Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Ζω καλύτερα,Ευ ζην
Τίτλος: Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω
Τα παιδιά διάλεξαν έναν φίλο που έχουν καιρό να παίξουν μαζί και σχημάτισαν έτσι ζευγαράκια (δυάδες). Το κάθε ζευγάρι μοιράστηκε ένα φύλλο χαρτί και ο ένας ζωγράφισε τον άλλον. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αλληλεπιδρούν καθώς μοιράζονται το κοινό χαρτί.
Έπειτα το κάθε ζευγάρι κόβει τις φιγούρες του και μαζί με άλλα ζευγαράκια τις κολλούν σε ένα μεγάλο χαρτί . Συνεργάζονται, περιγράφουν και παρατηρούν ο ένας τον άλλον(φιγούρες) και δημιουργούν ένα κοινό έργο.
Τέλος τα κοινά ομαδικά έργα παρουσιάζονται στην ολομέλεια ώστε αν τα δουν και τα υπόλοιπα παιδιά.Η κάθε ομάδα ορίζει έναν εκπρόσωπο και οι υπόλοιποι συμπληρώνουν όπου χρειαστεί.
Αναφέραμε την λέξη Βία και Εκφοβισμός και με καταιγισμό ιδεών , διερευνήθηκαν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών. Έπειτα τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες με τρεις μορφές βίας (λεκτική, σωματική, κοινωνική απομόνωση) προκειμένου να προσεγγίσουμε σφαιρικά τις περιοχές εκδήλωσης της Βίας. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν για το αν υπάρχει στο σχολείο τους κάτι ανάλογο ή αν τους έχει συμβεί κάπου αλλού (εμπειρίες εκφοβισμού), τι ένιωσαν, πως αντέδρασαν κ.λ.π.
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το βιβλίο «Ο νταις του σχολικού». Μέσω του συγκεκριμένου βιβλίου τα παιδιά αναγνωρίζουν τα συναισθήματα που προκαλεί η βία, τους ασφαλείς τρόπους διαχείρισης της βίας, ενθαρρύνονται να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τους άλλους όταν εκφοβίζονται, να κατανοούν τα συναισθήματα του άλλου και την έννοια του δικαίου και άδικου.
Παρατηρήσαμε , σκεφτήκαμε, επεξεργαστήκαμε, τον πίνακα του MattMahurin με τίτλο «Bullying».
Κάναμε αναπαράσταση του πίνακα και συζητήσαμε προκειμένου να κατανοηθεί βαθύτερα το φαινόμενο του εκφοβισμού.
Φτιάξαμε την καρδιά της φιλίας με λέξεις που έχουν σχέση με τη φιλία.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Για το σώμα μου αποφασίζω εγώ” και φτιάξαμε το δίκτυο ασφαλείας του κάθε παιδιού αξιοποιώντας την παλάμη του κάθε παιδιού. Τα άτομα που βρίσκονται σε αυτό το δίκτυο είναι εκείνα με τα οποία το παιδί νοιώθει ασφάλεια, τα εμπιστεύεται και μπορεί να ζητήσει υποστήριξη οπότε θεωρεί εκείνο ότι τη χρειάζεται.
Δημιουργήσαμε μια πίστα για το εκπαιδευτικό μας ρομποτακι με ζωγραφιές που σχετίζονται με τη ΒΙΑ αλλά και τη Φιλία. Προγραμματίσαμε το εκπαιδευτικό μας ρομποτακι ώστε να πήγαινε εκεί που βρίσκεται η Φιλία και να αποφεύγει ό,τι σχετίζεται με τη ΒΙΑ.