ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

ένα ιστολόγιο για την ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Γενικά στις 21 Μαΐου, 2008 από POLITES

kioupri.jpg

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΕΔΕΣΣΑ

Γενικά στις 21 Μαΐου, 2008 από POLITES

rss.JPG

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ στις 13 Μαΐου, 2008 από POLITES
vot.JPGparko-n.jpg
maketa-n.jpg                           
             

Πολύτιμη ήταν η συμβολή του Γ.Βότση( με σχετικό άρθρο του στην εφημερίδα ”Ελευθεροτυπία” στις 11-5-2006 )στον αγώνα που έδωσαν οι “ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”για να σώσουν από το τσιμέντωμα το πάρκο της πλατείας 25ης Μαρτίου όπου σύμφωνα με την απόφαση 240/2002 του Δημοτικού Συμβουλίου Έδεσσας προβλεπόταν ανέγερση Μουσείου ύψους 11μ. (αντίθετα με το φαινομενικά χαμηλού ύψους κτίριο της μακέτας) παρ΄ότι για το σκοπό αυτό είχε προεπιλεγεί άλλος χώρος στην παραδοσιακή συνοικία “Βαρόσι”.

 

                          

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ στις 12 Μαΐου, 2008 από POLITES


 

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα της τακτικής που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια ο Δήμος Έδεσσας με θύμα το αστικό πράσινο της πόλης, ήταν η επέκταση του ξενοδοχείου ΞΕΝΙΑ. Η κατασκευή της νέας πτέρυγας, κατάφερε όχι μόνο να διαιρέσει τον άλλοτε ενιαίο χώρο μεταξύ του ΞΕΝΙΑ και του πάρκου της Μεραρχίας αλλά και να αποκλείσει την οπτική πρόσβαση προς τον Λόγγο της Έδεσσας τον κάμπο του νομού και την πεδιάδα της Θεσσαλονίκης στερώντας έτσι από την πόλη μια θέση μοναδικής θέας. Ανάλογη τύχη είχε και το πάρκο της Μεραρχίας όπου υψώθηκε τείχος για να κατασκευασθούν αναψυκτήριο και πισίνα .

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ Ν.ΠΕΛΛΑΣ

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ στις 3 Μαΐου, 2008 από POLITES

proastiakos.JPG

Το  δημοσίευμα του “Αγγελιοφόρου της Κυριακής ” στις  5-8-2007  ίσως να καταγράφει μια μικρή δικαίωση των προσπαθειών μας,ωστόσο δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού μέχρι την ολοκλήρωση της γραμμής Θεσσαλονίκη -Γέφυρα- Γιαννιτσά -Έδεσσα με προέκταση στην Αριδαία.

Γενικά, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ στις 29 Απριλίου, 2008 από POLITES
                          er.jpg     

       proastiakos-the-gia-ede.jpg
            ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ  ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ  

                            Ν.ΠΕΛΛΑΣ

H ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ διεκδικεί την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Νομό Πέλλας μέσω Γιαννιτσών αλλά και της Αριδαίας με τη Σκύδρα.

Το έτος 1891, επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας, ξεκίνησε η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Μοναστηρίου, μήκους 219 χιλιομέτρων, από γαλλική τεχνική εταιρία και παρά τα μεγάλα τεχνικά προβλήματα το έργο παραδόθηκε μέσα σε τρία χρόνια.
Σήμερα, εκατόν είκοσι περίπου χρόνια μετά, η ίδια γραμμή συνδέει σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με τις περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, ενώ στο Νομό Πέλλας το τρένο φτάνει από την Έδεσσα στη Θεσσαλονίκη, αφού διανύσει ένα τόξο μήκους 112 χιλιομέτρων μέσω Βέροιας και Πλατέος.
Παρά την αναβάθμιση και τις βελτιώσεις που έγιναν πρόσφατα με τον λεγόμενο «Προαστιακό Σιδηρόδρομο» σε επίπεδο περιφέρειας, ο εκσυγχρονισμός του δικτύου του Ο.Σ.Ε. και η μετεξέλιξή του σε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό μεταφορικό μέσο, που θα παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, απέχει πολύ από τη σημερινή ευρωπαϊκή πραγματικότητα όπου το τρένο ανταγωνίζεται ακόμη και αυτό το αεροπλάνο.
Το πιο παραγωγικό και πυκνοκατοικημένο τμήμα του Ν. Πέλλας, ο κάμπος του νομού και η πόλη των Γιαννιτσών, βρίσκονται εκτός σιδηροδρομικού δικτύου.
Το αίτημα της νέας σιδηροδρομικής χάραξης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ?ΓΕΦΥΡΑ ? ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ? ΕΔΕΣΣΑ με προέκταση στην ΑΡΙΔΑΙΑ προβάλλει σήμερα επιτακτικότερα από ποτέ.
Στο πλαίσιο προηγούμενων κινητοποιήσεων πολιτών για το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο του Ν. Πέλλας, αναδείχθηκε η σπουδαιότητα αυτής της νέας χάραξης και σύντομα το αίτημα έγινε ευρύτερα αποδεκτό. Οι συχνές δημοσιεύσεις στον τύπο, οι παρεμβάσεις κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του Νομού και η ενσωμάτωση του ζητήματος στις προγραμματικές θέσεις των συνδυασμών στις τελευταίες δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, δείχνουν ότι: όχι μόνο βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, αλλά και ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ μπορεί να είναι η συμμετοχή των απλών πολιτών, των ενεργών πολιτών, στις συλλογικές διεκδικήσεις.

Η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ» συνεχίζει την προσπάθεια διεκδίκησης της κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού άξονα, πιστεύοντας ότι το συγκεκριμένο έργο:
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΓΙΑΤΙ:
Θα συμβάλει ουσιαστικά στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ, αφού θα διευκολύνει:
? τις μετακινήσεις προσώπων – κυρίως εργαζομένων – και τις μεταφορές εμπορευμάτων από και προς τη Θεσσαλονίκη, τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι μόνο για το νομό ΠΕΛΛΑΣ, αλλά και τους νομούς ΦΛΩΡΙΝΑΣ και ΚΟΖΑΝΗΣ, σε χρόνο πολύ μικρότερο από αυτόν που επιτρέπει η υπάρχουσα σιδηροδρομική σύνδεση.
? τη μετακίνηση επισκεπτών προς τις περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος του Νομού
? την προαστικοποίηση των πόλεων της Περιφέρειας και την αποκέντρωση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της αλληλεπίδρασης και συμπληρωματικότητας μεταξύ τους.
Θα είναι ισχυρός σύμμαχος για ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ, αφού:
? θα αποθαρρύνει τη χρήση του Ι.Χ., με αποτέλεσμα τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενισχύοντας έτσι τη λήψη μέτρων κατά του φαινόμενου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής
? θα μεταφέρει με ασφάλεια, χρονική ακρίβεια και χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, επιβάτες και αγαθά, περιορίζοντας τα τροχαία ατυχήματα.
? θα μειώσει το ολοένα και αυξανόμενο φορτίο των εισερχόμενων μεταφορικών μέσων στην πόλη της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή της ανακούφιση.
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΓΙΑΤΙ :
? στην ήδη υπάρχουσα γραμμή απομένει να προστεθεί το τμήμα ΓΕΦΥΡΑ – ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ? ΣΚΥΔΡΑ, μήκους 40 χιλιομέτρων μόνο, σε σχέση με τη προβλεπόμενη (από σχετική πρόταση) διπλή γραμμή ΠΛΑΤΥ ? ΕΔΕΣΣΑ, μήκους 74 χιλιομέτρων
? το πεδινό ανάγλυφο της περιοχής και η απουσία εμποδίων ελαχιστοποιούν το κόστος και το χρόνο κατασκευής
? το Δ΄ Κ.Π.Σ. ενθαρρύνει τις χρηματοδοτήσεις των υποδομών στα δίκτυα μεταφορών.

           ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ  

    ΓΙΑ ΤΟ  ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

            Ν. ΠΕΛΛΑΣ     

      img_0010_1.jpg                                         img_0010_1.jpgimg_0010_1.jpg

                                 


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων