Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Σαν σήμερα

27/9/2004: Νταλίκα συγκρούεται με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στο 173o χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, με αποτέλεσμα 7 μαθητές του Λυκείου Φαρκαδόνας να σκοτωθούν και 23 να τραυματιστούν.

Τηλεργασία: Είναι το μέλλον που θέλουμε ή που φοβόμαστε;

Αναμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα εποχή στην οποία η τεχνολογία κινείται με ταχύτατους ρυθμούς, η χρήση του διαδικτύου συνεχώς αυξάνεται ενώ και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής αποτελεί πια σημαντικό κομμάτι στη ζωή όλων. Το προηγούμενο σε συνδυασμό με τις ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις στην παγκόσμια αγορά, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέους τρόπους προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές. Στο πλαίσιο αυτό έχουν δημιουργηθεί νέες ευκαιρίες εργασίας για τον κάθε εργαζόμενο. Πλέον δεν υπάρχουν χρονικά και τοπικά όρια και η διεκπεραίωση της εργασίας μπορεί να γίνει οπουδήποτε δηλαδή εκτός του χώρου του γραφείου, σε άλλο τομέα, στο σπίτι, ακόμα και σε άλλη χώρα. Η έννοια της τηλεργασίας απασχολεί τον επιχειρηματικό κόσμο ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία Οι σκληρότερες συνθήκες ανταγωνισμού αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να αναδιοργανώσουν τις επιχειρηματικές διαδικασίες και να ξεφύγουν από τις παραδοσιακές         οργανωτικές    δομές. Η πανδημία του κορωνοϊού κατέλαβε την ανθρωπότητα εξαπίνης και έφερε αναγκαστικές και ραγδαίες εξελίξεις στη ζωή όλων παγκοσμίως.  Η επιβολή της καραντίνας και της απαγόρευσης της κυκλοφορίας κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη να βρεθούν οι τρόποι και τα μέσα, έτσι ώστε να μην καταρρεύσει η οικονομία. Η τηλεργασία, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία αποτέλεσε λύση σε μεγάλο βαθμό όπου και όπως ήταν εφικτό.

Η  τηλεργασία έχει ενσωματωθεί στις ζωές όλων μας. Η τηλεργασία μπορεί να λειτουργήσει θετικά, μόνο όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις από την πλευρά του εργαζόμενου, όπως γνώση, ικανότητα, κατάλληλο κλίμα, επιλογή δραστηριοτήτων και γενικά αποφυγή των αρνητικών επιπτώσεων. Επίσης  θα πρέπει να τονισθεί ότι η πολιτεία θα πρέπει με το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο  να διασφαλίζει και να προστατεύει τους εργαζόμενους με αυτή τη μορφή εργασίας. Δεν είναι δυνατόν όλες οι εργασίες να γίνουν από απόσταση και μέσω της τηλεργασίας. Δεν είναι δηλαδή ο ιδανικός τρόπος εργασίας για όλα τα επαγγέλματα, όπως για παράδειγμα αναφέρουμε εκείνα που θεωρούν απαραίτητη προϋπόθεση την προσωπική επαφή ή τη χειρωνακτική εργασία.

Φαίνεται ότι η τηλεκπαίδευση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας τους τελευταίους μήνες, ενώ πολλοί ισχυρίζονται ότι σε λίγο καιρό θα αντικαταστήσει ολοκληρωτικά την δια ζώσης εκπαίδευση. Η τηλεκπαίδευση αναμφισβήτητα μέσω των νέων τεχνολογιών έχει προσφέρει αρκετά στο χώρο της εκπαίδευσης για μία ομαλή και ψηφιακή μετάδοση της γνώσης. Υπάρχουν όμως και ορισμένα μειονεκτήματα:

  • Για να διεξαχθεί το μάθημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, απαιτείται τόσο οι καθηγητές , όσο και οι μαθητές  να έχουν πρόσβαση σε δίκτυο υψηλού εύρους ζώνης σε περίπτωση που προκύψουν προβλήματα.
  • Με την τηλεκπαίδευση μειώνεται αισθητά η προσωπική επαφή μεταξύ του μαθητή και του καθηγητή. Η οθόνη, σαφώς, είναι πολύ δύσκολο να αντικαταστήσει την φυσική παρουσία των ατόμων στην αίθουσα. Η επαφή αυτή συχνά δημιουργεί αμήχανες σχέσεις και τις μετατρέπει σε πιο τυπικές.
  • Η ελευθερία που παρέχεται στον μαθητή να οργανώσει το πρόγραμμα μελέτης του, χωρίς τον έλεγχο και την καθοδήγηση του καθηγητή, οδηγεί συχνά σε αδυναμία αποτελεσματικής οργάνωσης. Το πλήθος των υποχρεώσεων που έχει να διαχειριστεί καθημερινά ένας μαθητής σε συνδυασμό με κάποια πιθανή τάση αναβλητικότητας, δυσχεραίνουν την εδραίωση ενός προγράμματος συστηματικής μελέτης.

 

  • Η απουσία επαφής με τους συμμαθητές μας, όπως κι η απουσία άμεσης αλληλεπίδρασης με τους καθηγητές, στερούν από τη μάθηση εξ αποστάσεως σημαντικά στοιχεία της κοινωνικής διάστασης που ενυπάρχουν συνήθως στην παραδοσιακή εμπειρία της διδασκαλίας. Απουσιάζουν οι φιλικές διαπροσωπικές σχέσεις, καθώς κι η αίσθηση ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών , αλλά και η αναγκαία παρώθηση που αντλείται από την επαφή με τον καθηγητή.

 

  • Στο πλαίσιο του παραδοσιακού τρόπου δια ζώσης μάθησης ο μαθητής  κοινωνικοποιείται, σφυρηλατεί σχέσεις ζωής, που θα του φανούν πιθανώς ιδιαιτέρως ωφέλιμες στο μέλλον, βιώνει από κοντά τις αναζητήσεις και τους κοινωνικούς προβληματισμούς των συνομήλικών  του και αποκτά έτσι μια πληρέστερη εμπειρία που του προσφέρει οφέλη σε πολλούς τομείς, πέρα από το στενό αντικείμενο των σπουδών του. Όλα αυτά τα στοιχεία απουσιάζουν από την τηλεκπαίδευση ή τις σπουδές εξ αποστάσεως, καθιστώντας τα λιγότερο ωφέλιμα σε κοινωνικό επίπεδο.

 

Εν ολίγοις το πέρασμα στην εκπαίδευση από απόσταση αποδομεί τη συλλογικότητα σχολείο – τάξη.  Η συμμετοχή τώρα στο “μάθημα” γίνεται περισσότερο ατομική υπόθεση . Η αίθουσα – το γραφείο μας, το σπίτι μας – και η οργάνωσή της είναι υποχρέωση ατομική του εκπαιδευτικού και των γονέων. Έχοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω φτάνουμε στο συμπέρασμα να υπερτονήσουμε ότι η εξ αποσπάσεως εκπαίδευση  δεν θα μπορούσε  ποτέ να αντικαταστήσει  για κανέναν λόγο την δια ζώσης  διαπαιδαγώγηση και μάθηση.

 

 

Η σημασία του παιχνιδιού στη ζωή του παιδιού

Tο παιχνίδι είναι ένα σημαντικότατο κομμάτι της ζωής των παιδιών από τη βρεφική ηλικία έως την εποχή της ενηλικίωσής τους. Είναι για το παιδί η μόνη σοβαρή απασχόληση. Είναι ευχαρίστηση, είναι δοκιμή, είναι εξάσκηση, είναι μάθηση. Βάζει τα θεμέλια για τα χρόνια που έρχονται, στρώνει το χαλί της ζωής τους, βοηθάει στην εύκολη μετάβασή τους στην εφηβεία.

Ο κόσμος μας πια κατακλύζεται από smartphones και tablets που βρίσκονται ολοένα και πιο συχνά στα χέρια των παιδιών μας. Θέλουμε να είναι τα παιδιά μας παθητικοί καταναλωτές της πληροφορίας και της διασκέδασης ή θέλουμε να έχουν τις δεξιότητες και την αυτοπεποίθηση να χειρίζονται δημιουργικά όλη αυτήν την τεχνολογία;

Αυτός είναι και ο λόγος που τα τελευταία χρόνια συναντάμε όλο και περισσότερες αναφορές για τη σημασία της γνωριμίας των παιδιών με τον προγραμματισμό. Οι παιδικές γλώσσες προγραμματισμού (όπως η Scratch), δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να αλλάξουν καθοριστικά την οπτική, την ψυχολογία, την αντίληψή τους για τους υπολογιστές. Τα παιδιά μπαίνουν στη θέση του “προγραμματιστή” και όχι απλά του “χρήστη” και εφοδιάζονται με ικανότητες που θα τους είναι χρήσιμες στο μέλλον, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα διαλέξουν να ακολουθήσουν. Γιατί η εκπαίδευση στον προγραμματισμό βοηθά στην ανάπτυξη αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, διευκολύνει την αντιμετώπιση της έννοιας πρόβλημα, με ανάλυση της δομής του και σχεδιασμό συγκεκριμένων βημάτων για την επίλυσή του. Οξύνεται η νόηση, αναπτύσσεται η λογική.

Η Scratch είναι μια οπτική γλώσσα αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, που δίνει τη δυνατότητα εξαιρετικών δημιουργιών. Αναπτύχθηκε από το Media Lab’s Lifelong Kindergarten Group του ΜΙΤ (Massachusetts Institute of Technology) με σκοπό να βοηθήσει παιδιά ηλικίας Δημοτικού να αναπτύξουν δημιουργικές δεξιότητες μάθησης στο σύγχρονο κόσμο.

Ακολουθεί ένα παιχνίδι scratch όπου μπορείτε να παίξετε…….


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

Ψυχολογία και Κορωνοϊός

 By Μαρίνα Μαρούγκα……..Ψυχολογία και κορονοϊός, δύο αλληλένδετες πλέον έννοιες που έχουν αλλάξει την καθημερινότητά μας… Η εισβολή του κορωνοϊού στη ζωή μας επιφέρει εκρηκτικές ανατροπές στην καθημερινότητά μας με πολλαπλές απώλειες: απώλειες ανθρώπινων ζωών, απώλειες ψυχικές, απώλειες υλικές και κοινωνικές.

Στην ουσία επιφέρει μια απώλεια στον αυτοπροσδιορισμό μας. Βιώνουμε μια ανθρώπινη κρίση, μια ψυχική κρίση. Κάτω από αυτές τις συνθήκες και τις κλιμακούμενες ψυχοκοινωνικές πιέσεις που προκαλεί η πρωτόγνωρη κατάσταση είναι αναμενόμενο να μειώνεται ή ακόμα και να εξουδετερώνεται η ικανότητά μας να προσαρμοστούμε.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Η απάντηση δεν είναι πάντα εύκολη, πρώτα από όλα γιατί δεν υπάρχει μια «συνταγή» που να ταιριάζει σε όλους. Και δεύτερον γιατί κανένας από εμάς δεν είναι άτρωτος σε προβλήματα ψυχικής υγείας που χρειάζονται ειδική συνδρομή για να αντιμετωπιστούν. Σε γενικές γραμμές όμως υπάρχουν στρατηγικές που μπορούμε να υιοθετήσουμε για να διατηρήσουμε την ψυχική μας υγεία στο καλύτερο δυνατό επίπεδο. Διαβάζοντας τις παρακάτω οδηγίες θα βρείτε τρόπους  για να βοηθήσετε εσάς και τους δικούς σας ανθρώπους  να νιώσουν καλύτερα.

 

Δείτε  εδώ λοιπόν και ενημερωθείτε:



Λήψη αρχείου

 

Η Διαφορετικότητα

 

Εσύ πόση διαφορετικότητα αντέχεις; - neolaia.gr

Ζούμε σε μια εποχή όπου όλα αλλάζουν με ραγδαίο ρυθμό. Η σύγχρονη πραγματικότητα καλεί και το σχολείο να πάρει τη θέση του, να διαδραματίσει το ρόλο του. Ένα ρόλο όμως διαφορετικό από εκείνο που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε. Σε όλα τα σχολεία βρίσκονται παιδιά με διαφορετικότητες.  Αυτές προσδιορίζονται από τη γλώσσα, τα ήθη κι έθιμα, τις αξίες, τη θρησκεία, τις ιδέες, τις αναπηρίες κ.α. Ως διαφορετικότητα ορίζουμε συνήθως τα προσωπικά  στοιχεία ενός ατόμου που το διαφοροποιούν από τα άλλα και κάνουν δύσκολή την συνύπαρξή του μέσα σε μια ομάδα. Σκεφτείτε πως θα ήταν η  κοινωνία αν όλοι ήταν  ίδιοι!!! Μονότονη, τυποποιημένη, άοσμη, άγευστη..

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση