μέσα από ολοκληρωμένες πολιτικές και εθνική στρατηγική για την αναπηρία. Το Υπουργείο Παιδείας και σύσσωμη η Κυβέρνηση αναδεικνύουμε σε υψηλή προτεραιότητα την εξασφάλιση προσβασιμότητας, ίσων ευκαιριών, και σεβασμού και αποδοχής για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς με αναπηρία. Επιχειρούμε, με την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία, την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η προσαρμοστικότητα, η υπευθυνότητα, η κατανόηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Το σχολείο αναλαμβάνει κομβικό ρόλο στη μετάδοση αυτών των αξιών, ώστε κανένα παιδί «να μη μείνει πίσω», κανένα παιδί να μη βρεθεί στο περιθώριο.
Στην ίδια κατεύθυνση, επισπεύδουμε και ολοκληρώνουμε άμεσα τον διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ώστε οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Κυρίες και κύριοι, αγαπητά μας παιδιά,
Αυτή η μέρα ας αποτελέσει την αφορμή να δεσμευτούμε όλοι σε μία συμμαχία για έναν καλύτερο κόσμο, δίκαιο, βιώσιμο, για μία κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς

Το παραμύθι ως κειμενικό είδος.

Υπό την ακριβή έννοιά του το παραμύθι είναι μια σύντομη ή λαϊκή ιστορία που ενσωματώνει το έθος, το οποίο μπορεί να εκφραστεί ρητά στο τέλος του ως αξιωματική αρχή. Συγγενές του μύθου αλλά διαφοροποιημένο εννοιολογικά το παραμύθι είναι εξαρχής μια επινόηση, μια μυθιστοριογραφία, μια φαντασιακή αφήγηση η οποία ορισμένες φορές χρησιμοποιεί μεταφορικά κάποιο ζώο ως κεντρικό χαρακτήρα του ή εισάγει στερεότυπους χαρακτήρες, όπως ο κατεργάρης. Πολύ συχνά γίνεται ανατρεπτική αλληγορία ενάντια στον φεουδαρχισμό ή την εκάστοτε άρχουσα τάξη, ή μια σύγκρουση του ανθρώπινου με το αόρατο βασίλειο. Προσωποποιεί και εξατομικεύει διαφορετικά στοιχεία πέρα από τη λογική του χώρου και του χρόνου και επεκτείνεται αδιάκριτα από τον οργανικό στον ανόργανο κόσμο, από τον άνθρωπο και τα ζώα στα δέντρα, τα λουλούδια, τις πέτρες, τα ρεύματα και τους ανέμους. Το παραμύθι κάνει χρήση συμβόλων, τα οποία με ποιητικό, λυρικό αλλά και αλληγορικό τρόπο εκφράζονται και αποδίδουν νόημα στις μεταφορές του.

παρουσίαση για το παραμύθι εκδόσεις Άγκυρα

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.

Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β’ 1384/24/04/2017).

(περισσότερα…)