Γνωριμία με το Ubuntu…

  • Παρακάτω βλέπετε την εικόνα που φωτογράφισα από την επιφάνεια εργασίας του live CD του Ubuntu στα πλαίσα του σχετικού μαθήματος στην πλατφόρμα εκμάθησης Μoodle.

 

PrtSc εικόνα από επιφάνεια εργασίας Ubuntu live CD
PrtSc εικόνα από επιφάνεια εργασίας Ubuntu live CD

Υδρογονοκίνηση v.s. Ηλετροκίνηση

Υδρογονοκίνηση v.s. Ηλεκτροκίνηση

Στην παρούσα ανάρτηση θα αναλύσω τα υπέρ και τα κατά της υδρογονοκίνησης και της ηλεκτροκίνησης.

Υδρογονοκίνηση

Τι είναι το υδρογόνο και που βρίσκεται:

Το αέριο υδρογόνο δεν υπάρχει αυτούσιο, επειδή αντιδρά πολύ εύκολα με άλλα στοιχεία, όπως το οξυγόνο (H2Ο=νερό) γι’ αυτό και πρέπει να το παράγουμε. Γνωρίζουμε ότι το νερό είναι παράγωγο της καύσης υδρογόνου με οξυγόνο, άρα για να παράγουμε υδρογόνο πρέπει να κάνουμε το αντίστροφο της καύσης, να διαχωρίζουμε δηλαδή το υδρογόνο από το οξυγόνο, πράγμα το οποίο απαιτεί περισσότερη ενέργεια.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι παραγωγής υδρογόνου, όπως π.χ. :

1. Από το φυσικό αέριο ή το φωταέριο, με κλασματική διαπίδυση (με χρήση ημιπερατής μεμβράνης).

2. Με την επίδραση νερού σε νάτριο (ή κάλιο) «εν ψυχρώ», και πιο σπάνια με ηλεκτρόλυση.

3. Από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας:

photo3

Πλεονεκτήματα

  • Εύκολη και σχετικά φθηνή εγκατάσταση σε συμβατική ΜΕΚ (Μηχανή Εσωτερικής Καύσης).
  • Δυνατότητα παραγωγής υδρογόνου από ανανεωσιμες πηγές ενέργειας.
  • Το νερό υπάρχει μπόλικο γύρω μας.
  • Kαθαρότερη καύση και επομένως μείωση της κατανάλωσης.
  • Αύξηση της ιπποδύναμης και καλύτερη ανάφλεξη του βασικού καυσίμου.
  • Περισσότερα χιλιόμετρα ανά λίτρο, μειώνοντας παράλληλα την ποσότητα των ρύπων που απελευθερώνονται στην εξάτμιση.
  • Απομάκρυνση των υπολειμμάτων του άνθρακα από το εσωτερικό της μηχανής και την αποτροπή της δημιουργίας νέων. Εξίσου σημαντικό είναι πως τα υπολείμματα της καύσης του υδρογόνου είναι καθαρό νερό!
  • Χρήση του υδρογόνου σε κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, ακόμα και υγραερίου, χωρίς καμία απολύτως παρενέργεια στην αξιοπιστία του κινητήρα.
  • Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου, υψηλού επίπεδου, από  25-40%.
  • 100% αξιοπιστία και ασφάλεια για το αυτοκίνητο μας.
  • Αντοχή στην οξείδωση.
  • Καλή και οικολογική απόδοση.

Μειονεκτήματα

  • Το υδρογόνο έχει κάποιες ιδιαιτερότητες στην καύση του. Καίγεται πιο γρήγορα από όσο η βενζίνη και δημιουργούνται πολλά πειράκια με αποτέλεσμα τη δραματική μείωση της προπορείας.
  • Είναι αέριο και ξηραίνει τις βαλβίδες με αποτέλεσμα να καίγονται (όπως και στο υγραέριο, μόνο που εκεί έχουμε κι άλλα προβλήματα).
  • Η παραγωγή του υδρογόνου είναι δαπανηρή. Τα υπάρχοντα πρατήρια καυσίμων δεν είναι δυνατόν να προμηθευτούν υδρογόνο λόγω των εγκαταστάσεών τους, ενώ πρέπει να δημιουργηθούν νέες ΥΠΟΓΕΙΕΣ δεξαμενές καυσίμων για περισσότερη ασφάλεια.
  • Είναι άκρως αναφλέξιμο (εκρηκτικό) και άρα επικίνδυνο, γι’ αυτό και πρέπει να φυλάγεται κατάλληλα. Τα ντεπόζιτα καυσίμου πρέπει να είναι άκρως ανθεκτικά, επειδή το υδρογόνο πρέπει να φυλάγεται σε μεγάλες πιέσεις, ενώ υπάρχει αυξημένος κίνδυνος έκρηξης σε ενδεχόμενο ατύχημα.
  • Στην πράξη, στα οχήματα χρησιμοποιούνται διάφορες πατέντες, οι οποίες δεν είναι όλες αξιόπιστες και αποδοτικές. Κυρίως χρησιμοποιούνται κάποιες συσκευές ηλεκτρόλυσης και πάντα χρησιμοποιούνται μαζί με βενζίνη, για να μην ξηραίνονται και οι βαλβίδες κι έτσι απλά εξοικονομείται ένα ποσοστό από το καύσιμο (μέχρι 20-30%).

photo4-hydrogen

Μέχρι στιγμής, μόνο η Honda με το FCX Clarity και η Toyota με το Mirai έχουν δείξει έμπρακτα ότι στηρίζουν το υδρογόνο ως μελλοντικό καύσιμο, ενώ και οι Daimler, Hyundai, Nissan, Ford και GM έχουν αναπτύξει οχήματα με κυψέλες υδρογόνου.

toyota-mirai-3-700x336

 

 

Ηλεκτροκίνηση

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι καινούριο. Υπάρχει εδώ και δεκάδες χρόνια αλλά δεν προωθήθηκε λόγω συμφερόντων κάποιων εταιριών (κάποτε η GM παρήγαγε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά αργότερα πήρε κάποιες μετοχές της η BP…!) καθώς και λόγω της μικρής αυτονομίας των μπαταριών.

Έχουμε έναν, (ή και περισσότερους), ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίρνει ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών.

nissan_leaf_x-ray

Σήμερα υπάρχουν πολλές διατάξεις, κυρίως υβριδικές, που χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα και είναι άκρως αποδοτικές και οικονομικές. Πολλά υβριδικά έχουν από έναν τέτοιο ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό.

photo2
Πλεονεκτήματα

  • Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν απίστευτα μεγάλη ροπή στις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να έχουν φοβερές επιταχύνσεις.
  • Έχουν σταθερή ισχύ για όλο το φάσμα των στροφών τους, οι οποίες μπορούν να φτάσουν και τις 12000.
  • Δεν χρειάζεται σύστημα μετάδοσης κίνησης (κιβώτια ταχυτήτων, διαφορικά, ημιαξόνια κλπ). Στα τελευταίαμοντέλα, τα οχήματα έχουν από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε κινητήριο τροχό, που δίνει άμεσα την ισχύ του.
  • Ο ηλεκτρισμός πλέον βρίσκεται παντού και οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν οπουδήποτε. Ήδη υπάρχουν μπαταρίες με ταχεία φόρτιση, ενώ σιγά-σιγά τοποθετούνται και ειδικοί φορτιστές σε διάφορες πόλεις.

solartrikikla

Μειονεκτήματα

  • Κόστος παραγωγής (το οποίο θέλει κάποιο χρόνο για να αποσβεστεί, ο οποίος καθορίζεται από την τιμή της βενζίνης)
  • Έχουν μεγάλη ροπή στις χαμηλές στροφές, ωστόσο υστερούν των συμβατικών σε τελική ταχύτητα. Παρόλα αυτά, σευβριδικές διατάξεις μπορεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης να συνδεθεί παράλληλα και να δώσει κι αυτός ισχύ.
  • Βάρος. Οι συστοιχίες μπαταριών είναι, εκτός από ακριβές (οι πολύ καλές), και ιδιαίτερα βαριές. Ανπροσθέσουμε μάλιστα και μια ΜΕΚ, τότε το βάρος αυξάνει κατά πολύ, βέβαια γλιτώνουμε αρκετό βάρος από το σύστημα μετάδοσης κίνησης που δεν υπάρχει.
  • Μέχρι τώρα, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αρκετές εγκαταστάσεις για άμεση φόρτιση, παρόλο που χρειάζεται απλά μια πρίζα.

0308s7oikcar1-thumb-large

 

 

 

Κατά την προσωπική μου γνώμη, εφόσον συνδυαζόμενη με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το προβάδισμα έχει η ηλεκτροκίνηση, λόγω:

  • αυξημένης απόδοσης των ηλεκτροκινητήρων, ιδιαίτερα για μετακινήσεις μέσα στην πόλη  και κυρίως
  • ιδιαίτερης φιλικότητας στο περιβάλλον, αφού δεν παράγουν ούτε ρύπους, ούτε μικροσωματίδια, ούτε αέρια του θερμοκηπίου.

green-e-motione-vehicle-parking

Από την άλλη το υδρογόνο μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους σχεδόν τους συμβατικούς κινητήρες με μικρές προσθήκες και μετατροπές.

Από κει και πέρα, ο καθένας διαλέγει αυτό που θέλει.

Hello world!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση