Η ιστορία του Ολοήμερου Σχολείου

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 ξεκίνησε στην Ελλάδα η συζήτηση για την εισαγωγή του Ολοήμερου σχολείου στην εκπαίδευση. Το 1985-1986 δημιουργήθηκαν τα Τμήματα Δημιουργικής Απασχόλησης που κάλυπταν ανάγκες φύλαξης παιδιών με εργαζόμενους γονείς στους χώρους του σχολείου, σε ορισμένα σχολεία αστικών περιοχών. Το κόστος λειτουργίας των τμημάτων αυτών, το επωμίζονταν οι γονείς αλλά δεν είχαν το χαρακτήρα ολοκληρωμένης Ολοήμερης εκπαίδευσης.

Τα επόμενα χρόνια υπήρξε αίτημα της κοινωνίας η καθιέρωση του Ολοήμερου σχολείου. Το 1997 με τον Ν2525/97 δημιουργούνται 28 πιλοτικά Ολοήμερα δημοτικά σχολεία και θεμελιώνεται ο θεσμός του Ολοήμερου σχολείου. Η εφαρμογή του υπήρξε καινοτομία για την ελληνική εκπαίδευση και οδήγησε στον εκσυγχρονισμό της. » Είναι σαφές ότι το ολοήμερο σχολείο αλλάζει ριζικά το ρόλο του εκπαιδευτικού και απαιτεί διαφορετική οργάνωση της σχολικής μονάδας και του χώρου» (Γ. Αρσένης).

Στο πρόγραμμα του νέου Πιλοτικού Ολοήμερου σχολείου εισάγονταν νέα μαθησιακά αντικείμενα όπως: η Πληροφορική, η Κυκλοφοριακή Αγωγή, η Αγωγή Υγείας, η Τοπική Ιστορία, οι ξένες γλώσσες κα. Το Πιλοτικό Ολοήμερο σχολείο προέβλεπε την ολοκλήρωση της μελέτης και των εργασιών των μαθητών μέσα στο σχολείο, διευκόλυνε τους γονείς, διαμόρφωνε ευχάριστο παιδαγωγικό κλίμα, μέσω της ενασχόλησης των μαθητών με δημιουργικές δραστηριότητες και είχε ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Το όλο εγχείρημα απαιτούσε τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προέβλεπε την πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών και είχε ενιαίο χαρακτήρα με αποχώρηση όλων των παιδιών στις 16:00 ή 17:00 ανάλογα με την τάξη.

Το 2002 το Ολοήμερο δημοτικό σχολείο γενικεύθηκε σε όλα τα σχολεία, όχι όμως στη βάση του προγράμματος των 28 πιλοτικών, γεγονός που προκάλεσε προβλήματα. Το 2010 παράλληλα με τη λειτουργία του κλασικού ολοήμερου σχολείου δημιουργηθήκαν 1336 σχολικές μονάδες Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, το όποιο προήλθε από τα θετικά στοιχεία και τα συμπεράσματα του προγράμματος των 28 πιλοτικών Ολοήμερων μονάδων του 1999.  Το πρόγραμμα των ΕΑΕΠ προέβλεπε υποχρεωτική παραμονή των παιδιών έως τις 14:00 και προαιρετική έως τις 16:00.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ιστορία του Ολοήμερου Σχολείου

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο