Διδακτικό σενάριο Αρχαίων Ελληνικών Β΄ ΓΕΛ

ΤΑΞΗ: Β΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΜΑΘΗΜΑ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΟΦΟΚΛΗ, «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»

ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: «ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΕΝΑ … ΔΡΑΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ»

 

Περιεχόμενο και στόχοι του σεναρίου

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση (εδώ) υλοποιείται ως δραστηριότητα κατά τη διδασκαλία του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών Γενικής Παιδείας. Σκοπό της έχει τη δημιουργική αξιοποίηση των γνώσεων που αποκομίζουν οι μαθητές από την αναστροφή τους με το κείμενο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Στόχους του συγκεκριμένου σεναρίου από γνωστικής-μαθησιακής πλευράς αποτελούν με επαγωγικό τρόπο:

  • η κατανόηση βασικών πτυχών του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο γεννήθηκε η «Αντιγόνη»,
  • η διαπίστωση της επίδρασης που άσκησε το αρχαίο ελληνικό δράμα σε μεταγενέστερους δραματουργούς και καλλιτέχνες,
  • η ολοκληρωμένη γνώση για το περιεχόμενο της συγκεκριμένης τραγωδίας με την ανάλυση του ρόλου ηρώων πέρα από αυτούς που ενσαρκώνουν οι βασικοί υποκριτές και τους οποίους διαλαμβάνει (αναγκαστικά αποσπασματικά) η διδασκαλία του κειμένου στην τάξη,

Μέσω της διδακτικής αυτής εκδοχής επιδιώκεται οι μαθητές:

  • να συνδέσουν τις γνώσεις που προκύπτουν από την επεξεργασία του κειμένου με την καθημερινή ζωή και τον κόσμο των εμπειριών τους,
  • να ασκηθούν στην ομαδική εργασία και συνεπώς στην αποδοχή του άλλου και στη διαχείριση των προβλημάτων που προκύπτουν από τη συνεργασία μεταξύ τους,
  • να αναπτύξουν τη συνεργατική μάθηση, που καθιστά την απόκτηση γνώσης διαδραστική διαδικασία.

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση αξιοποιώντας τη χρήση των ΤΠΕ έχει ως στόχο:

  • να βοηθήσει τους μαθητές να προβούν σε παραγωγή λόγου, δημιουργία και επεξεργασία κειμένου με τη χρήση λογισμικού επεξεργασίας κειμένου,
  • να τους ασκήσει στην άντληση και χρήση πληροφοριών από αυθεντικές πηγές πληροφόρησης στο διαδίκτυο (Internet),
  • να καλλιεργήσει την κριτική τους ικανότητα ως προς την αξιοποίηση πληροφοριών μέσω της ιστοεξερεύνησης (webquest),
  • να τους ασκήσει στην κατανόηση και παραγωγή πολυτροπικού κειμένου (λόγος, εικόνα, ήχος, ταινία),
  • να καλλιεργήσει τον τεχνολογικό αλφαβητισμό τους με τη χρήση του Η/Υ και των εφαρμογών του.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση μπορεί να υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων μηνών του Β΄ Τετραμήνου. Οι μαθητές/-τριες θα ολοκληρώσουν και θα παρουσιάσουν την εργασία τους με χρήση δύο (2) διδακτικών ωρών.

6 cσχόλια Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Αρχαία Ελληνικά  Με ετικέτα:   , , 2 Φεβρουαρίου 2018 ΧΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ: Η ΠΟΛΗ-ΚΡΑΤΟΣ

Σύντομη παρουσίαση της ενότητας:


View this document on Scribd

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 7 Δεκεμβρίου 2017 ΧΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

14 λόγοι που θα σας κάνουν να πάτε το παιδί σας σε σχολείο στην Φινλανδία

Σύμφωνα με έρευνες, οι μαθητές στην Φινλανδία συγκαταλέγονται ανάμεσα στα καλύτερα παιδιά στον κόσμο. Περνούν λιγότερο χρόνο στο σχολείο σε σχέση με παιδιά από άλλες χώρες και ο μέσος όρος χρόνου που περνούν καθημερινά για να κάνουν τα μαθήματά τους, δεν ξεπερνά τα 30 λεπτά. Στη λίστα που ακολουθεί, θα μάθετε τα μυστικά της εκπαίδευσης στη Φινλανδία, που είναι αξιοθαύμαστη σε όλο τον κόσμο. (περισσότερα…)

2 cσχόλια Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 2 Δεκεμβρίου 2017 ΧΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

1 σχόλιο Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία 2 Δεκεμβρίου 2017 ΧΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ


RSS Εορτολόγιο

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Kατηγορίες

Μεταστοιχεία


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση