header image

ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (BULLYING)

Συγγραφέας: | 13 Ιουνίου 2018
| 1 σχόλιο |

ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (BULLYING)

Περίληψη:

Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την διερεύνηση του σύγχρονου θέματος ηγεσία και διαχείριση ανθρωπίνων πόρων στη σχολική μονάδα με σκοπό την αποφυγή της σχολικής βίας και του εκφοβισμού(Bullying). Στα πλαίσια αυτά, παρουσιάζεται ένα πλούσιο θεωρητικό υπόβαθρο, το οποίο επισημαίνει ορισμούς και έννοιες σχετικούς με το υπάρχον θέμα της εργασίας, αναδυόμενους από την σύγχρονη και διεθνή βιβλιογραφία. Τα αποτελέσματα της παρούσας ποιοτικής έρευνας αποδεικνύουν ότι οι συμπεριφορές οι οποίες μπορεί να θεωρηθούν ως περιστατικά εκφοβισμού ή βίαιης συμπεριφοράς είναι οι προσβλητικές εκφράσεις ή οι βρισιές, οι απειλές, η σωματική βία, ο βανδαλισμός, η σεξουαλική παρενόχληση και η καταστροφή προσωπικών αντικειμένων. Επιπρόσθετα, κατέδειξε την εφαρμογή ορισμένων ενεργειών, οι οποίες συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Βασικό εύρημα είναι ότι κανονισμοί πρέπει να γίνονται σεβαστοί απαρέγκλιτα, με συνέπεια και χωρίς διακρίσεις διότι η εφαρμογή και η τήρηση αυτών από όλους συνεπάγεται άμεσα την αποφυγή ακροτήτων. Αξιοσημείωτη όμως, είναι και η προθυμία όλων των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην παρούσα έρευνα, για την παρακολούθηση σεμιναρίων σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Η καταφατική αυτή απάντηση αναζωπυρώνει το αίσθημα ευθύνης που έχουν οι ίδιοι απέναντι στους μικρούς τους μαθητές. Τέλος, η παρούσα μελέτη συζητά τα αποτελέσματα, συνοψίζει τους διάφορους περιορισμούς της έρευνας και προτείνει κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα.

Λέξεις – Κλειδιά: Σχολικός εκφοβισμός, Σχολική βία,  Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων στις σχολικές μονάδες, Bullying.


Dissertation Title

Abstract:

The present study aims at researching the contemporary issue of leadership and management of human sources in school units, targeting the avoidance of school bullying. On these grounds, a rich theoretical background is presented, which points out terms and definitions relative to the topic of this project, emerging from modern and international bibliography. The results of this qualitative research, have proved that behaviors which can be considered as incidents of bullying or violence include offensive language or insults, threats, physical violence, vandalism, sexual harassment and destruction of personal property. Furthermore, it indicated the application of certain actions which contribute to the smooth function of school. An essential finding is that rules must, by all means, be respected with consistency and without any discrimination as the application and obedience of these rules by everyone consequences the avoidance of extremities. Nevertheless, it is worth mentioning the eagerness of every teacher participating in the current research, to attend seminars relative to bullying phenomenon. This positive respond heats the sense of responsibility they feel towards their students. Finally, the present study discusses the results, summarizes the various limitations of the research and suggests directions for future research.

 

Keywords:  Bullying,   school violence, Human Resource Management in schools

κάτω από: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ-BULLYING

Αφήστε μια απάντηση

Κατηγορίες