17η Συνάντηση Κινηματογραφικού Ομίλου

Κάτω από: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΚΑΝΗΣ
Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013 11:16 μμ |

27/2/2013 Συνάντηση του Ομίλου Κινηματογράφου παρουσία του Γιάννη Καραμπίτσου, κινηματογραφιστή & συνεργάτη του Ομίλου

17η Συνάντηση του Ομίλου

  • Συζήτηση για το μοντάζ :

  • Το βίντεο ήρθε στην Ελλάδα το 1979-1980 και η αποθήκευση γινόταν σε VHS κασέτες (150-180 γραμμές ανάλυσης). Οι Super VHS κασέτες είχαν 350-380 γραμμές ανάλυσης.

  • Στο ψηφιακό βίντεο η ανάλυση ήταν 500-600 γραμμές ανάλυσης (κάμερα με mini dv με μικρές κασέτες).

  • Αργότερα ήρθε το Normal Definition (DV) με 1000 γραμμές ανάλυσης και τέλος το High Definition (HD) με 1900 γραμμές ανάλυσης.

  • Χρειάζεται υπολογιστής με τουλάχιστον 4GB χωρητικότητα για ένα πρόγραμμα μοντάζ HD.

  • Μοντάζ για τον ‘Κούνδουρο’ :

Χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα Adobe Premiere Pro 4.

Ανοίχτηκε ‘New Project’ για τον Κούνδουρο και ορίστηκαν τα χαρακτηριστικά των λήψεών μας.

P=Progressive  Αυτός ο τύπος λήψης είναι πιο κινηματογραφικός. Επίσης χρησιμοποιεί 24 καρέ/δευτερόλεπτο. Το ιδανικό είναι να τραβάμε σε 24P.

I= Interlace  Αυτός ο τύπος λήψης είναι καταλληλότερος για την τηλεόραση. Χρησιμοποιεί 25 καρέ/δευτερόλεπτο.

Ανοίχτηκαν ‘Bins’ (φάκελοι) με τα είδη των αρχείων και κάναμε ‘Import’ τα υλικά μας ανά bin. Όταν τα κάναμε ‘Import’, κάναμε στη συνέχεια ‘Save as’ για όλα αυτά.

Η λήψη από την κάμερα θα μας δώσει την εικόνα και η μαγνητοφώνηση από το ψηφιακό μαγνητόφωνο θα μας δώσει τον ήχο. Η εικόνα και ο ήχος συγχρονίζονται όταν κτυπάει η κλακέτα και ακούγεται το ‘κλακ’. Το ‘κλακ’ βέβαια καταγράφεται αλλά έπειτα κόβεται στο μοντάζ. Ο ήχος της κάμερας δεν θα χρησιμοποιηθεί.

Στην επεξεργασία της εικόνας οι αγκύλες [ ] καθορίζουν όταν τις πατάμε από πού ξεκινάει το χρήσιμο υλικό και όταν τις ξαναπατάμε πού τελειώνει το χρήσιμο υλικό.

Με το Insert βάζουμε το υλικό που κρατάμε στις αγκύλες στο Timeline. Η κόκκινη γραμμή στο Timeline καθορίζει πού θα μπει το υλικό. Τα ‘Page Up’ και ‘Page Down’ του πληκτρολογίου μετακινούν  ανά ενότητα λήψης την κόκκινη γραμμή.

[] : loop : παίζει ξανά και ξανά την εικόνα που κρατήσαμε για να μονταριστεί ο ήχος πάνω της.

  • Σύγχρονη Λήψη : Η εικόνα και ο ήχος γυρίστηκαν στο φυσικό χώρο την ίδια χρονική στιγμή, κατά προτίμηση με τη χρήση boom.

Ασύγχρονη Λήψη : Η εικόνα γυρίζεται πρώτα και έπειτα με βάση αυτήν καταγράφεται ο ήχος στο στούντιο με τη βοήθεια του loop. Αυτή χρησιμοποιείται από τους περισσότερους επαγγελματίες.

  • Σημείωση : Το ‘τρε γκρον πλαν’ χρησιμοποιείται για μέρη του προσώπου ενός ατόμου και το ‘γκρο πλαν’ για το πρόσωπό του. Τα κοντινά πλάνα στα αντικείμενα τα λέμε ‘detail’.



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *