Προγράμματα

 

Εικονική Επιχείρηση

1ο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη

 

Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece

δημιουργήσαμε την μαθητική επιχείρηση «Το κυλικείο μας» με την επωνυμία   «Σου φέρνω να φας». Συμμετέχουν  (10) μαθητές του 1ου Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ).

Το Σχολείο μας είναι ένα ειδικό σχολείο  δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ονομάζεται  1ο  Ε.Ε.Ε.Ε.Κ (  Εργαστήριο Ειδικής Επαγγαλματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ) Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη

και τρέχει και αυτή τη χρονιά το συγκεκριμένο Προγραμμα της Εικονικής  Επιχείρησης. Το εγχείρημα του προγράμματος είναι αποτέλεσμα της συνολικής εκπαίδευσης που γίνεται στους μαθητές μας στον να κοινωνικοποιούνται , να αποκτούν επαγγελματικές δεξιότητες και στο να άρονται οι διακρίσεις και ο αποκλεισμός των ανθρώπων με νοητική υστέρηση.

 

 

Η επιχείρηση μας λέγεται “σου φέρνω να φάω -special food  for special people “ ουσιαστικά  πρόκειται για  προσομοίωση ενό χώρους εστίασης τύπου  κυλικείου σχολείου. Πουλάμε διάφορα προϊόντα στο κυλικείο μας όπως τοστ , χυμούς , νερό και

κάνουμε και καφέ. Οι πελάτες  μας είναι οι συμμαθητές μας  ,οι μαθητές απ το

νηπιαγωγείο, το  δημοτικό και το λύκειο ειδικής αγωγής. Οπως επίσης και οι δάσκαλοι και οι

καθηγητές  μας ανήκουν στους  καθημερινούς πελάτες μας.

 

Η ιδέα της επιχείρησης προήλθε από την ανάγκη καταρχήν οι μαθητές μας να αυτοεξυπηρετούνται.  Παλαία έφερναν οι ίδιοι πράγματα για το κολατσιό τους, τροφή που τους έβαζαν οι γονείς τους  που την παρασκεύαζαν στο σπίτι ή την αγόραζαν από μαγαζιά.

Τότε γεννήθηκε η ιδέα να αναλάβουν οι ίδιοι οι μαθητές την υπευθυνότητα της προετοιμασία του φαγητού όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους. Φτιάξαμε το χώρο μας με εθελοντική βοήθεια και από γονείς. Βάλαμε προσωπική εργασία και απκτήσαμε το χώρο της δουλειά  μας.  Σταδιακά αγοράσαμε τον εξοπλισμό μας που τον ανανεώνουμε και τον εμπλούτιζουμε

 

Οι μαθητές αγκάλιασαν αυτήν την νέα επιχειρηματική ιδέα όπως και οι γονείς.  Σταδιακά απέκτησαν εργασιακή συνείδηση, δέχθηκαν πολλαπλά ερθίσματα και άρχισαν να ενδιαφέρονται όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους. Του αρέσει που το εγχείρημα είναι καθαρό δικό τους και ανακάλυψαν ότι είναι ικανοί να είναι πιο ανεξάρτητοι, να παίρνουν αποφάσεις και να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις.

Δυσκολεύοται βέβαια στην πρωτοβουλία, στο να ανταποκριθούν με ταχύτητα, και να κάνουν κινήσεις που απαιτούν λεπτές δεξιότητες.  Εκεί όμως είμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί που σεβόμενοι το χρόνο τους και τις δυνατότητές τους υποστηρίζουμε την προσπάθεια τους και ενθαρρύνουμε σεβόμενοι πάντα τις ατομικές διαφορές.  Η βελτίωση που οι ίδιοι μαθητές βλέπουνε αποτέλεί το μεγαλύτερο κίνητρο για τους ίδιους και για εμάς.

Προσπαθούμε να κάνουμε σωστή διαχείριση των εσόδων μας  έτσι ώστε με το κέρδος της επιχείρησης  μοιράζουμε το μισθό μας στους “εργαζόμενους”  και επίσης να πραγματοποιήουμε  εκδρομές , επισκέψεις  και άλλες εκδηλώσεις μέσα στην σχολική χρονιά ή και σημαντίκες αγορές για τον εξοπλισμό του σχολείου. Φέτος αγοράσαμε ένα Αρμόνιο για το Σχολείου ενώ πέρσυ πήραμε ένα προτζέκτορα και ηχεία.

 

 

 

         Βασιζόμαστε στην ιδέα ότι τα  άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα και ικανότητες στην επιχειρηματικότητα, μπορούν να τα καταφέρνουν, αρκεί να εκπαιδεύονται μεθοδικά  και να τους παρέχονται  ευκαιρίες. Οι μαθητές μας ευχαριστιούνται τη συμμετοχής τους στο πρόγραμμα, νιώθουν χρήσιμοι και ικανοί και αντιλαμβάνονται ότι έχουν δυνατότητες να λειτουργήσουν και να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες, αποκτώντας εφόδια για τη ζωή τους μετά το σχολείο.

Στο  πρόγραμμα απασχολούνται  συνολικά 10 μαθητές  εκ περιτροπής,  καθημερινά σε δίωρη βάση. Εμείς οι εκπαιδευτικοί εναλλάσσουμε τους ρόλους στους μαθητές μας και ανάλογα με τις δυνατότητες τους,    παρέχουμε ευκαιρίες για εξάσκηση. Κινητοποιούμε τους μαθητές  μέσω της εργασιακής ρουτίνας, βρίσκουμε τρόπους εκπαίδευσης και προσαρμόζουμε το περιβάλλον τους, ώστε να βελτιώνονται και να βιώνουν τα θετικά αποτελέσματα των δράσεων τους.

Μέσω του κινήτρου του προγράμματος της  επιχειρηματικότητας βρήκαμε ένα στόχο για τους μαθητές μας, ώστε να αναλαμβάνουν ουσιαστικούς ρόλους  και να μάθουν ότι πρέπει οι ίδιοι να προσπαθούν για να βελτιώσουν τη ζωή τους. Έμαθαν  να λειτουργούν συνεργατικά και σταδιακά   όλοι  ανακαλύπτουν τη  θέση τους  στην ομάδα,  προσφέροντας τόσο κοινωνικά όσο και  ατομικά.

Η μαθητική επιχειρηματικότητα αποτελεί ότι πιο νέο και δημιουργικό για την αλλαγή της νοοτροπίας μας ως σχολείο και   κοινωνία και για αυτό επικροτούμε την ένταξη αυτού του προγράμματος στην τυπική διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος. Μερικοί από τους μαθητές μας τελειώνουν φέτος το σχολείο και όλη αυτή η εμπειρία θα είναι  ακόμα πιο πολύτιμη ,  ώστε να ενταχθούν στην παραγωγική εργασία όταν ολοκληρώσουν τη φοίτηση τους.

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την ουσιαστική συμβολή του διευθυντή του σχολείου  Ζωγράφου Βασίλειου και του συλλόγου των καθηγητών  που με τις ιδέες και τη δημιουργικότητα τους  συναινούν   και  διευκολύνουν  τις διαδικασίες υλοποίησης των επιχειρηματικών δράσεων των μαθητών και προσεγγίζουν διαθεματικά το όλο εγχείρημα.  Επίσης οι γονείς συμμετέχουν και υποστηρίζουν όλη τη διαδικασία και ενθαρρύνουν τα παιδιά τους. Στο πρόγραμμα συμμετέχει και  μία σπουδάστρια Εργοθεραπείας που κάνει την πρακτική της άσκηση.

Επιβλέποντες Εκπαιδευτικοί  του προγράμματος είναι οι  Μιχάλαινας Αριστείδης  Εργοθεραπευτής  και Χαρπαντίδου Ανατολή Σχολική Νοσηλεύτρια.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση