Αξιοποίηση του διαδραστικού βιβλίου για τη συγκρότηση μιας διδακτικής παρέμβασης.

Δραστηριότητα 1. (Δήμτση Νικολέτα – Ασλανίδου Χριστίνα – Ράπτης Νικόλαος)

Αξιοποιώ το διαδραστικό βιβλίο για τη συγκρότηση μιας διδακτικής παρέμβασης.

Έχετε εντοπίσει, κατά τη διάρκεια της 4ης Συνεδρίας, υλικό το οποίο θεωρείτε κατάλληλο για διδακτική αξιοποίηση. Αυτό το συγκεκριμένο υλικό θα αποτελέσει τη βάση για μία διδακτική πρόταση, για τον σχεδιασμό δηλαδή μιας διδακτικής παρέμβασης η οποία θα στηρίζεται στην χρήση του διαδραστικού πίνακα. Να ετοιμάσετε μια διδακτική παρέμβαση για τη διδασκαλία μιας ενότητας του μαθήματός σας αξιοποιώντας το αντίστοιχο διαδραστικό βιβλίο. Σκεφτείτε ποιο από το διαδραστικό περιεχόμενο θα αξιοποιήσετε, αλλά και ποιες οδηγίες θα συμπεριλάβετε στην περίπτωση αυτή λαμβάνοντας υπόψη ότι έχετε στη διάθεσή σας και διαδραστικό πίνακα. Περιγράψτε αναλυτικά τα βήματα της διδακτικής παρέμβασης αλλά και τις περιπτώσεις εμπλοκής του διαδραστικού περιεχομένου. Στείλτε την αναλυτική περιγραφή που θα ετοιμάσετε στον επιμορφωτή σας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Πρόβλημα.

ΤΙΤΛΟΣ: Η έννοια του προβλήματος

ΛΕΞΕΙΣ – ΚΛΕΙΔΙΑ: Αλγόριθμος, Δεδομένα, Εντολή, Ζητούμενα, Κατανόηση Προβλήματος, Πρόβλημα.

ΣΤΟΧΟΙ:  Μετά το τέλος της Διδακτικής Ενότητας, ο μαθητής θα είναι σε θέση να:

  • Να αναγνωρίζει την έννοια του Προβλήματος.
  • Να μπορεί να περιγράψει με σαφήνεια τη λύση ενός προβλήματος;
  • Να κατανοεί τα βήματα που χρειάζονται να εκτελεστούν για την λύση του.

Χρησιμοποιώντας το διαδραστικό πίνακα ανοίγουμε τον Google Chrome  και ζητούμε να συνδεθούμε στη διεύθυνση:

http://ebooks.edu.gr/new/course-main.php?course=DSB102

 

 

Έτσι οδηγούμαστε στο Διαδραστικό βιβλίο Πληροφορικής της Γ γυμνασίου.

 

Πατώντας στο σύνδεσμο Διαδραστικό Βιβλίο μαθητή οδηγούμαστε σε ένα νέο παράθυρο όπου και επιλέγουμε το Κεφάλαιο 1 (Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό):

Στο τέλος του Κεφαλαίου υπάρχει πρόσθετο ψηφιακό υλικό,  Δραστηριότητα: Ανάλυση του προβλήματος «Οργάνωση Εκπαιδευτικής Εκδρομής» σε απλούστερα προβλήματα.

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1011

 

 

Ο σύνδεσμος αυτός μας οδηγεί στο φωτόδενδρο σε μία διαδραστική προσομοίωση κατανόησης του προβλήματος.

Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε για να οργανώσουμε σωστά μια σχολική εκδρομή.

Αυτό τους παρέχει αισθητική παρότρυνση για την κατανόηση του προβλήματος καθώς και όσα πρέπει να λάβουν υπόψη τους για την σωστή οργάνωση μιας εκδρομής.

Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης .

Έτσι οι μαθητές οδηγούνται στο συμπέρασμα ότι για να δώσουν μια λύση σε ένα πρόβλημα αρχικά πρέπει να το κατανοήσουν και στη συνέχει να λάβουν υπόψη τους όλες τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν προκειμένου να μπορεί να υλοποιηθεί μια σχολική εκδρομή. Με τον τρόπο αυτό θα κατανοήσουν πως υπάρχουν πολλοί τρόποι να διοργανώσει κάποιος μια εκδρομή και να ξεχωρίζουν καλύτερα τις έννοιες δομημένο – ημιδομημένο και αδόμητο πρόβλημα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 3 σχόλια

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο