Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Όλοι όσοι αποτελούμε μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, γνωρίζουμε τα ευρωπαϊκά προγράμματα ανταλλαγής μαθητών (Comenius, Erasmus). Καλό θα ήταν να επισημανθούν τα πλεονεκτήματα αυτών των προγραμμάτων, για να λάβουμε γνώση και να προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να τα εφαρμόζουμε στα σχολεία μας.
Μια νέα μελέτη σχετικά με τον αντίκτυπο των συμπράξεων μεταξύ σχολείων από διάφορες χώρες διαπίστωσε ότι οι μαθητές – ιδίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση – βελτίωσαν σημαντικά τις δεξιότητές τους, συμπεριλαμβανομένων των πολιτιστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και τις γνώσεις πληροφορικής (ΤΠ) και ξένων γλωσσών.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι το σύστημα ωφελεί τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις τοπικές κοινότητες. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι η σύμπραξη με ξένα σχολεία βελτίωσε τις γνώσεις τους σχετικά με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, ενίσχυσε τις κοινωνικές τους δεξιότητες και βοήθησε τις γλωσσικές τους δεξιότητες.
Ας δούμε συγκεκριμένα πως ωφελήθηκαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί:
Αυθεντική μάθηση: οι μαθητές έχουν μεγαλύτερα κίνητρα όταν συμμετέχουν σε αυθεντικές και με σημασία μαθησιακές δραστηριότητες.
Συνεργασία: τα έργα απαιτούν συνεργασία σε πολλά επίπεδα όπως εκπαιδευτικού-εκπαιδευτικού, μαθητή-μαθητή και/ή εκπαιδευτικού-μαθητή.
Ευρωπαϊκή διάσταση: τα έργα από τη φύση τους τονίζουν την ευρωπαϊκή διάσταση και την διαπολιτισμική εκπαίδευση φέρνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες σε επαφή και ενισχύοντας την αμοιβαία κατανόηση.
Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Προωθείται η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα σχολεία, διευκολύνοντας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις τεχνολογικές δεξιότητές τους σε αυθεντικές καταστάσεις.
Εκπαίδευση καθηγητών και επαγγελματική ανάπτυξη: ένα σημαντικό κομμάτι του γενικά και των έργων ειδικότερα είναι η συμβολή του στην μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών.
Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί μετέβαλαν τον τρόπο διδασκαλίας τους, αλλά και τη σχέση με τους μαθητές τους, καθώς έγιναν περισσότερο μέντορες και συντονιστές παρά αναμεταδότες της γνώσης, ένας ρόλος που θεωρείται παρωχημένος στην παιδαγωγική επιστήμη του 21ου αιώνα.
Συνεπώς, τα προγράμματα “ρίχνουν μια γέφυρα” προς την Ευρώπη και βοηθούν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν καλύτερα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πραγματικής ζωής.
Πηγή:http://www.teachers4europe.gr/t4e-articles-and-news.