18η Συνάντηση Κινηματογραφικού Ομίλου

Κάτω από: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΚΑΝΗΣ
Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013 11:19 μμ |

6/3/2013 Συνάντηση του Ομίλου Κινηματογράφου παρουσία του Γιάννη Καραμπίτσου, κινηματογραφιστή & συνεργάτη του Ομίλου

18η Συνάντηση του Ομίλου

Η παραγωγή σε μία ταινία είναι υπεύθυνη για να εξασφαλίσει τους χώρους και τα αντικείμενα που χρειάζονται στα γυρίσματα.

Η κίνηση πάνω στον άξονα της κάμερας (πάνω – κάτω, δεξιά – αριστερά), ενώ παραμένει στον τρίποδα, είναι κάθετο ή οριζόντιο panoramique.

Οι λήψεις οξείας γωνίας (contre plοngé/tilt-up : από κάτω προς τα πάνω # plοngé/tilt-down) είναι για να τονίσουν ή να μειώσουν κάποιον. Ο σύγχρονος κινηματογράφος χρησιμοποιεί  και αντίστροφα αυτά τα πλάνα.

Τα κανονικά πλάνα τα τραβάμε από το ύψος των ηθοποιών. Αυτά είναι τα κοντινά – μεσαία – μακρινά/γενικά.

Τα πλάνα κατά τα οποία κινείται η κάμερα σε ράγες ή χειροκίνητα ή με γερανό λέγονται travelling.

Πολύ γενικό πλάνο = ο χώρος είναι ο πρωταγωνιστής και ο άνθρωπος χάνεται

Μεσαίο πλάνο ή rapproché

Κοντινό πλάνο ή μπούστο

Gros plan: κοντινό σε πρόσωπο και ο χώρος χάνεται

Très gros plan: πολύ κοντινό σε μέρος προσώπου ενός ατόμου

Detail: πολύ κοντινό σε αντικείμενο ή ζώο

Americain: από τα γόνατα και πάνω.

Γενικό πλάνο: φαίνεται όλος ο άνθρωπος και ο χώρος γύρω του

Τα πλάνα δεν τα κόβουμε ποτέ ακριβώς στις κλειδώσεις των ηθοποιών, αλλά λίγο πιο πάνω.

Άξονας: η νοητή γραμμή που ενώνει τα κεφάλια των δύο πρωταγωνιστών. Η κάμερα ορίζει ένα τρίγωνο μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών και αυτής. Δεν πρέπει να «πηδάμε» τον άξονα.

Στον κινηματογράφο τραβάμε χωρίς zoom. Για να έρθουμε πιο κοντά και να πάρουμε πιο κοντινό πλάνο, μετακινούμε την κάμερα πιο κοντά και πάνω στον άξονα. Επίσης την προσαρμόζουμε στο σωστό ύψος, στο ύψος των ματιών.

Γενικό πλάνο 2-3 ατόμων ή πλάνο εδραίωσης στην έναρξη της δράσης (establishing shot).

Όταν μιλάνε δύο άτομα, τα κοντινά πλάνα τα παίρνουμε συμμετρικά ώστε στο ακριανό μέρος του πλάνου να είναι το άτομο που μιλάει και έπειτα αφήνουμε κενό προς το μέρος του άλλου ατόμου, για να εννοηθεί ο χώρος ανάμεσά τους.

Τα πλάνα sum – contra sum (over-the-shoulder shots) τα παίρνουμε για τους διαλόγους συνήθως και πάντα εντός του άξονα, δηλαδή ελαφρώς πιο μπροστά από τη νοητή γραμμή του άξονα.



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *