Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Ζω καλύτερα,Ευ ζην

Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Ζω καλύτερα,Ευ ζην

Τίτλος: Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Τα παιδιά διάλεξαν έναν φίλο που έχουν καιρό να παίξουν μαζί και σχημάτισαν έτσι ζευγαράκια (δυάδες). Το κάθε ζευγάρι μοιράστηκε ένα φύλλο χαρτί και ο ένας ζωγράφισε τον άλλον. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αλληλεπιδρούν καθώς μοιράζονται το κοινό χαρτί.

IMG 86ed35c2f82d1a5c2a7fd4616f2c1679 V

 

Έπειτα το κάθε ζευγάρι κόβει τις φιγούρες του και μαζί με άλλα ζευγαράκια τις κολλούν σε ένα μεγάλο χαρτί . Συνεργάζονται, περιγράφουν και παρατηρούν ο ένας τον άλλον(φιγούρες) και δημιουργούν ένα κοινό έργο.

IMG 4a7160c6bba837de4a4361b46bca09f0 V IMG 3afb85e478ff1494a2d9efe12fdfcf47 V IMG 20220502 194155

Τέλος τα κοινά ομαδικά έργα παρουσιάζονται στην ολομέλεια ώστε αν τα δουν και τα υπόλοιπα παιδιά.Η κάθε ομάδα ορίζει έναν εκπρόσωπο και οι υπόλοιποι συμπληρώνουν όπου χρειαστεί.

Αναφέραμε την λέξη Βία και Εκφοβισμός και με καταιγισμό ιδεών , διερευνήθηκαν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών. Έπειτα τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες με τρεις μορφές βίας (λεκτική, σωματική, κοινωνική απομόνωση) προκειμένου να προσεγγίσουμε σφαιρικά τις περιοχές εκδήλωσης της Βίας. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν για το αν υπάρχει στο σχολείο τους κάτι ανάλογο ή αν τους έχει συμβεί κάπου αλλού (εμπειρίες εκφοβισμού), τι ένιωσαν, πως αντέδρασαν κ.λ.π.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο «Ο νταις του σχολικού». Μέσω του συγκεκριμένου βιβλίου τα παιδιά αναγνωρίζουν τα συναισθήματα που προκαλεί η βία, τους ασφαλείς τρόπους διαχείρισης της βίας, ενθαρρύνονται να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τους άλλους όταν εκφοβίζονται, να κατανοούν τα συναισθήματα του άλλου και την έννοια του δικαίου και άδικου.

IMG 20220502 194603

Παρατηρήσαμε , σκεφτήκαμε, επεξεργαστήκαμε, τον πίνακα του MattMahurin με τίτλο «Bullying».

ee286 bully art 1272568024 7631

Κάναμε αναπαράσταση του πίνακα και συζητήσαμε προκειμένου να κατανοηθεί βαθύτερα το φαινόμενο του εκφοβισμού.

IMG 20220502 200809

 

Φτιάξαμε την καρδιά της φιλίας με λέξεις που έχουν σχέση με τη φιλία.

IMG 20220426 185400

IMG 20220426 185200

Διαβάσαμε το βιβλίο “Για το σώμα μου αποφασίζω εγώ” και φτιάξαμε το δίκτυο ασφαλείας του κάθε παιδιού αξιοποιώντας την παλάμη του κάθε παιδιού. Τα άτομα που βρίσκονται σε αυτό το δίκτυο είναι εκείνα με τα οποία το παιδί νοιώθει ασφάλεια, τα εμπιστεύεται και μπορεί να ζητήσει υποστήριξη οπότε θεωρεί εκείνο ότι τη χρειάζεται.

9786180212464IMG 20220317 121728

IMG d5e90d0489913b2c7eb9de773c6c00f0 VIMG 20220426 185305

Δημιουργήσαμε μια πίστα για το εκπαιδευτικό μας ρομποτακι με ζωγραφιές που σχετίζονται με τη ΒΙΑ αλλά και τη Φιλία. Προγραμματίσαμε το εκπαιδευτικό μας ρομποτακι ώστε να πήγαινε εκεί που βρίσκεται η Φιλία και να αποφεύγει ό,τι σχετίζεται με τη ΒΙΑ.

IMG 20220426 185536

IMG a375ed0805ffa7cfd140d0db1a484e1c V

IMG 736294ee6227ea1b8f89e8252325e2b9 V