Η Ελλάδα στις αρχές του 19 ου αιώνα
Άλλο ένα τούβλο στον τοίχο
Το εκπαιδευτικό σύστημα ( δομή, στόχοι, λειτουργία) αποτελεί ένα ακανθώδες ζήτημα που έχει απασχολήσει, εδώ και αρκετές δεκαετίες, τη χώρα μας. Όλοι εμείς, οι εμπλεκόμενοι στην εκπαίδευση, γνωρίσαμε , είτε από την ιστορία, είτε άμεσα, δεκάδες μεταρρυθμίσεις που θεσπίστηκαν και δεκάδες ελλείψεις και προχειρότητες της καθεμιάς από αυτές. Ποιος φταίει; Ποιος ξέρει! Το ζητούμενο εξακολουθεί να είναι το ίδιο: μπορεί να εξυγιανθεί ο θεσμός;
Προσωπικά, θεωρώ πως σε έναν τόσο νευραλγικό και ευαίσθητο, μη τεχνοκρατικό, χώρο, είναι δύσκολο, να υπάρξει σύμπνοια, ομογνωμία και αποτελεσματική αντιμετώπιση. Είναι δύσκολο να συγκεραστούν διαφορετικές αντιλήψεις και να ξεπεραστούν και ευτελείς σκοπιμότητες, στοιχεία που συνθέτουν τον “τοίχο”. Μήπως το “σύγχρονο” σχολείο, δεν εξακολουθεί να θεμελιώνεται πάνω σε μερικά “τούβλα” αυτού του τοίχου;
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί πως κάποια τούβλα βγήκαν από τον τοίχο και κάποιες ουσιώδεις αλλαγές σημειώθηκαν στο πέρασμα των χρονων . Ο μηδενισμός και η απόρριψη, είναι τροχοπέδη της εξέλιξης .
Το τελικό ερώτημα, επανέρχεται επίπονο και επιτακτικό: μπορεί και πως να γκρεμιστεί ο τοίχος;
Το βίντεο ας αποτελέσει αρχή προβληματισμού