13 Οκτ 2010

Συντάκτης: ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Σάββατο, 02 Οκτώβριος 2010 17:43

Η εγκύκλιος για τις μετεγγραφές

13 Οκτ 2010

Συντάκτης: ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Διαδικασία μετεγραφών

Κεν Ρόμπινσον

8 Οκτ 2010

Διαδικασία μετεγραφών

Συντάκτης: ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Διαδικασία μετεγραφών

3 Οκτ 2010

Η εγκύκλιος μετεγραφών

Συντάκτης: ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Σάββατο, 02 Οκτώβριος 2010 17:43

Η εγκύκλιος για τις μετεγγραφές

[forum:49]

14η παράλληλης συνεδρίας: Εναλλακτικές Διδακτικές Προσεγγίσεις 

Στη συνεδρία αυτή μεγάλο μέρος των εργασιών αναφερόταν σε διαθεματικές διδακτικές προσεγγίσεις. Η διαθεματική προσέγγιση δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή, να συγκροτήσει ένα ενιαίο σύνολο γνώσεων και δεξιοτήτων, δηλ. μια ολιστική αντίληψη της γνώσης, που του επιτρέπει να διαμορφώσει προσωπική άποψη για θέματα, τα οποία αφ? ενός σχετίζονται μεταξύ τους και αφ? ετέρου με ζητήματα της καθημερινής ζωής. Επιπλέον υποστηρίζεται από μεθόδους ενεργητικής απόκτησης της γνώσης, οι οποίες εφαρμόζονται κατά την διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου με αποτέλεσμα την καλύτερη αφομοίωση του θέματος. Ένας από τους τρόπους υλοποίησης μιας διαθεματικής προσέγγισης είναι η μέθοδος Project.

Κατά τις φάσεις υλοποίησης του Project, η επιλογή του θέματος της εργασίας γίνεται μέσα από διαδικασία διαλόγου με την ομάδα. Αφού τεθούν ο σκοπός και οι στόχοι από την παιδαγωγική ομάδα, ακολουθεί ο σχεδιασμός υλοποίησης του project που επιλέχτηκε, η διεξαγωγή ? πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων και τέλος η αξιολόγηση. Σχολιασμός εργασιών Αξιοποιώντας την εκπαιδευτική τηλεόραση στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο: μια διδακτική πρόταση με αλληλεπιδραστικές δραστηριότητες υποτιτλισμού ταινιών. (Σπύρος Παπαδάκης, Σοφία Παπαδημητρίου)

Στην εργασία αυτή προτείνεται η αξιοποίηση  των ψηφιακών ταινιών της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης ως ένα μέσο, με το οποίο οι μαθητές οικοδομούν τις γνώσεις τους μέσα από αλληλεπιδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες στη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Χρησιμοποιεί το λογισμικό LvS, ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και διατίθεται δωρεάν, για τη δημιουργία και διαχείριση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων (εκπαιδευτικό σενάριο) που έχουν ως πρωτογενή δράση την προσθήκη ή μεταβολή υποτίτλων σε αποσπάσματα ταινιών (clips) και τη δημιουργία υποτιτλισμένων ταινιών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο εκπαιδευόμενος καλείται να εμπλακεί με το περιεχόμενο που του παρέχεται μέσω της ταινίας, να το ερμηνεύσει, να το χρησιμοποιήσει, να το αξιολογήσει, να δημιουργήσει και μέσω αυτών να μάθει.

Η διδακτική παρέμβαση έγινε στη διδασκαλία Πληροφορικής της Β? Γυμνασίου χρησιμοποιώντας την ταινία της ΕΤ (Εκπαιδευτικής τηλεόρασης), «Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές», παραγωγής 2006, η οποία περιέχει πέντε δεκαπεντάλεπτα επεισόδια με τα εξής επιμέρους αντικείμενα: α) εισαγωγή στην τεχνολογία της πληροφορίας, β) το υλικό, γ) το λογισμικό, δ) πληροφοριακά δίκτυα, ε) υγεία και ασφάλεια-προστασία δεδομένων.

Κατά την πιλοτική εφαρμογή ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τα πρώτα συμπεράσματα ήταν θετικά και από την πλευρά των μαθητών και των καθηγητών, ποσοτικά συμπεράσματα θα προκύψουν μετά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων σε δείγμα μεγαλύτερης εμβέλειας.

Κατά την προσωπική μου άποψη, είναι ένα λογισμικό που δημιουργεί ένα ενεργητικό μαθησιακό περιβάλλον και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες δραστηριότητες (π.χ. Περιβαλλοντική εκπαίδευση), όπου οι ίδιοι οι μαθητές καταγράφουν το βίντεο, το επεξεργάζονται με διαθέσιμα λογισμικά (π.χ. movie maker) και χρησιμοποιούν το λογισμικό για τον υποτιτλισμό της ταινίας.

 Μια διερευνητική και διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της ζωγραφικής μέσω Η/Υ στην Α? Γυμνασίου. (Β. Σουβατζόγλου) Η εργασία αυτή προσεγγίζει με μια διαθεματική δραστηριότητα τη διδασκαλία της ενότητας «Χρήση εργαλείων έκφρασης και δημιουργίας» στο μάθημα Πληροφορικής της Α? Γυμνασίου. Το θέμα της συνδυάζει, τη ζωγραφική και την αναζήτηση πληροφοριών από το internet, από το γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής και την τέχνη από το γνωστικό αντικείμενο των Καλλιτεχνικών. Έχει δε σαν σκοπό να εισάγει τους μαθητές στην έννοια του ηλεκτρονικού-ψηφιακού πολιτισμού (e-culture) μέσα από έργα του Picasso και του Warhol και υλοποιήθηκε με την μέθοδο Project. Ταυτόχρονα διερευνάται η επιτυχία και αποδοχή του εγχειρήματος 

Η διαθεματική δραστηριότητα υλοποιήθηκε σε δυο τμήματα της Α? Γυμνασίου σε 56 μαθητές συνολικά. Στην αρχή της δραστηριότητας ο συγγραφέας μοίρασε ερωτηματολόγια για να συμπληρωθούν ανώνυμα από τους μαθητές ώστε να σκιαγραφηθεί το προφίλ των μαθητών. Από την επεξεργασία τους διαπιστώθηκε ότι το 90% ζωγραφίζει σε υπολογιστή είτε στο δικό του είτε σε άλλον αλλά το σύνολο των μαθητών δεν έχει εικαστική παιδεία και είναι ελλειμματικό ως προς τα ζητήματα τέχνης.

Επιλέχτηκαν έργα των ζωγράφων που είναι οικεία προς τους μαθητές, η δε ανάκτησή τους έγινε από τον Παγκόσμιο Ιστό και επεξεργάστηκαν σύμφωνα με το στυλ που επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές. Τέλος, η αξιολόγηση του εγχειρήματος βασίστηκε αφενός στη συμμετοχική παρατήρηση του εκπαιδευτικού και αφετέρου στα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι μαθητές με το πέρας της δραστηριότητας. Από τα συμπεράσματα προέκυψε ότι οι μαθητές αντέδρασαν θετικά και ευχαριστήθηκαν τη δραστηριότητα, μεγάλο δε ποσοστό την έκρινε ως εύκολη

Από την παρουσίαση του θέματος διαπιστώνεται ότι αφενός μεν επιτεύχθηκαν αρκετοί από τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας, αφετέρου θα έπρεπε η δραστηριότητα να μελετηθεί και σε μαθητές που δεν έχουν ικανοποιητικές δεξιότητες στην χρήση Η/Υ για την καλύτερη αξιολόγηση της εφαρμογής της. Επιπλέον από την παρουσίαση της εργασίας διαπιστώθηκε ότι δεν εφαρμόστηκαν πλήρως τα στάδια της μεθόδου Project, όπως η επιλογή του θέματος να γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές καθώς και η αξιολόγηση της μεθόδου.

 Ανάπτυξη προσομοιώσεων από μαθητές: μια εμπειρική μελέτη (Κ. Γλέζου & Μ. Γρηγοριάδου)

Η εργασία αυτή αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης έρευνας, η οποία επιχειρεί να διερευνήσει την προστιθέμενη αξία εφαρμογής ενός διαθεματικού εκπαιδευτικού σεναρίου που προωθεί τη διερευνητική και συνεργατική μάθηση με αξιοποίηση του MicroWorlds Pro, χρησιμοποιώντας την προσομοίωση της ?ελεύθερης πτώσης? ενός αντικειμένου. Σκοπός της έρευνας αποτελεί η ανάδειξη βασικών παραμέτρων μιας αποτελεσματικής εναλλακτικής διδακτικής πρότασης, σε επίπεδο σχεδίασης, ανάπτυξης και εφαρμογής. Ως ερευνητική υπόθεση θεωρήθηκε ότι το συγκεκριμένο περιβάλλον αποτελεί ένα κατάλληλο προγραμματιστικό πολυμεσικό περιβάλλον για την ανάπτυξη μοντέλων, προσομοιώσεων, πολυμεσικών εφαρμογών και ιστοσελίδων ως συνθετικών εργασιών. Εστιάστηκε σε κάποιες χαρακτηριστικές πτυχές της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας προκειμένου να απαντηθούν βασικά ερευνητικά ερωτήματα όπως: α)πώς διαμορφώνεται το μαθησιακό περιβάλλον κατά τη διαδικασία ανάπτυξης προσομοιώσεων; και β)ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εξελληνισμένης έκδοσης του περιβάλλοντος MicroWorlds Pro που συμβάλουν ή δυσχεραίνουν τη διαμόρφωση αποτελεσματικού περιβάλλοντος μάθησης.

Το σενάριο εφαρμόστηκε πιλοτικά στο πλαίσιο του μαθήματος επιλογής «Πολυμέσα-Δίκτυα» σε δύο τμήματα της Γ’ Τάξης του Α’ και Β’ Αρσάκειου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, σε πέντε φάσεις, ακολουθώντας διαφορετική διδακτική προσέγγιση ανά τμήμα. Στο 1ο τμήμα οι μαθητές αρχικά κλήθηκαν να δημιουργήσουν σταδιακά ένα μικρόκοσμο τεσσάρων σελίδων, ο οποίος αφορούσε στις Α’, Β’ και Γ’ φάσεις του σεναρίου, ακολουθώντας κατάλληλα διαμορφωμένα φύλλα εργασίας. Στο 2ο τμήμα δόθηκε έτοιμος ο προαναφερόμενος μικρόκοσμος, όπως αναπτύχθηκε με την περάτωση των τριών πρώτων φάσεων, προς πειραματισμό. Στη συνέχεια, οι μαθητές και στα δύο τμήματα κλήθηκαν να τροποποιήσουν το μικρόκοσμο και να προχωρήσουν σταδιακά στις Δ’ και Ε’ φάσεις.

Η εισήγηση περιγράφει κυρίως τον τρόπο υλοποίησης της δραστηριότητας και όπως ειπώθηκε από την εισηγήτρια εστιάζεται στα χαρακτηριστικά του MicroWorlds Pro και αναδεικνύει πτυχές από την πιλοτική εφαρμογή αυτής της διδακτικής προσέγγισης. Είναι ενδιαφέρον με την ολοκλήρωση τις έρευνας εκτός από τα συμπεράσματα των ερευνητικών ερωτημάτων που τέθηκαν, να διαπιστωθεί σε ποια από τις δύο ομάδες η διδακτική προσέγγιση ήταν πιο αποτελεσματική.

 Περιστρεφόμενα φωτοβολταϊκά με χρήση του μικροελεγκτή Basic Stamp (Ν. Γιαννακόπουλος)

Στην τέταρτη εργασία παρουσιάζεται μια διαθεματική δραστηριότητα, που όπως διευκρινίστηκε από τον εισηγητή δεν ήταν στα πλαίσια του μαθήματος πληροφορικής, αλλά στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του σχολείου, χρησιμοποιώντας την μέθοδο Project. Περιγράφει την κατασκευή ενός περιστρεφόμενου φωτοβολταϊκού που ακολουθεί αυτόματα τον ήλιο ώστε να δεσμεύει περισσότερη ενέργεια και κατά συνέπεια να αυξάνεται η απόδοσή του.

Σίγουρα είναι μία σύνθετη διαθεματική δραστηριότητα που εμπλέκει πολλά γνωστικά αντικείμενα, όμως δεν διαφαίνονται τα στάδια υλοποίησης της μεθόδου, ποιος ήταν ο ρόλος της ομάδας στην επιλογή του θέματος και αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν.

 ?Βιονικό Χέρι? και ?Τηλερομπότ?: υλοποίηση συνθετικών εργασιών στα πλαίσια διαθεματικής συνεργασίας των τομέων Πληροφορικής & Ηλεκτρολογίας των Τ.Ε.Ε (Ν. Αδαμόπουλος, Α. Πανόπουλος)

Στην  εργασία αυτή παρουσιάζονται δυο έργα που δημιουργήθηκαν με τη μέθοδο project, κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2005-2006 και 2006-7 αντίστοιχα, στα πλαίσια διαθεματικής συνεργασίας των Τομέων Πληροφορικής και Ηλεκτρολογίας του 1ου Τ.Ε.Ε./ΕΠΑ.Λ. Πύργου. Πρόκειται για ηλεκτρομηχανικές κατασκευές που ελέγχονται από πρωτότυπο λογισμικό. Τα έργα χρηματοδοτήθηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος από το πρόγραμμα «Δαίδαλος», στα πλαίσια της πράξης «Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Επίδειξης και Βράβευσης Εκπαιδευτικών Έργων» Μαθητών των Δημοσίων TEE και ΣΕΚ. Κυρίως περιγράφετε ο τρόπος κατασκευής των έργων. Η πρώτη κατασκευή λέγεται ?Βιονικό Χέρι? και είναι ένας ηλεκτρομηχανολογικός βραχίονας ελεγχόμενος είτε από Η/Υ είτε από χειριστήριο. Μπορεί να κινείται πάνω-κάτω, αριστερά-δεξιά και να παίζει με τα δάκτυλά του μελωδίες σε παιδικό πιάνο. Η δεύτερη εφαρμογή λέγεται ?Τηλερομπότ? και μπορεί να κινείται εμπρός και πίσω, να στρίβει αριστερά και δεξιά, να κάνει επιτόπου αναστροφή, να κινεί το χέρι πάνω και κάτω, να κινεί το κεφάλι αριστερά και δεξιά, να κάνει λήψη εικόνας και ήχου από το χώρο που κινείται και να τα μεταδίδει ασύρματα στο χειριστή του, αλλά και να εκφωνεί ηχητικά μηνύματα και εντολές.

Όπως και στην προηγούμενη δεν διακρίνεται ο τρόπος εφαρμογής της μεθόδου Project, η συμμετοχή των μαθητών στην επιλογή του θέματος και η ενεργητική συμμετοχή τους σε όλες τις φάσεις υλοποίησης της μεθόδου. Κυρίως αποτυπώνεται η διάχυση των αποτελεσμάτων, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον επίλογο του εισηγητή: «περισσότερη αξία έχει η διαδρομή και όχι ο προορισμός».

3 Απρ 2008

Άλλο ένα BLOG

Συντάκτης: ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ | Κάτω από: Γενικά

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “blogging”!