Επιμόρφωση Β1 ΚΣΕ Exelixis

Έτοιμοι για ηλεκτρονική μάθηση!!!

H εκπαιδευτική αξιοποίηση του ιστολογίου μέσα στη τάξη

Ιούν 201721

Η αξιοποίηση του ιστολογίου στην εκπαιδευτική πράξη παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία και η εφαρμογή κατάλληλα σχεδιασμένων εκπαιδευτικών σεναρίων μπορεί να ενθαρρύνει την αναστοχαστική μάθηση, την εμβάθυνση, την ανατροφοδότηση και τελικά την οικοδόμηση νέων γνώσεων (Dippold, 2009) μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία των μαθητών. Τα ιστολόγια μπορούν να λειτουργήσουν ως πάροχοι πληροφοριών, ως χώρος αποθήκευσης και κατηγοριοποίησης του διδακτικού υλικού και ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ διδάσκοντος και διδασκομένων αποτελώντας ψηφιακά κέντρα οργάνωσης των γνωστικών και μαθησιακών αντικειμένων. Επίσης μπορούν να αποτελέσουν ψηφιακούς τόπους όπου οι μαθητές μπορούν να αναρτήσουν τις εργασίες τους και να δεχθούν τα σχόλια των συμμετεχόντων αναπτύσσοντας έτσι το διάλογο και τη συζήτηση στην τάξη. Ακόμη υποστηρίζουν μοντέλα μικτής διδασκαλίας και μάθησης (blended learning) συνδυάζοντας την τυπική  (σχολική τάξη) με τη μη τυπική (από απόσταση) μάθηση (Shih, 2010) ή προσφέρουν τη δυνατότητα διασύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων (Ηuffaker, 2005; Duffy & Bruns, 2006) στα πλαίσια της  διερευνητικής προσέγγισης της γνώσης.

Ο εκπαιδευτικός είναι ο διαμεσολαβητής της γνώσης, ο εμψυχωτής και ο συντονιστής που οργανώνει τα βήματα της σκαλωσιάς πάνω στην οποία οι μαθητές οικοδομούν τη γνώση (Collis & Moonen, 2005). Αποκτά πλέον καθοδηγητικό και υποστηρικτικό ρόλο χρησιμοποιώντας τα ιστολόγια είτε ως εργαλεία διαχείρισης των μαθησιακών αντικειμένων είτε ως περιβάλλοντα υλοποίησης σχεδίων εργασίας. Επιπλέον μπορεί να τα χρησιμοποιήσει ως ηλεκτρονικό φάκελο μαθήματος (e-portfolio) προκειμένου να υποστηρίξει και να αξιολογήσει την πρόοδο των  μαθητών του ή ως χώρο διαλόγου, ανακοινώσεων και δημοσίευσης δραστηριοτήτων.

Τέλος η αξιοποίηση του ιστολογίου συντελεί στην ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος, την ενίσχυση των εσωτερικών κινήτρων μάθησης και την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων από την πλευρά των μαθητών ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος εμπιστοσύνης και ενισχύεται η αλληλεπίδραση στην κοινότητα μάθησης.

Βιβλιογραφικές αναφορές

Collis, B. & J. Moonen. (2005). An On-Going Journey: Technology as a Learning Workbench. University of Twente, Enschede: The  Netherlands.

Dippold, D. (2009). Peer feedback through blogs: Student and teacher perceptions in an  advanced German class, ReCALL, 21(1), 18–36.

Duffy, P. & A. Bruns. (2006). The use of Blogs, Wikis and RSS in Education: A conversation of Possibilities. Στο Proceedings Online Learning and Teaching Conference 2006, 31-38. Brisbane: OLT.

Huffaker, D. (2005). The educated blogger: Using weblogs to promote literacy in the classroom. AACE Journal, 13(2): 1-98.

Shih R.C. (2010). Blended learning using videobased blogs:Public speaking for English as a  second  language  students.  Australasian Journal  of  Educational  Technology,  26(6),  883‐897.

 Το ιστολόγιό μου είναι blogs.sch.gr/artsioli/

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο H εκπαιδευτική αξιοποίηση του ιστολογίου μέσα στη τάξη    

Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού βίντεο

Ιούν 20171

 

 

Επιμόρφωση Β1

Ιούν 20171
dorean-ypologistes-kastoria

Το έργο αφορά στη συνέχιση και την μετεξέλιξη της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή ως «Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» και υλοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια1 για ένα μέρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ (2014-2020) με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, με τίτλο Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)» και τελικό δικαιούχο το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος» (Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος»), http://www.cti.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιμόρφωση Β1    

Translate

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων