Αλκιβιάδης Χατζηνικολάου

Το βίντεο «How to bump a volleyball» μας παρουσιάζει τις φάσεις προετοιμασίας του παίκτη για να κάνει μία χαμηλή πάσα. Κάθε μία από τις φάσεις αυτές έχει τα δικά της συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αναφέρονται αναλυτικά και με τη σειρά που πρέπει, ώστε να μπορέσετε να πραγματοποιήσετε μία σωστή τεχνικά επαφή με τους πήχεις.

Παρατηρήστε προσεκτικά το βίντεο για να μπορέσετε να βάλετε τις εικόνες που παρουσιάζονται στο διαδραστικό παιχνίδι πιο κάτω, στη σωστή σειρά:


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

Οι οδηγίες για μια σωστή μανσέτα που είδατε στο βίντεο που παρακολουθήσατε ήταν στην αγγλική γλώσσα. Στο πιο κάτω διαδραστικό παιχνίδι οι οδηγίες για μια σωστή μανσέτα παρουσιάζονται στην ελληνική γλώσσα. Εσείς χρειάζεται απλώς να συμπληρώσετε τα κενά με τις λέξεις που λείπουν για να έχετε ολοκληρωμένες τις οδηγίες που σας χρειάζονται.


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

cardio emphasis

Εδώ παρουσιάζεται ένα πρόγραμμα ασκήσεων που οι μαθητές μπορούν να εκτελέσουν στο σπίτι τους.

1.   Front/back jump squats

2.     Plank jacks

3.     Speed skaters

4.     Burpees

5.     Skier hops

6.     High knees

7.     Butt kicker run

8.     Rabbit hops

9.     Crab walks

10.   Box toe touches

Οι μαθητές θα κληθούν να εκτελέσουν συγκεκριμένους κύκλους ασκήσεων με χρόνο άσκησης και χρόνο διαλείμματος που με συμβουλή του Κ.Φ.Α., μπορούν να αλλάξουν από εβδομάδα σε εβδομάδα. Οι μαθητές θα προσπαθήσουν να ακολουθήσουν τις οδηγίες του βίντεο “Φυσιολογικοί σφυγμοί: Οι τιμές ανά ηλικία και πώς να τους μετρήσετε ” για τον καρδιακό παλμό και να μετρήσουν το δικό τους παλμό στην ηρεμία πριν την άσκηση αλλά και μετά το τέλος του 1ου κύκλου. Επίσης θα επαναλάβουν το ίδιο και στο τέλος του προγράμματος σύμφωνα με την οδηγία του Κ.Φ.Α. Στόχος του μαθητή είναι να εκτελεί το πρόγραμμα σε σταθερή περιοδικότητα τριών συνεδριών την εβδομάδα για το διάστημα που διαρκούν οι περιορισμοί των μετακινήσεων λόγω της πανδημίας. Επιδίωξή του είναι να αυξήσει το χρόνο άσκησης στα 45’’ ενώ το διάλειμμά του ανάμεσα στις ασκήσεις πρέπει να γίνει 15’’. Οι οδηγίες εκτέλεσης του προγράμματος αναφέρονται παρακάτω:

  • Οι ασκήσεις εκτελούνται με τη σειρά που αναγράφονται στον πιο πάνω πίνακα.
  • Κάθε άσκηση εκτελείται για 30 ‘’
  • Ακολουθεί διάλειμμα 30’
  • Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των 10 ασκήσεων γίνεται διάλειμμα 5’
  • Μετά τα πρώτα 30’’ του διαλείμματος μέτρησε την καρδιακή σου συχνότητα.
  • Επανέλαβε και 2ο κύκλο. Αν δυσκολευτείς αύξησε το χρόνο του διαλείμματος στα 40’’
  • Όταν ολοκληρώσεις και το 2ο κύκλο επανέλαβε τη διαδικασία του 1ου διαλείμματος μετρώντας πάλι την καρδιακή σου συχνότητα. Τι παρατηρείς;

Οι μαθητές καλούνται να παίξουν διαδραστικά με το πρόγραμμα που εκτελούν στο σπίτι, εκτελώντας τις πιο κάτω εφαρμογές από το e-me content της κυψέλης της Φυσικής Αγωγής όπου είναι μέλη.


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

 


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

Αξιοποίηση στη διδακτική πράξη της εφαρμογής 7 minutes workout

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί μαθητές,

Η σημερινή πραγματικότητα έχει διαφοροποιηθεί με έναν τρόπο που απαιτεί από μέρους όλων μεγάλη προσπάθεια προσαρμογής σε ασυνήθιστες καταστάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο ο εκπαιδευτικός οφείλει να συνεχίσει να αλληλεπιδρά με τους μαθητές του.

Το υπουργείο Παιδείας διαθέτει στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές μέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών τρόπους εξ αποστάσεως επικοινωνίας (ηλεκτρονικές τάξεις) ώστε να καταφέρει να υποκαταστήσει κατά κάποιο τρόπο την εκπαιδευτική διαδικασία.

Στα πλαίσια του μαθήματος της φυσικής αγωγής η ηλεκτρονική τάξη προσπαθεί να υποκαταστήσει το κενό της κινητικής δραστηριότητας που έχει δημιουργηθεί λόγω αναγκαίων περιορισμών που επιβάλλει το κράτος. Η συμμετοχή των παιδιών στην τάξη θα συνδράμει στην προσπάθεια να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους άσκησης σε μικρούς χώρους, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να εκτονωθούν από τον περιορισμό στο σπίτι.

Μέσα από αυτή την τάξη, μας δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιήσουμε στη διδακτική πράξη διάφορες εφαρμογές για κινητά και υπολογιστές που έχουν αναπτυχθεί και έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν να ασκηθούμε σε μικρό χώρο στο σπίτι. Μια τέτοια εφαρμογή είναι η 7 minutes workout για κινητά όπου με τις κατάλληλες οδηγίες μπορούμε να δημιουργήσουμε δικά μας προγράμματα άσκησης και να τα εκτελέσουμε μόνοι μας με τη βοήθεια του κινητού.

Εδώ θα βρείτε ένα συνοπτικό οδηγό χρήσης της εφαρμογής προκειμένου να διαμορφώσετε τα δικά σας προγράμματα άσκησης τα οποία θα προσπαθήσετε να εκτελέσετε σύμφωνα με το δικό σας χρονοδιάγραμμα. Η εφαρμογή είναι δωρεάν στο play store στα κινητά και θα χρειαστεί να την εγκαταστήσετε στο κινητό σας κάνοντας λήψη και εγκατάσταση. Στο βίντεο που θα βρείτε στην ηλεκτρονική μας τάξη θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για τη χρήση της εφαρμογής, ώστε  να οργανώσετε τα δικά σας προγράμματα και να ξεκινήσετε να ασκήστε στο σπίτι.

Συνοπτικός οδηγός χρήσης της εφαρμογής:

https://h5p.org/node/769389

Μην ξεχάσετε να δίνετε, με ανάρτηση στον αντίστοιχο χώρο της τάξης, ανατροφοδότηση ώστε και ο Κ.Φ.Α. να σας καθοδηγεί με τις κατάλληλες υποδείξεις.

Καλή αρχή  ,

Μένουμε σπίτι, μένουμε σε φόρμα.

Χατζηνικολάου Αλκιβιάδης

Αφού δείτε το βίντεο στον πιο πάνω σύνδεσμο, προσπαθήστε να απαντήσετε στις ερωτήσεις που εμφανίζονται πιο κάτω.


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

Το βίντεο “How to set a volleyball” μας παρουσιάζει τρεις διαφορετικές φάσεις προετοιμασίας για να γίνει μια πάσα με δάχτυλα. Κάθε μία από τις φάσεις αυτές έχει τα δικά της συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αναφέρονται αναλυτικά και με τη σειρά που πρέπει, ώστε να μπορέσετε να πραγματοποιήσετε μία σωστή τεχνικά επαφή με τα δάχτυλα.

Παρατηρήστε προσεκτικά το βίντεο για να μπορέσετε να βάλετε τις εικόνες που παρουσιάζονται στο διαδραστικό παιχνίδι πιο κάτω, στη σωστή σειρά:


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

Ερμηνευτικά σχόλια

Στα κακοτράχαλα τα βουνά: Είναι ένα τραγούδι το οποίο αναφέρεται στην ελληνική ταυτότητα, όπως αυτή αναδείχθηκε μέσα από την Ιστορία και την παράδοσή μας. Κακοτράχαλα βουνά ο τόπος μας. Όχι απέραντες πεδιάδες και εύφορες, ούτε τροπική βλάστηση, ούτε πολύ νερό, αλλά ξηρασία, άνυδρον, και την ίδια στιγμή τόποι γενναιότητας και καρδιάς, όπου είχαν τα λημέρια τους οι κλέφτες στην Τουρκοκρατία, όπως επίσης και όσοι δεν ήθελαν κατά μέτωπο επιθέσεις εναντίον των εχθρών, γιατί ένιωθαν το αριθμητικό τους μειονέκτημα. Αυτό δεν τους έκανε να έχουν χάσει εκ των προτέρων στον αγώνα τους. Ήθελε εξυπνάδα, λεβεντιά και αξιοποίηση κάθε δυνατότητας και αυτό κάναμε οι Έλληνες. Τα βουνά συμβολίζουν την ελευθερία και τον αγώνα.

χορεύουν: τρεις εμβληματικές μορφές της Ιστορίας μας χορεύουν, δηλαδή δείχνουν τη χαρά της ελευθερίας, το ανυπότακτο και τη χαρά της ζωής. Ο Νικηφόρος μπορεί να είναι ο Νικηφόρος Φωκάς, ένας αυτοκράτορας αληθινό παλληκάρι, ο οποίος ελευθέρωσε την Κρήτη από τους Άραβες και έδωσε ζωή  στην αυτοκρατορία, βάζοντας τα θεμέλια για την ακμή στα χρόνια του Βασιλείου του Β΄ του Βουλγαροκτόνου (10ος αιώνας). Ο Διγενής είναι ο Βασίλειος Διγενής Ακρίτας, εκείνος που υπερασπίστηκε τα σύνορα του Ελληνισμού και της αυτοκρατορίας από κάθε επιβουλή των Αράβων μουσουλμάνων, όντας ακατανίκητος και μόνο ο Χάρος τον νίκησε. Είναι ο ανώνυμος Έλληνας, ο οποίος έδωσε και δίνει τη ψυχή του για την πατρίδα και την ελευθερία. Ο γιος της Άννας της Κομνηνής είναι ο γιος μιας πριγκίπισσας- αυτοκράτειρας η οποία έμεινε στην Ιστορία για την μόρφωση, την καταγραφή του τρόπου με τον οποίο ο πατέρας της αυτοκράτορας Αλέξιος Α’ ο Κομνηνός διοίκησε και κράτησε σε ακμή την αυτοκρατορία (τέλος 10ου – αρχές 11ου αιώνα) στο βιβλίο Αλεξιάδα, την περηφάνια για την αρχαιοελληνική καταγωγή της και την συνέχεια του Ελληνισμού.   Ο Νικηταράς είναι ο σπουδαίος ήρωας της Επανάστασης του 1821, ο οποίος ονομάστηκε « Τουρκοφάγος» και ο οποίος έζησε με αξιοπρέπεια, χωρίς να πλουτίσει μετά τον Αγώνα, με κριτήριο το ότι βοήθησε την πατρίδα. Παρέμεινε πάντα πιστός σ’  αυτήν.

φλούδα γης: δεν είναι ο τόπος μας μεγάλος. Μα με την ευλογία του Χριστού και της πίστης οι Έλληνες παλεύουμε να γλιτώσουμε την φλούδα από το τσακάλι, δηλαδή από τους ύπουλους εχθρούς, αλλά και την αρκούδα, δηλαδή τους ισχυρούς, εκείνους που με την δύναμη και την εξουσία τους θέλουν να μας υποτάξουν. Ο Ελληνισμός παρέμεινες ζωντανός μέσα από ρήξεις και συγκρούσεις.  Χαρακτηριστικό του Έλληνα η υπερνίκηση του φόβου.

το πανηγύρι κρατάει χρόνια: ο αγώνας των Ελλήνων είναι πανηγύρι. Η πατρίδα δίνει χαρά και νικά τον φόβο του θανάτου, ότι κι αν γίνει. Η σχέση μας με την πατρίδα ήταν σχέση ζωής. Πάντοτε οι Έλληνες πετυχαίναμε το ανέφικτο, ακόμη και στην Τουρκοκρατία, όπου μείναμε όρθιοι χάρις στην πίστη, την ανδρεία και την δίψα για ελευθερία, που διαπότιζαν την συνείδησή μας.

κριτής κι αφέντης: οι Έλληνες είχαμε ως σημεία αναφοράς μας το Θεό και την πίστη. Το θέλημά Του είναι αυτό που αποδεχόμαστε ότι γίνεται στη ζωή μας. Την ίδια στιγμή δραγουμάνος του θελήματος του Θεού, διερμηνέας του, είναι ο λαός. Δεν είχαμε ποτέ οι Έλληνες γαλαζοαίματους, αριστοκράτες που να αποδεχόμαστε ως ανώτερους και συχνά και οι βασιλείες δεν είχαν κληρονομική διαδοχή. Ο καθένας μπορούσε να προχωρήσει, ανάλογα με τα χαρίσματά του και την αποδοχή του από τους ανθρώπου. Αυτό συμβαίνει γιατί οι ηγέτες μας συνήθως έβγαιναν από τον λαό και το θέλημα του λαού εξέφραζαν. Είναι η δημοκρατία που ξεκινά από τα αρχαία χρόνια και που χαρακτηρίζει τον Ελληνισμό. Αυτό μπορεί να επιφέρει διχόνοιες, συγκρούσεις εμφύλιες, όπως και στην επανάσταση του 1821, όμως δείχνει και το ότι ως Έλληνες δεν αποδεχόμαστε ιδέες και τρόπους που δεν ταιριάζουν στο λαϊκό φρόνημα. Αυτό το ελεύθερο φρόνημα αναζητούμε σήμερα.

Εδώ θα βρείτε κουίζ που αναρτήθηκε στην e-me τάξη για να βοηθήσει τους μαθητές στην κατανόηση του μαθήματος παραδοσιακών χορών «Όταν τα τραγούδια μιλάνε».

Αφού παρακολουθήσετε το διαδραστικό βίντεο στην ανάρτηση”Όταν τα τραγούδια μιλάνε” στο λινκ  https://blogs.sch.gr/chatziniko/2020/04/08/otan-ta-tragoydia-milane/   και το πιο κάτω βίντεο προσπαθήστε να απαντήσετε στο κουίζ που ακολουθεί.

 

 


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

Στην εποχή του κορωναϊού η τεχνολογία δημιουργεί νέες δυνατότητες για μαθήματα εξ αποστάσεως. Εδώ θα δείτε ένα διαδραστικό βίντεο που θα βοηθήσει τους μαθητές στην απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσική δραστηριότητα, στην ανάπτυξη της αυτοέκφρασης και της κοινωνικότητας. Οι μαθητές να αποκτήσουν θετικές εμπειρίες από τη συμμετοχή τους στις φυσικές δραστηριότητες, να δημιουργούν ποικίλους και πρωτότυπους τρόπους κίνησης, να εκφράζουν μέσω αυτών συναισθήματα, σκέψεις και προβληματισμούς και παράλληλα να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και κοινωνικής συναναστροφής.


Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 

Δράσεις του 2ου δημοτικού σχολείου Κω για την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Οκτώβριος 2017

 

Επίσκεψη του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή Γιώτη Τσαλουχίδη στο σχολείο στα πλάισια του βιωματικού σεμιναρίου Φ.Α. που οργάνωσε η σχολική σύμβουλος Φ.Α. Μάντα Φατσέα

Ένα πρόγραμμα που εκπόνησαν οι μικροί μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας τη σχολική χρονιά 2016-2017.

Μια παρουσίασης της ΟΧΕ για τους βασικούς κανονισμούς της χειροσφαίρισης από τον Π. Ιατρούδη προπονητή χειροσφαίρισης, πρώην διεθνή χειροσφαιριστή.

1_KanonismoiXeirosfairisis