no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Ομάδα: Χρήστος Γκιαούρης, Αθανάσιος Μπάτζιος (ομαδική εργασία)

1. Ομάδα 1

1.1. Δραστηριότητα 1

Στο επιμορφωτικό υλικό της 2ης Συνεδρίας αναφέρεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πολύ οι εκπαιδευτικές εφαρμογές που σχετίζονται με το λεγόμενο Web 2.0 – όπως ιστότοποι της ονομαζόμενης «κοινωνικής δικτύωσης» (social networking) που σχετίζονται με wikis, ιστολόγια και μια σειρά υπηρεσιών νέας γενιάς.

• Κατά τη γνώμη σας ποιες από αυτές τις υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο την εκπαίδευση;

• Ποιες από αυτές θα υιοθετούσατε στη διδακτική πρακτική σας;

Απάντηση 1

Σύμφωνα με επίσημες μελέτες τα κοινωνικά δίκτυα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ενεργό συμμετοχή, την ενημέρωση, την κατανομή των πόρων, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων καθώς η νέα διαδικτυακή εποχή (Web 2.0) αναδεικνύει καινούργιες μορφές πολιτισμού και μάθησης. Η διαπίστωση πως οι νέοι μαθαίνουν πολύ πιο εύκολα μέσα από δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τη διασκέδαση και τη δημιουργική συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα αποτελεί ισχυρό κίνητρο ένταξης των κοινωνικών δικτύων στην διαδικασία μάθησης.

Σ’ αυτή τη νέα εποχή όμως, όπου δημιουργείται ένα δυναμικό πλέγμα σχέσεων μεταξύ των φορέων πληροφόρησης, του κοινού και της τεχνολογίας, κρίνεται επομένως απαραίτητο οι βιβλιοθήκες, τα σχολεία, τα Πανεπιστήμια, τα πνευματικά κέντρα και γενικότερα οργανισμοί εκπαίδευσης και επιμόρφωσης να ενισχύσουν το ρόλο τους ως χώροι ανακάλυψης, ερμηνείας και απόκτησης εμπειριών και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της δημιουργικής έκφρασης των πολιτών μέσα από την λογική της δια βίου μάθησης.

Η λογική αυτή αναδεικνύεται μέσα από τις υπηρεσίες του Web 2.0 και τα κοινωνικά δίκτυα. Η αξιοποίηση των διαδικτυακών περιβαλλόντων του Web 2.0 στην Εκπαίδευση συμβαδίζει με τις αρχές που διέπουν τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης.

Τα διαδικτυακά περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης ενσωματώνουν πλήθος δυνατοτήτων αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας των μαθητών: υποστηρίζουν την ανταλλαγή ιδεών, τη συνεργασία για παραγωγή κοινού έργου, την οικοδόμηση περιεχομένου, την έκφραση μέσω πολυτροπικών κειμένων. Παράλληλα, παρέχουν τη δυνατότητα επέκτασης του φυσικού χώρου και χρόνου της σχολικής τάξης, δημιουργώντας ένα διαφορετικό – συμπληρωματικό μαθησιακό πλαίσιο.

Απάντηση 2

Στα πλαίσια διδασκαλίας της 1ης ενότητας (Γνωρίζω τον Υπολογιστή) του σχολικού βιβλίου για το μάθημα της Πληροφορικής Α’ Γυμνασίου, οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την εκπαιδευτική εφαρμογή Padlet.

To Padlet είναι ένα ιντερνετικό εργαλείο που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και να τις αναρτούν πάνω στο ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων με τη μέθοδο σύρε και τοποθέτησε (drag and drop). Βίντεο, κείμενα, υπερσύνδεσμοι, εικόνες -και βασικά οτιδήποτε- μπορούν να προστεθούν στο πίνακα ανακοινώσεων και να οργανωθούν όπως θα οργανωνόταν και ένας κανονικός πίνακας ανακοινώσεων γεμάτος από ανακοινώσεις. Οι μαθητές μπορούν ακόμη να «ανεβάσουν» αρχεία που έχουν δημιουργήσει, όπως σημειώσεις μαθημάτων ή εργασίες. Η υπηρεσία επιτρέπει τη κοινή χρήση ενός πίνακα από περισσότερα άτομα ανοίγοντας έτσι το δρόμο για ομαδοσυνεργατικές εργασίες ή projects. Από την στιγμή που τα παιδιά έχουν δημιουργήσει έναν πίνακα ανακοινώσεων ή αλλιώς τοίχο ανακοινώσεων (wall) μπορούν να μοιραστούν το περιεχόμενο του μέσω των δημοφιλών κοινωνικών δικτύων (Facebook, Twitter, κ.α.), να το εξάγουν ως αρχείο ή να το ενσωματώσουν σε ιστολόγια.

Εφόσον οι μαθητές ενημερωθούν για το τρόπο λειτουργίας του Padlet χωρίζονται σε 3 ομάδες και αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωσή του παρακάτω φύλλου εργασίας.

Φύλλο εργασίας

Πληκτρολογήστε τη παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση για να συνδεθείτε στο ψηφιακό πίνακα του Padlet.

https://padlet.com/chrisgiaouris/iutq5zoka0t6

Δραστηριότητα 1

Αναζητήστε στο Διαδίκτυο εικόνες και πληροφορίες από διαφορετικούς τύπους υπολογιστών.

Δραστηριότητα 2

Αναζητήστε στο Διαδίκτυο εικόνες και πληροφορίες από συσκευές εισόδου.

Δραστηριότητα 3

Αναζητήστε στο Διαδίκτυο εικόνες και πληροφορίες από συσκευές εξόδου.

Δραστηριότητα 4

Παρουσιάστε στις υπόλοιπες ομάδες της τάξης τη δραστηριότητα που αναλάβατε μέσω του ψηφιακού πίνακα.

κάτω από: Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ετικέτες:

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

κάτω από: Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ετικέτες:

Κατηγορίες