Δεν ξεχνούμε,αλλά συγχωρούμε….17 Νοέμβρη 1973

Σύζυγος Ανδρέα Λεντάκη για Παττακό: Δεν ξεχνούμε, αλλά συγχωρούμε...

«δεν ξεχνούμε, αλλά συγχωρούμε».

Η Φωτεινή Λεντάκη στην ανάρτησή της θυμίζει τα λόγια του συζύγου της στη Βουλή για τους πραξικοπηματίες και σημειώνει «μην διανοηθεί κανείς να μου την πέσει ως «αντιστασιακός» ή αριστερός, γιατί όπως έλεγε ο Ανδρέας Λεντάκης. «Εάν είχαν κάνει αληθινά αντίσταση οι μισοί από όσους παριστάνουν τους αντιστασιακούς, η δικτατορία δεν θα είχε αντέξει ούτε επτά μέρες, όχι επτά χρόνια»….Τέρμα με τις υποκρισίες και τους τσάμπα αντιστασιακούς!».

Στο πνεύμα που μίλησε γι” αυτούς ο Ανδρέας Λεντάκης στην Βουλή, άγρια βασανισθείς μέχρις και εικονικής εκτέλεσης από την χούντα, αλλά με μεγαλείο ψυχής, ότι «η Δημοκρατία δεν κινδυνεύει από μερικούς υπερήλικες -είχαν περάσει τα 85- ούτε είναι εκδικητική» και πρότεινε την αποφυλάκιση τους…

 

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης που πυροβολήθηκε πισώπλατα στο Πολυτεχνείο

Το βράδυ της 16ης Νοεμβρίου 1973 τα τανκς δεν είχαν εισβάλει ακόμα στο Πολυτεχνείο. Οι φοιτητές συνέχιζαν τις διαδηλώσεις κατά της Χούντας και οι ελεύθεροι σκοπευτές είχαν πάρει θέση στα κτίρια της Πατησίων και της οδού Στουρνάρη για να καταστείλουν την εξέγερση. Συνθήματα όπως  «Κάτω η χούντα» και «Ο λαός στους δρόμους» ακούγονταν από  τον ραδιοφωνικό σταθμό του Πολυτεχνείου. Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των φοιτητών και άρχισαν να συρρέουν στην Πατησίων προκειμένου να συνδράμουν  στον αγώνα κατά της δικτατορίας.

Ο Γιώργος Οικονόμου τη δεκαετία του ’70 Ανάμεσα τους βρισκόταν ο 23χρονος φοιτητής του Μαθηματικού τμήματος, Γιώργος Οικονόμου. Τη στιγμή που πλησίαζε στην είσοδο του Πολυτεχνείου, τραυματίστηκε πισώπλατα από σφαίρα αστυνομικού και έπεσε κάτω. Όπως δήλωσε στη Μηχανή του Χρόνου, ο πυροβολισμός πιθανόν προήλθε από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης στην οδό Στουρνάρη.

giorgos-oikonomou-2016-287x400-430x600«Ένιωσα την ανάσα μου να κόβεται και δεν αισθανόμουν τα πόδια μου».

Οι φοιτητές τον μετέφεραν γρήγορα στο πρόχειρο νοσοκομείο που είχε στηθεί στο Πολυτεχνείο. Αφού του παρείχαν τις πρώτες βοήθειες, τον τοποθέτησαν πάνω σε μια πόρτα, που χρησιμοποιούσαν ως πρόχειρο φορείο  και εν μέσω πυροβολισμών και  αναταραχών τον μετέφεραν στο IKA της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Από εκεί τον πήγαν στο Γενικό Κρατικό, που τότε ονομαζόταν Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών και είχε συχνές εφημερίες. Διοικητικός Διευθυντής του νοσοκομείου ήταν ο απόστρατος Βασίλειος Μπουκλάκος, ο οποίος είχε διοριστεί από τη Χούντα και πήρε μέρος στα βασανιστήρια στα οποία υπεβλήθησαν όσοι τραυματίσθηκαν στο Πολυτεχνείο το βράδυ της 17ης Νοεμβρίου.

Αμέσως μετά την εισβολή των τανκς, αστυνομικοί φόρεσαν ιατρικές ποδιές και πήγαν στο νοσοκομείο με στόχο να ψάξουν τους τραυματίες του Πολυτεχνείου. Οι νοσοκόμες είδαν τον Οικονόμου ξαπλωμένο σε κρεβάτι στον διάδρομο και τον μετέφεραν σε θάλαμο. Στην κάρτα νοσηλείας του έγραψαν ότι έπασχε από σκωληκοειδίτιδα. Με αυτό τον τρόπο, κατάφερε να γλιτώσει από το  μένος των μεταμφιεσμένων αστυνομικών οι οποίοι, σύμφωνα με μαρτυρίες, ορμούσαν στα δωμάτια και χτυπούσαν τους τραυματισμένους φοιτητές. Όπως τονίζεται στο πόρισμα Τσεβά: Οτε ήρχισεν η διακομιδή των πρώτων τραυματιών, εις το Ρυθμιστικόν Κέντρον Αθηνών, η ανθρώπινη βαρβαρότης έδειξε το αληθές προσωπείον της, ημαύρωσε και διέσυρε πάσαν έννοιαν φιλαλληλίας και ανθρωπισμού». Αριστερά, ο γιατρός Κώστας Χαρώνης: «Το ’73 ήμουν διευθυντής της εφημερευούσης κλινικής η οποία έφερε και το μεγαλύτερο βάρος στα γεγονότα του Πολυτεχνείου» Σε αντίθεση με τις αγριότητες των αστυνομικών και της φρουράς του νοσοκομείου, οι γιατροί έκαναν ό,τι μπορούσαν για να σώσουν τις ζωές των τραυματισμένων. .

Μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου ολοκλήρωσε τις σπουδές του και έκανε μεταπτυχιακά στο Παρίσι. Έχει γράψει πολλά βιβλία και ήταν διδάκτωρ της φιλοσοφίας στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.

Έπειτα από τρεις ημέρες, ο Οικονόμου χειρουργήθηκε από τον γιατρό και διευθυντή χειρουργικής κλινικής, Κώστα Χαρώνη. Η σφαίρα είχε τρυπήσει το στομάχι του, το πάγκρεας και είχε σφηνωθεί μέσα στην αορτή. Μόλις μπήκε στο χειρουργείο αντίκρισε έναν ημιθανή ασθενή.

iorgos-ikonomoy-neos-247x400

«Η σφαίρα είχε περάσει στην κάτω κοίλη φλέβα που πάει το αίμα από τα πόδια και την κοιλιά στην καρδιά και ίσα-ίσα προλάβαμε και τον ανοίξαμε», ανέφερε ο κ. Χαρώνης στη Μηχανή του Χρόνου. Ο Οικονόμου στάθηκε τυχερός, καθώς η σφαίρα δεν του προκάλεσε αιμορραγία. Μετά το πρώτο χειρουργείο, μεταφέρθηκε στο Ιπποκράτειο, όπου ο γιατρός Γεώργιος Ανδριτσάκης αφαίρεσε τη σφαίρα. Έτσι επέζησε. «Στον Χαρώνη και στον Ανδριτσάκη χρωστάω τη ζωή μου», δήλωσε στη Μηχανή του Χρόνου. Σαράντα χρόνια αργότερα, ο Οικονόμου έγραψε ένα βιβλίο για την εξέγερση του Πολυτεχνείου και το έστειλε στους δύο γιατρούς, που του έσωσαν εκείνη την ημέρα τη ζωή. Στην αφιέρωση του βιβλίου έγραφε: «Στον εξαίρετο γιατρό και άνθρωποΓ. Ανδριτσάκη, που έσωσε από βέβαιο θάνατο έναν φοιτητή τραυματισμένο  στην αορτή από σφαίρα αστυνομικού, μπροστά στο Πολυτεχνείο στις 17 Νοεμβρίου 1973. Επίσης στους γιατρούς και το προσωπικό της Καρδιοχειρουργικής κλινικής του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου.  Στον χειρούργο Κ. Χαρώνη του Γενικού Κρατικού» (τότε Ρυθμιστικού). Ο Βασίλειος Μπουκλάκος  στη δίκη του πολυτεχνείου καταδικάστηκε σε 20 μήνες και 15 ημέρες φυλάκιση κατά συγχώνευση, για ηθική αυτουργία σε επικίνδυνες σωματικές βλάβες, παράνομη οπλοφορία και βλασφημίες….

Πηγή:http://www.mixanitouxronou.gr/

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

«Ο Θεός αγάπη εστί…»

ΒΑΘΙΕΣ ΑΝΑΣΕΣ
Ο Χριστός είναι οξυγόνο.
Καμία σχέση με ενοχές,
πνιγμό,
καταπίεση, έλεγχο, 
τιμωρίες.
Δεν κρατά στη χέρια Του την κόλαση,
μα μόνο την αγάπη.

Ζεις;
Αφήνεις τους άλλους δίπλα σου να ζήσουν;
Όλα καλά τότε.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ναρκωτικά

εξαρτήσεις στίγμα

 

Τα σχετικά με τα αποτρόπαια γεγονότα ρεπορτάζ συνδέουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο τις εγκληματικές πράξεις με την κατάχρηση ναρκωτικών.

Ούτε με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και έρευνα, αλλά ούτε και από τη μακρόχρονη εμπειρία μας προκύπτει ένας τέτοιος συσχετισμός.

Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν ναρκωτικές ουσίες (ή είναι εξαρτημένοι από αυτές), είναι άνθρωποι με διαφορετικές προσωπικότητες, συμπεριφέρονται όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι και δεν έχουν περισσότερες πιθανότητες να διαπράξουν εγκλήματα κατά της ζωής από τους υπόλοιπους.

Δεν υπάρχει συνεπώς καμία ναρκωτική ουσία της οποίας η λήψη να οδηγεί νομοτελειακά στο έγκλημα. Η δαιμονοποίηση των ναρκωτικών που επιχειρείται από μερίδα των ΜΜΕ γεννά υποψίες, αφού αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες αυτών των εγκληματικών πράξεων.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι τέτοιου είδους προκατειλημμένες, εύκολες και επιφανειακές δημοσιογραφικές προσεγγίσεις οδηγούν σε έναν άδικο ρατσιστικού τύπου στιγματισμό που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη θέση των εξαρτημένων και επιδεινώνει τον κοινωνικό τους αποκλεισμό.

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Έλξη και πάθος

Μία διεπιστημονική προσέγγιση για την ομοφυλοφιλία:Με τον π.Βασίλειο Θερμό  (Πατήστε για να ανοίξει το αρχείο)!!

http://intv.gr/arxeio/vivlio/item/elksi-kai-pathos-mia-diepistimoniki-proseggisi-tis-omofylofilias-tou-prot-vasileiou-thermoy

Βασίλειος Γούλας

Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά αν πασχίζεις να είσαι χριστιανός, δηλαδή αν παλεύεις με την πίστη και την αμαρτία, δηλαδή την αστοχία σου να αγαπήσεις τον άλλον ολοκληρωτικά, γιατί αυτή η αστοχία ονομάζεται αμαρτία, δεν προσεγγίζεις τους άλλους ως φύλα αλλά ως πρόσωπα.
Και δεν σε απασχολούν οι προσωπικές, σεξουαλικές επιλογές τους, αλλά ο πόνος και το δράμα τους, η χαρά και η λύπη τους.
Διαφορετικά, καθώς οι διαβαθμίσεις τις απόρριψης είναι μηδαμινές, κινδυνεύεις να μοιασεις στα θηρία, στα ανθρωπόμορφα κτήνη που επιτίθενται στους αλλοδαπούς εργάτες γης, στο ενσαρκωμενο δράμα του ανεστιου και πλάνητα, επειδή απορρίπτουν συγκεκριμένες χρωματικές διαβαθμίσεις του δερματος.

Spyros Yannaras

Η ομοφυλοφιλία δεν είναι ασθένεια,δεν είναι επιλογή…είναι σεξουαλική προτίμηση…(π. Βασίλειος Θερμός,π. Φιλόθεος Φάρος…)

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Θεία Λειτουργία

Διά τής μετανοίας εισερχόμαστε στήν θεία Λειτουργία. Η θεία Λειτουργία είναι η έξοδος από τήν αμαρτία καί η είσοδος στήν Βασιλεία.

Η θεία Ευχαριστία είναι η μυστηριακή επέκταση τού μυστικού Δείπνου.

Μετέχοντας στό δείπνο τής Ευχαριστίας, μετέχουμε στό δείπνο τής θείας Αγάπης καί καλούμαστε νά μείνουμε μέσα σ” αυτήν.

Η θεία Λειτουργία είναι η κοινωνία τού ανθρώπου στήν χάρι τού Τριαδικού Θεού.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ποτέ ξανά φασισμός…

Στέλιος Καρδάρας. Ο 18χρονος ήρωας της αντίστασης που δολοφόνησαν οι ταγματασφαλίτες, αφού πρώτα του έκοψαν τα γεννητικά όργανα. Ο Στέλιος Σπανός ή «Καρδάρας» ήταν μια από τις πιο ηρωικές μορφές της Εθνικής Αντίστασης. Ένα παλικάρι που  «έπαιρνε την πέτρα και την έστυβε», όπως λένε όσοι τον γνώρισαν. Ήταν το αγαπημένο παιδί της Κοκκινιάς και ο ήρωας της φτωχολογιάς. Ομαδάρχης της ΟΠΛΑ που μπήκε στην ένοπλη δράση από τα 18 του και η σύντομη ζωή του αποτέλεσε θρύλο και όχι μόνο για την Κοκκινιά. Ήταν ένας απ τους ηρωικότερους σαμποτέρ της αντίστασης που ανατίναζε αυτοκίνητα και αποθήκες. Ένας σαλταδόρος της Κατοχής που έκλεβε τρόφιμα απ τους Γερμανούς και τα μοίραζε στον κόσμο που πεινούσε. Πολλοί επιβίωσαν από τα τρόφιμα που τους προμήθευε ο Στέλιος, ο οποίος διακρίθηκε στη μάχη της Κοκκινιάς. Οι Γερμανοί προσπάθησαν πολλές φορές να τον πιάσουν. Απέτυχαν, αλλά έκαναν τη δουλειά τους οι ταγματασφαλίτες. 18 Αυγούστου του 1944, μια μέρα μετά το μπλόκο της Κοκκινιάς του είχαν στήσει ενέδρα σε μια στέρνα στον Άη Γιάννη το Ρέντη. Τον έσυραν στον Άγιο Διονύση στη Δραπετσώνα και τον εκτέλεσαν. Πρώτα όμως τον βασάνισαν φρικτά. Μέχρι και τα γεννητικά όργανα του έκοψαν. Ο Στέλιος ήταν μόλις 18 χρονών και ο Πειραιάς θρήνησε ένα από τα παιδιά του που θυσιάστηκαν στη μάχη κατά των κατακτητών και όσων συνεργάστηκαν μαζί τους. Ο ήρωας που έγινε τραγούδι Ο Μιχάλης Γενιτσάρης έκανε τραγούδι την ιστορία του.

Το τραγούδι ακούστηκε για πρώτη φορά στην πλατεία της Κοκκινιάς σε εκδήλωση που έκανε ο ΕΛΑΣ για να τον τιμήσει. Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μόλις έβαλα μουσική και το ’παιξα λίγες φορές, το μάθανε παντού. Το μάθανε όλοι οι σαμποτέρ, οι αγωνιστές, οι αντάρτες, όλοι. Το μάθανε και ήρθανε και με πήρανε ΕΑΜίτες και αντάρτες, και με πήγανε στην πλατεία στην Κοκκινιά. Πέντε χιλιάδες κόσμος και παραπάνω μαζεύτηκε. Με βάλανε και το ’παιξα και το τραγούδησα. Πριν αρχίσω, κρατήσαμε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του ήρωα. Όταν το τραγουδούσα όλος ο κόσμος έκλαιγε».  «Πενθοφορεί η Αγιά Σοφιά, Παλιά και Νέα Κοκκινιά, κλάψε κι εσύ τώρα, ντουνιά, πιάσαν τον Στέλιο τα σκυλιά. Τον πιάσαν γερμανόφιλοι και ταγματασφαλίτες τον Στέλιο τον Καρδάρα μας, στο Ρέντη, οι αλήτες. Δεμένο τον επήγανε προς τον Άγιο Διονύση, δέκα ντουφέκια του ‘ριχναν, ώσπου να ξεψυχήσει. Θεέ μου, ας προλάβαινες, να ‘κανες άλλη κρίση, που ‘χε μανούλα κι αδελφές και έπρεπε να ζήσει. Άδικα τον σκοτώσανε, λες κι ήτανε κατάρα, γιατ’ ήταν στην Αντίσταση, τον Στέλιο τον Καρδάρα». Πηγη:http://www.mixanitouxronou.gr 2.038 TWITTER FACEBOOK GOOGLE + PINTEREST

«Να μου ρίξετε ενώ φοράω τη φανέλα του Ολυμπιακού». Η τελευταία επιθυμία του ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού, Νίκου Γόδα, που εκτελέστηκε στον εμφύλιο πόλεμο. Συμμετείχε στην Εθνική Αντίσταση και ήταν λοχαγός του ΕΛΑΣ . Το 1921, στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας, γεννήθηκε ο Νίκος Γόδας, ο οποίος αργότερα έγινε βασικός παίχτης του Ολυμπιακού. Πέρα από την αθλητική του δράση όμως, υπήρξε λοχαγός του ΕΛΑΣ και αγωνίστηκε στην Εθνική Αντίσταση κατά των Γερμανών. Μέχρι και τη τελευταία στιγμή της ζωής του, δεν εγκατέλειψε τους κοινωνικούς αγώνες και την ιδεολογία του. Εκτελέστηκε στις 19 Νοεμβρίου του 1948 στην Κέρκυρα. Τα πρώτα χρόνια Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, η οικογένεια του Νίκου Γόδα φθάνει στη Μυτιλήνη. Εκεί έμειναν για μικρό χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια βρέθηκαν στην Κρήτη, αλλά τελικά εγκαταστάθηκαν μόνιμα στην Κοκκινιά. Ο πατέρας του μικρού τότε Νίκου, για να βγάλει τα προς το ζην, άνοιξε ένα ταβερνάκι που λεγόταν «τα Αραπάκια» και το οποίο αποδείχθηκε πολύ προσοδοφόρο. Ο νεαρός εργαζόταν στην ταβέρνα και έπαιζε μπάλα στις αλάνες με τους φίλους του. Ο Νίκος Γόδας ως μέλος της ομάδας των Ερυθρολεύκων Από την πρώτη στιγμή ξεχώρισε για το ταλέντο του. Ήταν ο αδιαμφισβήτητος μπαλαδόρος της γειτονιάς. Έπαιξε για την ομάδα της περιοχής και συνέχισε στον «Κεραμεικό» Καμινιών. Το όνειρό του όμως ήταν να καταφέρει να γίνει παίχτης των ερυθρολεύκων. Το 1942, μετά το ξέσπασμα του Β’ΠΠ, ο Νίκος Γόδας πήρε μεταγραφή για τον Ολυμπιακό, την ομάδα που πάντοτε θαύμαζε. Ξεκίνησε ως βασικός μεσοεπιθετικός παίχτης και διέπρεψε σε αγώνες κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, το 1943, ο Γόδας έγινε βασικός παίχτης. Στο Κύπελλο Χριστουγέννων της ίδιας χρονιάς, σε αγώνα με τον Παναθηναϊκό, θεωρήθηκε ο καλύτερος παίχτης στον τελικό, ενώ ο Ολυμπιακός νίκησε με σκορ 5 – 2. Η μάχη της «Ηλεκτρικής» Ο Νίκος Γόδας όμως συμμετείχε και στην Εθνική Αντίσταση. Έγινε μέλος του ΚΚΕ, ενώ ήταν και μαχητής του 5ου λόχου του ΕΛΑΣ στην Κοκκινιά. Αγωνίστηκε για την ελευθερία, την κοινωνική δικαιοσύνη και πολέμησε τους Γερμανούς στον Πειραιά το 1944, λοχαγός πλέον του ΕΛΑΣ. Έλαβε μέρος στη λεγόμενη μάχη της «Ηλεκτρικής» στο Πέραμα, στην Κοκκινιά και στο Κερατσίνι. Η επιχείρηση σχετιζόταν με την προστασία της ηλεκτρικής εταιρείας «ΠΑΟΥΕΡ», την οποία προσπάθησαν αν ανατινάξουν οι Γερμανοί. Δεκεμβριανά Ο Γόδας, στα Δεκεμβριανά το 1944, πολέμησε τους Άγγλους στο νεκροταφείο της Ανάστασης, στον Πειραιά. Η μονάδα, στην οποία ήταν επικεφαλής, ηττήθηκε και οι απώλειες ήταν μεγάλες. Η μόνη λύση που του απέμενε ήταν να πάρει όσους είχαν καταφέρει να διασωθούν και να τους οδηγήσει στο όρος Βελούχι, στη Ρούμελη. Εκεί θα έβρισκαν τις υπόλοιπες μονάδες του ΕΛΑΣ που κρύβονταν. Σύλληψη και καταδίκη Ο Νίκος Γόδας συνελήφθη ύστερα από »καρφωτή» Μετά τη «Συμφωνία της Βάρκιζας», ο Νίκος Γόδας αποφάσισε να επιστρέψει στον Πειραιά, επειδή ήταν άρρωστος με πνευμονία. Τον περίμενε ωστόσο, μια δυσάρεστη έκπληξη. Ύστερα από «καρφωτή» συνελήφθη και δικάστηκε στη λεγόμενη «Δίκη του Ασύλου της Κοκκινιάς», το 1945. Οι κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν ήταν βαρύτατες.Πολλοί πίστευαν ότι ο ποδοσφαιριστής είχε σκοτώσει πολιτικούς του αντιπάλους Ο παίχτης του Ολυμπιακού φερόταν να είχε δολοφονήσει ως αντάρτης πολλούς από τους πολιτικούς του αντιπάλους. Ο Νίκος Γόδας καταδικάστηκε σε θάνατο και οδηγήθηκε στις φυλακές Αίγινας. Αν και γνώριζε τι τον περίμενε, έβρισκε τη δύναμη να παίζει ποδόσφαιρο μέσα στη φυλακή με την ομάδα των κρατουμένων. Πάντα στο κελί του υπήρχε στον τοίχο, στερεωμένη με καρφιά η φανέλα του Ολυμπιακού.Ο Νίκος Γόδας ως μέλος τηε ομάδας των Ερυθρολεύκων Μετά από μικρό χρονικό διάστημα, ο Γόδας οδηγήθηκε στις φυλακές Αβέρωφ, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, αλλά τελικά μεταφέρθηκε στις φυλακές Κέρκυρας, όπου κατέληγαν οι θανατοποινίτες. Εκεί παρέμεινε για τρία χρόνια. Του προτάθηκε να υπογράψει τη «δήλωση μετανοίας» για τις πολιτικές του πεποιθήσεις και να σώσει τη ζωή του. Δεν το έκανε. Εκείνη την περίοδο υπήρχαν και ορισμένοι που υποστήριζαν ότι η διοίκηση του Ολυμπιακού δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για να σώσει τον ποδοσφαιριστή. Η τελευταία επιθυμία και η εκτέλεση Πολλοί πίστευαν ότι ο ποδοσφαιριστής είχε σκοτώσει πολιτικούς του αντιπάλους Η μέρα της εκτέλεσης ήρθε. Ο Νίκος Γόδας ήταν πολύ ήρεμος και εξέφρασε μόνο μια τελευταία επιθυμία. Ήθελε να φοράει την ώρα της θανάτωσης την ερυθρόλευκη φανέλα και το παντελονάκι της λατρεμένης του ομάδας, του Ολυμπιακού. «Να μου ρίξετε και να με δολοφονήσετε με τη φανέλα του Ολυμπιακού και να μη μου δέσετε τα μάτια, για να βλέπω τα χρώματα της ομάδας μου, πριν από τη χαριστική βολή», έλεγε λίγο πριν από τον θάνατό του. Ο Νίκος Γόδας εκτελέστηκε ως «κομμουνιστής» στο νησάκι «Λαζαρέτο» κοντά στην Κέρκυρα στις 19 Νοεμβρίου του 1948, ενώ φορούσε την στολή της ομάδας του. Ήταν 27 ετών….

Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης: Ο μεγάλος πρόσφυγας ήταν ο Χριστός. Η Χρυσή Αυγή είναι παγανιστική

«Η Χρυσή Αυγή είναι παγανιστική, δεν έχει καμία σχέση με την Ορθοδοξία. Χρησιμοποιεί την Εκκλησία για να κάνει τη δουλειά της. Εκπαιδεύουν εγκληματίες, προσπαθώ να καταλάβω τη λέξη «πολιτική ευθύνη». Δεν μπορεί κάποιος που λέει πως αγαπάει αλλήλους, να εκπαιδεύει και δολοφόνους».Για τη Χρυσή Αυγή, είπε αναλυτικά:»Δεν έχει καμία σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Ορθόδοξη θεολογία και είναι αυτό που τόνισε από την αρχή. Χρησιμοποιεί την Εκκλησία ή επιχειρεί να τη χρησιμοποιήσει προκειμένου να κάνει τη δουλειά της. Δεν μπορεί ένας άνθρωπος που είναι θρησκευόμενος να εκπαιδεύεται ως εγκληματίας. Ακούσατε και τον ακούσαμε όλοι μας τον αρχηγό της Χρυσής Αυγής να παίρνει την πολιτική ευθύνη για μια δολοφονία και προσπαθώ να καταλάβω τη λέξη πολιτική ευθύνη. Ο πιο απλός τρόπος να την καταλάβω είναι ότι εκπαιδεύουν δολοφόνους».Επίσης τόνισε:»Μεγάλος πρόσφυγας ήταν ο Χριστός. Αυτό δείχνει τον πολιτισμό ενός κόσμου που τελικά είναι απολίτιστος. Αυτό το θέαμα των ανθρώπων, που έρχονται με σαπιοκάραβα, που πολλοί χάνουν τη ζωή τους προπαντός αυτά τα αθώα παιδάκια που δεν έφταιξαν σε τίποτα είναι ένα δείγμα του πόσο πολιτισμένος είναι ο πολιτισμένος κόσμος μας. Αυτοί οι άνθρωποι δεν παύουν να βρίσκονται σε μια κρίσιμη ώρα της ζωής τους και το τόλμημά τους να φύγουν με αυτά τα μέσα για να έρθουν στην Ελλάδα και να σωθούν είναι ήδη πάρα πολύ μεγάλο και ιδιαίτερα όταν παίρνουν μαζί τους μικρά παιδιά».

Θεός, Χριστός και… χρυσαυγίτικος οχετός

 ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣΝΙΚΟΣ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ • 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017

Στοιχείο πρώτο: Το χέβυ μέταλ συγκρότημα με το όνομα «Naer Mataron» είναι αυτό στο οποίο «τραγουδά» (για την ακρίβεια: ουρλιάζει) ο «καλλιτέχνης» με το όνομα «Καιάδας». Πρόκειται, φυσικά, για τον νυν βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Γιώργο Γερμενή. Προσέξτε τώρα στίχους:

  • «Έστειλες τον μπάσταρδο τον γιο σου, τον γαμημένο Ιησού Χριστό»…
  • «Η χριστιανική εκκλησία βρομάει τη σαπίλα του Ιεχωβά»…
  • «Η φτήνια του υπανθρώπου του σταυρού»…
  • «Φλόγες που καίνε τον υιό του Θεού και τους Αγίους του»…

Αυτοί οι τύποι είναι που αγωνιούν για την… χριστιανοσύνη λόγω της έλευσης των προσφύγων στη χώρα μας, που θέλουν να καούν στα επίγεια καζάνια οι «αμαρτωλοί» ομοφυλόφιλοι και που λατρεύουν τον «αρχαιοελληνικό» (αυτό πως συμβιβάζεται με το «χριστιανικό» τους πνεύμα;) ναζιστικό χαιρετισμό.

 Στοιχείο δεύτερο: Πέραν του «Καιάδα», έτερος «χριστιανός» στο ναζιστικό γκρουπ της Χρυσής Αυγής είναι ο Αρτέμης Ματθαιόπουλος. Ο πρώην βουλευτής χρυσαυγίτης. Χρυσαυγίτης σαν τον μαχαιροβγάλτη που δολοφόνησε τον Παύλο Φύσσα. Αλλά ο Ματθαιόπουλος είναι και μουσικός. Σαν τον Φύσσα. Μόνο που ο Φύσσας τραγουδούσε για τη ζωή, τον έρωτα και τη λεβεντιά. Ο χρυσαυγίτης του συγκροτήματος Pogrom (τι όνομα, έ;) εμπνέεται από άλλα θέματα. Του αρέσει να τραγουδάει για το Άουσβιτς. Ιδού οι στίχοι από το άσμα του συγκροτήματος, το εμπνευσμένο από το Αουσβιτς:«
Γαμώ τον Βίζενταλ, γαμώ την Άννα Φρανκ/ γαμιέται κι όλη η φυλή του Αβραάμ./ Τ’ αστέρι του Δαβίδ με κάνει να ξερνάω/ αχ, το Άουσβιτς, πόσο το αγαπάω!/ Ρε κωλοεβραίοι, δεν θα σας αφήσω/ στο τείχος των Δακρύων θα ’ρθω να κατουρήσω./ Juden Raus! Καίγομαι στο Άουσβιτς»…

Στοιχείο τρίτο: Ας επιστρέψουμε στον πρώτο «καλλιτέχνη» της παρέας. Στον «Καιάδα» (κατά κόσμον Γεώργιο Γερμενή). Αυτός ο τροβαδούρος της «του Χριστού της πίστης την αγία» εξέδωσε με το ναζιστοσυγκρότημά του νέο άλμπουμ τον Απρίλη του 2017. Το αποκάλυψε η «Realnews» (24/9/2017). Προσέξτε τώρα:

  • Ο τίτλος του άλμπουμ είναι «Lucitherion». Τουτέστιν: «Ύμνος στον Εωσφόρο».
  • Ανάμεσα στα «τραγούδια» του άλμπουμ βρίσκουμε εκείνο με τίτλο: «Σατανάς Προμηθέας».
  • Βρίσκουμε το άλλο με τίτλο «Άγιος ο Δράκοντας».
  • Το τρίτο που είναι αφιερωμένο στον Ρα (τον θεό των αρχαίων Αιγυπτίων).
  • Το επόμενο που εξυμνεί τον Σέραπις (υποχθόνιος θεός της αρχαιότητας στα πόδια του οποίου αποικονίζετο ο Κέρβερος και το φίδι)…

Ως συνέχεια πάρτε μια βαθιά ανάσα. Ορίστε μια γεύση από την «του Χριστού την πίστη την αγία», όπως προκύπτει από την νέα δισκογραφική «δουλειά» του Γερμενή που αποκάλυψε η Realnews, για να έχετε μια ασφαλή εικόνα τι σημαίνει ναζιστική «χριστιανοσύνη», διανθισμένη με πεντάλφες και φλεγόμενους σταυρούς της Κου Κλουξ Κλαν.

    

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Αντινομίες ….

Φωτογραφία του χρήστη Κάτι δικά μου.

Η σιωπή βοηθά τον εγκέφαλό μας όσο και ο ύπνος   ΠΕΡΣΑ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ 7 Νοεμβρίου 2017 Καλή η μουσική που παίζει όλη μέρα αλλά ίσως πρέπει να την κλείνουμε για λίγο και να μην ακούμε ούτε κιχ. Και αυτό διότι σύμφωνα με τους επιστήμονες, η σιωπή κάνει καλό στον εγκέφαλο και μερικές ώρες σιωπής βοηθούν στην αναζωογόνηση των εγκεφαλικών κυττάρων ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που το κάνει ο ύπνος. Σύμφωνα με σχετική έρευνα η σιωπή είναι χρυσός, αφού ακόμη και μόλις δύο λεπτά απόλυτης ησυχίας, μπορούν να επιδράσουν στον εγκέφαλο μας το ίδιο χαλαρωτικά όσο αν κοιμόμασταν  επί 15 λεπτά. Πολλές σχετικές έρευνες επιβεβαιώνουν  πως για να δημιουργηθούν νέα κύτταρα στον εγκέφαλο, αρκούν δύο ώρες απόλυτης σιωπής. Η δημιουργία τους γίνεται στον ιππόκαμπο, δηλαδή την περιοχή του εγκεφάλου που μεταφέρει τις πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη. Αυτό σημαίνει καλύτερη συγκράτηση πληροφοριών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Οι ερευνητές εξηγούν ότι ο θόρυβος και οι ομιλίες αναγκάζουν τον εγκέφαλο να παράγει υψηλά επίπεδα ορμονών. Ακόμα κι αν δεν το καταλαβαίνουμε, το να κάνουμε μια εργασία και να ακούμε παράλληλα εστίες ήχων, τον πιέζουν να ανταποκριθεί στα πάντα ταυτόχρονα. Κι αν δεν έχουμε να διαθέσουμε χρόνο μέσα στην ημέρα; Τότε τουλάχιστον αν κοιμόμαστε σε ένα απολύτως ήσυχο περιβάλλον (οι ωτοασπίδες σώζουν μυαλά). TAGS: [Πηγή: www.doctv.gr]

Εάν τα κάνετε όλα αυτά, σύμφωνα με την επιστήμη και τους ψυχολόγους είστε μια μικρή διάνοια 

Έχετε περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής σας ακούγοντας κατσάδες για την ακαταστασία που επικρατεί στο δωμάτιο σας και στο γραφείο σαςς τότε η…
FANPAGE.GR
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Η νέα θρησκεία:«Συνεχούς Ανάπτυξης» και του «Τεχνολογικού Μεσσιανισμού».

Γιώργος Κολέμπας

 

Με αφορμή τις δηλώσεις του Stephen Hawking ότι «η πλήρης ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να σημάνει το τέλος του ανθρώπινου είδους».
Στη νεωτερική εποχή υποτίθεται ότι οι παλιές θρησκείες και το συνδεόμενο με αυτές θρησκευτικό πνεύμα έχει υποχωρήσει. Αντί αυτών επικράτησε, μάλλον σε παγκόσμιο επίπεδο, μια καινούργια θρησκεία, αυτή της «Συνεχούς Ανάπτυξης» και του «Τεχνολογικού Μεσσιανισμού». Αυτή υποσχόταν και υπόσχεται ακόμη ότι η ανάπτυξη της οικονομίας, της επιστήμης και της τεχνολογίας θα λύσουν όλα τα προβλήματα του ανθρώπου και θα φέρουν την ευτυχία του.

 

Αρχιερείς αυτής της θρησκείας είναι βασικά οι οικονομολόγοι. Αυτοί υποστηρίζουν ότι το σημερινό παγκοσμιοποιημένο οικονομικό σύστημα μπορεί να αυξάνεται απεριόριστα και παρουσιάζουν μια καμπύλη της οικονομίας που αυξάνεται εκθετικά προς τα πάνω, προς το άπειρο. Το «ιερατείο» της είναι οι κάθε είδους επιστήμονες, που υποστηρίζουν ότι η επιστήμη θα έχει τις λύσεις σε όλα τα μελλοντικά προβλήματα της ανθρωπότητας. Στο ιερατείο ανήκουν επίσης και οι κάθε είδους κεφαλαιούχοι-επενδυτές και οι επαγγελματίες πολιτικοί.  Απλοί ιερείς είναι οι κάθε είδους τεχνικοί στο πεδίο των καθημερινών εφαρμογών, που υπόσχονται τη λύση κάθε προβλήματος του κοσμάκη.

Κατηχητές αυτής της θρησκείας είναι το εκπαιδευτικό σύστημα -με επικεφαλής κάποιους καθηγητές, από το πανεπιστήμιο μέχρι τους κατώτερους βαθμούς εκπαίδευσης-και τα Μαζικά Μέσα Επικοινωνίας(ΜΜΕ)-με επικεφαλής τους αργυρώνητους «έγκριτους» δημοσιογράφους. Αυτοί αναλαμβάνουν να εκλαϊκεύουν την έννοια της «ανάπτυξης» με τον μύθο της συνεχούς αυξανόμενης «πίτας»[1]  και της παντοδύναμης επιστήμης-τεχνολογίας, που θα κάνουν πραγματικότητα τις «κοινωνίες της αφθονίας» και φυσικά και τον «παράδεισο» επί της γης. Οι «εκλεκτοί» αυτού του παραδείσου δυνητικά είναι όλοι οι άνθρωποι. Στην πράξη όμως είναι αυτοί που είναι σε θέση να πληρώσουν μέσω της αγοράς αυτά τα επιτεύγματα[2], αφού το «ιερατείο» με τις πολυεθνικές επιχειρήσεις που το χρηματοδοτούν, έχουν εξασφαλίσει την ιδιωτικοποίηση των διάφορων ευρεσιτεχνιών και των εφαρμογών τους.

 

Η κόκκινη κλωστή που υφαίνει τον νέο μύθο – θρησκεία, είναι και η υπέρβαση του ανθρώπινου είδους απ΄ τον ίδιο τον άνθρωπο. Ο τωρινός ατελής άνθρωπος πρέπει να δημιουργήσει ο ίδιος τον νέο τέλειο άνθρωπο, τον λεγόμενο «Μετάνθρωπο», που θα οδηγήσει σε ένα κόσμο συνειδητής εξέλιξης. Η φυσική εξέλιξή του είναι πολύ αργή και χρονοβόρα. Αυτοί που έχουν τη δυνατότητα, πρέπει να παρέμβουν  και να επιταχύνουν τον ρυθμό εξέλιξής του. Να περάσουμε από τη Δαρβίνεια φυσική εξέλιξη, στην «Μεταδαρβίνεια» τεχνική εξέλιξή του, απαλλαγμένου από αρρώστιες, με σωματική  και νοητική βελτίωση, με παράταση της ζωής και αποτροπή των γηρατιών.

Το «ιερατείο» και οι «πιστοί» αυτής της θρησκείας πιστεύουν ότι αυτό θα επιτευχθεί από 3 συγκλίνουσες διαδικασίες:

1) Η πρώτη έχει να κάνει με τη βιοτεχνολογία και γενετική μηχανική. Έχει ξεκινήσει με την χαρτογράφηση του ανθρώπινου γονιδιώματος και την αναγωγή των ανθρώπινων ιδιοτήτων και χαρακτηριστικών σε αντίστοιχα γονίδια. Στη συνέχεια, με την «επανασχεδίαση» των γενετικών οδηγιών του κώδικα (DNA), θα επιδιωχθεί το «βέλτιστο» για κάθε άτομο του είδους, κύρια με τη βελτίωση των νοητικών δυνατοτήτων. Ένα νέο είδος «ευγονικής» όπου, όχι ο Χίτλερ, αλλά οι γονείς οι ίδιοι θα είναι οι νέοι «ευγονιστές», αφού σε συνεργασία με τα εργαστήρια των εταιρειών θα γίνεται ο γενετικός σχεδιασμός και η παρακολούθηση του εμβρύου μέχρι τον τοκετό, ώστε το παιδί να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές τους.

2) Η δεύτερη διαδικασία έχει να κάνει με την «τεχνητή νοημοσύνη» και την «ανθρωποποίηση» της μηχανής και έχει σαν στόχο το σκεπτόμενο ρομπότ. Μια μηχανή δηλαδή με «ισχυρή» τεχνητή νοημοσύνη, εξίσου έξυπνη όσο και ο άνθρωπος. Αυτό το ορόσημο, που από τη δεκαετία του ’50 έχει ονομαστεί «τεχνολογική μοναδικότητα» (technological singularity), σημαίνει ότι από αυτό το σημείο και μετά, η μηχανή θα αρχίσει να βελτιώνεται μόνη της, χωρίς καμία παρέμβαση. Με την αυτοβελτίωσή της, θα ξεπεράσει και τη νοημοσύνη ολόκληρης της ανθρωπότητας. Υποστηρίζουν ότι αυτό θα γίνει δυνατό τα επόμενα 30 χρόνια, όταν θα εξασφαλισθεί hardwareπιο ισχυρό από τον ανθρώπινο εγκέφαλο.Ο διευθυντής της Google το προέβλεψε για το 2045, ενώ άλλοι το τοποθετούν αργότερα, μέχρι το 2075. Έχουν επενδυθεί τεράστια κεφάλαια στην τεχνητή νοημοσύνη από τεχνολογικούς κολοσσούς

3) Η τρίτη διαδικασία αφορά στη «μηχανοποίηση» του ανθρώπου, μέσω ενίσχυσης των φυσικών και διανοητικών του ικανοτήτων(προσθετική τεχνολογία-τεχνητά ανθρώπινα μέλη – όργανα, μικροσυσκευές στο ανθρώπινο σώμα που θα κυκλοφορούν με το αίμα και θα διορθώνουν βλάβες, μικροτσίπ και εμφυτεύματα στον εγκέφαλο, αισθητήρες συνδεμένοι με τα αισθητήρια νεύρα κ.λπ.)

Ο στρατός δείχνει το τι θα σημαίνει π.χ. «ενίσχυση του σώματος». Στο πεζικό οι στρατιώτες διαθέτουν ήδη ένα ενσωματωμένο σύστημα όρασης (βλέπουν και τη νύχτα), σύστημα επικοινωνίας και δύναμης πυρός, που  μετατρέπει τους ίδιους σε «οπλικά συστήματα». Στην αεροπορία οι πιλότοι είναι διασυνδεδεμένοι με τη μηχανή- «συνεργάτη του πιλότου»- που θα διαθέτει, αν δεν διαθέτει ήδη, τεχνητή νοημοσύνη για σχεδιασμό, τακτική, ανάλυση και εκτίμηση κατάστασης. Η ενίσχυση λοιπόν θα είναι συγκεκριμένη και θα έχει να κάνει με την εκτέλεση συγκεκριμένων καθηκόντων, που θα υπαγορεύονται από τον καταμερισμό εργασίας που θα επιβάλει ο παν-καπιταλισμός[3].

 

 

Το αποτέλεσμα της σύνθεσης αυτών των διαδικασιών θα είναι ο λεγόμενος «επαυξημένος άνθρωπος», το «κύβοργον» (cyborg) που σε σύνδεση με τον κυβερνοχώρο θα είναι μια οντότητα με μεγαλύτερη νοημοσύνη από τον σημερινό άνθρωπο. Αυτή η οντότητα θα αναλάβει να καθοδηγήσει τον άνθρωπο στην παραπέρα αυτοεξέλιξή του σε «μετάνθρωπο» καθώς και στην άρση των μέχρι τώρα περιορισμών και προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

 

Ο «Μετάνθρωπος» και η προοπτική της τεχνοφασιστικής κοινωνίας

 

Πέρα απ΄ τις πραγματικές δυνατότητες και αν και σε ποιο βαθμό όλα αυτά είναι φαντασιώσεις ή επιθυμίες της Ελίτ που καθοδηγεί τις διαδικασίες αυτές, ο στόχος είναι η αναδιαμόρφωση του ανθρώπινου σώματος έτσι ώστε να προσαρμόζεται και να αντέχει το όλο και πιο παθολογικό φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, στο οποίο οδηγεί ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός. Ο σκοπός είναι η διαφοροποίηση των διανοητικών, συναισθηματικών και ψυχολογικών αντιλήψεων των ατόμων για την δυσβάσταχτη πραγματικότητα.Σ΄ αυτό θα συμβάλλει και η φαρμακολογία με καινούργια γενετικά φάρμακα, που θα επιδρούν στα κέντρα ηδονής και δημιουργίας ευφορίας στα άτομα. Η Νατοτεχνολογία (τεχνολογία που στηρίζεται στην κατάτμηση της ύλης και στην εκ νέου αναδιοργάνωσή της άτομο προς άτομο) θα εξασφαλίζει τον πλήρη έλεγχο στη δομή της ύλης και θα κάνει δυνατή την παραγωγή οποιωνδήποτε αγαθών απ΄ τα υπάρχοντα υλικά, αντιγράφοντας, επιταχύνοντας και επεκτείνοντας τις δυνατότητες της βιολογίας (για τη Νανοτεχνολογία επενδύονται τεράστια ποσά κάθε χρόνο. Μόνο το 2004 οι κρατικές δαπάνες παγκοσμίως ανήλθαν στο ποσό των 4,5 δισ. δολαρίων)

Έτσι θα ξεπεραστούν, όπως υποστηρίζουν, τα προβλήματα της ανθρώπινης  εργασίας και της εκμετάλλευσής της, των οικονομικών – γεωγραφικών – πολιτικών ανισοτήτων, της φτώχειας, της ρύπανσης του περιβάλλοντος (ανακύκλωση 100%) κ.λπ, τονίζοντας τις απελευθερωτικές δυνατότητές τους.

Στην πραγματικότητα όμως, υπό τις παρούσες συνθήκες της κυριαρχίας της αγοράς, των πολυεθνικών και των πολιτικών μειοψηφιών, οι εξελίξεις αυτές δεν πρόκειται να υλοποιηθούν, προτού καταφέρουν να τις απογυμνώσουν από κάθε απελευθερωτική λογική και έτσι να οδηγήσουν στον πιο σκληρό «κοινωνικό δαρβινισμό» (επικράτηση των οικονομικά και πολιτικά ισχυρών).

Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου πληθυσμού θα είναι οι παρείσακτοι, που δε θα κληρονομήσουν τον παράδεισο επί αυτής της γης. Γιατί αυτός ο πλανήτης- που οι παρούσες γενιές «κληρονομήσανε» από τις παλαιότερες και θα «κληρονομήσουν» με τη σειρά μας στις μελλοντικές γενιές των ανθρώπων-είναι πεπερασμένος και έχει όρια, σαν οικοσύστημα, σε υλικά, πόρους και ενέργεια. Θα υπάρξει λοιπόν μελλοντική έλλειψη και σπανιότητα για τους περισσότερους από αυτούς τους πόρους που απαιτούνται για έναν «παράδεισο για όλους». Στην ουσία ο παράδεισος που υπόσχεται αυτή η θρησκεία-για αυτό και είχε αποκτήσει και πολλούς οπαδούς μέχρι τώρα-δεν αφορά όλους τους ανθρώπους, αλλά όπως και στις παλιές θρησκείες, μόνο τους «εκλεκτούς», τη μειοψηφία των τοπικών-παγκόσμιων οικονομικών-πολιτικών ελίτ. Και αυτό μπορεί να επιβληθεί στους «πολλούς» μόνο με την επικράτηση τεχνοφασιστικών καθεστώτων παντού.

 

Πολλά ΜΜΕ ξαναθυμήθηκαν πρόσφατα  την «Οδύσσεια του Διαστήματος», το «Matrix», τον «Εξολοθρευτή» και το «Εγώ, το ρομπότ». Όλες αυτές οι ταινίες περιγράφουν μια μελλοντική εποχή, όπου οι «σκεπτόμενες» μηχανές στρέφονται εναντίον του δημιουργού τους. Κάτι που ήρθε στην επικαιρότητα με αφορμή δηλώσεις του Stephen Hawking ότι «η πλήρης ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να σημάνει το τέλος του ανθρώπινου είδους».

Ο Hawking υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος θα κινδυνεύσει στο μέλλον αν αναπτύξει μια «σκεπτόμενη» μηχανή. «Θα μπορούσε να αυτοβελτιώνεται με γεωμετρική πρόοδο, ενώ το είδος μας εξελίσσεται πολύ αργά»[4].

 

Η τεχνοφασιστική ελίτ και οι κοινωνικοί αγώνες στο πεδίο της Βιοπολιτικής

 

Οι υποστηρικτές του «μετανθρώπου» και της «νέας ευγονικής», υποστηρίζουν ότι η εξέλιξη αυτή θα είναι στα πλαίσια της φυσικής εξέλιξης, αφού η ίδια  η φύση προσπαθεί να δημιουργήσει το επόμενο είδος μέσα απ΄ τον ανθρώπινο νου και την τεχνολογία του και αυτό το έχει περάσει (η φύση), σαν εντολή, στο τωρινό ανθρώπινο είδος.

Έχουν λοιπόν περάσει απ΄ το στάδιο της επιστημονικής φαντασίας και του φουτουρισμού, στη δημιουργία ενός καινούργιου μύθου. Και στο παρελθόν είχαμε μύθους καταστροφικούς (π.χ. ο μύθος της άριας φυλής). Μήπως και αυτός είναι ένας τέτοιος; Μήπως είναι μια μεγάλη παγίδα της εξέλιξης και αντί για όνειρο γίνει εφιάλτης; Ο εφιάλτης μιας απειλητικής τεχνοφασιστικής Ελίτ;

Γιατί ποια σημερινή κοινωνία της εποχής του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, με ποιους θεσμούς και ασφαλιστικές δικλίδες θα μπορούσε να χειρισθεί ορθολογικά και «δημοκρατικά» μια τέτοια πραγματικότητα, που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να παρακολουθήσει το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας;

Έχουν όμως και ένα άλλο όπλο: από τα ΜΜΕ προωθείται ταυτόχρονα η ανησυχία ότι όποιος μείνει πίσω στην τεχνολογία, θα πεταχτεί έξω από το τρένο της ανάπτυξης και θα συνθλιβεί από αυτό. Καλλιεργείται έτσι η αποδοχή του κοινωνικού δαρβινισμού από την κοινωνία του θεάματος. Ο σημερινός κυρίαρχος τύπος πολίτη μάλιστα, ο οποίος δε θέλει να περιθωριοποιηθεί και θα μπορεί να αγοράσει,  είναι έτοιμος να πληρώσει ο ίδιος την τεχνολογία της εξέλιξής του και έτσι ο παγκόσμιος καπιταλισμός θα έχει εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό τα κεφάλαια για αυτό.

Η πρώτη μορφή του πολίτη-cyborgυπάρχει ήδη. Είναι οι πολίτες συγκεκριμένων κοινωνικών στρωμάτων (κυρίως τεχνοκρατικών), που όπου πηγαίνουν έχουν μαζί τους τούς φορητούς υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα και μπορούν να εργασθούν όποτε τους καλέσει το καθήκον προς την εταιρεία, οποιαδήποτε ώρα του 24ώρου. Στο μέλλον, ίσως υπάρξει προσπάθεια μείωσης ή και εξάλειψης του αναζωογονητικού μη παραγωγικού χρόνου, όπως π.χ. του ύπνου με τη χρήση τεχνικών και βιολογικών «ενισχύσεων».

