Να ρωτήσετε τους μαθητές του σχολείου μας : << Πόσο συχνά τρώτε πρωινό; >>
Κάθε μαθητής που θα ρωτάτε θα σημειώνει ένα Ι στο αντίστοιχο σημείο του πρώτου πίνακα. Εσείς, αφού συλλέξετε τα δεδομένα, θα συμπληρώσετε τη συχνότητα με αριθμούς.
Στον δεύτερο πίνακα θα παρουσιάσετε οργανωμένα τα δεδομένα της έρευνάς σας.
Με τα δεδομένα του δεύτερου πίνακα θα δημιουργήσετε στο Excel ένα ραβδόγραμμα και ένα κυκλικό διάγραμμα, για να δείξετε το ποσοστό κάθε απάντησης προς το σύνολο των παιδιών.
ΟΔΗΓΙΕΣ : Στο Excel θα εργαστείτε ως εξής:
Ανοίξτε ένα φύλλο εργασίας (βιβλίο) στο πρόγραμμα του Excel.
Για το ραβδόγραμμα: Πρώτα θα δώσετε τα στοιχεία σας. Στην πρώτη στήλη, Α, ως εξής :
Πάντα, στην πρώτη σειρά της πρώτης στήλης
Ποτέ, στη δεύτερη σειρά της πρώτης στήλης
Συχνά, στην τρίτη σειρά της πρώτης στήλης
Σπάνια, στην τέταρτη σειρά της πρώτης στήλης
Στη δεύτερη στήλη, Β, θα δώσετε τα δεδομένα που συγκεντρώσατε από τις απαντήσεις των μαθητών που ρωτήσατε ως εξής :
Π.χ.
20, στην πρώτη σειρά της δεύτερης στήλης
10, στη δεύτερη σειρά της δεύτερης στήλης
Κ.τ.λ.
Έπειτα, στο ίδιο φύλλο εργασίας του Excel, στη γραμμή εργαλείων, θα πατήσετε Εισαγωγή και μετά Στήλη. Θα διαλέξετε όποιο ραβδόγραμμα σας αρέσει και θα κάνετε κλίκ επάνω του. Θα το εγκαταστήσει αμέσως. Αμέσως μόλις εγκαταστήσει το ραβδόγραμμα, θα εμφανιστεί στη γραμμή εργαλείων το εικονίδιο Διατάξεις Γραφήματος. Θα επιλέξετε ένα από τα εικονίδια στις Διατάξεις Γραφήματος και στο ραβδόγραμμά σας θα εμφανιστεί η φράση Τίτλος Γραφήματος. Θα κάνετε κλικ επάνω του για να το επιλέξετε και θα προσθέσετε τίτλο, στην έρευνά μας, Πόσο συχνά τρώω πρωινό;
Με το ίδιο τρόπο, για το κυκλικό διάγραμμα :
Θα πατήσετε Εισαγωγή και μετά Πίτα. Μην ξεχάσετε να προσθέσετε και στην πίτα τίτλο!
Πίνακας 1. Πόσο συχνά τρώω πρωινό; ( Καταμέτρηση με Ι )
Πάντα | Ποτέ | Συχνά | Σπάνια |
Πίνακας 2. Πόσο συχνά τρώω πρωινό; ( Συχνότητα, με αριθμούς)
Πάντα | Ποτέ | Συχνά | Σπάνια | |
Τρώω πρωινό
|
60 | 30 | 45 | 20 |
Σύνολο : 155 παιδιά
Ραβδόγραμμα
Κυκλικό διάγραμμα