Θεατρικό εργαστήρι στο μάθημα των γερμανικών

rrrrrr

Σχολικό Έτος: 2014-15

6ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας

Τάξη: ΣΤ’ 

Μάθημα: Γερμανικά

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Δημητριάδου Χριστίνα

Πρόγραμμα: “Θεατρικό εργαστήρι στο μάθημα των γερμανικών”

Οι μαθητές & οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης, διδασκόμενοι τη γερμανική γλώσσα για δεύτερη χρονιά, πειραματίστηκαν στο πρόγραμμα “Theater im Deutschunterricht” με το θέατρο. Στη διάρκεια του προγράμματος επεξεργάστηκαν ένα γερμανικό θεατρικό κείμενο , το οποίο παρουσίασαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουνίου στο χώρο του σχολείου σε όλη τη σχολική κοινότητα. Συγκεκριμένα, εργάστηκαν πάνω σε ένα σύντομο θεατρικό σκετς (κωμωδία) στη γερμανική γλώσσα με θέμα τη σχολική ζωή και τίτλο: «Μια τρελή, τρελή τάξη». Μέσα από δραστηριότητες γλωσσικής προσπέλασης κατανόησαν το περιεχόμενο και εν συνεχεία προχώρησαν στην κατανομή των ρόλων με σκοπό τη δραματοποίησή του. Ακολούθησαν δοκιμαστικές πρόβες, κατά τις οποίες έγιναν επανειλημμένως διορθωτικές παρεμβάσεις στο κείμενο με στόχο την προσαρμογή και βελτίωσή του.
Το σκετς παρουσιάστηκε στη γερμανική γλώσσα την ημέρα της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο για τον εορτασμό των ξένων γλωσσών και συνοδεύτηκε από την παρουσίαση ενός PowerPoint με ελληνικούς υπότιτλους για τους θεατές. Το πρόγραμμα εντάχθηκε ως υπο-πρόγραμμα στο βασικό project “Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών & Ημέρα Ευρώπης” (για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό, εδώ).

Συμπερασματικά: Οι μαθητές
•  κατέκτησαν την εμπειρία του θεάτρου βιωματικά
• Ανέπτυξαν τα εκφραστικά τους μέσα και επικοινώνησαν ιδέες, συναισθήματα και εμπειρίες
• Ανέπτυξαν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα, τη μνήμη και την κριτική σκέψη
• Ανέπτυξαν ρόλους που πηγάζουν από φανταστικές & πραγματικές καταστάσεις
• Κατανόησαν το κοινωνικό και φυσικό τους περιβάλλον μέσα από τη δημιουργία δραματικών καταστάσεων, τοποθετώντας τον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους
• Έμαθαν να εφαρμόζουν στο δράμα βασικά χαρακτηριστικά της δραματουργίας
• Ήρθαν σε επαφή με τις τεχνικές και τις διαδικασίες παράστασης θεάτρου και ανέλαβαν διάφορους ρόλους που συντελούν στην ολοκλήρωση της
• Ανέπτυξαν τις υποκριτικές τους ικανότητες -λόγο, κίνηση, συναίσθημα- για να επικοινωνούν ξεκάθαρα και με σαφήνεια κατά τη θεατρική πράξη
• Βελτίωσαν τον προφορικό λόγο στη γερμανική γλώσσα

Sketch-Projekt

Sketchtext/Θεατρικό κείμενο

Griechische Untertitel/Ελληνικοί Υπότιτλοι