Βέβαια υπάρχει ακόμη το εμπόδιο του ίδιου του σώματος με τις φυσικές του λειτουργίες, τις έμφυτες ορμές του και τη ψυχολογία του. Από μόνη της η εξέλιξη στο πεδίο των μηχανών δεν μπορεί να εξασφαλίσει το κύβοργον. Πρέπει να εξασφαλισθεί και ο εξορθολογισμός στη σχεδίαση του ανθρώπινου σώματος. Ο στρατός το πετυχαίνει προς το παρόν με τη διανοητική και σωματική εκπαίδευση. Όμως αυτό δε θα είναι αρκετό. Ο παν-καπιταλισμός είναι υποχρεωμένος να σχεδιάσει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και το ανθρώπινο σώμα για να εκτελεί συγκεκριμένα καθήκοντα με τη βοήθεια της γενετικής μηχανικής και βιοτεχνολογίας. Είναι υποχρεωμένος να ολοκληρώσει τη «σάρκινη μηχανή», δηλ. μια ύπαρξη που η συμπεριφορά της θα ενισχύεται από την αντίστοιχη τεχνολογική θωράκιση, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του.

Το ερώτημα λοιπόν που μπαίνει είναι αν θα δεχθούμε τη μοίρα της μετάλλαξής μας σε τεχνητό ον ή θα απορρίψουμε αυτή την κατεύθυνση;  Παρά τη χειροπιαστή δυνατότητα του «μετανθρώπου», η έκβαση αυτής της εξέλιξης δεν έχει κριθεί. Γιατί δεν είναι μόνο τεχνολογική, αλλά πρώτα και κύρια είναι κοινωνική. Έχει να κάνει με επιλογή κατευθύνσεων, σημαίνει δηλαδή ότι έχουμε μπροστά μας ένα νέο πεδίο πολιτικών αναμετρήσεων  και συγκρούσεων που ξαναβάζουν από την αρχή τα πιο βασικά πολιτικά ερωτήματα και σηματοδοτούν νέους κοινωνικούς αγώνες για το τι είδους άνθρωπο και κοινωνία θέλουμε, για την πολιτική και οικονομική εξουσία στα πλαίσιά της κ.λ.π. Γιατί αν αυτή η εξέλιξη παραμείνει στα χέρια της παγκόσμιας ελίτ που την προωθεί προς το παρόν, θα έχουμε μια μελλοντική τεχνοφασιστική κοινωνία. Έχουμε ακόμα τη δυνατότητα να μην την επιτρέψουμε. Και είμαστε οι περισσότεροι που δεν θέλουμε μια τέτοια κοινωνία.

Αρκεί να ξεκινήσουμε από την κριτική της έρευνας, να στηριχθούμε στην αρχή της προφύλαξης, που έχει γίνει παγκοσμίως αποδεκτή σε σχέση με τους κινδύνους της τεχνολογίας και να αντιδράσουμε με όποιους τρόπους μπορούμε. Αρκεί να στραφούμε προς τις πραγματικές ουσιαστικές σημερινές ανθρώπινες ανάγκες μας.  Αρκεί να ξεπεράσουμε την κτητική, επεκτατική και χρησιμοθηρική  ψυχοσύνθεση, την οποία έχει δημιουργήσει στους περισσότερους το καθεστώς του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού. Αρκεί να δημιουργήσουμε αυτοκαθοριζόμενους επιστημονικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτικούς θεσμούς, τέτοιους που θα αποκαταστήσουν την ισορροπία μέσα στις ανθρώπινες κοινότητες και μεταξύ των ανθρώπινων κοινοτήτων και του περιβάλλοντος γύρω τους.

Αρκεί οι «παρείσακτοι» να αποφασίσουν να πάρουν οι ίδιοι στα χέρια τη ζωή τους, όχι για να καταλήξουν στον «παράδεισο» της κατανάλωσης των πάντων που τους προτείνει το ιερατείο της «αέναης ανάπτυξης», αλλά για να δημιουργήσουν τις συνθήκες για τη μελλοντική ευζωία τους, μέσα από την επιλογή της επάρκειας, της ατομικής εγκράτειας και της στήριξης στην αφθονία των συλλογικών κοινών αγαθών που διαθέτει ο πλανήτης. Αυτοοργανωμένοι σε κάθε είδους συλλογικότητες, χωρικές- και μη- κοινότητες και σε ομοσπονδίες κοινοτήτων που θα καταλήγουν στη νέα οικουμενικότητα της παγκόσμιας ανθρώπινης κοινότητας των κοινοτήτων, να έχουν το χρόνο να κοιτάζουν προς τα μέσα τους και να αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τις πνευματικές τους ικανότητες-τη φυσική και όχι τεχνητή νοημοσύνη τους-ώστε να πετυχαίνουν την αυτοεξέλιξή τους, όχι στον μετάνθρωπο, αλλά στον άνθρωπο-πρόσωπο. Να εξελίσσονται σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, που θα είναι πιο σοφές σε σχέση με τον σημερινό «μονοδιάστατο» άνθρωπο-καταναλωτή.

 


Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Άλλαξε εσύ…

Φωτογραφία του χρήστη Κωνσταντίνος Ζωχιός - Ψυχολόγος.

«όλοι θέλουν αλλάξουν τον κόσμο, αλλά κανείς τον εαυτό του.»Λέων Τολστόι.

Κανείς δεν μπορεί να αλλάξει κανέναν!Τον μόνο άνθρωπο που μπορείς να αλλάξεις,είναι ο εαυτός σου…Φανταστείτε τώρα,πόσο δύσκολο είναι να αλλάξεις τον άλλο.Και αυτό όμως μπορεί να γίνει,αλλά θα είναι το αποτέλεσμα της δικής σου προσωπικής αλλαγής.

Γιατί εγώ και όχι ο άλλος;»Να αγαπάς την ευθύνη.να λές: εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γής.Άν δε σωθεί,εγώ φταίω.»(Από το βιβλίο:Η αγάπη στην πρίζα του Ιακ. Μαρτίδη)

Όπως ο Jim Morrison είχε δηλώσει: «Το πιο σημαντικό είδος ελευθερίας είναι να είσαι ο αληθινός εαυτός σου. Συνήθως, ανταλλάσουμε την πραγματικότητά μας με ένα ρόλο. Ανταλλάσουμε τις αισθήσεις μας για ένα θέατρο. Παραιτούμαστε από την ικανότητά μας να αισθανόμαστε και σε αντάλλαγμα, τοποθετούμε στο πρόσωπό μας μια μάσκα. Δεν μπορεί να υπάρξει μια μεγάλης κλίμακας επανάσταση εάν δεν έχει προηγηθεί μια προσωπική επανάσταση, σε ατομικό επίπεδο. Πρέπει να γίνει πρώτα μέσα μας».

«Αυτοί που κλαίνε για τη τύχη τους,θα έπρεπε μάλλον να  παραπονιούνται κατά του εαυτού τους.» Βολταίρος

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται…

Φωτογραφία του Κώστας Γιουργας.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο
Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων