ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Τίτλος : Σε μια ρώγα από σταφύλι
1ο ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : Οι φίλοι μου κι εγώ
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Γνωριμία ομάδας
● Δημιουργία Κανόνων ομάδας ● Εισαγωγή στη θεματική της φιλίας
● Ανάπτυξη ενεργητικής ακρόασης ● Κατανόηση σημασίας της συνεργασίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
● Ας γνωριστούμε ● Μπερδέματα και ξεμπερδέματα
Όλα τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και το πρώτο στη σειρά παιδί παίρνει μία μικρή μπάλα και τη δίνει σε ένα άλλο παιδί, λέγοντας κάτι που του αρέσει γι αυτό το παιδί, ένα κοπλιμέντο, γιατί είναι καλός φίλος ή γιατί τον/την συμπαθεί. Στο τέλος, συζητάνε όλοι στην ολομέλεια τι μάθανε από αυτή τη δραστηριότητα.
2ο βιωματικό εργαστήριο : Το παγκάκι της φιλίας
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Διερεύνηση τρόπων έκφρασης ενδιαφέροντος και
υποστήριξης των άλλων
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τα παιδιά αρχικά παρακολουθούν μία μικρού μήκους ταινία για ένα αγόρι
που πήγε σε ένα καινούργιο σχολείο. Η δραστηριότητα αυτή έχει σκοπό να
ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για τη μοναξιά και τις επιπτώσεις της στην ψυχολογία των ανθρώπων.

3ο βιωματικό εργαστήριο : Σε μια ρώγα από σταφύλι
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- αναγνώριση της σημασίας του τραγουδιού, της μουσικής,
του χορού, του χιούμορ στη σύνδεση των ανθρώπων και της
ομάδας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν το τραγούδι Τσιριτρό σε ποίηση του Ζαχαρία Παπαντωνίου και μουσική του Γιώργου Λαμπελέτ. Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα πουλάκι σε μία κόλλα Α4 . Αφού το χρωματίσουν και το κόψουν γύρω-γύρω με το ψαλίδι τους, κολλάνε στο κάτω μέρος ένα γλωσσοπίεστρο. Επιπλέον, σχεδιάζουν, χρωματίζουν και κόβουν μεγάλους κύκλους σαν ρώγες σταφυλιού.Τα παιδιά, κρατώντας τα σπουργίτια που κατασκεύασαν, τραγουδούν (ή ακούν) και δραματοποιούν το περιεχόμενο του τραγουδιού Τσιριτρό. Χτυπάνε μύτες, κουνούν ουρές, τρωγοπίνουν και αφήνουν γέλια και χαρούμενες φωνές ( μουσικοκινητική δραστηριότητα).
ΠΗΓΗ : ΙΕΠ_Σε μια ρώγα από σταφύλι
«Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο»
Ευχαριστήριο
«Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο»
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες του Δημοτικού Σχολείου Χώρας Φολεγάνδρου, ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων καθώς και την εταιρία Klinex Greece η οποία έχοντας υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, εξοπλίζει και καλύπτει μέσω της δράσης «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» τις ετήσιες ανάγκες 280 δημόσιων δημοτικών σχολείων της Ελλάδας με απολυμαντικά προϊόντα, δημιουργώντας έτσι περιβάλλοντα καθαρά και ασφαλή.
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
http://photodentro.edu.gr/aggregator/
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ / ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ;
Το Φωτόδεντρο > Μαθησιακά Αντικείμενα (Photodentro LOR) είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Φωτόδεντρο είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο.
Είναι το πρώτο από τα ψηφιακά αποθετήρια Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων της οικογένειας «Φωτόδεντρο» και αποτελεί κεντρική e-υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ για την οργάνωση και τη διάθεση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη σχολική κοινότητα.
Φιλοξενεί μαθησιακά αντικείμενα όπως διαδραστικές προσομοιώσεις, οπτικοποιήσεις, πειράματα, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις και άλλα.
Περιλαμβάνει ~9. 000 μαθησιακά αντικείμενα, μεταξύ των οποίων 6. 500 μαθησιακά αντικείμενα των εμπλουτισμένων διαδραστικών σχολικών βιβλίων καθώς και συλλογές με επιλεγμένα αντικείμενα που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο διαφόρων δράσεων του Υπουργείου Παιδείας ή άλλων φορέων.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Η βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Πηγή : https://elearning.iep.edu.gr/study/course/view.php?id=2002
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στο πλαίσιο της εναρμόνισης του εορτασμού της 9ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022 με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022, με κοινό σύνθημα «ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ» και στόχο την ανάδειξη της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις.
Αγιασμός
Χτύπησε το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά. Με χαμογελαστά παιδικά πρόσωπα και χωρίς μάσκες πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος Αγιασμός στο Δημοτικό Σχολείο Χώρας Φολεγάνδρου και Άνω Μεριάς. Ο Αγιασμός έγινε στο προαύλιο με τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών του σχολείου μας. Στην τελετή του Αγιασμού, παρευρέθηκε η Δήμαρχος Φολεγάνδρου κ. Ευθαλία Παπαδοπούλου καθώς και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.