Η ενδυμασία ως μορφή επικοινωνίας

Κατηγορίες: Σχέδιο υποβολής ερευνητικής εργασίας | Γράψτε σχόλιο

Ερευνητική Εργασία 2013-2014: Οδηγίες

Κατηγορίες: Οδηγίες για τις Ερευνητικές Εργασίες | Γράψτε σχόλιο

Ο «τοίχος» έχει τη δική του ιστορία

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

16-3-2012 Σταθμός μετρό, Σύνταγμα

16-3-2012 Σταθμός μετρό, Σύνταγμα

Σχ. Έτος: 2012 – 2013- Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ο «τοίχος» έχει τη δική του ιστορία. Τοιχογραφίες και γραφές των τοίχων της σύγχρονης Πόλης (απόπειρα καταγραφής και  ερμηνείας του φαινομένου)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ: Ευγενία Σπετσιώτου-Μέλλιου

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ) και ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΠΕ2, ώρες δύο (2)

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ: Ναι

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Α.Θ. Σκίτσο μαθητή ομάδας Ιππότες των χρωμάτων, 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης

Α.Θ. Σκίτσο μαθητή ομάδας Ιππότες των χρωμάτων, 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Κριτήρια επιλογής θέματος:

α. Η περίοδος που επιλέγεται έλκει τους μαθητές λόγω των της χρονικής εγγύτητας και κοινωνικής ομοιότητας.

β. Σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες και καταγραφές τα εικονομηνύματα και κάθε μορφή εικαστικής αποτύπωσης ενδιαφέρουν τους μαθητές.

Συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα:

Στα πλαίσια της Έκφρασης Έκθεσης και της Λογοτεχνίας [οι νέοι και οι αντιδράσεις τους, τα διαφέροντά τους και οι επιρροές που ασκούνται σ’ αυτούς από το σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο συνθέτουν τη σκηνογραφία για ενεργό διερεύνηση με συγκεκριμένο στόχο και σαφές αποτέλεσμα].

Αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη:

Η συνειδητοποίηση ότι όλοι πρέπει να αποτελούν ενεργά και αποτελεσματικά μέλη μιας ομάδας για να επιτυγχάνει η συνεργασία και να υλοποιείται ένας κοινός στόχος.

Οι μαθητές να μπορούν να χρησιμοποιούν τεχνολογικά μέσα ως ερευνητικά εργαλεία, αλλά και τις βασικές κατηγορίες συλλογής δεδομένων [ενεργό και βιβλιογραφική έρευνα, ποσοτική και ποιοτική ανάλυση] ως εννοιολογικά και μεθοδολογικά εργαλεία.

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ:

1. Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης της Μάθησης: Μελέτη βασικού υλικού [ταινιών], καταγραφή πληροφοριών [κύρια δεδομένα της έρευνας], συλλογή δεδομένων μέσω συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων [ποσοτική καταγραφή και ποιοτική ανάλυση]. Έτσι επιτελείται σε ικανοποιητικό βαθμό –με δεδομένη την ασφυκτική δέσμευση του ωρολογίου προγράμματος.

2. Η αρχή της διεπιστημονικής συνεργασίας των καθηγητών: Το συγκεκριμένο θέμα θα μπορούσε να συνδυαστεί με δραστηριότητες του σχολικού τομέα των εικαστικών, των μαθηματικών ή τεχνολογίας.

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την δημιουργία των υποομάδων, την ελεύθερη και ακώλυτη επιλογή των μελών τους, την διατύπωση και την οριστικοποίηση των διαστάσεων του θέματος, την επιλογή των απαραίτητων μεθοδολογικών εργαλείων αναλόγως των διαστάσεων που κάθε ομάδα καλείται να διερευνήσει, επιδιώκεται να δοθούν τεκμηριωμένες απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει κάθε υποομάδα. Έτσι ώστε, στη συνέχεια να μπορούν να εφαρμόζουν τροποποιημένη τη διαδικασία αυτή στην διαδικασία λήψεως αποφάσεων ατομικής φύσεως και άλλων περίπλοκων ζητημάτων (Επιδιώκεται, δηλαδή, η εφαρμογή Διαφοροποίησης του Περιεχομένου, της Διαδικασίας και του Πλαισίου της Μάθησης). Τέλος, η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών θα διακριθεί, εάν αποδειχθεί ότι όλα τα μέλη της κάθε ομάδας θα ενταχθούν στο σχήμα εργασίας με συνέπεια, εντιμότητα, αίσθημα ευθύνης.

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Αίθουσα διδασκαλίας, Σχολική Βιβλιοθήκη, Διαδίκτυο, ταινίες, εκπαιδευτικά video, προσωπικό Αρχείο διδάσκοντος.

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: α) Έντυπη βιβλιογραφία, που αναφέρεται στις εργασίες των ομάδων και

β) Πηγές: Οι διαδικτυακοί τόποι που αναφέρονται στο ιστολόγιο ως ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ και κάθε παραπομπή.

Κατηγορίες: Σχέδιο υποβολής ερευνητικής εργασίας | Γράψτε σχόλιο

Οι κινηματογράφοι στις λαϊκές συνοικίες

«Εδώ ο πιτσιρίκος, ακουμπισμένος στα γόνατα της μητέρας του, επιδίδεται εις την υψηλήν ασχολίαν του σπασίματος και φτυσίματος του πασσατέμπου. Εδώ το Λενάκι της κυρα – Γιώργαινας κάνει κάντιο και ζάχαρι τα μάτια της και λιγωμένη αλλοιθωρίζει προς τον Μιστόκλη». […]

Περισσότερα εδώ

Κατηγορίες: Κινηματογράφος | Γράψτε σχόλιο

«Στα παλιά τα Σινεμά»

[…] Ένα πρωτότυπο θερινό σινεμά ήταν το GERUSALEME. Ένα μεγάλο ιστιοφόρο που, χωρίς τα κατάρτια του, ήταν αραγμένο κοντά στο μουράγιο, απέναντι από το σημερινό καφενείο ΑΙΓΑΙΟΝ. Το μετέτρεψε σε θερινό κινηματογράφο ένας τετραπέρατος εβραίος επιχειρηματίας. Μια φαρδιά σανίδα με κάγκελα εκατέρωθεν, οδηγούσε από το μουράγιο στο κατάστρωμα, όπου είχαν τοποθετηθεί τα καθίσματα και η οθόνη, ένα μεγάλο λευκό καραβόπανο, που κυμάτιζε σαν σημαία στο βραδινό αεράκι, με αποτέλεσμα οι εικόνες να μην είναι και τόσο καθαρές. (…)

Περισσότερα εδώ.

Κατηγορίες: Κινηματογράφος | Γράψτε σχόλιο

Κινηματογράφος: Η πορεία στην Ελλάδα

Οι Αθηναίοι βλέπουν για πρώτη φορά κινηματογράφο το 1897. Η προβολή της κινούμενης εικόνας προκαλεί ζωηρές αντιδράσεις και το καινούργιο θέαμα γίνεται μόνιμο θέμα συζήτησης και αιτία πολλών δημοσιεύσεων.

Περισσότερα εδώ.

Κατηγορίες: Κινηματογράφος | Γράψτε σχόλιο

Κινηματογράφος: ιστορία και εξέλιξη

Το όνομα του νέου θεάματος: Κινηματογράφος και η πρώτη ημερομηνία δημόσιας προβολής 28 Δεκεμβρίου 1895. Ο ανθρώπινος πολιτισμός αλλάζει όψη. Η ανάγκη για την αναπαράσταση και την καταγραφή της κίνησης, αλλά και η ανάγκη για αφήγηση φανταστικών εντυπωσιακών ιστοριών, βρήκαν στον κινηματογράφο την ολοκληρωμένη έκφρασή τους.

Περισσότερα εδώ

Κατηγορίες: Κινηματογράφος | Γράψτε σχόλιο

Κινηματογράφος: η αρχική ιδέα

Η εφεύρεση του κινηματογράφου είναι αποτέλεσμα πολλών σπουδαίων ανακαλύψεων σε πολλούς επιστημονικούς τομείς. Το πανάρχαιο όνειρο της αναπαράστασης της πραγματικότητας ήρθε να το εκπληρώσει η φωτογραφία το 1839. Η ανάγκη για την αναπαράσταση και την καταγραφή της κίνησης, αλλά και η ανάγκη για αφήγηση φανταστικών εντυπωσιακών ιστοριών βρήκαν στον κινηματογράφο την ολοκληρωμένη έκφρασή τους. Στις ρίζες της προϊστορίας του κινηματογράφου θα συναντήσουμε πρώτη και καλύτερη την «Σπηλιά» του Πλάτωνα, που στα μαγικά τοιχώματα της προβάλλονται τα πιο παράξενα θεάματα. Θα συναντήσουμε τον αρχαίο συγγραφέα Λουκιανό που σε ένα φανταστικό του διήγημα για ένα ταξίδι στην Σελήνη, κάνει αναφορά σε ένα καθρέπτη τοποθετημένο στο άνοιγμα ενός πηγαδιού, όπου μέσα του μπορεί κανείς να δει σκηνές και ομιλίες από τη ζωή των ανθρώπων στη Γη. Περισσότερα εδώ.

Κατηγορίες: Κινηματογράφος | Γράψτε σχόλιο

Ερευνητική Εργασία, Θεωρία και Πράξη, Οδηγίες ΙΙ

01, Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, Πρώτο Μέρος, Θεωρητικές αρχές και διδακτικές επιλογές

02, Δ. Ευθυμίου, Π. Κοσμίδη, Γ. Κούσουλα, Κ. Μπαζίγου, Α. Μπαράτση, Θ. Πετρέσκου, Κ. Σχίζα, Δ. Σωτηροπούλου, Δεύτερο Μέρος, Παραδείγματα Ερευνητικών Εργασιών

Κατηγορίες: Οδηγίες για τις Ερευνητικές Εργασίες | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Το σχολείο «πάει cinema»

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος: 2012 – 2013 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Σχολικές αναπαραστάσεις στον κινηματογράφο ή αλλιώς Το σχολείο «πάει σινεμά» (Πώς αναπαρίσταται η σχολική ζωή σε κινηματογραφικές ταινίες του 20ου αιώνα)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ: Ευγενία Σπετσιώτου-Μέλλιου

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ) και ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΠΕ2, ώρες δύο (2)

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ: Ναι

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ  ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Γνωριμία με τον Ελληνικό ηθογραφικό κινηματογράφο της περιόδου 1960-2000, διερεύνηση και συλλογή δεδομένων που αναπαριστάνουν  αρχές της κοινωνικής ηθογραφίας στο πλαίσιο σκηνών σχολικής ζωής ή σχέσεων με το σχολείο.

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Κριτήρια επιλογής θέματος:

α. Η ιστορική περίοδος που επιλέγεται έλκει τους μαθητές λόγω των της χρονικής εγγύτητας και κοινωνικής ομοιότητας.

β. Σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες και καταγραφές οι ελληνικές ταινίες της περιόδου 1950-1980 ενδιαφέρουν τους μαθητές, περισσότερο από άλλες νεώτερες.

Συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα:

Στα πλαίσια της Έκφρασης Έκθεσης και της Λογοτεχνίας [οι νέοι και οι αντιδράσεις τους, τα διαφέροντά τους και οι επιρροές που ασκούνται σ’ αυτούς από το σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο συνθέτουν τη σκηνογραφία για ενεργό διερεύνηση με συγκεκριμένο στόχο και σαφές αποτέλεσμα].

Αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη:

Η συνειδητοποίηση ότι όλοι πρέπει να αποτελούν ενεργά και αποτελεσματικά μέλη μιας ομάδας για να επιτυγχάνει η συνεργασία ώστε να υλοποιείται ένας κοινός στόχος.

Οι μαθητές να μπορούν να χρησιμοποιούν τεχνολογικά μέσα ως ερευνητικά εργαλεία, αλλά και τις βασικές κατηγορίες συλλογής δεδομένων [ποσοτική και ποιοτική έρευνα] ως εννοιολογικά και μεθοδολογικά εργαλεία.

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ:

1.  Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης της Μάθησης: Μελέτη βασικού υλικού [ταινιών], καταγραφή πληροφοριών [κύρια δεδομένα της έρευνας], συλλογή δεδομένων μέσω συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων [ποσοτική καταγραφή και ποιοτική ανάλυση]. Έτσι επιτελείται σε ικανοποιητικό βαθμό –με δεδομένη την ασφυκτική δέσμευση του ωρολογίου προγράμματος.

2. Η αρχή της διεπιστημονικής συνεργασίας των καθηγητών: Στον βαθμό που θα επιτρέπει το ΩΠ θα επιδιωχθεί η συνεργασία με συνάδελφο Φυσικό με σκοπό την διασαφήνιση της λειτουργίας της κινηματογραφικής κάμερας.

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την δημιουργία των υποομάδων, την ελεύθερη και ακώλυτη επιλογή των μελών τους, την διατύπωση και την οριστικοποίηση των διαστάσεων του θέματος, την επιλογή των απαραίτητων μεθοδολογικών εργαλείων αναλόγως των διαστάσεων που κάθε ομάδα καλείται να διερευνήσει, επιδιώκεται να δοθούν τεκμηριωμένες απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει κάθε υποομάδα. Έτσι ώστε, στη συνέχεια να μπορούν να εφαρμόζουν τροποποιημένη τη διαδικασία αυτή στην διαδικασία λήψεως αποφάσεων ατομικής φύσεως και άλλων περίπλοκων ζητημάτων (Επιδιώκεται, δηλαδή, η εφαρμογή Διαφοροποίησης του Περιεχομένου, της Διαδικασίας και του Πλαισίου της Μάθησης). Τέλος, η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών θα διακριθεί, εάν αποδειχθεί ότι όλα τα μέλη της κάθε ομάδας θα ενταχθούν στο σχήμα εργασίας με συνέπεια, εντιμότητα, αίσθημα ευθύνης.

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Αίθουσα διδασκαλίας, Σχολική Βιβλιοθήκη, Διαδίκτυο, ταινίες και εκπαιδευτικά video

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: α) Οι διαδικτυακοί τόποι που αναφέρονται στο ιστολόγιο ως ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ.

β) Έντυπη βιβλιογραφία, που αναφέρεται στις εργασίες των ομάδων

Κατηγορίες: Σχέδιο υποβολής ερευνητικής εργασίας | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο