Πάτερ ημών, των μαρτύρων…

2 Φεβρουάριος 2015

Δος μοι τούτον τον ξένον

8 Ιανουάριος 2015

Δος μοι τούτον τον ξένον
ον εβραίοι μισούντες
θανατούσιν ως ξένον

Δος μοι τούτον τον ξένον
ον ξενίζομαι βλέπειν
του θανάτου το ξένον

Δος μοι τούτον τον ξένον…

Δος μοι τούτον τον ξένον
όστις οίδε ξενίζειν
τους πτωχούς τε και ξένους

Δος μοι τούτον τον ξένον
ον εβραίοι τω φθόνω
απεξένωσαν κόσμω

Δος μοι τούτον τον ξένον…

I Believe in Father Christmas

22 Δεκέμβριος 2014

They said there’ll be snow at Christmas

They said there’ll be peace on earth

But instead it just kept on raining

A veil of tears for the virgin’s birth

I remember one Christmas morning

A winters light and a distant choir

And the peal of a bell and that Christmas tree smell

And their eyes full of tinsel and fire

 

They sold me a dream of Christmas

They sold me a silent night

And they told me a fairy story

’till I believed in the Israelite

And I believed in father Christmas

And I looked at the sky with excited eyes

’till I woke with a yawn in the first light of dawn

And I saw him and through his disguise

 

I wish you a hopeful Christmas

I wish you a brave new year

All anguish pain and sadness

Leave your heart and let your road be clear

They said there’ll be snow at Christmas

They said there’ll be peace on earth

Hallelujah noel be it heaven or hell

The Christmas we get we deserve

Η ΒΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

29 Νοεμβρίου 2014

I CAN’T ESCAPE MYSELF

26 Οκτώβριος 2014

So many feelings
End up in here
Left so alone I’m with
Oh, an atmoshere
I’m sick and I’m tired
Of reasoning
Just want to break out
Shake off this skin

I can’t escape myself

All my problems
Lume larger than life
I can swallow another slice
Seems like my shadow
Marks every strike
Can’t learn to live with
What’s trapped inside

I can’t escape myself

So many feelings
End up in here
Left so alone I’m with
Oh, an atmoshere
I’m sick and I’m tired
Of reasoning
Just want to break out
Shake off this skin

I can’t escape myslef

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ

24 Οκτώβριος 2014

Τα λόγια του Μάνου Χατζιδάκι παραμένουν σημείο αναφοράς, κυρίως αυτούς τους καιρούς του σκοταδιού.

Ελεγε ο σπουδαίος Μάνος Χατζιδάκις:

«Στη Νέα Υόρκη το χειμώνα του ΄68, συνάντησα ένα νέο παιδί είκοσι χρονών που το λέγανε Κεμάλ. Μου τον γνωρίσανε. Τί μεγάλο και φορτισμένο από μνήμες όνομα για ένα τόσο όμορφο και νεαρό αγόρι, σκέφθηκα. Είχε φύγει απ΄ τον τόπο του με πρόσχημα κάποιες πολιτικές του αντιθέσεις. Στην πραγματικότητα, φαντάζομαι, ήθελε να χαθεί μέσ΄ στην Αμερική. Του το είπα. Χαμογέλασε.

-Δέχεστε να σας ξεναγήσω;

Αρνήθηκε ευγενικά. Προτιμούσε μόνος.

Κι έτσι σαν γύρισα στο σπίτι μου τον έκανα τραγούδι, μουσική.

Ο Γκάτσος εκ των υστέρων, γράφοντας τους στίχους στα ελληνικά, τον έκανε άραβα πρίγκιπα να προστατεύει τους αδυνάτους. Κάτι σαν μια ταινία του ΄Ερολ Φλυν του ΄35.

Η Πελοπόννησος (καταγωγή του Γκάτσου), από τη φύση της αδυνατεί να κατανοήσει την αμαρτωλή ιδιότητα των μουσουλμάνων Τούρκων, που μοιάζουν σαν ηλεκτρισμένα σύννεφα πάνω απ΄ τον Έβρο, ή σαν χαμένα και περήφανα σκυλιά.

Το μόνο που αφήσαμε ανέπαφο στα ελληνικά είναι εκείνο το «Καληνύχτα Κεμάλ». Είτε πρίγκιπας άραψ είτε μωαμεθανός νεαρός της Νέας Υόρκης, του οφείλουμε μια «καληνύχτα» τέλος πάντων, για να μπορέσουμε να κοιμηθούμε ήσυχα τη νύχτα. Χωρίς τύψεις, χωρίς άχρηστους πόθους κι επιθυμίες. Κατά πως πρέπει σ΄ Έλληνες, απέναντι σ΄ ένα νεαρό μωαμεθανό- όπως θα έλεγεν κι ο φίλος μας ο ποιητής ο Καβάφης.»

Σύμφωνα με το activeradio, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ο Μάνος Χατζιδάκις αποφάσισε το 1993 να εκδώσει τον δίσκο στα ελληνικά με τον Νίκο Γκάτσο στη συγγραφή των στίχων. Το τραγούδι ερμηνεύει η Αλίκη Καγιαλόγλου ενώ ο ίδιος ο Χατζιδάκις κάνει την αφήγηση στην αρχή του τραγουδιού.

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

Ακούστε τώρα την ιστορία του Κεμάλ

ενός νεαρού πρίγκηπα της Ανατολής,

απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού,

που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

 

Αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ

και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων.

Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και έναν καιρό

ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό.

 

Στη Μοσούλη, τη Βασόρα , στην παλιά τη χουρμαδιά

πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.

Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική

αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί.

 

Τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή

κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ’ αλλάξουν οι καιροί.

Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά

ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά.

 

Απ’ τον Τίγρη στον Ευφράτη κι απ’ τη γη στον ουρανό

κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.

Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά

και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει τη θηλιά.

 

Μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί

πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.

Με δυο γέρικες καμήλες μ’ ένα κόκκινο φαρί

στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί.

 

Πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά

μα της Δαμασκού τ΄ αστέρι τους κρατούσε συντροφιά.

Σ’ ένα μήνα σ’ ένα χρόνο βλέπουν μπρος τους τον Αλλάχ

που απ΄ τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:

 

«Νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,

με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ.

Καληνύχτα…

 

10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο

21 Οκτώβριος 2014
Β’ Λυκείου
10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Το κείμενο της Γένεσης γράφτηκε κατά την παράδοση από το Μωυσή, χρονολογείται από το 13ο αιώνα π.Χ. και διηγείται με αλληγορικό τρόπο βαθιές αλήθειες για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου και τη σχέση τους με το Θεό. Σκοπό έχει να εξηγήσει για ποιο λόγο ο Θεός επενέβη στην ανθρώπινη ιστορία και στη ζωή του λαού Του. Δεν είναι επιστημονική πραγματεία, απλά ο συγγραφέας χρησιμοποίησε ως μέσον γνώσεις της εποχής εκείνης, για να διατυπώσει τις αλήθειες αυτές.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13168/
Η δημιουργία του ανθρώπου. Φορητή Εικόνα 25χ35. Δια χειρός Νικολάου, 1999.
Η παρουσίαση του μαθήματος.

10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο 
(www.schools.ac.cy.)

Και το ψηφιακό σχολείο

7. ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ

20 Οκτώβριος 2014

Γ’ Λυκείου

ΔΕ 7η Το Κοινωνικό πρόβλημα

pic21

Τα παιδιά των δρόμων – Κώστας Λειβαδάς

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ

Δες πώς αλλάζει γρήγορα πάλι 

Γρήγορα πάλι πώς αλλάζει ο καιρός 

Ποιος να προλάβει να ησυχάσει 

Σύννεφα γέμισε ξανά ο ουρανός. 


Τρέχουν οι σκάλες και τ’ αυτοκίνητα 

Τρέχουν οι ανάγκες μας και πίσω εμείς 

Μες στις ψιχάλες τα λιγομίλητα 

Παιδιά των δρόμων στάσου για να δεις 

Πώς περιμένουν το χειμώνα το βαρύ. 


Και κάθε μέρα, κάθε νύχτα 

Μας σημαδεύει μες στα μάτια η ζωή 

Κι όλο που πάει να μας πετύχει 

Εμείς ξυπνάμε πάλι ζωντανοί. 


Εργοδηγός ή βασιλέας 

Ζητιάνος ή πρωθυπουργός μωρό μου 

Χωρίς την πίστη της παρέας 

Καθένας ένας είναι κι ορφανός 

Μια μαριονέτα του θανάτου 

Στο χρόνο μέσα τσακισμένος κι έρημος.

Johnny Cash, ο «άνδρας με τα μαύρα».

17 Οκτώβριος 2014
Johnny Cash:Η μουσική του Ευαγγελίου είναι βαθιά ριζωμένη στα κόκαλα μου


is it getting better
or do you feel the same
will it make it easier on you now
if youve got someone to blame

you said one love
one life
when its oone need
in the night
one love we get to share it
it leaves you baby if you dont care for it

did i disappoint you
or leave a bad taste in your mouth
you act like you never had love
and you want me to go without

well its too late
tonight
to drag the past out
into the light
we’re one but we’re not the same
we get to carry each other
carry each other
one

have you come here for forgivness
have you come to raise the dead
have you come here to play jesus
to the lepors in your head

did i ask too much
more than a lot
you gave me nothing now
its all i got
we’re one but we’re not the same
well we hurt each other and we’re doin it again

you said love is a temple
love the higher law
love is a temple
love the higher law

you ask me to enter
but then you make me crawl
i cant be holdin on
to what youve got
when all youve got is hurt

one love
one blood
one life
youve got to do what you should
one life with each other
sister
brothers
one life but we’re not the same
we get to carry each other
carry each other
one

Ο Johnny Cash, «άνδρας με τα μαύρα», πέθανε από σακχαρώδη διαβήτη στις 12 Σεπτεμβρίου του 2003, σε ηλικία 71 ετών. Μέχρι τότε όμως, είχε προλάβει να γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην παγκόσμια ιστορία της μουσικής.
Πρόσφατα, ήρθε στη δημοσιότητα μια σπάνια συνέντευξη του στον Barney Hoskins για το περιοδικό Melody Maker. Η κουβέντα των δύο ανδρών έγινε στις 14 Οκτωβρίου του 1996.
Ο Johnny Cash είχε αναφερθεί τότε στην υγεία του, στη θρησκεία και το πώς βλέπει τον Θεό…
 
Τα σημαντικότερα αποσπάσματα από όσα είχε πει ο ίδιος:
 
«Δουλεύω τόσο σκληρά και περιοδεύω ακόμα σε όλο τον κόσμο για την ψυχή μου. Είναι δώρο. Θυμάμαι τη μητέρα μου να μου λέει, ότι το ταλέντο μου είναι δώρο Θεού. Αν τα παρατήσω θα ζήσω μπροστά από την τηλεόραση και θα γίνω υπέρβαρος. Θα πεθάνω σύντομα. Ποτέ δεν ήθελα να κάνω κάτι τέτοιο. Προσεύχομαι να πεθάνω φορώντας τις μπότες μου. Πάω από κρεβάτι νοσοκομείου σε κρεβάτι νοσοκομείου και δεν θέλω να καταλήξω εκεί»….
«Δεν θα γινόμουν ποτέ κήρυκας. Ποτέ δεν μου ζήτησε ο Θεός να τραγουδήσω γκόσπελ. Το χάρισμα μου είναι να τραγουδάω και να δίνω show. Ωστόσο δεν μπορώ να κάνω συναυλία χωρίς να τραγουδήσω έστω ένα θρησκευτικό τραγούδι. Η μουσική του Ευαγγελίου είναι βαθιά ριζωμένη στα κόκαλα μου, ήταν αυτή που με ενέπνευσε όταν ήμουν παιδί και μεγάλωνα σε ένα αγρόκτημα με βαμβάκι. Εκεί που οι αγγαρείες και οι δουλειές ήταν πολύ σκληρές. Τραγουδούσα όλη μέρα. Συνήθως θρησκευτικά τραγούδια, γιατί ένοιωθα ότι μπορούσαν να με εξυψώσουν πάνω από το χώμα και τη λάσπη».


 
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:http://e-theologia.blogspot.gr
Άλλα τραγούδια του εδώ και εδώ

ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑΣ

17 Οκτώβριος 2014

Τα πάθη δεν ανήκουν στη φύση του ανθρώπου. Είναι αρρώστιες της ψυχής. Όταν όμως χρονίζουν στον άνθρωπο, γίνονται δεύτερη φύση του και δεν απομακρύνονται. 

Ακόμα και όταν ο άνθρωπος μετανοεί και δέχεται τη χάρη του Θεού, δεν απαλλάσσεται με μιας από τα πάθη του, αλλά χρειάζεται να προσπαθεί για πολύ καιρό για την καταπολέμησή τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, που ενώ μετανόησε και αποστράφηκε την αμαρτωλή ζωή, χρειάστηκε να αγωνιστεί για να εξαλείψει τις μνήμες των παθών της τόσα χρόνια, όσα υπηρετούσε πριν από αυτά.

    Πρωταρχικές αιτίες των παθών είναι η άγνοια του Θεού, η λήθη και η ραθυμία, οι δυνατοί γίγαντες που αναφέρει ο σοφότατος ασκητής Μάρκος ότι κυριεύουν τον άνθρωπο, σκοτίζουν τον νου και τον προσηλώνουν στις αισθήσεις. Όταν υποταχθεί ο νους στις αισθήσεις, ακολουθεί και η υποταγή των άλλων ψυχικών δυνάμεων.

 

 Μητέρα των παθών είναι φιλαυτία. Όταν ο άνθρωπος δε σκέπτεται το Θεό, αλλά μόνο τον εαυτό του, τότε γίνεται φίλαυτος. 

Τα τρία βασικά πάθη, που ξεκινούν από τη φιλαυτία και οδηγούν σε όλα τα υπόλοιπα, είναι η γαστριμαργία. η φιλαργυρία και η κενοδοξία.

 Αυτά αντιστοιχούν στους τρεις πονηρούς λογισμούς, που θέλησε να υποβάλει ο διάβολος τον Χριστό, όταν πήγε να τον πειράξει στην έρημο.

 Η πρώτη θέση, στην οποία τοποθετείται συνήθως η γαστριμαργία, φανερώνει και την ιδιαίτερη βαρύτητά της.

 Οι άγιοι Πατέρες, και μάλιστα ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, λένε ότι πρόκειται για βαριά αμαρτία, όπως αποδεικνύεται από την ιστορία του ανθρώπινου γένους· αυτή εξόρισε τον Αδάμ από τον παράδεισο, αυτή προκάλεσε τον μεγάλο κατακλυσμό, αυτή έκανε τους Ισραηλίτες ειδωλολάτρες, αυτή έριξε και ρίχνει συνεχώς τους ανθρώπους σε μύρια άλλα κακά. Από τη γαστριμαργία γεννιέται η πορνεία και κάθε σαρκική επιθυμία.

Με το πάθος της γαστριμαργίας, ο άνθρωπος, αναζητώντας την απόλαυση στην τροφή, τοποθετεί την επιθυμία της τροφής και της ηδονής που στην ακολουθεί, πριν από την επιθυμία του Θεού.

 Οι Άγιοι Πατέρες συχνά τονίζουν ότι την ηδονή διαδέχεται η οδύνη. Την ευχαρίστηση λοιπόν του λάρυγγα διαδέχεται καταρχήν ο πόνος και τω βάρος του στομάχου, και στη συνέχεια η παχυσαρκία και τα άλλα αναρίθμητα δεινά που προέρχονται από αυτή. Κυρίως όμως, η γαστριμαργία προκαλεί ζάλη στο κεφάλι, βάρος και ατονία στο σώμα. Έτσι ο άνθρωπος εγκαταλείπει το πνευματικό του έργο, επειδή έρχεται σε αυτόν η οκνηρία. Ακολουθεί η σκότιση της διανοίας και των λογισμών και η ταραχή την ώρα της προσευχής. Ο νους γίνεται αδιάκριτος και οι πονηροί λογισμοί βρίσκονται στο αποκορύφωμα τους. Καi δυστυχώς, όταν κανείς δεν έχει καθαρό νου δεν μπορεί να ασχοληθεί με πνευματικά πράγματα και με τη σοφία του Θεού.

    Στη γαστριμαργία συνήθως πέφτουμε όταν τρώμε συχνότερα απ’ όσο πρέπει ή νωρίτερα  από την κατάλληλη ώρα, όταν τρώμε και πίνουμε περισσότερο απ’ όσο μας χρειάζεται, όταν επιζητούμε πλούσια, ακριβά και εξεζητημένα φαγητάόταν τρώμε με βουλιμία, και όταν σπαταλάμε μεγάλο μέρος του πολύτιμου χρόνου της ζωής μας σε γαστρονομικές ασχολίες και φροντίδες.

    Η γαστριμαργία είναι λοιπόν ατομικό ολίσθημα. Γίνεται, όμως, θανάσιμο αμάρτημα για τον άνθρωπο όταν προξενεί βλάβη και σκάνδαλο στον πλησίον, όταν γνωρίζει ότι θα πάθει κάποια σοβαρή ασθένεια και δεν εγκρατεύεται, όταν ξοδεύει πάρα πολλά χρήματα για να τρώει πλούσια τη στιγμή που ο πλησίον του στερείται τα αναγκαία και δεν τον ελεεί, και όταν δεν τηρεί τις καθιερωμένες από την Εκκλησία μας νηστείες εφόσον δεν εμποδίζεται από κάποιαν αρρώστια.

ΠΗΓΗ:http://pmeletios.com/

 


Well I don’t go to church on Sunday
I Don’t get on my knees to pray
I Don’t memorize the books of the Bible
I got my own special way

I know Jesus loves me
Maybe just a little bit more
I fall down on my knees every Sunday
At Zerelda Lee’s candy store

It’s got to be a chocolate Jesus
Make me feel good inside
Got to be a chocolate Jesus
Keep me satisfied

Well I don’t want no Abba Zaba
Don’t want no Almond Joy
There ain’t nothing better
Suitable for this boy

Well it’s the only thing That can pick me up
Better than a cup of gold
See only a chocolate Jesus
Can satisfy my soul

When the weather gets rough
And it’s whiskey in the shade
It’s best to wrap your savior
Up in cellophane
He flows like the big muddy But that’s ok
Pour him over ice cream For a nice parfait

Well it’s got to be a chocolate Jesus
Good enough for me
Got to be a chocolate Jesus
Good enough for me
Well it’s got to be a chocolate Jesus
Make me feel so good inside
Got to be a chocolate Jesus
Keep me satisfied